Aihe: Evanssin EQ2..Hevilätinää ja heti!
1
triplis
03.01.2005 21:54:32

Hirveissä fiiliksissä ostin tuon kyseisen kalvon, kun olin kuullut täällä ja muualla, että on hintansa veroinen ainakin hevimpään menoon.

No tänään en jaksanut enää kiusausta vaan iskin kalvon kiinni 22"x16" pearl export basariini, mutta mitä ihmettä? Haluamani lehmäntussulätinä jäi jonnekkin kaupan hyllylle!!
Ostin siihen vielä lisäksi semmosen Evansin suipon vahvikelätkän, jotta kestäisi paremmin.

Aluksi tesmasin ilman mitään demppiä basarin sisällä, sitten heitin pienen peiton. Ääni parani hiukan, mutta saundi oli kaukana lätinästä..

Mikä siis neuvoksi? Onko kellään mitään simsalabim-konsteja, vai joudunko vain karusti toteamaan, ettei akustisesti ja oikeilla kalvovalinnoilla saada aikaan kunnon hevilätinää??

ps. resokalvona on pearlin oma tehdaskalvo mikkireiällä. Saataisiko kenties resokalvon vaihto auttaa? Kertokaa!!
"Soitetaanko vaihteeksi heviä?"
ddrum54
03.01.2005 22:26:07
Katteles läpi tuo rumpujen viritys FAQ.
2`n 4
triplis
03.01.2005 22:44:37

Eli siis kiristää kaikki holkit yhtä kireälle ja löysää vain kahta ylintä? Tota en tiennykkään...luulin, että kaikkien on oltava mahdollisimman löysällä. Pitää kokeilla huomenna kun menen kämpille. Kiitos!
Speedy
04.01.2005 13:27:19

Tuo EQ2 on siitä jännä, että se jytinä tulee vähän myöhässä. Kun soittelet sillä niin se alkaa sieltä tulla. Vaatii pienen sisään ajon..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
uiypph
04.01.2005 13:38:00
Bassariin ois ehkä paremmin toiminut EQ3 tai EQ2,jotka ovat demppirenkaalla varustettuja.
Tomeissa g2 on hyvä perusrockmetaljne kalvo.
Pearlin demppirenkaalla oleva Protone maksaa jopa 22e ja on hyvä!! Tuplakerroskalvo on Pearlilla about 24e ja 20" bassariin ovat halvempia,suosittelen!!
opa2
04.01.2005 17:54:19
Mulla on sama kalvo ja tuo on ihan totta, että se vaatii hiukan sisäänajoa.
Muistan itsekkin tunteneeni tulleen hiukan petetyksi kun irtosi basarista vain kummainen pöks.
Mutta muista myös että soittotila vaikuttaa tosi paljon etenkin basarin soundiin. Sillon kun EQ2:sen hommasin, niin oli tila semmonen ettei oikein jytissy, mutta heti kun vaihtui treenis, niin tuli hirveet jytinät, piti jopa dempata. Joten älä heti syytä kalvoa, vaan vika voi olla monessa muussakin asiassa.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
uiypph
05.01.2005 09:20:26
Niin EQ2 :han sulla olikin,eikä G2....no silti,G2 vaatii toimiakseen melko löysän vireen,ja tuhdin potkun!
triplis
05.01.2005 14:13:42

Ahaa, että vaatii sisäänajoa...niinhän vissiin kaikki kalvot. Ehkä olen vaan hätähousu, mutta olen venannut tota kalvon asennusta jo niin kauan ja sitten kun tuloksena oli tollanen *tumps*, eikä *läts*, niin petyin.

Pitää vissiin tänään polkea sitä oikeen urakalla....

Pedaalina käytän DW:n 7000-tuplaa ja nuijina niitä muovipuolia, että luulis potkun riittävän! Semmosta vaan rupesin miettimään, että mulla on siinä kalvossa kiinni semmonen Evanssin vahvike, joka on tehty sellasesta kankaasta, eikä muovista...kenties tuo pehmentää iskua? Oiskos kellään tietoa tosta ja vaikka antaa neuvoja toisenlaisen vahvikkeen toimivuudesta? Voikohan tollasta vahviketta edes repiä irti kalvosta, ilman että saundi kärsii?

Kiitos ja anteeksi!
opa2
05.01.2005 16:02:26
Se ei oo mitä tahansa kangasta vaan jotain kevlarin sukuista materiaali (luotiliivit tehdään kevlarista). Joten kyllä se kestää jos sitä pelkäät, sillä kaverilla on ollu se lätkä jo monta vuotta eikä ole lähtenyt edes ruopumaan mistä kohdasta.
Kyllä irti lähtee, saundi vaan ei ole niin focused.
Eikä kannata mitään muovilätkiä rueta laittamaan (saakohan edes sellasia?), koska se muovin saundi tulee liian selvästi esille (voisin kuvitella).
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
miän vain
05.01.2005 16:11:43

Evanssilla on kahdenlaisia lätkiä, toinen (musta) on kevlaria ja toinen (läpinäkyvä) samaa kamaa kuin kalvokin.

