U-rip 13.02.2005 11:38:54 | |
---|
Se joka sanoo että Pinstripet on hyvät kalvot voi syödä sankollisen kukkalapioita. Vaihdoin settiini noin kuukausi sitten uudet kalvot. Tein sen virheen että ostin Pinstripet ja kylläpä meni rahat hukkaan..EI ENÄÄ IKINÄ!! Kalvot on jo nyt aivan täynnä kuoppaa ja muuta epämääräistä. EVANSin G2:set ei ikinä ole mennyt noin huonoon kuntoon vaikka ihan samalla lailla niitä paukuttelen. Elekee ihimiset tuhlakko rahojanne Pinstripeihin!! aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan |
viluri 13.02.2005 12:02:36 | |
---|
Jep. Itse sorruin samaan virheeseen tossa jokin aika sitten. On vaan niin paljon sijoitettavaa tässä lähitulevaisuudessa, että uusien kalvojen osto venyy entisestään. Ajattelin laittaa seuraavaksi kirkkaat Remo Emperorit tai vaihtoehtoisesti Evansin G2:set. |
markkuliini 13.02.2005 12:13:48 | |
---|
Kalvot on jo nyt aivan täynnä kuoppaa ja muuta epämääräistä.
Soitat ilmeisesti aika lujaa...? |
Suleima 13.02.2005 12:18:27 | |
---|
Joo ei oo Pinstraippien tarkoituskaan kestää isoa mätkintää, siihen hommaan varmaan sopii esim. emperorit paremmin. |
Tama (Royal Star) 13.02.2005 12:23:03 | |
---|
Soitat ilmeisesti aika lujaa...? varmasti. itelläni on stripeissä pari monttua, koska hiilikuitukapulastani meni pää poikki (jota en tietenkään huomannut), se teki kyllä mukavat montut. millä kapuloilla soittelet? mikä ihmeen zildjian.....? |
markkuliini 13.02.2005 12:32:27 (muokattu 13.02.2005 12:36:20) | |
---|
Joo ei oo Pinstraippien tarkoituskaan kestää isoa mätkintää, siihen hommaan varmaan sopii esim. emperorit paremmin. No jos Pinstripe ei kestä niin sitten vika ei (MINUN MIELESTÄNI) ole enää kalvoissa vaan soittajassa. Pinstripe on samanpaksuinen kuin emperor, by the way. Kalvon kestävyyteen vaikutta isosti kylläkin niiden viritys. Todella löysällä pidetty kalvo menee helpommin montuille. |
markkuliini 13.02.2005 12:36:00 | |
---|
varmasti. itelläni on stripeissä pari monttua, koska hiilikuitukapulastani meni pää poikki (jota en tietenkään huomannut), se teki kyllä mukavat montut. millä kapuloilla soittelet? Ai minä vai? No, käytän yleensä n. 5a-paksuista kokopuukapulaa tai sitten 5b-paksuista. Vähän fiiliksen mukaan, ei se ole mulle niin nuukaa. Lemppari on tällä hetkellä kylläkin Regalin 8a (joka siis ei ole erityisen ohut kapula vaikka mallinumerosta voisikin niin päätellä.) Mutta sanottakoon vielä että lyön välillä olan takaa, enkä saa ambassaoriinkaan monttuja. |
U-rip 13.02.2005 13:06:04 | |
---|
varmasti. itelläni on stripeissä pari monttua, koska hiilikuitukapulastani meni pää poikki (jota en tietenkään huomannut), se teki kyllä mukavat montut. millä kapuloilla soittelet? Zildjian 7a:t mustat. Kyllähän minä melko lujaa soitan mutta en kyllä mitenkään älyttömän voimalla aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan |
ddrum54 13.02.2005 13:29:04 | |
---|
