Aihe: Kalvot ja vireet ?
1 2 3 4
HeavyMachinery
01.05.2005 20:15:22

Lueskelin ton viritys FAQ:n mutta siellä on vain virittämisen perusteet. Olisi hauskaa jos joku jolla on kokemusta eri kalvoista ja viereistä jaksaisi vääntää asiasta kun faq: tai lisätä sen ton viritys FAQ:n alkuun (modet huom.!!) Eli perään kuulutan tässä kokeineitä konkareita holmi-5 , ddrum 54 , jazzmies jne jne jotka monesti puhuvat "menneistä" seteistä jos jaksaisitte kirjoittaa asiaa kuin erilaisia kalvo yhdistelmiä käyttämällä saa erinlaisia soundeja erityisesti virveli basari akselilla. Ja se kuin rummun koko vaikuttaa vireeseen. Kaikkien komentit ja neuvot kokemukset ja virheet olisi kiva kuulla !
Minä tiedän - siis pelkään !
ddrum54
01.05.2005 22:20:41 (muokattu 01.05.2005 23:46:51)
Joo, olishan se hyvä edes joskus kirjoittaa asiaakin, mutta miten ihmeessä sen saa sinne FAQ:n alkuun?

Basarin säädöstä mulla siellä pieni juttu onkin, mutta se on siellä ketjun sisällä.

Apuva!

EDIT: Mä pistän siihen basarijuttuun jatkoksi. Saahan sen siitä copy/pastella mihin vaan.

Siellähän se. Pistäkää muutkin "sedät" sinne terveisiä. : )
2`n 4
HeavyMachinery
02.05.2005 00:52:39

Joo, olishan se hyvä edes joskus kirjoittaa asiaakin, mutta miten ihmeessä sen saa sinne FAQ:n alkuun?

Basarin säädöstä mulla siellä pieni juttu onkin, mutta se on siellä ketjun sisällä.

Apuva!

EDIT: Mä pistän siihen basarijuttuun jatkoksi. Saahan sen siitä copy/pastella mihin vaan.

Kait siellä 2:sen kirjoituksen tehnyt ne vois täältä siinne siirtää ja copy pastailla siellä ketjussa.

Noista virvelinkalvojen vaikutukset soundiin kiinnostaisi.
Muovinen
02.05.2005 00:57:35

Apuva!

Joo, hyvää asiaa. Erityisesti virveli ja basarikalvojen ominaisuudet kiinnostaa kovasti kun ei ole vara kaikkia kokeilla. Tomareissa olen aika lailla päätynyt ambassador linjaan. Ovatko Evansin G1 kalvot ambassadoria vastaavia?

Kuinkas virvelin resokalvot, isoja eroja?

Ja toimivatko nuo tension watchit yms. oikeasti?

Kiitos!
Muovinen, Viitonen.
HeavyMachinery
02.05.2005 01:01:24

Joo, hyvää asiaa. Erityisesti virveli ja basarikalvojen ominaisuudet kiinnostaa kovasti kun ei ole vara kaikkia kokeilla. Tomareissa olen aika lailla päätynyt ambassador linjaan. Ovatko Evansin G1 kalvot ambassadoria vastaavia?

Kuinkas virvelin resokalvot, isoja eroja?

Ja toimivatko nuo tension watchit yms. oikeasti?

Kiitos!

Jep !!

Sellainen kalvo FAQ ois hyvä siinnä viritys FAQ:n yhteydessä.
Toi resokalvon vaiktus on vähän mysteeri itte tykkään että se "karhea" hazy antaa enemmän "verkkoa" siihen soundiin.
moottorisaha
02.05.2005 02:39:44

Verkkoa soundiin? Okei, en kyllä ymmärrä yhtään että mitä tarkoitat, mutta eiköhän kaikissa kalvoissa ole oma soundinsa, jotka kuulee vain testaamalla.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
HeavyMachinery
02.05.2005 07:17:12

Verkkoa soundiin? Okei, en kyllä ymmärrä yhtään että mitä tarkoitat, mutta eiköhän kaikissa kalvoissa ole oma soundinsa, jotka kuulee vain testaamalla.

NS kräkkiä on enemmän verkko soi ja rätisee räyhää ja pauhaa..... eli tulee matton rähinä paremmin läpi.
hollmi-5
02.05.2005 08:01:06 (muokattu 02.05.2005 11:28:38)
Rummun rungolla on suuri vaikutus soundiin. Sitten vielä se oma mieltymyskin on monilla ihan erilainen. Valitettavasti kokeilla pitää. Tuota bassarinkalvoasiaa olen tutkinut eniten. Nykyisin miellyttävin yhdistelmä on Remon Powerstroke3 molemmille puolille. Resokalvoon voi laittaa reiän reunaan, jolloin mikitys onnistuu helpommin ja soundiin tulee lisää tykkiä.

Esimerkiksi Aquarianin huoparenkaalla dempattu kalvo lyöntipuolella toimi halpisbassarissa hyvin, mutta omassa rummussani ei sitten yhtään.

Perus Ambassador valkoisena tai kirkkaana on minulle perusvarma valinta tomeihin molemmille puolille ja samaan vireeseen viritettynä.

