Stereophile 12.05.2005 17:35:53 | |
---|
Rumpukuume vaivaa, uudet pitäis saada.. Omistan tällä hetkellä Mapexin Mars Pro -sarjan kannut, ja vakavassa harkinnassa on ollu PDP CX-setti. Kun täällä kerran on noita Sonoreita kehuttu, niin heitetään ilmaan tämmöisiä kysymyksiä: Miten paljon rumpujeni laatu paranisi Pdp tai Sonor setin myötä? Ja entä kumpi noista on ominaisuuksiltaan/soundiltaan parempi? Rokinsoittoa ensisijaisesti ajatellen.. Kuumetta joutuu tosin vielä toistaiseksi lieventelemään tyhjällä lompakolla =) Ei paskin mutta huonommasta päästä... |
Jami 12.05.2005 18:07:27 (muokattu 12.05.2005 18:14:12) | |
---|
Rumpukuume vaivaa, uudet pitäis saada.. Mistäs moinen kuume? Sullahan on tosi komee setti ja ääninäytteestä päätellen toimii. Miksi haluat vaihtaa? Muutama vuosi sitten annoin vastaavassa tilanteessa olevalle neuvon että uusi kalvot, viritä huolella, ja aloita uusiminen pedaaleista. Telineet ja pellit. Sitten virveli. Ja hanki uudet pala kerralla ja aina mahdollisimman huippua. Näin varmistat että settisi todella paranee. Mun vaihtointo kyllä loppui kun hankin sonorit. Että sanotaan nyt sitten se yhdeksi vaihtoehdoksi. edit: Kattoin kuvasta että tomit on kiinni L:n mallisessa raudassa. Laita L-rauta telineeseen ihan kärjestä kiinni ja sitten tomin ripustat toiseen kärkeen. Näin pönttö pääsee vapaammin soimaan. Mun tomit parani todella paljon tällä lailla. Kokeile. edit2 Eiku kattoin väärin. noissahan on tämä nykyaikainen ripustus. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
Niskamies 12.05.2005 18:13:08 | |
---|
Itse pitäisin noi Mapexit, ja päivittelisin niitä niinkuin Jami sanoi. Ensialkuun kalvot, sitten pedaalit, virveli yms. Sitten myöhemmin jos setin päivität, niin hommaat ihan top-of-the-linea. Meitsi on meshissä. |
Stereophile 12.05.2005 18:21:44 (muokattu 12.05.2005 18:26:42) | |
---|
Mistäs moinen kuume? Sullahan on tosi komee setti ja ääninäytteestä päätellen toimii. Miksi haluat vaihtaa? Ostin nämä joskus 4 vuotta sitten käytettynä, jonkin verran on kolhuja yms pientä. Ehkä kaipais lähinnä vaihtelua. Ja olis kiva saada ihan uudet silmäterät... :) Muutama vuosi sitten annoin vastaavassa tilanteessa olevalle neuvon että uusi kalvot, viritä huolella, ja aloita uusiminen pedaaleista. Telineet ja pellit. Sitten virveli. Ja hanki uudet pala kerralla ja aina mahdollisimman huippua. Näin varmistat että settisi todella paranee. Pedaalit on ollu ostoslistalla jo monta vuotta, mutta pitäny peltejä uusia välillä. Virveli on hyvänä kakkosena listalla. Ja haitsu + komppipelti. Kattoin kuvasta että tomit on kiinni L:n mallisessa raudassa. Laita L-rauta telineeseen ihan kärjestä kiinni ja sitten tomin ripustat toiseen kärkeen. Näin pönttö pääsee vapaammin soimaan. Mun tomit parani todella paljon tällä lailla. Kokeile. Näissä Mapexeissa on telineen päässä pallonivel, joten sinne ei pysty vaikuttamaan, pitänee kokeilla noita tomareita nostaa. Kuva on muuten viime kesältä ,virveli ei ole minun. Normaalisti kiinni on vain 12" ja 16" tomit. 10" ja 14" lojuu nurkassa... edit2 Eiku kattoin väärin. noissahan on tämä nykyaikainen ripustus. Jaa, siinähän se tais tulla... =) Ei paskin mutta huonommasta päästä... |