Kalvon kestävyyteen vaikutta isosti kylläkin niiden viritys. Todella löysällä pidetty kalvo menee helpommin montuille. Mulla ei kovin paljon kokemusta PS:stä ole, mutta sen havaitsin, että todella löysällä vireellä eivät herää ollenkaan. Ja muutenkin se soiva alue on melkoisen kapea, ainakin verrattuna G2:seen tai Ambassadoriin. Pinstripestä äänimiehet kyllä tykkää. Lyhytsointisena kalvona ei tarvitse kovin paljon säätöä mix. pöydästä. Mulla on tomeissa G1 / G1 ja niitä ne kattoo kieroon, samoin demppaamatonta basaria. 2`n 4 |
markkuliini 13.02.2005 14:18:34 | |
---|
Kokoeilkaapa asiaa äänimiesten näkökulmasta, eli laittakaa korva siihen mihin vaikka tomin mikki tulee ja lyökää rumpua. Kuulostaa ihan erilaiselta mitä soittoasennossa. Eli soi yllättävän kauan. Tai laittakaa (jos se nyt olisi mahdollista) pää demppaamattoman basarin sisään kun joku toinen soittaa. Sen äänen mikrofoni kuulee lähimikityksessä. Eikä sitä ääntä minkä soittaja penkilleen kuulee. Se on äänimiehen painajainen jos vaikka rokkikeikalla bassorumpu soi voimakkaasti 3 sekuntia. Mutta pohjimmiltaanhan ongelma on enemmänkin koko lähimikitys ajattelussa, yleensä soivasta setistä saa pajon paremman soundin pelkillä overhead mikeillä. Tosin se bassari on livenä aina ongelma jos se soi liikaa. Sitä kun ei voi kauempaa oikein mikittää. Soiva setti on kaunis asia, mutta livenä mikrofonien kanssa se muodostaa usein mahdottoman yhtälön. Ikävä kyllä. |
ddrum54 13.02.2005 15:40:11 | |
---|
Joo, se oli ääriesimerkki. Demppirinkuloilla ja etukalvo soimattomaksi säätämällä homma hoituu. : ) 2`n 4 |
Ruoste 13.02.2005 19:02:46 | |
---|
itelläni on ollu pinstripet aika kauan ja olen kyllä saanu olla tyytyväinen, niihi saa viritettyä kunnon muna-saundin ja kyl on kestäny kovemmatkin lyönnit... en löydä mitään moitittavaa niistä... mutta tämä onkin vain minun mielipiteeni If You Don't Live For Something You'll Die For Nothing |
Saukki 13.02.2005 19:35:00 | |
---|
itelläni on ollu pinstripet aika kauan ja olen kyllä saanu olla tyytyväinen, niihi saa viritettyä kunnon muna-saundin ja kyl on kestäny kovemmatkin lyönnit... en löydä mitään moitittavaa niistä... mutta tämä onkin vain minun mielipiteeni Olen samoilla linjoilla. Mielestäni meikän PS:et soi aivan riittävän pitkään. Olenkin tullut siihen tulokseen, että jos vaihdan kalvoiksi jotkut pitkäsointisemmat kalvot, soi meikän rummut niin pitkään ja kovin, että multa räjähtää pää. Mutta tämä onkin mun mielipide... |
Muovinen 14.02.2005 09:52:34 | |
---|
Itsekin käytin pinstripejä silloin joskus kun soitin vielä läpipaskalla setillä, eikä tekniikkaa ollu voiman veroisesti. Sillon toimi vielä ihan hyvin kun ei osannu/jaksanu virittääkään. Nyt kuitenkin kun hankin rummut uudestaan niin eipä enää PS kuulostanukkaan hyvältä, kun eihän se soi!Nyt onkin sitten tarkotus käyä läpi hieman ohuempia kalvoja ja kuunnella miten ne pelittää.Ainakin Ambassadorit soi mun setissä huomattavasti paremmin. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
drum-monkey 14.02.2005 11:20:31 | |
---|
