ratsu89 26.12.2003 00:03:25 | |
---|
Olisko kellään kokemusta ton merkkisistä rummuista kun olis niin halvat mut merkki askarruttaa? |
Mikko A 26.12.2003 01:47:37 | |
---|
Olisko kellään kokemusta ton merkkisistä rummuista kun olis niin halvat mut merkki askarruttaa? Jotkut haukkuu, mutta itse olen soittanu kahdella Basix-setillä ja ne oli kyllä ihan kelposia, ellei jopa hyviä mun mielestä. Jotenkin semmoset mukavan makeat soundit. Ulkoasukin niissä oli oikein mukavan ja laadukkaan tuntuinen, bassarissakin puuvanteet ainakin toisessa setissä. Hardwarekin vaikutti oikein tukevalta, mutta kestävyydestä en sitten tiedä yhtään, voi olla että kuukauden soittamisen jälkeen ne lahoaa käsiin tai jotain. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
MoonDog 08.01.2004 22:19:54 | |
---|
Minulla on tuon halvimman sarjan rummut, eli Basix Classic sarjan setti ja siinä lisänä Basix Concept sarjan 14" lattiatomi. Classicissa mukana tulevat telineet ja pedaali on vähän mitä on, mutta Concept ja Custom sarjoissa hardwaret ovat aivan toista luokkaa. Itseltäni löytyy nykyään noita järeämmän luokan puomitelineitä, jotka kuuluvat normaalisti Concept tai Custom sarjoihin. Oman kokemukseni perusteella setti vaikuttaa oikein pätevältä, kehtaisin väittää, että pieksee esim. Swingstarit mennen tullen, vaikka on puolet halvempi. Kaverillani on tuollainen Custom sarjan setti, josta hän (enkä minäkään) ole keksinyt mitään moitittavaa. Classic sarjan rummut ovat 9 kerroksista mahonkia, hintaa 500e. Concept sarjan rummut ovat 7 kerroksista mahonkia, hintaa en tiedä. Kuitenkin alle 800e. Custom sarjan rummut ovat 9 kerroksista vaahteraa, hintaa 800e. |
Mikko A 08.01.2004 23:22:56 | |
---|
Juu, tommonen custom-setti on yhdellä mun kaverilla ja se on tosiaan, kuten jo mainitsin, ihan hyvä setti. Jämerät on telineetkin. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Alpha 08.01.2004 23:29:47 | |
---|
Pitäisiköhän joskus jotkut tollaset laittaa...hmm. Noi starkut liian arvokkaat vietäväksi johonkin epämääräseen likaseen reenikämppään. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
jms 09.01.2004 00:00:41 | |
---|
Pitäisiköhän joskus jotkut tollaset laittaa...hmm. Noi starkut liian arvokkaat vietäväksi johonkin epämääräseen likaseen reenikämppään. totta, siinä mielessä vois mutta kuitenki ennemmin jotku rockstarit reeni/clubi keikka käyttöön... tai ei sittenkään, en tykkää tamasta :P en tiedä miksi, joku henkimaailman juttu varmaan :D "i´ve started to hate my own creation, now i know how god feels" - Homer Simpson |
miän vain 09.01.2004 09:34:55 | |
---|
Joo. Lukiossa oli sellaiset. Sarjasta ei ole varmuutta, mutta luulempa että olivat tuota keskimmäistä. 10 12 14 20. Ja virveli. Se basari oli hassu, 18" syvä. Vaikka kalvot olivat hyvät (powerstroke takana, ambassador edessä) ja demppi hyvin minimaalista, sitä ei meinannut saada esitystilanteessa kuulumaan yleisölle asti ilman mikkiä. Toisessa setissä (80-l. rockstar dx) mitään ongelmaa ei ollut. Ja se 14" tomi. Virittyi mukavan alas, mutta ei pitänyt virettä niin löysällä kalvolla kuin ehkä pari biisiä. Korkeamman vireen se kyllä piti, mutta ei kuulostanut enää rokilta (enkä tarkoita nyt pinstripe-lätinää) Muuten kiva setti. Soi, virittyy, näyttää hyvältä. Rautaosista en löytänyt vikaa, kunhanbasarin pedaalin ja haitsuständin vaihtoi herkempiin. |
ilarj 05.02.2005 14:25:05 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-173256.html Onks nää irto rummut hyviä? kuumottais ostaa tollanen pikku basari, ku toi on täsmälleen saman värinenki ku oma pdp setti.. Onko kellään tollasta basaria, mitä mielt tosta onko toi sellanen iha ok basari? Silleen että kun se ei varmaan tulis mihinkään pää käyttöön, lähinnä sillon tällön käyttöön, ni ei tarvi olla ihan super, mut ei ihan paskakaan saa olla. ainakin toi on törkeen halpa. |
