MK73 12.02.2005 17:10:39 | |
---|
Olen aiemmin skipannut koko AC/DC:n tylsänä bändinä "kun se rumpali jauhaa vaan sitä yhtä ja samaa komppia" Ihmeteltyäni aikani monista eri lähteistä lukemiani ylistäviä kommentteja oli pakko tutustua. Ja todentotta, onhan miehellä mahtava beat! Enkä tiedä ketään muuta tunnettua rumpalia, jonka setistä ei löydy edes ride-symbaalia - se on vaan se puoliaukinainen haitsu joka biisissä. Muutenkin Phil on kuin viilipytty, tupakin saattaa polttaa.. siinä lavashowta tarpeeksi. Värittää sitten soittoaan ovelasti crasheilla. Phil Rudd osoittautuikin yllättävän persoonalliseksi rumpaliksi, homman voi tosiaan hoitaa noinkin! Kelpaisi itsellekin tuollainen kakkosnelonen :) Joku varmaan tietää, mitä Paisteen? sarjaa sen pellit on? Hyvän kuuloisia ovat. |
Alpha 12.02.2005 17:13:32 | |
---|
Paiste Signature. Aikanaan 2002. "Ride on" biisissä käyttää raidia... |
Groovi 12.02.2005 17:13:35 (muokattu 12.02.2005 17:14:19) | |
---|
Olen aiemmin skipannut koko AC/DC:n tylsänä bändinä "kun se rumpali jauhaa vaan sitä yhtä ja samaa komppia" Ihmeteltyäni aikani monista eri lähteistä lukemiani ylistäviä kommentteja oli pakko tutustua. Ja todentotta, onhan miehellä mahtava beat! Enkä tiedä ketään muuta tunnettua rumpalia, jonka setistä ei löydy edes ride-symbaalia - se on vaan se puoliaukinainen haitsu joka biisissä. Muutenkin Phil on kuin viilipytty, tupakin saattaa polttaa.. siinä lavashowta tarpeeksi. Värittää sitten soittoaan ovelasti crasheilla. Phil Rudd osoittautuikin yllättävän persoonalliseksi rumpaliksi, homman voi tosiaan hoitaa noinkin! Kelpaisi itsellekin tuollainen kakkosnelonen :) Joku varmaan tietää, mitä Paisteen? sarjaa sen pellit on? Hyvän kuuloisia ovat. katsoppas paiste.com niin löytyy kuvat setupista. ja itseasiassa kyllä sielä ridekin on, ja se soittaa sitä keikalla esim. "hells bells" biisin alussa. ja kyllä, mies on todella suoraviivainen soittaja, jolla on uskomaton beat ja ennenkaikkea vetää myös livenä ihan kellosepän työtä. edit: niin, pidän miestä yhtenä kovimmista rock-rumpaleista, vaikka soitto on yksinkertaista. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
moottorisaha 12.02.2005 17:24:24 | |
---|
En huomaa hänen biitissään mitään erikoista. Kyllä mielestäni lähes jokainen ammattimies soittaa tuollaiset perusbiitit ihan timessa. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
ddrum54 12.02.2005 17:29:38 | |
---|
En huomaa hänen biitissään mitään erikoista. Kyllä mielestäni lähes jokainen ammattimies soittaa tuollaiset perusbiitit ihan timessa. No huhhuh. Herra Pätynen iskee taas. 2`n 4 |
markkuliini 12.02.2005 17:30:43 | |
---|
niin, pidän miestä yhtenä kovimmista rock-rumpaleista, vaikka soitto on yksinkertaista. Ruddilla on yksi planeetan parhaista peruskompeista. Jos ei erota ammattimiesten peruskompeissa eroja niin harmi, sillä niitä on todella paljon erilaisia. Eikä tämä ole mitään jing-jang tms.höpinää, vaan joidenkin tiettyjen rumpaleiden peruskompista tulee minulle tietynlainen tunne ja olen testaillut tätä sokko yms.testeillä ja kyllä ne samat äijät sieltä aina nousee esiin. Yksi Suomen paras on minun korvaani Harri Ala-Kojola. Mutta tämä yksilöerojen kuuleminen ainakin itselläni alkoi vasta useiden vuosien soiton ja kuuntelun jälkeen. |
markkuliini 12.02.2005 17:32:25 | |
---|
Kyllä mielestäni lähes jokainen ammattimies soittaa tuollaiset perusbiitit ihan timessa. Kompeissa on aika monta muutakin osasta kun se "time". Sitten kun oivallat sen niin korvasi aukeavat. :) |
Groovi 12.02.2005 17:32:54 (muokattu 12.02.2005 17:33:19) | |
---|
