HeavyMachinery 14.05.2005 17:20:40 (muokattu 15.05.2005 14:02:52) | |
---|
Tässä kun on kattellut ihmisten settien omakuvia on tullut mieleen kamala asia siitä kuin ihmiset pitää tomeja. Ihan älyttömia larssi kulmia eli näin --/ löytyy kyllä paljon (esim nicki : moonsoorow) sitten on toinen ääri laita eli --_ johon itsekkin kuulun (esim nicki anzelmos) Luulis tomien kalvot kärsivän. Itse pidän Tommit melein suorassa siten että kun tippi on kalvossa kiinni jää kapulan ja rimssin väliin 1cm max. Jotenkin se vaan soundaakin paremmalle. Perustelkaas muutkin mieli piteitänne asiasta. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Groovi 14.05.2005 17:51:14 (muokattu 14.05.2005 17:51:36) | |
---|
Tässä kun on kattellut ihmisten settien omakuvia on tullut mieleen kamala asia siitä kuin ihmiset pitää tomeja. Ihan älyttömia larssi kulmia eli näin --/ löytyy kyllä paljon (esim nicki : morrow) sitten on toinen ääri laita eli --_ johon itsekkin kuulun (esim nicki anzelmos) Luulis tomien kalvot kärsivän. Itse pidän Tommit melein suorassa siten että kun tippi on kalvossa kiinni jää kapulan ja rimssin väliin 1cm max. Jotenkin se vaan soundaakin paremmalle. Perustelkaas muutkin mieli piteitänne asiasta. Joo, pidän itsekkin tomit samaan tapaan. Siis en kuin lars, vaan kuin itse kuvailit omaa asentoasi. Tosin tuo soundiero voi olla korvienvälissä, tai johtua siitä ettei rumpu ole soittajaan nähden samassa asennossa ja näinollen kuulostaa hieman erilaiselta. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
HeavyMachinery 14.05.2005 19:04:25 | |
---|
Tosin tuo soundiero voi olla korvienvälissä, tai johtua siitä ettei rumpu ole soittajaan nähden samassa asennossa ja näinollen kuulostaa hieman erilaiselta. Mutta tämä on todettu nauhoittaessakin. Ehkä se on siitä että kapulan kosketus pitä ala on suurempi tässä meikän tavassa pitää kannuja. Minä tiedän - siis pelkään ! |
miän vain 14.05.2005 19:05:11 | |
---|
Kapulajuttu oli hyvä. Just noin. Ergonominen/mukava soittoalue tai käsien "kantama" on suunnilleen pallon muotoinen. Selän taakse se ei toki ulotu, sanokoon Vinnie Appice mitä vain. Tästä voi päätellä, että mitä korkeammalla tomi on, sitä vinommassa sen tulee olla. Larssilla oli silloin isot basarit ja syvät tomit, joiden oli pakko olla ylhäällä kun ei muuten mahtunut. Jos kalvo on naaman korkeudella, niin kyllä se aika vinoon tulee. Osa tuosta oli tietenkin pelkkää showta. Tämä ei tietenkään ole mikään absoluuttinen totuus, mutta hyvä lähtökohta kuitenkin. Ja sekin kertoo jotain, että suurin osa pidempään soittaneista päätyy lopulta juuri tähän asetteluun. |
LostBoy 14.05.2005 19:34:05 | |
---|
Joo mäkin asettelin settiä uudelleen...otin 10"tomin pois ja 12"tomin sen paikalle aika vaaka-asentoon...tuntuu se jotenkii paremmalta.(ehkä kuulostaakin vähän) Ja se ahdisti ku oli siel molempien tomien takana piilossa..;) lisäks riden sai lähemmäs ja matalemmalle... laitan kuvan omakuvaan jossaa vaiheessa... Se olin minä. |
