Aihe: Apua tarvii hyvät kannut ( 0-1000 € )
1 2 3
oka1093
04.01.2005 20:06:02
törö vaan kaikille. Hakusessa olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvät rummut. Mielellään 24" Bassari ( taitaa pakostakin taipua 22":seen. Kahdella ylätomilla. Kattelin tossa jotain vanhaa Ludwig settiä torin puolelta. Taitaa vaan tulla hintaa, kun pöntöt (3 tomia + BD) oli 750 €. Siihen, kun lisää pakolliset (= hyvä snare, haitsu+pellit + ride ym ym) niin hinta taitaa kohota jo 1500€ korville. Käyttö olisi etupäässä Studio-käyttö. Katselin myös uutta Ludwigin settiä (Accent + STAGG YR-753 Symbaalisetti Millbrookilta) onko kokemuksia ? Eli onko kyseessä vain hyvät harrastelijarummut, vai ihan ammattivehkeet ? Myös jos jollain on tiedossa hyviä käytettyjä settejä, niin höristän mielelläni korvia. Itse en ole rumpali ( no peruskomppi kuitenkin hallussa ), vaan rakentelen studiota. Tarkoitus olisi hommata hyvä perus-setti stutioon.
AP
04.01.2005 21:28:21
Ehkä ei kannata edes leikillään verrata jotain Accent-settiä vintage-Ludwig-satsiin. Vanhat kun ovat ajalta jolloin länsimaiset rumpumerkit omalla nimellään tekivät "harvoille mutta hyvää", niin soundit vievät uusia halpissettejä 6-0, ja hardware + näyttävyys samoin. Ainoa vaan, että tohtiiko vanhaa "sunnuntaisettiä" enää totiseen studiotyöskentelyyn ottaa...

Käytettyihin tuolla budjetilla toki joutuu tyytymään -- mikä ei kyllä ole yhtään hullumpi vaihtoehto noin yleisestikään ottaen.
K100 #7
savopie
04.01.2005 22:00:30 (muokattu 04.01.2005 22:04:19)
musamaailmasta käytettynä yamaha maple custom.. osta pois hinta 750 euroa. vaahteraa. speksit on kai oikein bd 22" tt10" ja 12" ja ft14" ei snarea. eikä rautaa eli hardwarea. mutta varmaan on hyvät saundit.
eipä tässä muuta ku YaaaR!!!..!!! Pietu
Suleima
05.01.2005 01:14:50 (muokattu 05.01.2005 01:15:14)
Pearl 03-vuoden Export-settiä viedään SMI-musicilta käsistä. oliko n. 650e hardwaren kanssa... pellit tohon päälle nii menee helposti vielä alle 1000e.
Ehkä eniten peliliike sillä suurin osa käytetyistä exporteistakin myydään netissä lähtöhintana yli 700e.
GhostZigger
05.01.2005 08:52:20
Ei noista Exporteista kyllä oikein ole studiotason rummuiksi.
Noi Yamahan maple customit ovat aivan eri luokkaa, mutta taitaa mennä hiukan liian kalliiksi. Paitsi jos hommaisit ensin pelkät rummut ja hardwaren ja bändit saisivat aluksi tuoda omat lautaset ja virvelin. Omien kamojen tuonti on muutenkin aika tavallista.

Käytetyt kannattaa kyllä ostaa tolla rahalla.
crEaTuRE
05.01.2005 13:26:26
Miksi 24" bassari? Eikö studio hommissa nimenomaan saa siitä basarista aika jykevän soundin vaikka olisi 20"?
Mutta tosiaan 24" bassaria voi olla melko hankala löytää valmiista setistä ainakaan, ja jos vvielä pitäisi budjetissa pysyä.
Ymmärsinkö oikein, että vaikka otsikossa niin annatkin ymmärtää ei sinulla ole sijoittaa 1000e pelkkiin kannuihin? Jos pellit, hardware ja virvelikin pitäisi tuolla hinnalla saada, ja vielä studiokäyttöön kelpaavaksi, niin alkaa kyllä homma käymään aika vaikeaksi. Ellei joku sitten tyhmyyksissään myy, jotain hyvää pakettia.:D
Alpha
05.01.2005 13:34:22
Ellei joku sitten tyhmyyksissään myy, jotain hyvää pakettia.:D

