Aihe: Shure e2c 1 | |
---|---|
![]() 22.01.2005 21:31:56 | |
Joo elikkä tommosia olen katsellut, ja nyt haluaisinkin tietää, että ovatko hyvätkin pelit? Kovasti shureja on ainakin kehuttu. Lähinnä tietokoneen kautta soittelen biisien mukana. | |
![]() 23.01.2005 12:07:35 | |
Treenaan nykyisin eniten musan mukana. Shuren in ear toimii hyvin. Soundi on hyvä ja vaimennusta riittävästi. Ei tarvitse kuuloansa uhrata. Suosittelen. Aikaisemmat viritelmäni olivat joko soundiltansa tai vaimennukseltansa huonot. Nyt ei voi valittaa. Mika Hollström | |
![]() 23.01.2005 12:29:32 | |
Joo elikkä tommosia olen katsellut, ja nyt haluaisinkin tietää, että ovatko hyvätkin pelit? Kovasti shureja on ainakin kehuttu. Lähinnä tietokoneen kautta soittelen biisien mukana. Sanonpa vain että älä osta shureja. Osta ennemmin KOSS:in The Plug korvanapit, maksaa noin viidesosan noihin shureihin verrattuna ja taatusti hyvät reenikäytössä. Itselläni on ollut noi KOSSit jo vähän aikaa ja ostin niihin lisäksi ne joulukuuset ja onhan pikkasen hieno reenata biisejä. Vaimentaa rumpuja sopivasti ja toistaa bassot TODELLA hyvin. Tsekkaa osoitteesta, halvemmalla tuskin löydät mistään. http://www.ljudia.fi/cgi-bin/fi/onl … af0fi.cgi?id=703016%20&cart_id= aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan | |
![]() 23.01.2005 12:40:36 | |
Yritin minäkin kokeilla noita Kossin korvanappeja. Huonoin tuloksin tosin... En nimittäin onnistunut saamaan niitä edes korviin asti! :) Tuo pehmeä osa mikä korvaan työnnetään, laajenee niin äkkiä etten ehtinyt millään samaan sitä korvaan kun se oli jo täydessä laajuudessaan... Mites nuo Shuren napit. Onko ne rakenteeltaan, tai lähinnä siltä osalta mikä korvan sisään tulee, erilaiset kuin nuo Kossit? Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :) | |
![]() 23.01.2005 13:07:48 | |
Yritin minäkin kokeilla noita Kossin korvanappeja. Huonoin tuloksin tosin... En nimittäin onnistunut saamaan niitä edes korviin asti! :) Tuo pehmeä osa mikä korvaan työnnetään, laajenee niin äkkiä etten ehtinyt millään samaan sitä korvaan kun se oli jo täydessä laajuudessaan... Mites nuo Shuren napit. Onko ne rakenteeltaan, tai lähinnä siltä osalta mikä korvan sisään tulee, erilaiset kuin nuo Kossit? Niihin kannattaa laittaa nämä Koss ille tarkoitetut joulukuuset paikoilleen: http://www.ljudia.fi/cgi-bin/fi/onl … af0fi.cgi?id=703017%20&cart_id= Menee korvaan ja pysyy jos on tottunut joulukuusia korviinsa työntämään. aina en tiedä, mistä minä pidän
mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan | |
![]() 23.01.2005 14:37:34 | |
Niihin kannattaa laittaa nämä Koss ille tarkoitetut joulukuuset paikoilleen: http://www.ljudia.fi/cgi-bin/fi/onl … af0fi.cgi?id=703017%20&cart_id= Menee korvaan ja pysyy jos on tottunut joulukuusia korviinsa työntämään. Itse ostin juurikin nuo kuuset Kosseihin, ja täytyy sanoa että ei toimi sitten yhtään. Tulpat eivät mene tarpeeksi syvällä korvaan, koska se nappiosa ottaa korvalehteen kiinni. Eli kaiiki möly tulee läpi. Näin siis meikäläisellä, joillain toimii joillain ei, sen takia en todellakaan varauksetta suosittele Kosseja. Paskin homma on se, että kyseistä viritelmää ei voi missään testata hygieniasyistä. Sanoisin että osta ne Shuret, Kosseilla joudut pahimmassa tapauksessa säätämään ja vittuuntumaan ja päädyt lopuksi kuitenkin ostamaan Shuret. - | |