HeavyMachinery 14.05.2005 19:36:56 | |
---|
Kattelin tossa jonkin aika sitten neil peartin working progress videon. Siinnä oli setin asettelun perusteet aika hyvin selitetty. Tästä innostuneena muutin hieman omaa settiäni levitin sitä hiukan ja pakitin melkein 20cm taakse päin, laskin viimeistä lattia tomia 5cm alemmas. nyt kaikki on ylhäältä alas päin joten käsien liike rata on paljon luontevampi ja soittaminen helpottui huomattavasti kun en ole enää niin setin päällä. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Deino 14.05.2005 20:04:43 | |
---|
Kattelin tossa jonkin aika sitten neil peartin working progress videon. Siinnä oli setin asettelun perusteet aika hyvin selitetty. Tästä innostuneena muutin hieman omaa settiäni levitin sitä hiukan ja pakitin melkein 20cm taakse päin, laskin viimeistä lattia tomia 5cm alemmas. nyt kaikki on ylhäältä alas päin joten käsien liike rata on paljon luontevampi ja soittaminen helpottui huomattavasti kun en ole enää niin setin päällä. Saako videota netistä? Linkkiä? |
HeavyMachinery 14.05.2005 20:09:30 | |
---|
Saako videota netistä? Linkkiä? Ei ainakaan laillisesti :) ostin sen dvd 4 tuntia rumpu filosofiaa kannattava ostos! Minä tiedän - siis pelkään ! |
porsas 14.05.2005 23:42:30 | |
---|
oon huomannu että tomit saa hyvin setillä ku setillä..pitää vaan käyttää inspiraatiota |
tthei 14.05.2005 23:43:07 | |
---|
Tästä voi päätellä, että mitä korkeammalla tomi on, sitä vinommassa sen tulee olla. Larssilla oli silloin isot basarit ja syvät tomit, joiden oli pakko olla ylhäällä kun ei muuten mahtunut. Jos kalvo on naaman korkeudella, niin kyllä se aika vinoon tulee. Osa tuosta oli tietenkin pelkkää showta. Igor Cavaleran etutomien asettelu ei kyllä kulje kovinkaan hyvin harmoniassa tän tekstin kanssa ;D http://www2.uol.com.br/sepultura/pi … gor/gravacao_roorback/images/01.jpg Siinä on hyvin havainnoillistava kuva. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk |
kattila 14.05.2005 23:55:55 | |
---|
Igor Cavaleran etutomien asettelu ei kyllä kulje kovinkaan hyvin harmoniassa tän tekstin kanssa ;D Haha! Juuri ajattelin samaa. Dust to dust |
savopie 15.05.2005 00:09:54 | |
---|
mä olin just pistämässä samaa linkkiä! Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee?? |
ramzuz 15.05.2005 00:46:02 | |
---|
Joo mäkin asettelin settiä uudelleen...otin 10"tomin pois ja 12"tomin sen paikalle aika vaaka-asentoon...tuntuu se jotenkii paremmalta.(ehkä kuulostaakin vähän) Ja se ahdisti ku oli siel molempien tomien takana piilossa..;) lisäks riden sai lähemmäs ja matalemmalle... laitan kuvan omakuvaan jossaa vaiheessa... HEH kenen ideasta otit pois 10:D ROCK! |
Simbe 15.05.2005 11:26:26 | |
---|
Selän taakse se ei toki ulotu, sanokoon Vinnie Appice mitä vain.
