Ihmepoika 10.02.2005 15:36:30 (muokattu 10.02.2005 15:37:09) | |
---|
Löysinpä Pearlin Export -sarjan rummut myynnistä kohtuuhinnalla. Olen tätä ennen soitellut Taman Swinkuilla, jotka kuitenkaan eivät ole omani. Te, joilla kokemusta löytyy: kummat ovat paremmat? Onko suuria eroja? Myös pelkkiä Exporteja soittaneiden soundianalyysit kiinnostavat. Auttakaa, bitte. Kiittäen, Wonderboy. Jos et muuta voi, derivoi. |
rbt 10.02.2005 15:49:41 | |
---|
Pearl Export ja Tama Rockstar ovat aika samanlaisia soittaa ja saman tasoisia...mulla on ollu molemmat ja täl hetkel on rocks/swing sekoitus...itse ottaisin tamat lähinnä hardwaren takia... |
DrmBug 10.02.2005 17:15:28 | |
---|
Noh, Rokkistaroista ei ole valitettavasti yhtään kokemusta, mutta Exporteista sitäkin enemmän. Semmoset nelisen vuotta on tullut Exporteilla soiteltua. Omat pönttöni ovat jostain 90-luvun loppupuolelta, koot 10,12,14 ja 20. Virvelinä toimi muutaman vuoden Exportin alkuperäiskapistus, eli 14x6,5¨ terässnare. Hirveästi en löydä Exporteista huonoa sanottavaa. Setin heikoin lenkki on virveli, tosin sekin on aivan käypä peli. Oikeilla kalvovalinnoilla ja virittämisellä setistä saa hyvin soivan keikkasetin. Hardware on toiminut itselläni moitteettomasti. Rockstarit ja Exportit ovat käytännössä hyvin samanlaisia. Aivan kelposetin saat kummasta tahansa. Itselläni toimii ainakin niin keikoilla kuin äänitettäessäkin. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
pehmo 10.02.2005 19:09:15 (muokattu 10.02.2005 19:19:45) | |
---|
Ei muuten ole huonot hardwaret tuossa Exportissakaan. Perkeleen tukevaa on. Exportin huonoja puolia fuusiokitissä on se, että 14" tomi tulee telineeseen klämpillä kiinni. Muistaakseni siinä 16" setissä on ihan normi lattiatomi. http://tjaa.no-ip.org/pehmis/klamppi.jpg Ja vielä se: Pearleissa on 3v. takuu. |
crEaTuRE 10.02.2005 19:50:19 | |
---|
Itse olen kummillakin soittanut, ja kyllä mä ainakin saan noista Rockstareista paljon laajemman skaalan ääniä, kuin Exporteista, niissä kun ei oikeen tahdo olla kuin se yksi vire jolloin ne soi miellyttävästi. Ja ne Pearlin tomit on mun mielestä aina vaikeempi saada sopivaan asentoon ku TAMAn, sillä se TAMAn Omni Sphere tomiholderi on kyllä ihan loistava. Saa aina tomit haluamaansa asentoon. Pearlilla homma ei toimi läheskään yhtä hyvin. Minun mielestäni... |
Stratton 10.02.2005 19:57:36 | |
---|
Jatketaan aihetta sivuten, että kuinkahan paljon mahtaisi olla kelpo hinta maksaa Rockstaroista tahi Exporteista? Kun ensi kesänä ostamassa mahdollisesti rumpusettiä ja nämä sopisivat hintaluokkaan mukavasti. Kiinnostaa kuinka paljon sopii maksaa uusista ja vastaavasti myös käytetyistä, joissa toki riippuu ihan kunnosta. Jotain suuntaa antavaa arviota? Entä löytyykö samaan hintaluokkaan jotain vaihtoehtojakin? Ei lisättävää. |
Music Man 10.02.2005 20:20:47 (muokattu 10.02.2005 20:21:29) | |
---|
uudet exportit saa kaupasta varmaan viis-japuolsataa - vajaa yhdeksän sataa. uusien exporttien isotomi on omilla jaloilla. ainakin 20" fuusioseteissä. tamoissa on mun mielestä huonoa, että niitä etutomeja ei koskaan saa tarpeeks lähekkäin keskenään johtuen tomivarren vajaatoiminnasta. lisäksi taman telineistä hajoaa kierteet alta aikayksikön siipiruuveista tai sitten ne muuttuu vaan tosi jäykiksi. |
rbt 10.02.2005 20:32:25 | |
---|
uudet exportit saa kaupasta varmaan viis-japuolsataa - vajaa yhdeksän sataa. uusien exporttien isotomi on omilla jaloilla. ainakin 20" fuusioseteissä. tamoissa on mun mielestä huonoa, että niitä etutomeja ei koskaan saa tarpeeks lähekkäin keskenään johtuen tomivarren vajaatoiminnasta. lisäksi taman telineistä hajoaa kierteet alta aikayksikön siipiruuveista tai sitten ne muuttuu vaan tosi jäykiksi. - heh kunnon taistelua...pearlin osat halkeilee ja taman tomit saa kyllä vaikka kiinni toisiinsa... |
