mustman 27.12.2004 12:31:45 | |
---|
Kävin maahantuojan luona tsekkaamassa settiä, johon kuuluis giblartarin perusteline paketti ja 850 ekiin lupaili. Pistän linkin tuohon ja viisaammat osaavat kertoa sijoituksen kannattavuudesta. Tulisivat lähinnä rock vetoiseen soittoon. JA siis setti ilman peltejä. http://www.gretschdrums.com/index.cfm?fa=series&sid=309 Kokoluokka siis 20/10/12/14 Se joka ei tee virheitä, niin ei yleensä tee mitään!! |
Remo 27.12.2004 13:05:01 | |
---|
Joo mikäli toi ekaksi setiksi tulee niin aivan mahtavat pelit, vaikka mahonkia ovatkin. Jos vaan on muutama satanen rahaa laittaa lisää niin osta ihmeessä catalina birchit. Toi setti on kyllä hintaisekseen "halpasetiksi" mahtava. Ainakin mitä itse tuollaista settiä koitin ennenkuin birchit ostin niin mahtava virveli saundi heti halvassa setissä. Voittaa varmasti monin verroin pearlin exportit ja taman rockstarit. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
mustman 27.12.2004 13:35:12 (muokattu 27.12.2004 13:42:17) | |
---|
Joo ihan ok vaikutus tuosta setistä kyllä jäi, tosin sen verran mitä pystyi avatuista laatikoista katsomaan, tosin värinä hopea ei aivan mun mieleen mut sehän vaan sivu seikka. Ajatuksena itsellä oli ensin hankkia Yamahan stage custom fusion, mut mielipiteitä otetaan vastaan!!! Tuo hintakin kiinnostaa, siis mitä mieltä?? http://www.gretschdrums.com/index.cfm?fa=5600 Tuo olis se teline setti mukaan Se joka ei tee virheitä, niin ei yleensä tee mitään!! |
DimensionZ 27.12.2004 16:20:54 | |
---|
Ajatuksena itsellä oli ensin hankkia Yamahan stage custom fusion, mut mielipiteitä otetaan vastaan!!! Itse omistan Stage Customit, ja olen ollut täysin tyytyväinen niihin. Niissä ei oikeastaan heikkoa kohtaa ole. Plussana vielä se että tavallisissakin malleissa on lakkapinta, ei mitään kamalannäköisiä muovipäällysteitä. Lisäksi Yamahan hardware on vaan yksinkertaisesti paras mitä on. Kestää aivan varmasti. Hinta menee aikalailla samoihin tuon gretschin kanssa, ehkä muutaman kympin yli. ''He jumped right out of a building!!'' |
ääliö 27.12.2004 17:25:08 | |
---|
Täältä ääni Stage Customille.Hinta/laatusuhde mielestäni sikapervohyvä.(tosin tehdaslyöntikalvot vaihtaisin kyllä) Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion. |
Remo 27.12.2004 17:37:14 | |
---|
Lisäksi Yamahan hardware on vaan yksinkertaisesti paras mitä on. Kyllä sanoisin että gibralttarin hw on paljon parempaa mitä yamaha. Niin siis minä kyllä ottaisin ennemmin gretschit saat vielä ehkä joskus myydessäsi paljon enemmän mitä saisit yamahoista. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
ddrum54 27.12.2004 18:10:32 | |
---|
Mitäs se meinaa, kun lukee, että mahogany, mutta on vaaleaa puuta? Eikös mahonki ole tummaa puuta? Vai onkos tää jotain mitälie mahonkia? Gibraltarin HW on hyvää, mutta ei se paljon parempaa ole, kuin Yamaha. Sanoisin fifti / sixti. Yamahasta löytyy nimittäin ihan oikeaa terästä. 2`n 4 |
miän vain 27.12.2004 18:31:49 | |
---|
