Aihe: Meikä vetää niin pirun rennosti..
1 2
HeavyMachinery
17.05.2005 12:01:33

...ettei pysy kapulat kädessä.

Ahdistus iski kun ei meinaa pysyä kapulat käsissä. Onko jollain jotain kikkaa millä ne saa pysymään ,siis muutenkin kuin roudiksella. Oon nyt soitellu väliin zildianin tri-lok gurtuilla joissa on se kumi pinta ne pysyy hyvin mutta tatsi on perseestä. Toiset millä vedän on lakatut vic firthit mallia dave weckl (oranssi). Pitäneen vetää jotain liimaa näppeihin enne reenejä.
Minä tiedän - siis pelkään !
dictatorsh*t
17.05.2005 12:05:13
Varsinaiseen kysymykseen: ei ole.

Mutta munla ei muutenkaan yhetkään lakatut kapulat pysy käsissä. Ongelma, josta päästy jo eroon, oli suht helppo ratkaista. Ei kun ostamaan lakkaamattomia kapuloita. Ei enää karkaile.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
jäykkis
17.05.2005 12:09:47

Itte pistän session aluksi vähän käsivoidetta joka tuntuu auttavan pitoon. Kun lämpenee ja veri lähtee kiertään, niin pysyy sitten jo ilmen temppuja.

Kapla ote ja tekniikka kai on kuitenkin kunnossa?
HeavyMachinery
17.05.2005 12:10:13

Mutta munla ei muutenkaan yhetkään lakatut kapulat pysy käsissä. Ongelma, josta päästy jo eroon, oli suht helppo ratkaista. Ei kun ostamaan lakkaamattomia kapuloita. Ei enää karkaile.

Eii auta pahenee vaan.. oon kokeillu.
markkuliini
17.05.2005 12:53:38

Mites Regal Tip:in kapulat? Jotkut sanoo, että se lakka lämmetessään muuttuu hieman nahkeaksi. Ja auttaa pito-ongelmissa.
www.vasamayhtye.com
jäykkis
17.05.2005 13:55:44

Ai niin, ja toinen jonka kuulin tuossa joskus mutta en ole kokeillut on että murjoo hiukan kapulan sitä kohtaa josta pitää kiinni. Virvelinkanttiin tai johonkin vähemmän tärkeeseen paikkaan naputtelee sen verran että kapulan pinta hiukan rikkoontuu, niin pitää _kuulemma_ paremmin. En sitten tiedä, mutta voi kai sitä jollain vanhoilla kapuloilla kokeilla.
Bobana
17.05.2005 13:57:57
Sulla on gripin balanssi perseellään. Jos pitää liian päästä kiinni, niin aivan varmasti saa muut väistellä ilmassa viuhuvia keppejä. Lisäksi on helvetin raskasta soittaa.
On ollu aiemmin sama ongelma mutta kun olen asiaa tarkastellut ja korjaillut sitä, ongelma poistui.

Karkeesti ottaen kohta josta pidän kiinni on 1/3 kapulan päästä. Ei tartte puristaa ollenkaan ja tikut pysyy peukalon ja etusormen välissä tiukissakin tilanteissa. Ihan siis speedmetallia väännän.
pata
17.05.2005 14:19:50
Sulla on gripin balanssi perseellään. Jos pitää liian päästä kiinni, niin aivan varmasti saa muut väistellä ilmassa viuhuvia keppejä. Lisäksi on helvetin raskasta soittaa.
On ollu aiemmin sama ongelma mutta kun olen asiaa tarkastellut ja korjaillut sitä, ongelma poistui.

Karkeesti ottaen kohta josta pidän kiinni on 1/3 kapulan päästä. Ei tartte puristaa ollenkaan ja tikut pysyy peukalon ja etusormen välissä tiukissakin tilanteissa. Ihan siis speedmetallia väännän.

Tuo on totta. Itselläni aikaisemmin oli ongelma myös, että ei pysyny kepit käsissä, mutta opettajani johdolla kävimme ongelman kimppuun. Nyt pysyy tikut kädessä ja tatsi parani ihan keleesti.
AP
17.05.2005 15:34:30
Varsinaiseen kysymykseen: ei ole.

OT: voisko noita lakattuja kapuloita hieraista pari kertaa santapaperilla ennen soittoa, niin pinta karhistuisi?
K100 #7 Ärlä #011
HeavyMachinery
17.05.2005 15:36:57

OT: voisko noita lakattuja kapuloita hieraista pari kertaa santapaperilla ennen soittoa, niin pinta karhistuisi?