Entäpä jos katselisi esim. jotain käytettyä Rockstar settiä? Siihen nämä kovasti kehutut Staggit, ni voisi olla jees...
Paas
05.01.2005 13:43:05
Kyllä noi yamahat kannattaisi hakea pois musamaailmasta ja hankkii sitten pikku hiljaa muut tarvittavat vehkeet.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Epämuusikko
05.01.2005 14:20:14
Kyllä noi yamahat kannattaisi hakea pois musamaailmasta ja hankkii sitten pikku hiljaa muut tarvittavat vehkeet.

Joku viisas täällä kerran lausui "mielummin hiljalleen hyvät kuin kerralla paskat". Allekirjoitan 100%. Yammut tai vanhat ludarit
Myytävänä Tosco 22" ride!
DimensionZ
05.01.2005 14:23:08 (muokattu 05.01.2005 14:24:11)

Olen samaa mieltä. Maple Customit on kuitenkin siellä aivan Yamahan kärkipäässä. Ja jos ne 750€ maksaa niin jäähän siihen vielä 250€ metsästää hardwarea, lähinnä symbaaliständit kannattaisi ekaksi. Symbaalit, pedaalit ja virvelit yleensä löytyy jokaselta rumpalilta ja ne ovat nimenomaan ne jotka vaikuttavat eniten omaan soittoon, että ei varmasti tule ongelmia ne pistät käyttäjien tuomaan.
''He jumped right out of a building!!''
drumm
05.01.2005 18:54:27
musamaailmasta käytettynä yamaha maple custom.. osta pois hinta 750 euroa. vaahteraa. speksit on kai oikein bd 22" tt10" ja 12" ja ft14" ei snarea. eikä rautaa eli hardwarea. mutta varmaan on hyvät saundit.

Jos se siellä oleva setti olisi ollut kuvauksesi mukainen, sitä ei olisi siellä enää.

Setti on Maple Custom Absolute ja koot olivat 20", 10", 12" ja 14". Väri oli champagne sparkle tms. Hinnan muistit oikein.
Remo
05.01.2005 19:05:46
yamaha maple custom Maple Custom Absolute

Jos se siellä oleva setti olisi ollut kuvauksesi mukainen, sitä ei olisi siellä enää.

No mitähän eroa näillä kahella setillä sitten on jos toi absolute on nyt niin tarkka tuolla peräs. Kun eihän noista yamahan sivuista millään ota selvää, vaikka rumpu osastolle pääsinkin. Niin ei siellä ollut edes tuollaista maple custom absolutea. :S
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
drumm
05.01.2005 19:19:09
No mitähän eroa näillä kahella setillä sitten on jos toi absolute on nyt niin tarkka tuolla peräs. Kun eihän noista yamahan sivuista millään ota selvää, vaikka rumpu osastolle pääsinkin. Niin ei siellä ollut edes tuollaista maple custom absolutea. :S

Jotain pieniä ja varmaan mielestäsi täysin mitättömiä eroja kuten eri rungot, lugit ja vanteet.

