Aihe: Kuulokkeet
1
Safga
03.01.2005 00:38:19
Tarvisin tietoo ku olisin etsimässä kuulokkeita joista voisi kuunnella musiikkia, mutta samalla ne vaimentaisivat muualta tulevaa ääntä. Siis sellaiset kun jotkut rumpalit käyttävät.

Olisiko ehdotuksia mistä saisi sellaisia tai millaisia itse käyttätte?
Alpha
03.01.2005 00:40:17
Peltorit, joihin tungettu nappikuulokkeet...
Kulkunen
03.01.2005 01:15:58
Peltorit, joihin tungettu nappikuulokkeet...

Näitä käytän ja näitä suosittelen. Suljetut (jos tämä nyt on se oikea termi, en tule sitä koskaan oppimaan) kuulokkeet ovat yleensä aika hintavia ja eivät välttämättä edes niin hyviä kuin voisi toivoa. En voi kokemuksesta sanoa, joku muu voi.

Peltorit ja nappikuulokkeet toimivat hyvin ja varmasti edullisempi ratkaisu. Ainakin Kossin sangalliset mallit menivät näppärästi suojien alle. Ns. normaalien nappikuulokkeiden kanssa kannattaa nappi kiertää korvan takaa "pystyyn", jotta napit pysyvät korvissa ongelmitta myös suojien alla. Eli se piuha kiertää korvan takaa yläkautta ja itse kuulokeosa on sitten vinottain ylöspäin.

Jos osaisin puhua suomea, kertoisin tämänkin selkeästi.
The downward spiral never ends.
jäykkis
03.01.2005 08:46:39
Tarvisin tietoo ku olisin etsimässä kuulokkeita joista voisi kuunnella musiikkia, mutta samalla ne vaimentaisivat muualta tulevaa ääntä. Siis sellaiset kun jotkut rumpalit käyttävät.

Vic Frithiltä lötyy, hintaa SoitinLaineella 80 pintaan. Väittävät että niissä on vaatimattomampi saundi kun jossain muissa vastaavissa, mutta ainakin ittellä on palvelleet hyvin.

jäykkis
jazzmies
03.01.2005 08:48:58
Olisiko ehdotuksia mistä saisi sellaisia tai millaisia itse käyttätte?

Sennheiser HD 25 SP -kuulokkeet ovat seuranneet minua joka paikkaan jo viiden vuoden ajan. Kestävät ja hyvä soundi. http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/03759
vernie
03.01.2005 11:36:51 (muokattu 03.01.2005 11:39:20)
tyhmäilin..
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
Safga
03.01.2005 12:20:58
Kiitos tähän asitisisa viesteistä...
Olen kattonut et peltori kaupittelee just sellaisia kuulokkeita kun olisin hakemassa.... peltorin sivuilta näkee:
http://www.peltor.se/index_communication.htm ---- ja sieltä listen only headset....

oon kyl kokeillut tollast nappikuuloke viritelmää mut ei oikeen toimi mun peltorin kuulokkeilla, mut kokeilen nyt laittaa ne napit sit sielt korvan takaa kun kerran joku viisas näin ehdotti........
moderndrummer88
03.01.2005 12:44:39 (muokattu 03.01.2005 12:45:19)
Ns. normaalien nappikuulokkeiden kanssa kannattaa nappi kiertää korvan takaa "pystyyn", jotta napit pysyvät korvissa ongelmitta myös suojien alla. Eli se piuha kiertää korvan takaa yläkautta ja itse kuulokeosa on sitten vinottain ylöspäin.

tuopa pitääkin kokeilla... omissa peltoreissa on myös radio ja joku surround systeemi eli toistaa ympäriltä kuuluvat äänet tarkasti mutta vaimentaa melua niin että se ei kuitenkaan mene sen rajan yli minkä on asettanu..
radion mukana on ihan hauska soitella mutta se "musiikki"
mitä radiosta tulee on vähän on mitä on niin yleensä tulee just nappien kanssa sitten soitettua mutta kun pidän sillä perinteisellä tavalla niitä korvissa niin napit ei millään tunnu asettuvan paikoilleen ja ei sitä kauan sitten jaksa niitten kanssa leikkiä
joku päivä hommaan moposetin ja opettelen soittamaan kunnolla rumpuja mutta siihen asti kompensoin omaa soittotaidottomuutta mahdollisimman isolla rumpusetillä!
Suleima
03.01.2005 13:13:06
1 Ääni Sennheiser 25 SP:lle.

120~ euroa voi olla liikaa hintaa, mutta jos ei oo nii tuskimpa tulee kaduttua ostosta. Itse en ainakaan ole katunut.
hollmi-5
03.01.2005 13:18:59
Tuossapa ratkaisu äänen vaimennukseen ja hyvään toistoon: http://www.shure.com/psm/earphones/default.asp

Unohtakaa moiset kuulosuojain/korvanappiviritelmät. Ei niistä ole mihinkään...
Mika Hollström
hybrid
03.01.2005 14:46:13
Mikään laki ei kiellä ratkaisemasta ongelmaa toisinpäin. Eli tavalliset luurit ja niiden alle korvatulpat, toimii paremmin, kuin äkkiseltään uskoisi. Käytin muutaman vuoden AKG 55:sia (tai jotain sinnepäin) ei ole kalliit, voi luukuttaa ihan hyvällä omallatunnolla ;)
Paas
03.01.2005 15:25:12
Tuossapa ratkaisu äänen vaimennukseen ja hyvään toistoon: http://www.shure.com/psm/earphones/default.asp

Juu, mulla on sekä shuren E1:set että 3:set. E1 on siis vanhempaa mallia jota ei näköjään enää valmisteta. Vastaa tuota nykyistä 3:sta mutta hieman heikommalla äänenlaadulla. Molempiin olen ollut tyytyväinen.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
LumPus
03.01.2005 21:28:29
ite käytän Fostexin T50RP kuulokkeita, tykkään kovasti. hemmetin hyvä ääni.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
Antti1997
04.01.2005 21:21:17
Ns. normaalien nappikuulokkeiden kanssa kannattaa nappi kiertää korvan takaa "pystyyn", jotta napit pysyvät korvissa ongelmitta myös suojien alla. Eli se piuha kiertää korvan takaa yläkautta ja itse kuulokeosa on sitten vinottain ylöspäin.

Tää oli plussan arvonen niksi, ite en oo ennen tajunnu et noinhan se pysyy paljon paremmin. Ei tarvii koko ajan työntää sitä paremmin sinne korvaan.
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" -Kiipparipalstan keskustelua
DimensionZ
04.01.2005 22:04:45

Tää oli plussan arvonen niksi, ite en oo ennen tajunnu et noinhan se pysyy paljon paremmin. Ei tarvii koko ajan työntää sitä paremmin sinne korvaan.

Mulle myös! Olin just tänään soittelemassa musan päälle ja oli paljon mieluisampaa kun ei tarvinnut joka biisin välissä korjata.
''He jumped right out of a building!!''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)