Virvelin lyöntikalvona on monessa virvelissä Valkoinen Remo CS, mutta Vistalitessa sitten se kirkas lätkällinen toimii parhaiten.
Mika Hollström
HeavyMachinery
13.05.2005 17:31:19

1ply VS. 2ply molempi parempi ?
Ozagon
13.05.2005 19:24:45
Terve. Tänään sain ekat rummut, ja pienen virityksen jälkeen tomit soivat/kaikuvat varmaan 3 sekuntia? Kalvot ovat tehdaskalvot, joten se saattaa vaikuttaa asiaan. Ja huoneessa jossa soitan, ei ole minkäänlaista eristystä (patjaa yms.) Johtuuko tuo kalvoista, virityksestä vai soittotilasta?
Pöörlit ne olla pitää, niitä on jokapuolella, koulussakin!
hollmi-5
13.05.2005 20:00:34
Tänään sain ekat rummut, ja pienen virityksen jälkeen tomit soivat/kaikuvat varmaan 3 sekuntia? Niinhän niiden pitääkin.
Mika Hollström
Ozagon
13.05.2005 20:27:01
Pitäisin enemmän jos se olisi lyhyt, ehkä n. sekunnin mittainen. Onnistuisiko tuo Remon Pinstripeillä?
anstir
13.05.2005 20:30:30
Pitäisin enemmän jos se olisi lyhyt, ehkä n. sekunnin mittainen. Onnistuisiko tuo Remon Pinstripeillä?

Eiköhän.
moottorisaha
13.05.2005 20:39:13 (muokattu 13.05.2005 20:40:56)

Niinhän niiden pitääkin.

Pyh, en minä ainakaan pidä. Rummut ovat perkussiivinen instrumentti, ja mielestäni on hyvä että niissä on myös sillon perkussiivinen soundi, eikä niin että kun vedät muun bändin kanssa soittaessa fillin setin ympäri, niin kuuluu sekasotkuista huminaa puolituntia. Se sotkee koko yleissoundin. En nyt kuitenkaan sitä tarkoita, että soundin pitäisi olla helvetin tukkonen ja lyhyt.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
hollmi-5
13.05.2005 21:59:12
En nyt kuitenkaan sitä tarkoita, että soundin pitäisi olla helvetin tukkonen ja lyhyt. No mitä sä sitten tarkoitat?

Se rumpujen sointi on OK. Jos rummut ovat töks ja lömps, niin sama se, vaikka lataisi pahvilaatikoilla menemään. Se sointi on asia, johon tottuu. Sitäpaitsi ulospäin se ei häiritse ollenkaan. Kuullostaa vain hyvältä.
Mika Hollström
markkuliini
13.05.2005 22:23:06

No mitä sä sitten tarkoitat?

Se rumpujen sointi on OK. Jos rummut ovat töks ja lömps, niin sama se, vaikka lataisi pahvilaatikoilla menemään.

On muitakin värejä kuin musta ja valkoinen. Esim. harmaa. Ja sen sävyt.
www.vasamayhtye.com
ddrum54
13.05.2005 22:40:24
1ply VS. 2ply molempi parempi ?

Omia kokemuksia: 1ply soi pitempään ja on herkempi reagoimaan kevyesti soitettaessa. 2ply:ssä on sitten lyhyempi sointi ja IMO pyytää hiukan raskaampaa kättä.

Molempi parempi? Kyllä, mieltymysten mukaan. Mä käytän molempia, vaihtelu virkistää. + vielä 1ply coated.
2`n 4
moottorisaha
13.05.2005 23:00:33 (muokattu 13.05.2005 23:03:58)

No mitä sä sitten tarkoitat?

Sitä ettei niiden pidä soida voimakkaasti sekuntitolkulla. Riittää että se on sellainen tasainen alle sekuntin sointi. Lähtee hyvin Evansin G2 kalvoilla. Jos tykkää vetää nopeita fillejä tomeihin, niin tämä ratkaisu toimii myös helvetisti paremmin.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
hollmi-5
15.05.2005 18:56:03
Mitä ettei niiden pidä soida voimakkaasti sekuntitolkulla. Riittää että se on sellainen tasainen alle sekuntin sointi. Lähtee hyvin Evansin G2 kalvoilla. Jos tykkää vetää nopeita fillejä tomeihin, niin tämä ratkaisu toimii myös helvetisti paremmin. Täs on meillä mies, joka ei tiedä mistä tai mitä puhuu.

Tasainen sekunnin sointi? Helvetisti paremmin toimii, jos tiedät oikeasti, mitä puhut. Ei sellaista akustista intrumenttia ole olemassakaan, jossa on sekunnin tasainen sointi Suosittelen sinulle auton äänitorvea ja sekunttikelloa. Miten tarkasti sekunttiin saat sen torven soimaan?
Mika Hollström
Ozagon
15.05.2005 20:31:02
Tarkoitin et sointi on nyt "duuuuuumm", mutta haluaisin että se olisi lähemmäs "tum".

Noh, tulipas taas selvä kirjoitus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)