Molempia olen kokeillut, ja tosiaan, kevlar on aavistuksen pehmeämpisoundinen. Ei mitenkään mullistavasti kyllä, ero jää jo peltien ja virvelin alle, saati sitten bassomarsun.

Pysyy hyvin, lehtee irti kätevästi. Mutta ei välttämättä liimaudu uudestaan.

remon lätkä on pirun paljon paksumpi, kelvaria sekin. Sillä saa atakkia, herkkyyden kustannuksella tietty.
Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic
Aegis
05.01.2005 17:13:22
Itelläni on tuo sama kalvo ollu, mutta silloin koko roska hajosi alta aikayksikön. Kävin palauttamassa kalvon ja otin tilalle Remon Powerstroken ja nyt en ole tohtinut enää pois vaihtaa. Lätinää on Remon mustalla lätkällä kuin mummon märässä perseessä. Virityksen ole itse tehnyt niin, että olen kiristänyt ruuveja niin että kalvosta juuri ja juuri häviävät rypyt, kyllä sieltä sitten sitten lätinää alkaa löytyä.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
grind
05.01.2005 17:49:34 (muokattu 05.01.2005 17:52:06)
Se ei oo mitä tahansa kangasta vaan jotain kevlarin sukuista materiaali (luotiliivit tehdään kevlarista). Joten kyllä se kestää jos sitä pelkäät, sillä kaverilla on ollu se lätkä jo monta vuotta eikä ole lähtenyt edes ruopumaan mistä kohdasta.
Kyllä irti lähtee, saundi vaan ei ole niin focused.
Eikä kannata mitään muovilätkiä rueta laittamaan (saakohan edes sellasia?), koska se muovin saundi tulee liian selvästi esille (voisin kuvitella).

Kohtuu kestävä on se kevlar-läpykkä, mutta syö tehokkaasti atakin, itselläni kului puhki n. 2 vuodessa. Muovi,tyypistä riippuen, etenkin pleksi antaa muovinuijan kanssa melkoisen atakin. Mukavan kuulloinen välillä, mutta ei aina jaksa. Tällä hetkellä kaksi 30mm prikkaa elikä aluslaattaa teipattuna lyömäkohtiin+siivu kalvoa päällä. Aikas sopiva, kannattaa koittaa, ei mielestäni syö tatsia niin paljoa.

Itse kalvo on mielestäni varsin hyväsoundinen, mutta toimii korkeammassa vireessä paremmin. Matalalla lätinävireellä ei vain pysty soittamaan :)
Stratton
05.01.2005 20:02:20
Löysää vaan niitä kahta ylintä ruuvia. Sillai saat lätinän vaikka Newsoundin tehdaskalvoon (kokeiltu on)
Älä jätä mitään soittamatta tänään minkä voit mokata huomisella keikalla
triplis
06.01.2005 15:54:36

Onko saundiero kevlarin ja muovipäällysteisen vahvikkeen välillä niin suuri, että kannattais satsata? Eihän ne kyllä mitään maksa, ettei siitä ole kiinni. Napsua vaan kaivataan lisää...
dictatorsh*t
06.01.2005 17:06:54
Kohtuu kestävä on se kevlar-läpykkä, mutta syö tehokkaasti atakin, itselläni kului puhki n. 2 vuodessa.

Mulla meni kolmessa kuukaudessa. Nyt on tosiaan EQ2 ja Aquarianin varmaan sentin paksu lätkä, ja kyllä olen tyytyväinen, soundi on sellanen "löts":in ja "tumps":in välimuoto. Ja Eliminatorin muovinuijat viuhuu.
KoRn88.
06.01.2005 17:34:06
Mulla oli itellä kans ennen tuo EQ2 ja siinä se Evansin lätkä. Nyt tässä joululomalla vaihoin basariin kiinni Powerstroke 3:sen ja Remon falam slam patchin ja täytyy kyllä sanoa, että minusta tuo Powerstroke/falam slam yhdistelmä on parempi. Makuasioitahan nämä ovat, mutta jotenkin on mielestäni enemmän potkua tässä nykyisessä yhdistelmässä.
triplis
06.01.2005 19:42:39

Nyt on tosiaan EQ2 ja Aquarianin varmaan sentin paksu lätkä, ja kyllä olen tyytyväinen, soundi on sellanen "löts":in ja "tumps":in välimuoto. Ja Eliminatorin muovinuijat viuhuu.

Mistäs materiaalista tää aquarianin patchi on tehty? Ja silläkö pitäs *lätsit* irrota vai?
dictatorsh*t
06.01.2005 22:53:56
Mistäs materiaalista tää aquarianin patchi on tehty? Ja silläkö pitäs *lätsit* irrota vai?

Ei mitään visiota. Ahihi. Kaveri vaan toi sellaisen just ennen keikkaa ja heitin sen kiinni. Sellanen valkonen se on, joku kuitenkin tietää niin saa valaista.
Hello to all of your swinging parts!
Melankolik
ltg
07.01.2005 12:50:55
Parhaat lätsit olen saanut Evansin Emadista, johon tulee kaksi eri vahvuista demppirengasta mukana. Voi sitten niinkö vaihella soundeja. Ja tämähän on yksikerroskalvo, vissiin aika paksuhko kuitenkin.
Joulupukki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)