Aihe: pimeässä hohtaa spedu!
1
Mikko/DE
04.02.2005 19:41:10

Onko joku joskus esim. pimeällä keikkapaikalla vilkaissut kesken biisin jammun speduaan ja huokaissut että:"siinähän se hohtaa, onneksi näin sen, muuten olisin polkaissut ohi!"
mr_b
04.02.2005 19:54:56

Ei saa pilkata ahkeria japanilaisia insinöörejä, jotka hiki hatussa koettavat keksiä jotain uusia featureita puhkiyksinkertaiseen mekaaniseen laitteeseen...
We have ways of making you think.
dictatorsh*t
04.02.2005 20:28:08
Onko joku joskus esim. pimeällä keikkapaikalla vilkaissut kesken biisin jammun speduaan ja huokaissut että:"siinähän se hohtaa, onneksi näin sen, muuten olisin polkaissut ohi!"

Koulun musikaalissa havaitsin saman kesken biisin, ehkä olisi ollut parempi olla huomaamatta juuri silloin.
Hello to all of your swinging parts!
Melankolik
markkuliini
04.02.2005 22:00:31

Joo kyllä nauratti kun eka kertaa huomasin että hohtaa pimeässä. Ei helekkari niitä japskeja!!! Kunnes erään keikan alussa olikin sitten niin pimeää etten olisi pedaalia nähnyt sitten millään. Ongelma oli siis siinä että jouduin soittamaan kovapohjaisilla kengillä joiden pohjan läpi ei tuntenut sivusuunnassa missä kohtaa pedaalia jalka oli. Annoin heti japanialaisille anteeksi.
Muuten, miksiköhän speduilla on niin ääliömäiset nimet? Eliminator! Iron Cobra!! Flying dragon!!! Ei kai kakarat nyt niin pöljiä ole...?
miän vain
04.02.2005 23:24:21

Trogdor the Burninator strikes again. Mikään ei voittane japanilaista tyylitajua.
Monochromatic - bändi
--------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
Katiska
05.02.2005 01:31:40
Trogdor the Burninator strikes again. Mikään ei voittane japanilaista tyylitajua.

offtopic
Eikä HomestarRunneria
/offtopic
kattila
05.02.2005 10:13:23

Aiaiaiai! Tänään hakemaan omat hohtavat suoravedot.
Kyllä nyt jo jännittää. :)
Dust to dust
Youni
05.02.2005 19:42:34 (muokattu 05.02.2005 19:42:57)
Aiaiaiai! Tänään hakemaan omat hohtavat suoravedot.
Kyllä nyt jo jännittää. :)

Kumpi jännittää enemmän: Soittotatsi vai hohtavan pedaalin valoteho?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
kattila
05.02.2005 21:18:46

Kumpi jännittää enemmän: Soittotatsi vai hohtavan pedaalin valoteho?

Kummastakin olin ihan supertärinässä, mutta lopputulos on tämä:
Hohtoa en ehtiny ihailla, mutta täytyy sanoa, että on paras pedaali mitä olen ikinä jalallani koskenut. Tuntuma on LOISTAVA. Täytyy kätellä itteäni siitä, että myin rauta matoset pois ja ostin nuo tilalle.
Dust to dust
LumPus
05.02.2005 21:22:58
Kummastakin olin ihan supertärinässä, mutta lopputulos on tämä:
Hohtoa en ehtiny ihailla, mutta täytyy sanoa, että on paras pedaali mitä olen ikinä jalallani koskenut. Tuntuma on LOISTAVA. Täytyy kätellä itteäni siitä, että myin rauta matoset pois ja ostin nuo tilalle.

helvatin hyvä pedaali se kai on. en oo vielä oman jalan alle ehtiny koittaa, mutta mieli tekis.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
kattila
05.02.2005 22:28:34

helvatin hyvä pedaali se kai on. en oo vielä oman jalan alle ehtiny koittaa, mutta mieli tekis.

Kannattaa toki. Ei sitä turhaan tosiaan olla kehuttu.
Plussaa vielä siitä, että sen saa niin helposti erotettua kahdeksi sinkuksi. Sitten joskus, kun se toinen basari tupsahtaa eteen niin ei tule ongelmia pedaalien kanssa.
Dust to dust
LumPus
05.02.2005 23:08:19
Plussaa vielä siitä, että sen saa niin helposti erotettua kahdeksi sinkuksi. Sitten joskus, kun se toinen basari tupsahtaa eteen niin ei tule ongelmia pedaalien kanssa.

niin siinä oli jouset kummassakin pedaalissa? ihan jeez.
ite ajattelin kuitenkin hommata rautamadon tuplan noiden kahden sinkun seuraksi, toisille seteille. mutta kai tuo pitää ensin panna testipenkkiin, ennenkuin päätöksen tekee.
tuo tupla/kaks sinkkua mahdollisuus on kyllä käytännöllinen.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
kattila
05.02.2005 23:31:05

niin siinä oli jouset kummassakin pedaalissa?