Pysyy noin sekunnin kunnes lakka kiillottuu taas mutta ei siis auta kokeiltu. Ja kapula otekin ok eli ei liian päästä.
junttura
17.05.2005 15:54:07

Pysyy noin sekunnin kunnes lakka kiillottuu taas mutta ei siis auta kokeiltu. Ja kapula otekin ok eli ei liian päästä.

Jos Wecklin tikuilla soitat niin pese kädet ennen soittoa vahvalla saippualla. Pitäs auttaa, lähtee turhat voiteluaineet käsistä.
loppuu se vitun näppäily!
Perro Stupido
17.05.2005 16:02:48
Jos Wecklin tikuilla soitat niin pese kädet ennen soittoa vahvalla saippualla. Pitäs auttaa, lähtee turhat voiteluaineet käsistä.

Puhtaat kädet auttaa asiaan huomattavasti. Ei hikoilekaan kämmenet niin pahasti kun on lika poissa.

Jos et löydä ongelmaasi ratkaisua, niin tarkistappa sellainen rumpali kuin Lars Ulrich. Mielellään tuolta 80-luvun puolelta. On meinaan miehellä semmoset harsoerkkariroudaritsydeemit kapuloissa että HUH! Mutta pysyvät ainakin kädessä. Muutenkin ihan näppärä kaveri..
Tabu. Asia, josta ei puhuta.
eleeton
17.05.2005 16:49:54
Mulla autto ku vaihdoin taas väliaikaiskapuloista omaan malliin. Eroa niillä on pituudessa ja paksuudessa.

Että mun mielipide on, jos ei pysy kapulat millään käsissä niin kapula ja kapulatekniikka on jollain tavalla pielessä.

Jos ne tippuu siksi että sohii joihinkin väleihin jne. niin settiä pitää asetella paremmin tjsp.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
HeavyMachinery
17.05.2005 16:58:07

Toi auttaa sen olen aina tehnyt. Mieleellään pidän vielä pyyhettää käden ulottuvilla johon vai kädet pyyhkiä. Eikä se setin asettelusta johdu.
ddrum54
17.05.2005 18:46:20
Joopajoo, aina sitä on tullut neuvottua, että pitele rennosti vaan ja anna kapulan tehdä työ. Ei sitä tällä kertaa. : )

Se käsien pesu kuivattaa aika paljon. Kuiva käsi + kuiva kapula = liukas. Mulla ainakin lakattu kapula pysyy paremmin kun on pieni hiki kännyssä. Lakkaamaton kapula taasen kuivattaa kättä, eli pito - ongelmia tulee.

Hölmö neuvo: kokeile sipaista kosteaa ( suusta ) tikkukaramellia etusormeen ja peukaloon. Jos siitä tulisi hiukan tahmeutta sormiin ja kapulaan.
2`n 4
anstir
17.05.2005 20:11:39 (muokattu 06.12.2005 16:15:21)
E: Eipä mitään..
fifehole
17.05.2005 22:17:22

Mites Regal Tip:in kapulat? Jotkut sanoo, että se lakka lämmetessään muuttuu hieman nahkeaksi. Ja auttaa pito-ongelmissa.

Pitää paikkansa, mulla katosi sama ongelma Regal Tipeillä kerralla...suosittelen.
Head for an eye
Saukki
17.05.2005 22:24:44

Se käsien pesu kuivattaa aika paljon. Kuiva käsi + kuiva kapula = liukas. Mulla ainakin lakattu kapula pysyy paremmin kun on pieni hiki kännyssä. Lakkaamaton kapula taasen kuivattaa kättä, eli pito - ongelmia tulee.

Joo.. näin on. Treenien alussa kun ei ole vielä kerennyt lämmetä, niin saa kaikin voimin puristaa kapulaa ettei lennä, mutta jo kymmenen minutin soiton jälkeen kun käsi vähän lämpenee ja hikoilee, niin pitoa alka löytyä.

Mutta tämäkin lienee aika henkilökohtanen juttu, että miten kenelläkin pysyy kapulat käsissä...
Stigmatizen uudet kotisivut (on parhaat)!!!!!
Shitmanek
17.05.2005 22:26:32

Käsiä en ole ennen soittoa yleensä pessyt, mutta kyllä helposti huomaa että kun aloittaa, kapulat liukuvat paljon enemmän kuin silloin kun on muutaman minuutin verran soitellut ja kädet vähän hikiset. Eli suosittelen myös että kokeilet jättää käsien pesun pois.
drummer89
18.05.2005 17:00:01
yksi tyhmä tähän väliin.. liimaa ne kiinni käsiin;D
Pieni setti päältä kaunis...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)