Aihe: Donald Fagen live rumpali?
1
ääliö
03.02.2005 23:15:10
Rakennuksella äsken groove fm:ää kuunnellessa tuli taas kerran eräs Fagenin mainio live-biisi.Tietäiskö joku että kuka siinä soittaa rumpuja?

Lyhyt kuvaus:Biisi on suffle.Rumpali soitta koko biisin ajan aika voimakkaat varjolyönnit snareen,homma toimii ku junan vessa.Pari todella maukasta filliä myös kuultavissa.Mukana myös torvi-sektio.En muista sanoja,sorry.

Joo,varmaan Fagenilla on monta suffle pohjasta biisiä.Mutta mihin sopii edellä mainittu kuvaus parhaiten?
"Annas mulle pätkä kakkos-nelosta" sano Timpuri raksalla Rumpalille. "Venaas hetki mä haen setin peräkontista" kuului tähän hölmistynyt vastaus.
hollmi-5
04.02.2005 00:01:38
Olisiko ollut kuitenkin Steely Dan kyseessä? Itse en muista Fagenin liveäänitteitä tähän hätään. Steely Danin livellä (Alive in America, -95) soittaa rumpuja Dennis Chambers ja Peter Erskine.
Mika Hollström
juoni
04.02.2005 18:14:14
Olisikohan Steely Danin Babylon Sisters. Ainankin levyllä (Gaucho) ko. biisin vetää Bernhard Purdie.
Lahjattomat Treenaa
ääliö
04.02.2005 19:16:45
Jepu,nyt se tuli mieleen,kertsis laulettiin Babylon Sistereistä!
Tarttee kaivaa toi levy jostain.Mahtava biisi höystettynä herkullisella rumputyöskentelyllä.Kiitos poijaat!
"Annas mulle pätkä kakkos-nelosta" sano Timpuri raksalla Rumpalille. "Venaas hetki mä haen setin peräkontista" kuului tähän hölmistynyt vastaus.
sirdickyj
05.02.2005 00:04:28 (muokattu 05.02.2005 00:08:36)
Olisikohan Steely Danin Babylon Sisters. Ainankin levyllä (Gaucho) ko. biisin vetää Bernhard Purdie.

...jolta Porcaro pölli sen Rosanna-grooven, tunnusti itsekin. "Purdie shuffle" Toinen tuota samaa komppia hyödyntävä kipale on Aja-levyllä biisi Home at last. Kannattaa tsekata Yle-teemalta 22.4. "Making of Aja"-dokumentti, jossa Purdie esittelee sitä komppiaan. Toimiihan tuo, kyllä.

Luulin muuten hölmönä juuri sen Rosannan samankaltaisuudesta johtuen,, että Babylon Sistersin muka soitti Porcaro, mutta näinhän ei ollut. Soitta k.o. levyllä vain Gaucho-biisin rummut.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
hollmi-5
05.02.2005 10:03:28
Jeff oli vaatimaton ukkeli. Kertoi opetusvideollaan, mistä Rosannan komppi oli rakennettu: Burdien Babylon Sisters ( Burdies halftime shuffle) ja John Bonhamin Fool in the rain-komppi yhdistettiin ja siihen sitten Bo Diddleyn "trademark fiilis" bassarilinjaksi. Ei mikään helppo nakki soitettavaksi.

Näinhän ne kompit syntyvät. Jotakin omaa ja jotakin lainattua yhdistämällä kaikki tekevät soittonsa.

Tuolla livellä Babylon Sistersin soitti Dennis Chambers.
Mika Hollström
totomiettinen
05.02.2005 11:56:04

Käykäähän muuten kattomassa Purdien videot drummerworld.comissa.

...vois sanoa, että kaveri tykkää soittamisesta ; )
White men can't jump
Epämuusikko
05.02.2005 13:57:27 (muokattu 05.02.2005 13:57:37)
Käykäähän muuten kattomassa Purdien videot drummerworld.comissa.

Ja Arsen jäsenkuvaus......
Myytävänä Tosco 22" ride!
arse
06.02.2005 00:32:40

NII!!!111!!
Ilo ilman roudausta on teeskentelyä.
ääliö
06.02.2005 10:18:26
Siis,nyt vielä kerran...

Kuulin myös pari päivää myöhemmin tältä kyseiseltä itseäni miellyttävältä radioasemalta half-time-shuffle-studio version samasta biisistä (Babylon Sisters).Aloin epäilemään itseäni,auttakee,onko sama biisi tehty live shufflena (chambers) ja studio half-time "nössömpänä" versiona (purdie)

Kyllähän se tuo rosanna-komppi kolahti aikoinaa niin rajusti että sitä päivätolkulla harjoiteltua tuli.Vaikka en silloin tiennyt kompin legendaarisuudesta yhtikäs mitään (tämä kaikki tapahtyi jo parikymmentä vuotta sitten) Ja onhan kyseinen rytmi tietty myös kaikkien oppilaitten kanssa käyty ainakin teoriassa läpi.Enemmän tai vähemmän menestyksekkäästi.
markkuliini
06.02.2005 13:47:24

Jos se live-versio ei ollut halftime-shuffle, niin sitten se ei todennäköisesti ollut "Babylon sisters". En ole itse ainakaan ikinä kuullut siitä muuta kuin sen halftime-version. Voisiko kyseessä olla -95 live levyn biisi "Reelin' in the years"? Tai jos se oli sellainen nopea shuffle niin sitten "Bodhisattva"?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)