Juu.
Dust to dust
DimensionZ
06.02.2005 01:44:19

Myös minun mielestäni paras pedaali jota olen ikinä soittanut, vaikka itselläni onkin tuo tuplaketjuveto-mailli (käytössä hihnat ketjujen sijaan). Niinkuin sanoit, helppo muuttaa sinkuksi, kahdeksi sinkuksi, takaisin tuplaksi ihan minuuteissa. Myös tuplista laukkuun kasaamisessa kestää n. puoli minuttia, ja siitä sitten todella helposti ovat roudattavissa minne vaan. Kaikki mahdolliset säädöt, ja vielä tietenkin topikin otsikon mukaan todellakin hohtavat pimeässä! Hintakaan ei paljoa, t-kauppa alensi juuri 299€. Suosittelen kenelle tahansa ostettavaksi.
''He jumped right out of a building!!''
Mikko/DE
06.02.2005 13:07:21

Myös tuplista laukkuun kasaamisessa kestää n. puoli minuttia.

Mua on muuten ihmetyttänyt tää aina, mikä siinä niin kauan kestää?

Mulla kestää 2 sekuntia kun napautan jouset irti ja spedun kaksinkerroin.

Tietysti jos sen spedun laukku on sellanen ettei sinne mee kuin purettu spedu, ni sitten sitä on kai purettava.
tthei
06.02.2005 13:15:17

Mua on muuten ihmetyttänyt tää aina, mikä siinä niin kauan kestää?

Mulla kestää 2 sekuntia kun napautan jouset irti ja spedun kaksinkerroin.

Tietysti jos sen spedun laukku on sellanen ettei sinne mee kuin purettu spedu, ni sitten sitä on kai purettava.

Ensinnäkin se on basarissa kiinni ja se pitää siitä irrottaa. Ja tietenkin jos sulla on sinkkupedaali niin eihän siinä mitään kestäkkään. Mutta tupliksissa on se välivarsikin vielä mikä pitää irroittaa. Kyllä siinä helposti menee se puol minuuttia. Mä kyllä tarjoon sulle limpparin jos sä saat parissa sekunnissa tupliksen setistä laukkuun ;D
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Paas
06.02.2005 13:48:32
Milläköhän pedaaleilla porukat on soitellu kun julistavat että jammut on parhaat pedaalit mitkä on tossun alla olleet? Hinta/laatu-suhde on hyvä mutta muuten niissä ei minun mielestäni ole mitään erikoista.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
markkuliini
06.02.2005 14:05:22

Mä olen soittanut Dw 9000:illa, Dw 5000 Accelerator:eilla, Axis A longboardeilla, Pearlin Eliminatoreilla (ketju ja hihna), Taman Ironcobrilla (ketju/rolling cam) + useilla muillakin esim.Camco, Speedking jne.jne. Ja kun viime kesänä oli aika vaihtaa vanha hyvin palvellut Dw:n 5000 uuteen pedaaliin, vei Yamahan suoraveto spedu selvän voiton soittotuntuman ja hintansa takia. Dw:n 9000 tuli niukasti kakkoseksi, joskin hintaa oli lähes kaksinkertaisesti, soittotuntuma yhtä hyvä minun jalalle. Myös Pearlin Eliminator toimi hihnan kanssa aika hyvin, mutta Tamaan tai Axis:een en saanut oikein hyvää tatsia. Tama tuntui liian raskaalta ja Axis liian kevyeltä. Makuasioitahan nämä jos mitkä, mutta pointti on se onhan noita tullut testattua (enemmänkin kuin vain musakaupoissa). Omasta mielestäni pedaalit ovat nykyään niin hyvin tehtyjä että luulisi joukosta löytyvän useammatkin kunkin jalalle sopivat. Siksipä joskus jotkut pedaalitopicit tuntuvat hieman naurettavilta...
Ps:Yamahan pedaaleista sen verran että jos niitä testaa kaupassa niin kannattaa ottaa joku tutumpi nuija mukaan (he-he), sillä Yamahan oma nuija on todella kevyt ja joidenkin mielestä rimpulan tuntuinen. Saattaa tulla pedaalista väärä mielikuva. Itse käytän mm. Iron Cobran nuijaa Yamahassa säädettävän lyöntikulman takia.
Mikko/DE
06.02.2005 17:00:23

Ensinnäkin se on basarissa kiinni ja se pitää siitä irrottaa. Ja tietenkin jos sulla on sinkkupedaali niin eihän siinä mitään kestäkkään. Mutta tupliksissa on se välivarsikin vielä mikä pitää irroittaa. Kyllä siinä helposti menee se puol minuuttia. Mä kyllä tarjoon sulle limpparin jos sä saat parissa sekunnissa tupliksen setistä laukkuun ;D

No jos haluu irrottaa sen varren ni menee kai siinä aikaa, itse en sitä irrota ja aikaa ei mene. Basarista irrottamiseen kyllä menee kans pari sekuntia, eli kai siinä se nejä sekkaa kaikenkaikkiaan kuluu :D
kattila
06.02.2005 17:25:42 (muokattu 06.02.2005 17:25:59)

Milläköhän pedaaleilla porukat on soitellu kun julistavat että jammut on parhaat pedaalit mitkä on tossun alla olleet? Hinta/laatu-suhde on hyvä mutta muuten niissä ei minun mielestäni ole mitään erikoista.

Vanhat Tamat ja Iron Cobrat, mutta jammut onkin tähän asti parhaat mitä jalalla on koittanut.

Taisin vain saada jonkun maanantaikappale ruuvin, koska yksi välitangon ruuveista katkesi kahden päivän käytön jälkeen.
Dust to dust
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)