Mitäs se meinaa, kun lukee, että mahogany, mutta on vaaleaa puuta? Eikös mahonki ole tummaa puuta? Vai onkos tää jotain mitälie mahonkia? Se on sitä Filippiininhuttua, 'mahonkia'. Oikea nimi lienee Luan tms. Niitä on monia. Kaikki halvemmat setit tehdään nykyään tuosta, New Soundit ja Pulset ja mitkälie. Ei taida Gretshin nimi paljon auttaa, työnjälki on varmaan kyllä parempi. 'Oikea' tumma mahonki on nykyään nimeltään african mahogany. Siinä on se perinteinen matala sointi, se on tummaa, pirun kallista ja kohta kaatokiellossa uhanalaisuuden vuoksi. Like I was a bird midflight
Fast and smooth and out of sight
-------
Monochromatic |
hollmi-5 27.12.2004 19:12:39 | |
---|
Lisäksi Yamahan hardware on vaan yksinkertaisesti paras mitä on. Kyllä sanoisin että gibralttarin hw on paljon parempaa mitä yamaha. Niin siis minä kyllä ottaisin ennemmin gretschit saat vielä ehkä joskus myydessäsi paljon enemmän mitä saisit yamahoista. Tuota vain, että Gibralttarit ovat kyllä Yamahaa perässä. Jo Stage Customissa on todella toimiva HW. mitä itselläni on Gibralttaria ollut, niin ne ovat olleet pettymys. Yamaha ei ole pettänyt koskaan. Nyt ei ole kumpaakaan merkkiä itselläni, joten kirjoitukseni olkoon siinä mielessä puolueeton ja vailla "mutua". Mika Hollström |
ddrum54 27.12.2004 19:30:53 | |
---|
Se on sitä Filippiininhuttua, 'mahonkia'. Oikea nimi lienee Luan tms. Niitä on monia. Kaikki halvemmat setit tehdään nykyään tuosta, New Soundit ja Pulset ja mitkälie. Ei taida Gretshin nimi paljon auttaa, työnjälki on varmaan kyllä parempi. Aijaaha, no sitten, joo-o. Osta Yamahat. Ne on hyvät. 2`n 4 |
Piiloairo 28.12.2004 12:56:34 | |
---|
Remo täällä taas aivan yksin yrittää viimeiseen asti pitää Gretschin puolia... :) Itse varmaankin kallistuisin myös Yamahaan. Ainakin omien kokemusten mukaan ne on ihan hyvät. Paitsi tietysti ne alkuperäiskalvot, mutta ne vaan vaihtoon ja se on siinä. Justii hyvä! |
ääliö 28.12.2004 13:39:10 | |
---|
Multa löytyy "mutun" lisäksi myös "vatua" (vaimosta tuntuu). nimim.jo20vuottayamahamiehenäkolmasyammusettimenossa. Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion. |
Remo 28.12.2004 13:48:46 | |
---|
Remo täällä taas aivan yksin yrittää viimeiseen asti pitää Gretschin puolia... :) Tottakait pitää vanhaa merkkiä yrittää saada kunniaan. Toisaalta parempi, että ostatte vaan niitä yamahoita niin pysyypä mun gretscheis paremmin arvo. ;) :D PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Mikael 28.12.2004 14:05:37 | |
---|
Tottakait pitää vanhaa merkkiä yrittää saada kunniaan. Toisaalta parempi, että ostatte vaan niitä yamahoita niin pysyypä mun gretscheis paremmin arvo. ;) :D Mä vähän luulen, että noiden kaukoidän Gretschien arvo ei säily sen paremmin kuin minkään muunkaan halvan työvoiman maan budjettituotteiden - vrt. Mexico Fenderit. mutta miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
drumm 28.12.2004 15:53:20 | |
---|