lennon john 05.02.2005 16:14:23 | |
---|
meillä on noi classic sarjan basixit ja ihan hyvät mielestäni hintaan nähden. |
Rautamies 05.02.2005 19:25:25 | |
---|
Itse paukutellut noita classicceja parisen vuotta... Hyvin ovat kestäneet. Hinta/laatu suhde kohdallaan. Minä olen kala, olen ja hengitän... |
TheImp 05.02.2005 21:19:51 | |
---|
Mulla on economy seriessit. Eli varmaan sitä halvinta sarjaa. Kiinassa tehdyt. Semmoset perushalppiksethan nuo on. Kyllä niistä nyt kohtalaiset saundit saa hyvillä kalvoilla, mutta kyllä jo pitäis pikkuhiljaa hankkia jotkut laaturummut. The Gods made heavymetal |
rbt 06.02.2005 09:28:08 | |
---|
no mä näin juuri viime yönä unta että joku oli heittämässä kaatopaikalla basix 6,8 ja 10 tuuman tomeja ja ständejä...onneksi sain ylipuhuttua miehen ja se anto ne mulle ilmaiseksi! mitä nyt olen niitä oikeasti tsekkaillu niin näyttää ihan päteviltä! |
kattila 23.02.2005 12:05:46 | |
---|
Dust to dust |
J. Cool 28.02.2005 11:38:11 | |
---|
ei muuten ole kokemusta, tilasin aikoinaan thomannilta basix piccolon (milleniun, any bells ringing?). ei maksanu juuri mitään ja ku laitto säädyllisen kalvon ja palan teippiä niin siitä irtos hyvin viritettynä aika hyvä soundi. käytössä vieläkin. mitä nyt yks viritystappi irtos pesästä, noh onhan niitä siinä vielä 7. soundi ei kun paranee. don't touch my bumtsibum |
Jakes 28.02.2005 19:38:09 (muokattu 28.02.2005 21:23:19) | |
---|
Joo, itseltäni löytyy Basix Custom Series. Setti on hyvässä kunnossa pysynyt n.4 vuotta. Tehdas kalvot melko huonot, mutta kun pistää kunnon kalvot saa todella maukkaat saundit. Huonoja puolia jos miettii; haikkateline ja basarin pedaali olivat huonoja, sekä ständeissä kiinnitys ei ole tukeva. |
hollmi-5 28.02.2005 22:44:43 | |
---|
ei muuten ole kokemusta, tilasin aikoinaan thomannilta basix piccolon (milleniun, any bells ringing?). ei maksanu juuri mitään ja ku laitto säädyllisen kalvon ja palan teippiä niin siitä irtos hyvin viritettynä aika hyvä soundi. käytössä vieläkin. mitä nyt yks viritystappi irtos pesästä, noh onhan niitä siinä vielä 7. soundi ei kun paranee. Ota vielä pari tappia irti. Saattaa soundi jopa lisää parantua :-) Mika Hollström |
J. Cool 01.03.2005 12:46:53 | |
---|
Ota vielä pari tappia irti. Saattaa soundi jopa lisää parantua :-) oottelen et lähtee luonnonmukasesti....eli luomusti :) don't touch my bumtsibum |
Bobana 01.03.2005 13:11:35 | |
---|
Pöntöistä ei varsinaista tietoa mutta jostain on toiseen settiini tarttunut snare-ständi joka on ällistyttävän tukevaa tekoa. Hinnaksi kaupassa ilmeni 52 euroa ja sillä tuskin edes saa huippumerkkien kukkakeppi-malleja. Homman haittapuoli on tietenkin se että pommin varmat vermeet myös painavat sen mukaisesti ja roudaus mukavuus kyllä kärsii. Mutta rumpujen taso on todennäköisimmin himmelium/nyysaund-tasoa. Eihän tolla rahalla voi saada huippulaatua. Ja siinä moni juuri tunkee kätensä paskaan kun sieltä saakelin toomannilta pitää noita paskoja mennä uutena ostelemaan. Vähän ajan päästä niihin kyllästytään ja niinkun nyt näkyy niin kaiken maailman torit pursuaa näitä 500 euron üüber-ylihinnoiteltuja takkatulentekovälineitä. Jos tollaset on pakko saada niin osta ihmeessä käytettynä. Säästät mojovan summan rahaa jonka voit sitten näihin kyllästyttyäsi sijoittaa parempaan laatu-settiin. |
Jakes 01.03.2005 14:38:09 | |
---|
Bobana, Basixia en vertaisi ikinä nyysaundiin. Noin 100 kertaa paremmat. |
Bobana 02.03.2005 08:20:53 | |
---|
Bobana, Basixia en vertaisi ikinä nyysaundiin. Noin 100 kertaa paremmat. Jaa, no, miten vaan. Mulle ne on samaa paskaa eri paketissa. Faktaa kuitenkin on se että niillä uusien himmeliumien/nyysaund/basix-osaston hinnoilla saa hyvällä tuurilla ja viitseliäällä etsimisellä jo laatu setin itselleen joista ei tartte heti ensitilassa päästä eroon. Tää oli mun pointti. |