![]() 23.01.2005 17:02:56 | |
Itse ostin juurikin nuo kuuset Kosseihin, ja täytyy sanoa että ei toimi sitten yhtään. Tulpat eivät mene tarpeeksi syvällä korvaan, koska se nappiosa ottaa korvalehteen kiinni. Eli kaiiki möly tulee läpi. Näin siis meikäläisellä, joillain toimii joillain ei, sen takia en todellakaan varauksetta suosittele Kosseja. Paskin homma on se, että kyseistä viritelmää ei voi missään testata hygieniasyistä. Sanoisin että osta ne Shuret, Kosseilla joudut pahimmassa tapauksessa säätämään ja vittuuntumaan ja päädyt lopuksi kuitenkin ostamaan Shuret. Ihme juttu ? Mulla on kossit ja EARin joulukuuset ja ne menee niin syvään että sulkee jo äänenki pois. Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 23.01.2005 17:18:02 | |
Ihme juttu ? Mulla on kossit ja EARin joulukuuset ja ne menee niin syvään että sulkee jo äänenki pois. Johtuu hyvin pitkälle siitä, että ihmisen korvakäytävä on yksilöllinen. Mulla on esimerkiksi niin pienet korvakäytävät, etten ole pystynyt koskaan käyttämään mitään korvanappeja. Ainoa tapa saada meikäläiselle korvanapit, on teipata ne laastarilla tms roikkumaan korvan reijän kohdalle ja laittaa volume kaakkoon ( joka kompensoi ohivuotoa ) lopputulos on se, että esimerkiksi bussissa, vieruskaveri kuulee ihan yhtä lujaa, kuin itsekin. Näitä perinteisiä korvatulppiakin valmistetaan kolmea eri kokoa. Se pieninkin on mun korvakäytävään liian iso. Eli kaikille ei vaan millään sovi ja joillekkin taas sopii erinomaisesti. Tässä tuskin pätee sama sanonta, kuin "h*****n, " pakko mahtua, kun on maksettu " | |
![]() 23.01.2005 19:25:14 | |
En tuosta e2:sta osaa sanoa mitään mutta mulla on e1 ja e3 napit ja hyvin pelaa. e3 on siis e1:en korvannut uusi malli. Parempi äänenlaatu kuin ykkösissä mutta molemmat on hyviä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ | |
![]() 23.01.2005 19:45:40 | |
Sanonpa vain että älä osta shureja. Osta ennemmin KOSS:in The Plug korvanapit, maksaa noin viidesosan noihin shureihin verrattuna ja taatusti hyvät reenikäytössä. Itselläni on ollut noi KOSSit jo vähän aikaa ja ostin niihin lisäksi ne joulukuuset ja onhan pikkasen hieno reenata biisejä. Vaimentaa rumpuja sopivasti ja toistaa bassot TODELLA hyvin. Joo olen kyllä lukenut tostakin vaihtoehdosta, mutta tuskinpa tolla pääsee kuitenkaan niin hyvään kokonaisuuteen kuin ostamalla heti kunnon napit. Joillakin toi toimii mutta ei kaikilla. Lisäksi oon liian laiska tekemään mitään patentteja :) . | |
![]() 23.01.2005 21:32:07 | |
En minäkään osaa E2:sta oikein sanoo, mutta E1:set on erinomaiset. Käytän niitä paitsi treenatessa ja keikoilla niin myös muuten normaaliluurien asemasta. Taitavat yhä maksaa kyllä sen parisataa, mutta on ne sen arvoiset. I'm a gooner | |
