Aihe: Infoa sähkörummuista.
1
LosNalles
06.02.2005 21:14:48 (muokattu 06.02.2005 21:22:18)
Elikkäs. Enpä noista tiedä juuri mitään. Muuta kuin että soittotuntuma on aivan erilainen kuin akustisissa. Ja senkin vain kuulopuheista. Ja tietysti ulkonäkö. Ja sen että niistä eivät kaikki pidä. Sellaiset kuitenkin on tarkoitus hankkia kunhan Firma päästää taas normaalielämään. Lähinnä hiljaisuutensa takia.

Olen siis täysin keltanokka niin akustisten kuin sähkörumpujenkin kanssa. Ainakaan pikaisesti etsiessäni en löytänyt tarvitsemaani infoa. Mutta asiaan. Mikä tekee sähkörummuista hyvät sähkörummut? Ja tuo aivo. Mihin sitä tarvitsee, mikä sen funktio siis on? Ja mikä tekee toisesta aivosta paremman kuin toinen?

Ja lopuksi vielä, mitkä sähkörummut olisivat järkevä ostos vasta-alkajalle, hintaa maksimissaan tonni?

Ja päätökset ostosta on hyvin pitkälti tehty, joten toivon säästyväni "Älä osta sähkörumpuja!" -viesteiltä..
Ei mulla ole mitään fiksua sanottavaa.
LumPus
06.02.2005 21:55:55
Elikkäs. Enpä noista tiedä juuri mitään. Muuta kuin että soittotuntuma on aivan erilainen kuin akustisissa. Ja senkin vain kuulopuheista. Ja tietysti ulkonäkö. Ja sen että niistä eivät kaikki pidä. Sellaiset kuitenkin on tarkoitus hankkia kunhan Firma päästää taas normaalielämään. Lähinnä hiljaisuutensa takia.

Olen siis täysin keltanokka niin akustisten kuin sähkörumpujenkin kanssa. Ainakaan pikaisesti etsiessäni en löytänyt tarvitsemaani infoa. Mutta asiaan. Mikä tekee sähkörummuista hyvät sähkörummut? Ja tuo aivo. Mihin sitä tarvitsee, mikä sen funktio siis on? Ja mikä tekee toisesta aivosta paremman kuin toinen?

Ja lopuksi vielä, mitkä sähkörummut olisivat järkevä ostos vasta-alkajalle, hintaa maksimissaan tonni?

Ja päätökset ostosta on hyvin pitkälti tehty, joten toivon säästyväni "Älä osta sähkörumpuja!" -viesteiltä..

sähkörumpujen soittotuntuma on melkopitkälti tosiaan makuasia, toiset tykkää, toiset ei. ja eri merkkien välillä on paljon eroja.
hyvät tekee rummuista monikin ominaisuus. eli aivot nyt tietenkin, mitä kalliimpi, sitä monipuolisempi ja parempisaundinen. eli aivot siis tuottavat ne saundit mitä kuulet kuulokkeista tai kaiuttimista. pädit poimivat signaalin, joista aivot tuottaa äänen. yksinkertaista. aivoissa on usein kaikennäköisiä muitakin ominaisuuksia, sekvensseriä, klikkiä, taustabiisejä ja tietenkin mahdollisuus vaikuttaa saundeihin.
pädeissä edullisemmat ovat kumisia, ja kalliimmissa on jo viritettävä kalvo, ns. mesh kalvo. eli hiljainen mutta hyvä soittaa. tosin se on jälleen kerran makuasia.
Rolandin TD-3Kit putoaa tuohon tonniin ja alle, vielä penkillä ja pedaalilla, jos niitä ei ilmeisesti ole vielä. hyvä perussetti, voin suositella.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
DigiDrummer
06.02.2005 22:24:38 (muokattu 06.02.2005 22:40:41)
Suosittelen ehdottomasti säästämään lisää rahaa ja ostamaan vähintään Rolandin TD-6KV setin. Kuten edellinenkin kirjoittaja totesi, aivot on kaiken a ja o. TD-3:n ostaminen saattaa olla järkevää, mutta setin päivittäminen aivojen ja padien osalta tulee sitten lyhyellä tähtäimellä todella kalliiksi, joten mieti mihin rahasi laitat.

Kannattaa tutustua setteihin valmistajien kotisivuilla. Siellä on videoita ja paljon esimerkkejä settien mahdollisuuksista. Yamahan DTExpress-III-special setistä on hyvä esittelyvideo, jonka löydät täältä.

Yamaha demot:
http://www.dtxperience.com/dtxpressIIIsp.php

Roland demot:
http://www.roland.com/products/en/TD-3Kit/demos.html

En kuitenkaan suosittelen niiden ostoa vaan edelleen tuota Rolandin TD-6KV settiä. Mutta antaa sulle hyvän kuvan mitä noilla pystyy tekee. Yamahan jutut tuntuu olevan mainosmielessä enemmän kikkailua kun Rolandin, joka panostaa selkeesti enemmän siihen oikeeseen soitettavuuteen. Kikkailut on kivoja hetken aikaa, mutta kuka jaksaa niiden kanssa pelata kauemmin onkin sitten eri asia. Itse tulee soitettua max 5 eri kitillä ja kaikki niistä enemmän tai vähemmän perussoundisia.

Digirumpujen ostaminen kyllä kannattaa. On niin kehittyneitä nykyään, että uskoisin että niistä saa ihan varmasti enemmän irti kun akustisista, varsinkin jos soittaminen on rivarissa/kerrostalossa naputtamista omaksi iloksi - ei silti, tän mun TD-6KV setin "pulttaa" irti 15 min. lätkäkassiin ja on valmis vietäväksi vaikka kaverin bailuihin jos tarpeellista siltä istumalta.
ÄM
07.02.2005 01:57:31

Juu,

mulla on TD-6-aivolla Yamahan padit. Eilen, kun loppui TTK(tipaton tammikuu), olin kaverin luona kaatamassa ja samalla tsekkaamassa TD-3-setin, jonka hän oli hankkinut. Oli kaikin puolin jees, mutta aivoa tutkiessa tulin kyllä todella kiitolliseksi siitä, että itsellä on TD-6. Kovin suppealta tuntui.

Nimen omaan taustabiisit tuo mukavaa väriä harjoitteluun; kivempi jauhaa jotain komppeja, kuin pelkän klikin kanssa. Olen myös pitänyt pelkkää aivoa mukana akustisilla treenatessa.

Säästä TD-6:een ja eikun kauppaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)