Minulla on tällä hetkellä PSt enkä voi kauheasti valittaa... Vähän ehkä tukkonen soundi, voi tietty johtua rummuistakin. Mikä siinä on että kaikessa muussa voi olla oma mielipide, mutta Pinstripet on aina paskat? Steve Gadd käyttää muuten aika paljon PSää, siinä suositusta. Aion kyllä ite laittaa uuteen settiin Emperorit. Musiikki pelasti minut urheilulta. |
ddrum54 14.02.2005 11:28:46 | |
---|
Mikä siinä on että kaikessa muussa voi olla oma mielipide, mutta Pinstripet on aina paskat? Tuntuu tuo olevan aika yleinen oma mielipide. Aion kyllä ite laittaa uuteen settiin Emperorit. Eikös tuokin ole oma mielipide? 2`n 4 |
drum-monkey 14.02.2005 12:52:26 | |
---|
Tuntuu tuo olevan aika yleinen oma mielipide. Eikös tuokin ole oma mielipide? Tarkoitin sitä, että yleensä pinstripet haukutaan yhteisvoimin maanrakoon, eikä vastustus ole hyväksyttyä, mutta muissa asioissa jokainen mielipide on arvokas. Minusta joku voi olla paskaa, mutta arvostan sitä, jos joku on perustellusti eri mieltä, enkä vain tyydy mollaamaan jotain mikä ei sovi itselleni, niinkuin monet tuntuvat tekevän. (Osoittamatta ketään sormella siis.) Musiikki pelasti minut urheilulta. |
kampela 14.02.2005 12:56:16 | |
---|
Candirian rumpali Kenneth Schalkilla on vissiin Pinstripet tomien alakalvona, tiedä sitten onko yleistä. Itelle se oli ainakin uus juttu. Kuulostaa vaan aivan hemmetin hyviltä, kyseisen rumpalin jutut.. Awesome lefthand break. |
ddrum54 14.02.2005 13:13:14 | |
---|
Tarkoitin sitä, että yleensä pinstripet haukutaan yhteisvoimin maanrakoon, eikä vastustus ole hyväksyttyä, mutta muissa asioissa jokainen mielipide on arvokas. Minusta joku voi olla paskaa, mutta arvostan sitä, jos joku on perustellusti eri mieltä, enkä vain tyydy mollaamaan jotain mikä ei sovi itselleni, niinkuin monet tuntuvat tekevän. (Osoittamatta ketään sormella siis.) Okei, ymmärrän. Pinstripen kohdalla tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus se, että myyjän suosituksesta on ostettu Ps:t ja koettu valtava pettymys. Jos joku kalvosuosituksia kyselee, niin henk. koht. en suosittele Pinstripejä. Se on toki hyvä kalvo erikoistapauksiin ( esim. studiokäyttöön ). Vastaavaa haukkumista tapahtuu myös muissakin tuotteissa, esim. Millenium, Newsound ja muut näihin verrattavat tuotteet. Eli näissä tapauksissa ei mielestäni mollata sitä, mikä ei sovi itselleni, vaan annetaan vakava varoitus ko. tuotteiden laadusta. Meistä lienee jokainen joskus "sortunut" em. tai vastaaviin "kuratuotteisiin" ja varoitus palvelee ko. tavaran hankkimista harkitsevia. 2`n 4 |
Woodoo 14.02.2005 13:34:00 | |
---|
Hassu juttu... Mulla meni G2:set parissa kuukaudessa ihan kraatereille... Nykyään kakkos rummuissa alakalvoina ja toimivat :) (kakkos rummut on kälynen todella mättöhakkuu setti, jossa ei niin soundeilla väliä kunhan ovat hiukan hiljaisemmat) Toimii niissä kuitenkin hyvin... Aquariumin response 2 on SE kalvo, nimi on luultavasti väärin kijoitettu... Työpäivän pelastus -muusikoiden.net- |