Kaneli 03.11.2004 14:01:14 | |
---|
Minun asiantunteva mielipide on ehdottomasti Brain, koska se on vaan niin loistava. Yks omaperäisemmistä rumpaleita. Mutta onko kenenkään mielestä Herb muka parempi? Ei munkaan mielestä. We'we wrote about 1500 songs, all of them... Good.
- The Frogs |
Henga 03.11.2004 17:02:42 (muokattu 03.11.2004 17:08:55) | |
---|
Minun asiantunteva mielipide on ehdottomasti Brain, koska se on vaan niin loistava. Yks omaperäisemmistä rumpaleita. Mutta onko kenenkään mielestä Herb muka parempi? Ei munkaan mielestä. Kyllä se Herb on mun mielestä parempi. Primukseen. Brian Mantia on hyvä sessiomuusikko mutta en tykkää Primuksessa siitä niin paljoa. Tosin olen "Frizzle Fry-sukupolvea". Eli tsekkasin Primuksen ekan kerran Suomessa jo jotain 94 vuonne tjsp, ja olin jo fanittanut niitä niin kauan etten oikein pysty muuttumaan ;) Kuuntele Yrtin työskentely kappaleissa "American Life, Eleven, Fish On". Kaikki yhdeltä levyltä, mutta mä tykkään. Iso setti jota osaa käyttää Ja ne tuplabasari-likit on tosi jees. Mä vihaan yleensä tuplia mutta se hemmo osaa soittaa niin ettei pahemmin korpea. Huomaat myös että eri rumpali on vaikuttanut aika paljon eri levyjen tunnelmaan, vertaile niitä keskenään ja huomaat Lesin bassotteluissakin eroja. Tavallaan mielipidekysymykseesi on mahdoton vastata koska kummatkin hoitivat omat tonttinsa mallikkaasti, jokainen levy oli oma juttunsa ja olen iloinen että tuollaista miehistön muutosta oli. Brian soittaa kevyesti, Herb raskaasti. Makukysymys, kummallakin on ihan jies tekniikka..ei tähän osaa muutakuin jossitella, olen pahoillani. :) edit: jos jotain pitää sanoa missä Herb on parempi, niin se komppasi Lesin basso-vyörytystä paljon paremmin kuin Brain. Eli se jämäkkyys hävisi tyystin Brainin kanssa, mutta taas biisitkin sen kanssa meni enemmän funkkiin päin.. Lesiä siteeraten "You know, Herb ain't a funk-drummer but Primus needs a hard-hitting man keeping the beat for Ler and me.." |
lug 04.11.2004 08:25:24 | |
---|
Molemmat sopivat täydellisesti niille levyille joilla soittivat. Soittotyylit ihan erilaisia ja toisella on 40-osainen rumpusetti ja toisella 15-osainen :) Eli luonnollisesti jerry was a race car driver kuulosti hirveämmältä brainin soittamana. Mutta noin muuten tykkään Brainista enemmän, jo pelkästään peltien ja cowbellin käytön takia. There's a foot at the end of each of my legs. |
Kaneli 04.11.2004 12:18:54 | |
---|
Joo, kyllähän se niin on et kun ammattirumpaleista puhutaan, kyseessä on aina kuitenkin vaan mielipidekysymys. Mut kuitenkin Brain soittaa jotenkin luontevampia juttuja kuin Herb, ja aavistuksen ammattilaisempia. Mutta, se on vaan minun mielipiteeni. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
tthei 04.11.2004 12:21:21 | |
---|
Joo, kyllähän se niin on et kun ammattirumpaleista puhutaan, kyseessä on aina kuitenkin vaan mielipidekysymys. Mut kuitenkin Brain soittaa jotenkin luontevampia juttuja kuin Herb, ja aavistuksen ammattilaisempia. Mutta, se on vaan minun mielipiteeni. Olen samaa mieltä kyllä molemmissa asiossa. Eli mielipide kysymyksiähän nää on, mut mun mielestä brain soittaa hienompia juttuja. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Kaneli 04.11.2004 12:28:50 | |
---|