Heh! Joo, sellainen "Lars -asettelu" juontaa jo siitä, että se mies lysyää pallit kiinni virvelissä ja koko yläruumis virvelin päällä keikkuen. Siitä olisikin paha saada nousemaan käsiä vaakasuorassa oleviin tomeihin. Lars on pieni mies, mutta niin on myös Mike Bordin, jonka setti taas edustaa toista ääripäätä. Olen nähnyt keikkavideoita, joissa miehellä on 26" bassorumpu ja sen päällä 15" ja 16" räkkitomit täysin kalvot vaakasuorassa. Hyvin tuntuvat tomifillit toimivan silti. Kun pitää penkkiä hiukan kauempana setistä, saa sen koko setin sopivasti näkösälle ja joka osan hyppysten ulottuville. Sivuttaisliike helpottuu. Se matka, mitä tomeihin tulee lisää ei ole loppujen lopuksi kovin pitkä ja käsien + kapuloiden kulma tulee luonnollisemmaksi, vaikka tomit olisivatkin vaakatasossa. Koittakaapa ylettyä pianossa vuorotellen ylimmille ja alimmille koskettimille ensin ihan vatsa koskettimissa kiinni ja sitten hieman kauempana istuen. Ero on valtava. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
LostBoy 15.05.2005 11:30:16 | |
---|
HEH kenen ideasta otit pois 10:D sun tietenkin ;) Se olin minä. |
jäykkis 15.05.2005 11:43:13 | |
---|
Ergonominen/mukava soittoalue tai käsien "kantama" on suunnilleen pallon muotoinen. Selän taakse se ei toki ulotu, sanokoon Vinnie Appice mitä vain. Tästä tuli mieleen viimekesäinen Rauma Blues jossa erräällä rumpalilla oli pelti yläviistoon oikean olkapään _takana_. Aika jännän näköistä puunaa kun setti muuten oli normaali oikeakätisen setti ja kun haikkakäsi teki suurta kaarta haikan ja pellin välillä. Se oli huitomista se. Hyvin tuntui kuitenkin soitto kulkevan. |
dictatorsh*t 15.05.2005 12:37:25 | |
---|
Itse pidän Tommit melein suorassa siten että kun tippi on kalvossa kiinni jää kapulan ja rimssin väliin 1cm max. Jotenkin se vaan soundaakin paremmalle. Näin minäkin. Joskus vuosi sitten vaihdoin tän tyyliseen asetteluun, tomit vähän matalemmalle ja pystympään. Ennen oli aika korkealla ja aikas vinossa. Nykyinen parempi, mukavampi soittaa ja tietty tärkeimpänä: näyttää hyvältä. :) "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |
Mazah 15.05.2005 13:11:10 | |
---|
Igor Cavaleran etutomien asettelu ei kyllä kulje kovinkaan hyvin harmoniassa tän tekstin kanssa ;D http://www2.uol.com.br/sepultura/pi … gor/gravacao_roorback/images/01.jpg Siinä on hyvin havainnoillistava kuva. Igorin tomit on kyllä aika normaali korkeudella. Kaikki muu vaan on pirun matalalla. Paitsi penkki. Härö setti muuten. Vähän erilainen kun kun 90-luvun alussa... www.farmakon.tk |
Mr. Morrow 15.05.2005 14:01:58 | |
---|
Tässä kun on kattellut ihmisten settien omakuvia on tullut mieleen kamala asia siitä kuin ihmiset pitää tomeja. Ihan älyttömia larssi kulmia eli näin --/ löytyy kyllä paljon (esim nicki : morrow) Mulla toi kulma tulee väkisinkin siitä, että en saa tomeja niin alas kun haluisin. Johtuen 22" basareista. Eikä se nyt mikään ihan älytön se kulma ole. Mielestäni on luonnolllista soittaa siten, että kättä ei tarvi olkapäästä asti nostaa ylettääkseen tomeille. No, tämä on mun tyyli. Muut soittakoot omilla tyyleillään. Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, muttei niille joita ohjaa vaisto soturin! |
HeavyMachinery 15.05.2005 14:06:10 | |
---|
Mulla toi kulma tulee väkisinkin siitä, että en saa tomeja niin alas kun haluisin. Johtuen 22" basareista. Eikä se nyt mikään ihan älytön se kulma ole. Mielestäni on luonnolllista soittaa siten, että kättä ei tarvi olkapäästä asti nostaa ylettääkseen tomeille. No, tämä on mun tyyli. Muut soittakoot omilla tyyleillään. Sorry en tarkoitanut sua muistin väärin, se oli moonsorrow nickilla. Toi sun asetteluhan on melko normaali, nostappa penkkiä ja niin saat kulmaa pienemmäksi. kannattaa kokeilla parit reenit niin huomaa miltä tuntuu. Minä tiedän - siis pelkään ! |