![]() 23.01.2005 22:34:39 | |
E1:set on erinomaiset. Käytän niitä paitsi treenatessa ja keikoilla niin myös muuten normaaliluurien asemasta. Taitavat yhä maksaa kyllä sen parisataa, mutta on ne sen arvoiset. Juu, mutta sillä parilla sadalla saa nykyään tuollaiset e3:t. Kannattaa ottaa sellaiset mielummin-> parempi äänenlaatu. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ | |
![]() 24.01.2005 12:44:37 | |
Ihme juttu ? Mulla on kossit ja EARin joulukuuset ja ne menee niin syvään että sulkee jo äänenki pois. Niinkuin oka1093 tuossa mainitsikin, korvakäytävät ovat melko yksilöllisiä, ja meikäläiselle ne eivät putoa lähellekään standardikategoriaa.=) Huono homma sinänsä, että uusien tulppien osto on aina enemmän tai vähemmän arpahommaa kun niitä ei voi kaupassa ymmärrettävistä syistä testata. Kokeilin muuten vielä sellaistakin, että ostin Etymoticin (meniköhän oikein) tulpat ja irroitin niistä ne kuusiosat. Piti tunkea niin syvälle että sattuu ennenkuin vaimensivat tarpeeksi. Sattuneesta syystä heivasin tulpat hittoon. - | |
![]() 10.02.2005 19:09:49 | |
Hommasin tommoset shuren E2:t yhdestä musaliikkeestä, makso 95 euroa. Mukaan tulee kotelo ja yhteensä 6 paria vaihtopäitä, kolmee eri kokoo ja kahdenlaista että pitäs kyllä mahtua korvaan ku korvaan. Vaikka ne Kossin plugit onki paljon halvemmat ni kyllä noissa Shureissa on vähän parempia ominaisuuksia. Esim. Kossin kuulokkeen päästä lähevä piuha on niin ohut että se kyllä joskus siitä murtuu ellei oo tosi varovainen. Lisäks kummankin kuulokeosan rakenne aikalailla erilainen. Shuressa tulppaosa on viistosti elementissä kiinni, Kossissa suoraan. En tiiä onko sillä niin paljon merkistystä, mutta toi shuren malli istuu ihan törkeen hyvin korvaan sen ansiosta. Siinä on kans semmonen muovikutiste(joka pitäs muuten olla jokaisessa nappikuulokkeessa vakiona) jolla saa kiristettyä piuhat niskan taakse ettei ne oo kaiken aikaa tiellä. Sen minkä edestään löytää, kannattaa laittaa taskuun. | |
![]() 11.02.2005 12:23:48 | |
Mulla on sitten tämmönen kompromissi-ratkaisu. Eli Kossin tulpat ei menny päähän (itsekin mallia normi napit teipillä kiinni jne.). Mutta laitoin Shuren joulukuuset Kosseihin, poistaen ensin sen kumiputken pätkän Kosseista. Nyt toimii kyllä helvetin hyvin. Vois mennä syvemmällekin; ongelma on siinä, että kuuset tuppaa taipumaan, kuin veltto heppi, sisään työntäessä (esimerkistä ei omaa kokemusta : )). Mutta siltikin vaimennus on kyllä riittävä. | |
![]() 11.02.2005 13:21:54 (muokattu 11.02.2005 13:22:45) | |
Eli Kossin tulpat ei menny päähän.. Yksi hyvä keino myös on ostaa keltaisia perus-Eareja, polttaa neulalla riittävän suuri reikä niihin ja korvata niillä ne vakiotulpat. Tämän jälkeen pysyy korvissa paremmin kuin (monilla) kossien mustat tulpat ja vaimentaa paremmin. Itse sain tolla menetelmällä kossit takaisin tehokäyttöön. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)