Yamahan sivuilla sarja löytyy muiden Absolute-rumpujen joukosta nimellä Absolute Maple. Rumpujen badgeissa lukee kuitenkin Maple Custom Absolute.
oka1093
05.01.2005 19:59:12
Kiitoksia kaikille!
Ajattelinkin tosiaan satsata ensin lähinnä hyviin pönttöihin ja ostaa ensihätään vähän alkeellisemmat pellit ja standit. Ja siitä sitten pikkuhiljaa rahan ilmestyessä parannella pelti ja standi kerrallaan. Kannattaa joo varmaan uudet Ludwig accessit unohtaa. Mulle vaan on tullut sokea luotto Ludwigeihin, kun ei ole huonoja ludareita vielä vastaan kömpinyt ( ei siis ole ollut omakohtaisia kokemuksia accesista ). Täytyy ottaa noi yamahat harkintaan. Olen kyllä karsastanut yamahaa (kiinalainen merkki, tekee mopoja ja ruohonleikkureita ) ja Pearlia ( olen nähnyt niin monta paskaa Pearlin settiä ). Pearleissa on varmaan tosi hyviä settejä, mulle vaan on tainnut tulla ne halpasetit vastaan. Molemmat ennakkoluulot varmaan on perättömiä. Ludwigeista vielä: Mistä ludwigin malleista/ seteistä on ollut erityisen hyviä kokemuksia ? Yamahan vastaavat tossa on tullutkin aika hyvin esiin. Niin joo 24"bassarista... Mulla vaan on erittäin hyviä kokemuksia sen äänittämisestä / mikittämisestä. Siinä on luonnostaan muhkeampi soundi. Ei tarvitse ruuvata pöydästä keinotekoisesti alapäätä. 24" saa mielestäni kuullostamaan helpommin pieneltä, kun pienen isolta. Ja snarejahan täytyy jossain vaiheessa hommata vähän enemmän (min 3 kpl= syvä puinen, piccolo, perus metalli-snare ). Niin on vähän valinnan varaa. Rumpuja oon hommaamassa ihan siitä syystä, että mitä olen muissa studioissa käynyt nauhoittelemassa / tehnyt äänentoisto hommia, niin aina on näitä bändejä joilla on jotku paskat Thunder- rummut ja 30w marshall valvestatet. Paskasta, kun ei saa konvehteja niin niistä saa hiki otsassa kaivaa soundeja ja silti tulos on heikko. Tämä taas on huonoa mainosta äänittäjälle / miksaajalle, jonka piikkiinhän huonot soundit aina tuppaa menemään. Rumpusoundit on mielestäni koko levyn runko. Hyvät rummut kuullostaa melkein sanelukoneellakin nauhoitettuna paremmalta kuin paskat rummut 20 mikillä. budjettihan on PIENI, mutta jostain täytyy alkaa. On niin paljon muitakin hankintoja tehtävänä, että täytyy ensin ostaa parhaat, mitä tonnilla saa.
Remo
05.01.2005 20:19:17
Jotain pieniä ja varmaan mielestäsi täysin mitättömiä eroja kuten eri rungot, lugit ja vanteet.

No ei todellakaan ole minun mielestä mitään mitättömiä eroja vaan tärkeitä, mutta voisitko ystävällisesti kirjoittaa minulle mitä eroa niissä on sitten käytännössä. Saundillisesti siis ja muutenkin kestävyys ja nämä tälläiset. Siis mitä eroa on absolutella ja ei absolutella. Näin vähän arvelin että se on sen absolute rumpujen joukos.

