Aihe: Tomi snareständiin
1
Jaska
12.05.2005 23:23:57
Hain mutta suoranaista aihetta aiheesta ei löytynyt. juu nou

Eli siis jotkut pruukaa pistää tominsa snareständiin, ja itsekkin joskus koitin, mutta aloin ihan hiljattain miettiämään asiaa enemmän.
Eikö ole niin, että näillä kaiken maailman rimsseillä ja virgin basareilla (neitsyt kuulostaa oudolta, siksi engl. sana) yritetä nimenomaan saada niitä tomeja "kelluviksi"?
Eikös snareständi tapa kaikista asetussydeemeistä eniten sitä soundia kun tomi lyödessä iskeytyy päin haarakkeita eikä sillä ole tyhjää ilmaa allansa niinkun ripustetuilla tomilla? Eli snareständi on tomi soundille huonompi juttu (tai parempi, haettavasta soundista riippuen) kuin nuo vanhat "tappi läpi rungon" härpäkkelit.

Taas täysin hyödytön kirjoitus varmaan, mutta väliäköpä tuolla.
ddrum54
12.05.2005 23:58:21
Voihan se olla niinkin, että tuolla ratkaisulla haetaan parempaa basarisoundia. Eli tomi pois basarin päältä, keinolla millä hyvänsä.
2`n 4
Kosminen
13.05.2005 00:29:24

Niin no tiedä sitten. Aika monesti ne tomit on clampilla peltistandissa. Ei se virvelistandi vissiin kuitenkaan kauheasti huononna. Pidetäänhän virveliäkin niin :) Että parempi niin kuin joku muhvimötikkä rummun kyljessä.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
hollmi-5
13.05.2005 11:23:19
Sitä snarestandia ei kannata kiristää kovin kireälle. Ei tomin tai snarenkaan seurassa. Kuoppiksella on laitettu solumuovikaistaleet siihen telineeseen lisävaimennukseksi.
Mika Hollström
Kesukka
13.05.2005 11:25:56
Voihan se olla niinkin, että tuolla ratkaisulla haetaan parempaa basarisoundia. Eli tomi pois basarin päältä, keinolla millä hyvänsä.

Tai sitten joku tykkää istua matalalla jakkaralla ja muuten tomi nousisi niin ylös, varsinkin jos on syvä tomi. Eikä tarvitse miettiä mitään ripustussysteemejä peltitelineisiin ja on kumieristeet omasta takaa.

Ja onhan se ihan makean näköistä kun tomi on virvelitelineessä, jos tykkää käyttää vain yhtä ylätomia...
Yksinkertainen on kaunista ja tehokasta
beethro
13.05.2005 12:20:35
Mulla oli melko pahoja ongelmia saada tama rockstar setin 13" tomi soimaan nätisti virvelitelineessä(joku Pearlin melko vanha), joten laitoin sen sitten alkuperäiseen Taman tomihoderiin, joka seisoo jaloilla basarin vieressä. Jotenkin se snareteline demppasi sitä tomin "oikeaa" soundia, ja sellainen ikävä sointi jäi. Voihan tuo johtua siitä, että virveliteline oli huono, viritys oli huono (soi kyllä kivasti ennen ständiin laittoa) tai siitä, että kyseessä oli rockstar :)
Nyt soi kuitenkin edes vähän paremmin. Asettelun ja ulkonäön kannalta toi virveliteline oli kuitenkin ihan hyvä ratkaisu.
Jaakko
zily
13.05.2005 12:22:08
Kyllähän se soundiin vaikuttaa. Ainakin mun genistat soi Rimmseissä niin maan pirusti. Snareständiin laitettaessa sointi lyhenee huomattavasti, vaikka ständi on löysällä. Pidän 12" tomia tällä hetkellä snareständissä. 14" tomissa on rimssi ja kyllä soi, jalat siihen pitäisi kyllä laitattaa..On vähän retrompi kausi meneillään:)
Basarissa ei ole tomiständille reikää ja kyllä soi todella paljon, jos ei käytä demppiä!!
zily
miän vain
13.05.2005 14:24:50

Ja onhan se ihan makean näköistä kun tomi on virvelitelineessä, jos tykkää käyttää vain yhtä ylätomia...

Tai miksei kahtakin, kun Frank Beardillakin oli.

Tosiaan, ei kannata kovin kireälle laittaa virveliständiä, oli siinä mikä rumpu hyvänsä.
Love can't buy you money
Faro - bändi, joka vaihtoi juuri nimensä
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivut
ramzuz
15.05.2005 14:00:14
Eikös Pearlilta saa jotain siihen väliin joka tekee sen niinku kelluvaks? Mun mielestä tomi olis vaan niin unelma paikalla jos se olis virvelitelineessä ni oon aatellu hankkia sille telineen.
ROCK!
Simbe
15.05.2005 23:52:10
Eikös Pearlilta saa jotain siihen väliin joka tekee sen niinku kelluvaks? Mun mielestä tomi olis vaan niin unelma paikalla jos se olis virvelitelineessä ni oon aatellu hankkia sille telineen.

Jos olet huolissasi siitä resonanssista eikä se virppatelinen ole mikään itseisarvo (edes ulkonäkösyy), niin mikä estää hankkimasta klamppia symbaalitelineeseen? Tai erillistä tomitelinettä... Enpä ole huomannut virvelitelineen demppaavan kauheasti, mutta tuossa telineessäni onkin reilusti kumia rummun ja metallin välissä. Enkä kiristä sitä rumpua siihen telineeseen.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
AoA
16.05.2005 11:46:02
Snareständissä oon jo melko pitkään pitäny, tosiaan kunhan ei kiristä liikaa niin toimii varsin hyvin.
-Anssi, Stiff Flavor
ramzuz
16.05.2005 21:58:47
Jos olet huolissasi siitä resonanssista eikä se virppatelinen ole mikään itseisarvo (edes ulkonäkösyy), niin mikä estää hankkimasta klamppia symbaalitelineeseen? Tai erillistä tomitelinettä... Enpä ole huomannut virvelitelineen demppaavan kauheasti, mutta tuossa telineessäni onkin reilusti kumia rummun ja metallin välissä. Enkä kiristä sitä rumpua siihen telineeseen
Heitin ton kysymyksen vaa ku täällä sitä resonanssia kammoiltiin. Mutta itellä ku oli clampissa ni se oli aina jotenkin huonosti. oam ständi olis kyl ihan jees mut virveliteline olis tosi kätevä ainakin. ja sillä saisin sen tomin just niin ku haluan. Joten aattelin sellasen hommata.
ROCK!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)