Olen samaa mieltä kyllä molemmissa asiossa. Eli mielipide kysymyksiähän nää on, mut mun mielestä brain soittaa hienompia juttuja. Niin, ja monimutkaisempia. Tyylitajuisiksikin niitä voisi väittää. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
Henga 04.11.2004 13:04:29 | |
---|
Tyylitajuisiksikin niitä voisi väittää. Kyl. Brain sai muuten lempinimensä aikoinaan kun se opetteli Bozzion juttuja iskulleen, eli ei mikään turha jätkä, varsinkaan kun sitä taitoa sen ei tarvitse kokoajan tunkea esille. Monimutkaisuudesta Primuksen biiseissä en kyllä jaksa sanoa mitään. Mitenhän se Gunnari-pesti Brainilla? Vai elääkö Axl edes enää? ;) |
Kaneli 04.11.2004 13:07:27 | |
---|
Kyl. Brain sai muuten lempinimensä aikoinaan kun se opetteli Bozzion juttuja iskulleen, eli ei mikään turha jätkä, varsinkaan kun sitä taitoa sen ei tarvitse kokoajan tunkea esille. Monimutkaisuudesta Primuksen biiseissä en kyllä jaksa sanoa mitään. Mitenhän se Gunnari-pesti Brainilla? Vai elääkö Axl edes enää? ;) Kiva jos Brain tekis Gunnareitten biiseihin Brain-rumpusovitukset. Dempattuja peltejä - a lot. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
Henga 04.11.2004 13:09:05 (muokattu 04.11.2004 13:09:23) | |
---|
Kiva jos Brain tekis Gunnareitten biiseihin Brain-rumpusovitukset. Dempattuja peltejä - a lot. Joo, Rhinoplastyn Tommy the Cat live-rallissa on muute aika näpsäkkää demppailua. Tais siinä menossa bissepullokin hajota.. |
Kaneli 04.11.2004 13:11:41 | |
---|
Joo, Rhinoplastyn Tommy the Cat live-rallissa on muute aika näpsäkkää demppailua. Tais siinä menossa bissepullokin hajota.. Mistä arvasit et mulla soi JUST nyt JUST se biisi JUST siltä levyltä?! Rumpusoolossa muuten tomit kuulostaa aika löysiltä... Mut se cowbell/ridekello komppi on ihan mahtava. Kuuntelepa virveliä siinä. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
miän vain 04.11.2004 13:24:54 | |
---|
Kyllä se Herb on. Brown album on hyvä, mutta joteinkin tuosta Brainista tulee aina tunne, että nyt on hyvä soittaja mutta väärässä bändissä. Enkä edes pysty sanomaan, mikä siinä mättää; kaikki, eikä mikään. Fiilis, ehkä. Ja jotenkin tuntuu kiireiseltä ja pingottuneelta tuo sen meno, etenkin Herbiin verrattuna. Vähän sama ero on Suck on This ja Frizzle Fry -levyillä. Niillähän on melkeinpä samat biisit, mutta Frizzle on studio ja Suck live. Minusta Suck potkii paljon enemmän. Frizzlessäkään mitään selvää vikaa ole, mutta kuitenkin jotain. Mielipidejuttuja. Alkupään Primus vaan kolahtaa enemmän - en edes omista Antipoppia. |
Kaneli 04.11.2004 13:29:21 | |
---|
Antipop on mulla - ja voin sanoa et siinä on Brainin parhaat jutut. Välillä todella yksinkertaisen hienoja, välillä taas monimutkaisen mahtavia. Sitä pitää kuulla, et uskoo. En taas o ite Herbiä paljoa kuullu, mut. Aikasemmissa viesteissä lukee mielipiteeni, vältän liikaa itseäni toistamisen. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
Bacchus 04.11.2004 13:35:26 | |
---|
Kiva jos Brain tekis Gunnareitten biiseihin Brain-rumpusovitukset. Dempattuja peltejä - a lot. Dempatusta pellistä tulee mieleen teipattu pelti, niitäkin on nähty.=) Eikös se termi ole "choke", ellen väärin muista? Ei tarkoitettu pilkunnussimiseksi, mietin vaan puhutaanko samasta asiasta, eli pellin lyömisestä ja sen jälkeen sammuttamisesta kädellä? Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