Kiitoksia kaikille!
Ajattelinkin tosiaan satsata ensin lähinnä hyviin pönttöihin ja ostaa ensihätään vähän alkeellisemmat pellit ja standit. Ja siitä sitten pikkuhiljaa rahan ilmestyessä parannella pelti ja standi kerrallaan. Kannattaa joo varmaan uudet Ludwig accessit unohtaa. Mulle vaan on tullut sokea luotto Ludwigeihin, kun ei ole huonoja ludareita vielä vastaan kömpinyt ( ei siis ole ollut omakohtaisia kokemuksia accesista ). Täytyy ottaa noi yamahat harkintaan. Olen kyllä karsastanut yamahaa (kiinalainen merkki, tekee mopoja ja ruohonleikkureita ) ja Pearlia ( olen nähnyt niin monta paskaa Pearlin settiä ). Pearleissa on varmaan tosi hyviä settejä, mulle vaan on tainnut tulla ne halpasetit vastaan. Molemmat ennakkoluulot varmaan on perättömiä. Ludwigeista vielä: Mistä ludwigin malleista/ seteistä on ollut erityisen hyviä kokemuksia ? Yamahan vastaavat tossa on tullutkin aika hyvin esiin. Niin joo 24"bassarista... Mulla vaan on erittäin hyviä kokemuksia sen äänittämisestä / mikittämisestä. Siinä on luonnostaan muhkeampi soundi. Ei tarvitse ruuvata pöydästä keinotekoisesti alapäätä. 24" saa mielestäni kuullostamaan helpommin pieneltä, kun pienen isolta. Ja snarejahan täytyy jossain vaiheessa hommata vähän enemmän (min 3 kpl= syvä puinen, piccolo, perus metalli-snare ). Niin on vähän valinnan varaa. Rumpuja oon hommaamassa ihan siitä syystä, että mitä olen muissa studioissa käynyt nauhoittelemassa / tehnyt äänentoisto hommia, niin aina on näitä bändejä joilla on jotku paskat Thunder- rummut ja 30w marshall valvestatet. Paskasta, kun ei saa konvehteja niin niistä saa hiki otsassa kaivaa soundeja ja silti tulos on heikko. Tämä taas on huonoa mainosta äänittäjälle / miksaajalle, jonka piikkiinhän huonot soundit aina tuppaa menemään. Rumpusoundit on mielestäni koko levyn runko. Hyvät rummut kuullostaa melkein sanelukoneellakin nauhoitettuna paremmalta kuin paskat rummut 20 mikillä. budjettihan on PIENI, mutta jostain täytyy alkaa. On niin paljon muitakin hankintoja tehtävänä, että täytyy ensin ostaa parhaat, mitä tonnilla saa.

Kuulostaa aivan hyvältä idealta lähteä sitte pikku hiljaa ostaamaan kaikea kamaa lisää, että saa sitten tarvittaessa lähes jokaisen mieleen oikean saundin.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
miän vain
05.01.2005 20:44:26

Yamahan esite sanoo:

Maple Custom Absolute

basarit 7-ply
tomit 6-ply

Maple Custom

basarit 10-ply
tomit 7-ply

Molemmissa samat vanteet. Lugit hieman erinäköiset, mutta sisältä samanlaiset. Kiinnittyvät yhdellä ruuvilla nodal point:iin.

Eli siis: absoluteissa ohuemmat rungot. Käytännössä siis enemmän sointia ja lämpöä, vähemmän atakkia ja volyymia.
Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic
ddrum54
05.01.2005 21:01:08
Rummuistahan tuossa on jo päteviä neuvoja tullut.
Hardwareksikin kannattaa ostaa Yamahaa. Se valmistetaan siellä moottoripyörätehtaalla ja on todella kestävää.
2`n 4
drumm
05.01.2005 21:13:26
Molemmissa samat vanteet.

Yamahan sivuilta:

Maple Custom - 2.3 triple-flange steel DynaHoops

Absolute Maple - Aluminum Die Cast hoops on all toms and snare drums
Jorkka
06.01.2005 00:25:19
Vanhat kun ovat ajalta jolloin länsimaiset rumpumerkit omalla nimellään tekivät "harvoille mutta hyvää", niin soundit vievät uusia halpissettejä 6-0, ja hardware + näyttävyys samoin.

Melko samanlaiset ne soundit on loppujenlopuksi kun lyö samat kalvot kiinni, ja virittää ne samalla tavalla. Tämän pystyi toteamaan kun testasi Swingstaria ja jotakin Ludwigin vintagesettiä peräkkäin samassa tilassa. Eroja tietty löytyi, mutta ne olivat melko pitkälti sävyeroja, ei mitään kovinkaan radikaalia. Suurin ero löytyi ehdottomasti virvelistä.
Mikko/DE
06.01.2005 11:36:10

Yamahan sivuilta:

Maple Custom - 2.3 triple-flange steel DynaHoops

Absolute Maple - Aluminum Die Cast hoops on all toms and snare drums

Noi alu die castit on vaan maple custom absolute nouveau malleissa. Pelkässä absolute sarjassa on noi triple flanged steelit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)