Mä vähän luulen, että noiden kaukoidän Gretschien arvo ei säily sen paremmin kuin minkään muunkaan halvan työvoiman maan budjettituotteiden - vrt. Mexico Fenderit. Mä olen ihan samaa mieltä, sori vaan Remo. Noissa uusissa Gretschin halpasarjoissa ei ole mitään mikä auttaisi niiden arvon säilymistä sen paremmin kuin muidenkaan settien. Ei edes nimi taida auttaa tällä kertaa. Ja taitaa olla tuo merkki sen verran oudompi suomalaisille, että eroon pääseminen voi olla jopa hankalampaa kuin esim. Pearlin tai Yamahan setistä. Jos ne olisivat Customit tai Broadcasterit, niin sitten se voisi olla eri asia. |
Remo 28.12.2004 16:12:09 | |
---|
Niin mutta eihän mun setti oo aivan kumminkaan halvemmasta päästä. Näin se kyllä että ei tosta aivan halvimmasta omia saa sen myönnän minäkin. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
ddrum54 28.12.2004 19:29:22 | |
---|
Tottakait pitää vanhaa merkkiä yrittää saada kunniaan. Siis kyllähän nää vanhat merkit ON kunniassa. Se on vaan siitä ikävää, että tommonen huoraaminen alentaa sitä kunniaa. Toisaalta maine kasvaa... No, ei tämä ainoa merkki ole, joka moiseen ryhtyy. DW on hoitanut hienosti tuon halpispuolen, ei likaa nimeä. On muuten tuo Fender Mexico saanut arvonylennyksen, kun tuli Fender Japan. Joskus noinkinpäin... 2`n 4 |
drumm 28.12.2004 19:52:55 (muokattu 28.12.2004 23:07:07) | |
---|
Niin mutta eihän mun setti oo aivan kumminkaan halvemmasta päästä. Näin se kyllä että ei tosta aivan halvimmasta omia saa sen myönnän minäkin. En mä nyt halua sun päivää pilata, mutta tosiasiat on tosiasioita. Kyllä nuo Catalinat ovat nimenomaan halvemmasta päästä. Se taas ei tarkoita sitä, että ne olisivat huonoja rumpuja. Ja tuskin mistään uusista rummuista saa omiaan takaisin eteenpäin myytäessä. Jos se yhtään lohduttaa. |
hollmi-5 28.12.2004 21:00:06 (muokattu 29.12.2004 10:20:28) | |
---|
On muuten tuo Fender Mexico saanut arvonylennyksen, kun tuli Fender Japan. Joskus noinkinpäin... Kyllä se on niin, että Mexico-Fender on se kaikkein halvin. Ja Japanin Squier ylennettiin Fenderiksi, kun oli parempi ja kalliimpi, kuin Mexico-mallit. Niitä Squiereita sitten kannattaa katsella silläkin silmällä, että siellä on alkupään vehkeet kaikki Jenkeissä valmistetuista palikoista koottu, kun opettivat kitaran tekoa siellä Japanissa. Sitten osassa lukee selvästi Made in U.S.A. kun Japanin tehdas oli tulipalon vuoksi seisaukissa ja tilatut kamat piti toimittaa. Qustom Soundsin Harri Koski tietää tuolta saralta paljon. Kyselkää Harrilta... Mika Hollström |
Remo 28.12.2004 21:14:50 (muokattu 28.12.2004 21:17:04) | |
---|
En mä nyt halua sun päivää pilata, mutta tosiasiat on tosiasiota. Kyllä nuo Catalinat ovat nimenomaan halvemmasta päästä. Se taas ei tarkoita sitä, että ne olisivat huonoja rumpuja. Ja tuskin mistään uusista rummuista saa omiaan takaisin eteenpäin myytäessä. Jos se yhtään lohduttaa. Niin mutta ei ole silti aivan halvimmat. Enkä kyllä ajatellut myydä heti näitä pois. 20-vuoden päästä setti voi olla hyvinkin harvinainen tai sitten ei, mutta ihmeitähän voi sattua. Eikä gretschikään kovin hirveästi ole noihin halpamerkkeihin panostanut. Mutta kyllä catalina birchit on hiukan parempia kuin tama rockstarit ym. ja ovat sentään täysi koivuiset. Pääasia on että kaikki saavat sellaisen setin mistä itse tykkää. :D Enkä minä päivääni pilaa yhden henkilön kirjoituksella. ;) PAISTE CYMBALS REMO HEADS |