Kaneli 04.11.2004 13:36:48 | |
---|
Dempatusta pellistä tulee mieleen teipattu pelti, niitäkin on nähty.=) Eikös se termi ole "choke", ellen väärin muista? Ei tarkoitettu pilkunnussimiseksi, mietin vaan puhutaanko samasta asiasta, eli pellin lyömisestä ja sen jälkeen sammuttamisesta kädellä? Kyllää, samoista asioista puhutaan. Kyseinen temppu kuuluu Brainin lempikikkailuihin. Vaikkei kikka olekaan. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
Bacchus 04.11.2004 13:39:14 | |
---|
Kyllää, samoista asioista puhutaan. Kyseinen temppu kuuluu Brainin lempikikkailuihin. Vaikkei kikka olekaan. Oolrait.=) Tästä keskustelustapa sain inspiraation, että pitää vihdoinkin mennä ja ostaa muutama Primuksen levy. Vaikkapa se "Animals Shouldn't Try To Act Like People" (taijotainsinnepäin...=), jossa tulee DVD-mukana. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
Kaneli 04.11.2004 13:42:30 | |
---|
Oolrait.=) Tästä keskustelustapa sain inspiraation, että pitää vihdoinkin mennä ja ostaa muutama Primuksen levy. Vaikkapa se "Animals Shouldn't Try To Act Like People" (taijotainsinnepäin...=), jossa tulee DVD-mukana. Mun taas pitää hankkia koko Primuksen tuotanto, koska huomasin just et perhana. Kyseessähän on Parhautta Parhaimmillaan. Ja iloni on rajaton, koska Primus on tullut takaisin, uus dvd ja levy tulossa (oliko se just se animals-juttu?)!! Mutta ilman Brainia. Pahus. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
Henga 04.11.2004 14:35:26 (muokattu 04.11.2004 14:39:17) | |
---|
Uusi DVD o Hallucinogenetics (muistaakseni tupla) jossa soitetaan ainakin Frizzle Fry kokonaisuudessaan läpi. En tiedä onko tullut vielä Suomeen, voisinkin käydä katsomassa tossa Keltaisessa Jäänsärkijässä.. Mistä arvasit et mulla soi JUST nyt JUST se biisi JUST siltä levyltä?! Rumpusoolossa muuten tomit kuulostaa aika löysiltä... Mut se cowbell/ridekello komppi on ihan mahtava. Kuuntelepa virveliä siinä. Muistaakseni ennen sitä räksähdystä se soittaa ainoastaan vasurilla ja jaloilla, (jos en ihan väärin muista) ja juo oikealla kädellä bisseä!!!?!?! Setti on Vistalite, joka osittain selittää tomisoundin..pitää kyllä tarkastaa toi, kun en muista ja alkoi vaivaamaan |
Kaneli 04.11.2004 14:36:41 | |
---|
Uusi DVD o Hallucinogenetics (muistaakseni tupla) jossa soitetaan ainakin Frizzle Fry kokonaisuudessaan läpi. En tiedä onko tullut vielä Suomeen, voisinkin käydä katsomassa tossa Keltaisessa Jäänsärkijässä.. Jeba, sehän on tupla dvd, eikso? Vai oliko peräti tripla.. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
Anarkiapurilainen 04.11.2004 16:20:51 | |
---|
Jeba, sehän on tupla dvd, eikso? Vai oliko peräti tripla.. Miten ihmeessä voi saada tollaiseen 2½ tunnin keikkaan menemään 2-3 levyä? Yhdelle DVDlle sopisi reilusti enemmänkin, ja jos siihen jotain ihmeellisiä ekstroja olisi tulossa niin kai niitä olisi promotiedotteissa hehkutettu? |
Kaneli 04.11.2004 16:50:39 | |
---|
Miten ihmeessä voi saada tollaiseen 2½ tunnin keikkaan menemään 2-3 levyä? Yhdelle DVDlle sopisi reilusti enemmänkin, ja jos siihen jotain ihmeellisiä ekstroja olisi tulossa niin kai niitä olisi promotiedotteissa hehkutettu? Muistaakseni se dvd on koottu vähän eri tilaisuuksista, mut tä on nyt vaan mun muistikuva. - Si dej i reven!!
- Mee ite.