Stereophile 12.05.2005 18:25:01 | |
---|
Itse pitäisin noi Mapexit, ja päivittelisin niitä niinkuin Jami sanoi. Ensialkuun kalvot, sitten pedaalit, virveli yms. Sitten myöhemmin jos setin päivität, niin hommaat ihan top-of-the-linea. Olen kyllä tätäkin vaihtoehtoa miettiny. Jos vaikka 10-15 vuoden päästä olis tämmöiset: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/250/252/drfp245.phtml Ei paskin mutta huonommasta päästä... |
kampela 12.05.2005 19:28:13 | |
---|
Olen kyllä tätäkin vaihtoehtoa miettiny. Jos vaikka 10-15 vuoden päästä olis tämmöiset: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/250/252/drfp245.phtml Joo ei viittitä laittaa tommosia kuvalinkkejä, tulee paha mieli. Ei vaisinkaan, itellä on mapexin saturn proot. On kans saanu sen verran kolhuja et ois joskus mukava saada uudet silmäterät.. crashit on tehty komppaamiseen. |
Stereophile 12.05.2005 19:47:59 (muokattu 12.05.2005 19:48:30) | |
---|
Joo ei viittitä laittaa tommosia kuvalinkkejä, tulee paha mieli. =) Ei vaisinkaan, itellä on mapexin saturn proot. On kans saanu sen verran kolhuja et ois joskus mukava saada uudet silmäterät.. Miltäs ne saturn prot kuullostaa? Muistaakseni seuraavaksi kalliimpi malli. Näissä välillä tuntuu, että varsinkaan tomareista ei irtoa ihan semmoista rokkilätkettä kuin kaipaisi. Tai sitten pitää jatkaa vielä kalvojen etsimistä ja virittelemistä. Ei paskin mutta huonommasta päästä... |
Jami 12.05.2005 22:10:33 | |
---|
Olen kyllä tätäkin vaihtoehtoa miettiny. Jos vaikka 10-15 vuoden päästä olis tämmöiset: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/250/252/drfp245.phtml On kyllä hienot. Unelmia pitää olla. Katto vaikka noita onnettomia rikkaita tyttörukkia kun kaikki on mitä vois ajatella. Ja päätyvät järjestään parhaaseen mahdolliseen terapiaan kun on niin kurjaa. Että unelmat säilyis niin hanki se mikä on lähinnä mahdollista tavoittaa. Ps. Kyllä rummuissa muutama lovi saa olla. Tanssimuusikot tekee niitä itse aina kun on keikalla saanu. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
kampela 13.05.2005 10:56:31 | |
---|
=)
Miltäs ne saturn prot kuullostaa? Muistaakseni seuraavaksi kalliimpi malli. Näissä välillä tuntuu, että varsinkaan tomareista ei irtoa ihan semmoista rokkilätkettä kuin kaipaisi. Tai sitten pitää jatkaa vielä kalvojen etsimistä ja virittelemistä. Oon tykänny Saturnien saundista kyllä paljon. Oon käyttänyt aika paljon vaan 10 & 14 tomeja. Ehkä näissäkin sais hitusen olla sitä botnea enemmän, mut ei valittamista, paitsi ne klommot.. damn... crashit on tehty komppaamiseen. |
Stereophile 13.05.2005 16:25:58 | |
---|
Mutta, ennen kuin täysin karataan aiheesta, toistan kysymyksen: Mitenkä paljon laatutaso paranee, JOS vaihtais mapexit pdp- tai sonor-settiin? Ainakin materiaali muuttuu (vaahtera/mahonki -> vaahtera) Ei paskin mutta huonommasta päästä... |
HeavyMachinery 14.05.2005 03:52:26 | |
---|
Ostin pari viikkoa sitten PDP:n Lx sarjan kannut ja soundaa ihan törkeän hyvälle. suosittelen kovasti varsinkin basari(20") on tykki peli. Minä tiedän - siis pelkään ! |