Ruddilla on yksi planeetan parhaista peruskompeista. Jos ei erota ammattimiesten peruskompeissa eroja niin harmi, sillä niitä on todella paljon erilaisia. Eikä tämä ole mitään jing-jang tms.höpinää, vaan joidenkin tiettyjen rumpaleiden peruskompista tulee minulle tietynlainen tunne ja olen testaillut tätä sokko yms.testeillä ja kyllä ne samat äijät sieltä aina nousee esiin. Yksi Suomen paras on minun korvaani Harri Ala-Kojola. Mutta tämä yksilöerojen kuuleminen ainakin itselläni alkoi vasta useiden vuosien soiton ja kuuntelun jälkeen. joo, kyllä se näin on. jos kuuntelee ac/dc:n live-äänityksiä tietämättä kuka soittaa rumpuja, niin ainakin itse pystyn hetken kuunneltuani sanomaan onko Rudd soittamassa vai joku muu. kyllä niissä todella selkeitä eroja on. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
moottorisaha 12.02.2005 17:51:51 (muokattu 12.02.2005 17:52:44) | |
---|
No huhhuh. Herra Pätynen iskee taas. Varo ettei verenpaine kohoa liiaksi, vaikken pidäkään samoja rumpaleita erityisinä kuin sinä. :) Kompeissa on aika monta muutakin osasta kun se "time". Sitten kun oivallat sen niin korvasi aukeavat. :) No eikö Ruddin hienous perustu juuri siihen että hän hakkaa sitä peruskomppia niin, että iskut osuvat kohdalleen? Mielestäni se hänen juttunsa kuulostaa ihan normaalilta, kohdalleen soitetulta perusbiitiltä. Ei mitään sen ihmeellisempää. Pätevä rumpali siihen bändiin, ei vain herätä minussa mitään sen kummempia tuntemuksia koska suurin osa ammattirumpaleista soittaa kuitenkin sen peruskompin niin että iskut osuvat kohdalleen. :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
markkuliini 12.02.2005 18:14:19 | |
---|
No eikö Ruddin hienous perustu juuri siihen että hän hakkaa sitä peruskomppia niin, että iskut osuvat kohdalleen? No muita ominaisuuksia, kuin "iskujen kohdalleen osuminen", ovat mm. soiton balanssi, dynamiikka, soundi, timen suhde muihin soittajiin. Mutta ei kannata hämmentyä, ei kaikki rumpalit näitä asioita kelaile tai huomaa. Ei siis millään pahalla. Tällaista "viininmaisteluahan" tämä on. Ja täytyy myös muistaa että yksi syy miksi Phil kuulostaa niin hyvältä on se että AC/DC on muutenkin tiukka bändi.
|
Silvio Dante 12.02.2005 18:31:10 | |
---|
Ja täytyy myös muistaa että yksi syy miksi Phil kuulostaa niin hyvältä on se että AC/DC on muutenkin tiukka bändi. Nimenomaan, Phil on aivan helevetin kova rumpali. Mutta koko bändi ja etenkin komppiryhmä on aivan mieletön. But you've gotta admit, he was one hell of a santa |
MK73 12.02.2005 19:43:06 | |
---|
No joo voi olla että ride on setissä (en vain keikkakuvista ole huomannut). Mutta eipä mies sitä viljalti kilkuttele... aika monta AC/DCtä oon läpi kuunnellu eikä vielä kertaakaan. Kyllä minäkin huomaan rumpaleiden peruskompeissa selkeitä eroja. Kerran juttelin aiheesta rumpalikaverilleni ja kummastuin, kun hän ei muka huomannut mitään. Philillä on jotenkin niin makee imu siinä beatissa, se kuuluisa hirvikään ei etene lepikossa yhtä vastustamattomasti :D |
Alpha 12.02.2005 19:53:00 | |
---|
Philillä on jotenkin niin makee imu siinä beatissa, se kuuluisa hirvikään ei etene lepikossa yhtä vastustamattomasti :D Swengaa niinku hirvi...se on se groovi... |
hollmi-5 13.02.2005 17:09:48 | |
---|
Phil Rudd vetää maapallon parasta kakkosnelosta. Jos joku ei sitä allekirjoita, niin ei se mitään. Ei sitä voi sanoin kuvailla, kuinka hienoa oli, kun Phil liittyi 12 vuoden tauon jälkeen takaisin bändiin ja pääsin vanhaan jäähalliin sitä sitten todistamaan. Kuunnelkaa Back in Blackilta Shoot to Thrill. Vaikka kuulostaa aika yksinkertaiselta, niin yksi yhteen soittaminen on aika vaikea pala. Tai kuten Tommi Rautiainen kerran sanoi: on vaikeaa soittaa studiossa kolme minuuttia niin, että jokainen virvelinlyönti tulee tasaisesti. Mika Hollström |
hgr 13.02.2005 19:40:43 | |
---|
Tai kuten Tommi Rautiainen kerran sanoi: on vaikeaa soittaa studiossa kolme minuuttia niin, että jokainen virvelinlyönti tulee tasaisesti. Eikös tota varten ole rumpukoneet, hohohoh. ;) |
jazzmies 13.02.2005 23:35:13 | |
---|
Philillä on jotenkin niin makee imu siinä beatissa Fiksu mies se PR: antaa muiden synkopoida aja itse ajaa nasta laudassa mutkat suoriksi kuin Schumi konsanaan, Aussien Maranellon musta hevonen! |