Stratton 10.02.2005 21:36:25 | |
---|
uudet exportit saa kaupasta varmaan viis-japuolsataa - vajaa yhdeksän sataa. Ja noilla on eroa mitä? Ei viitsisi melkein samoista rummuista maksaa vajaata yheksää sataa jos ne saapi alle kuuden sadan ;) Ei lisättävää. |
LumPus 10.02.2005 21:40:42 | |
---|
Ja noilla on eroa mitä? Ei viitsisi melkein samoista rummuista maksaa vajaata yheksää sataa jos ne saapi alle kuuden sadan ;) meinas varmaan sitä viimevuoden mallien poistomyyntiä. ovh noilla on jossain yhksän sada maissa muistaakseni, tai sinneppäin. ja taman rockstarit poistuu, niissä on kovat tarjoukset, kannattaa kattella. superstarhan korvaa koko sarjan. ite oon käyttäny Taman rokkitähteä jonniin aikaa (monta vuotta) ja tyytyväinen olen. käytettävyys, roudattavuus, saundi, ja jopa ulkonäkö toimii hemmetin hyvin. Elämä vie liikaa aikaasi!!! |
crEaTuRE 10.02.2005 21:42:21 | |
---|
tamoissa on mun mielestä huonoa, että niitä etutomeja ei koskaan saa tarpeeks lähekkäin keskenään johtuen tomivarren vajaatoiminnasta. Epäilisin johtuvan kuitenkin lähinnä säätäjän taitamattomuudesta.. Noista Exporttien eri malleista on paljon keskusteltu täällä. Kannattaa lukasta tuolta niiden eroista. http://www.pearldrum.com/export.asp |
Alpha 10.02.2005 21:45:40 | |
---|
tamoissa on mun mielestä huonoa, että niitä etutomeja ei koskaan saa tarpeeks lähekkäin keskenään johtuen tomivarren vajaatoiminnasta. Kyllä ne saa tarvittaessa vaikka kiinni toisiinsa. Ostaa vaan tuollasen kunnolla säädettävän holderin... lisäksi taman telineistä hajoaa kierteet alta aikayksikön siipiruuveista tai sitten ne muuttuu vaan tosi jäykiksi. Ei mulla ainakaan. Titan ja Roadpro ständit ei hajoa millään...eikä mistään. Ainakaan itte en ole rikki saanut... Kannattaa rasvata niitä kierteitä vähänväliä... |
hollmi-5 11.02.2005 08:18:12 | |
---|
Titanit toimii rasvailemattakin. Telinesarja esiteltiin jo 70-luvulla ja melko vähäisin muutoksin se on tullut näihin päiviin asti. Yksi parhaista markkinoilla. Nuo halvempien sarjojen mukana tulevat ovat sitten oma lukunsa. Eli ei sinne päinkään. Mika Hollström |
drummer88 11.02.2005 10:11:41 | |
---|
rockstarat piste tieto ja osaaminen ei ole sama asia |
Stratton 11.02.2005 20:19:02 | |
---|
Lukasin tuon exportsivun ja ainoo ero minkä tuosta tajusin oli värityksessä. Right o? Ei lisättävää. |
tatska 11.02.2005 21:05:54 | |
---|
ehdottomasti PEARL export !!! hinta-laatusuhteeltaan varmaan paras markkinoilla oleva setti. ja yleisin/myydyin perus-setti. pari kertaa oon swingstareilla soittanu, ja ne vaikuttivat vähän heppoisilta. exportit tosin hieman kalliimmat. "Ei tässä olla pappia kyydissä.." |
Niskamies 11.02.2005 23:15:37 | |
---|
Jos Exporttien ja Rockstarien välillä pitää valita, on aikalailla sama kumman otat. ovat samantasoisia rumpuja, ja erot ovat hyvinkin marginaalisia. Itse kuitenkin ottaisin noista Tamat, koska Pearlien tomiripustukset ovat mielestäni aivan h*****n idioottimaiset. Meitsi on meshissä. |
ddrum54 12.02.2005 14:27:30 | |
---|
Ehdottomasti Tamat ! Halpapearlien hardware on aivan uskomatonta kurapaskaa. 2`n 4 |
Tama (Royal Star) 12.02.2005 14:32:05 | |
---|
tamat ne olla pitää:). mikä ihmeen zildjian.....? |
ddrum54 12.02.2005 14:40:49 | |
---|
Myös pelkkiä Exporteja soittaneiden soundianalyysit kiinnostavat. Minkäslaisia soundianalyysejä voi tehdä, jos on soittanut vain yhden merkin yhtä mallia? Tai no, "on noi tosi hyvät", "mun mielestä kaikkein parhaat", tyylisiä sitten. 2`n 4 |