henkka8 08.06.2005 13:18:03 | |
---|
ajattelin ostaa kumulta koivuvirvelin, mutta sitten tuli mieleen sellanen seikka, että keikkaillessa tulee aika monesti soitettua muiden seteillä ja pääosin mitä olen soitellut muiden rummuilla on olllut vaahteraa (tomit ja basso). eli miten koivu virveli pelaa yhteen vaahtera tomien ja bassorummun kanssa, kun jotkut on sanonut, että puuyhdistelmät kuullostaa huonolta. |
Niskamies 08.06.2005 13:26:50 | |
---|
Mä olen useasti soittanut vaahterasetillä ja koivuvirpalla, ja hyvin tuntuvat sopivan yhteen. Kaverilla on vaahterasetti ja koivuvirppa, eikä minkäänsortin "yhteesopivuusongelmia" ole ilmennyt. Virallisesti semi-pro! |
riqu 08.06.2005 13:28:00 | |
---|
eiköhän ne sovi ihan yhtä hyvin yhteen ku metallivirppa ja vaahterasetti |
henkka8 08.06.2005 13:32:47 | |
---|
eiköhän ne sovi ihan yhtä hyvin yhteen ku metallivirppa ja vaahterasetti ei kuulemien mukaan. metallivirvelikin on kuulemma parempi, kuin koivu ja vaahtera yhdessä... mutta enhämmä tiiä siksi kysyinkin ja ihan hyvä jos sillä pohjalla ollaan että yhteen sopii (jos kokemustakin on..?), niin ei tule hankinnassa ongelmaa.. |
Youni 08.06.2005 13:40:35 | |
---|
eiköhän ne sovi ihan yhtä hyvin yhteen ku metallivirppa ja vaahterasetti Tätä minäkin mietin. Kyllähän vaahteran, koivun ja metallin välillä metalli eroaa joukosta eniten. Tiedä sitten... Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
mr_b 08.06.2005 14:06:04 | |
---|
Hmm. Onko tälläisillä asioilla nyt _ihan_ oikeasti merkitystä? Saahan sitä siis pohtia näitä, mutta pienemmillä (ja isommillakin) yhtyeillä keikkapaikkojen äänetoisto on todennäköisesti muuten niin rajoittunutta, että tälläistä eroa ei huomaa kukaan. Lainarummuissa suurempi ero tulee kuitenkin eri rumpukooista ja virityksistä kuin siitä valmistusmateriaalista. We're gonna lose this place just like we lost Atlantis |
riqu 08.06.2005 14:18:21 | |
---|
siit virpasta lähtee kuitenki ihan erilainen ääni ku tomeista ;i |
Youni 08.06.2005 14:18:47 | |
---|
siit virpasta lähtee kuitenki ihan erilainen ääni ku tomeista ;i Kyyyyllä! Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
ddrum54 08.06.2005 14:35:13 (muokattu 08.06.2005 14:37:35) | |
---|
ei kuulemien mukaan. metallivirvelikin on kuulemma parempi, kuin koivu ja vaahtera yhdessä... mutta enhämmä tiiä siksi kysyinkin ja ihan hyvä jos sillä pohjalla ollaan että yhteen sopii (jos kokemustakin on..?), niin ei tule hankinnassa ongelmaa.. Se on nyt sillälailla, jotta virveli on virveli ja sillä on ihan oma soundi. Se eroaa tomeista kuitenkin valtavasti, materiaalista riippumatta. Aika fakiiri täytyy olla, jos erottaa eri puut, kun matto on ylhäällä. ( Siis rätinällä.) EDIT: piti siis sanomani, että hanki ihmeessä Kumu. Se on kuitenkin parempi, kuin suurin osa virveleistä. 2`n 4 |
henkka8 08.06.2005 14:45:24 | |
---|
no ehkä oli vähän liian hifimäinen kysymys, kun eio tosiaan muutakun perus demobändi keikkoja olla vetämässä. ehkä mielummin opettelen hyvin soittamaan : ). eli asia selvä. |
vapauskauppias 08.06.2005 21:02:56 | |
---|
Se on nyt sillälailla, jotta virveli on virveli ja sillä on ihan oma soundi. Se eroaa tomeista kuitenkin valtavasti, materiaalista riippumatta. Aika fakiiri täytyy olla, jos erottaa eri puut, kun matto on ylhäällä. ( Siis rätinällä.) Olen täysin samaa mieltä. Ei ihan noin hifiksi kannata alkaa käydä. Täältäkin kannatusta Kumulle. Olin pari viikkoa sitten siellä käymässä ja voin kertoa, että Kumut SOUNDAAVAT. Ja vielä ihan aikuisten oikeasti. |