Aihe: Lugien Rasvaus
1
Suleima
13.06.2005 12:27:14
Pahoittelut, jos hausta olisi löytyny jotain, eipä malttanut odottaa ton haun toimimista.
Eli olisi varmaan aika rasvata lugit ja kyselisin vähän neuvoa öljyjen/rasvojen valinnassa sekä muissa huomioonotettavissa seikoissa. Käsitin, että sitkeemmällä tavaralla rasvaamalla sais vireen pysymään vähän paremmin. Itsellä 4kk vanha export-setti, joka tiputtaa tomeista ainakin tehdasrasvoilla (onko niitä?) vireen lyhyenkin soiton jälkeen(kapulan lyöntikulmaa lähinnä oleva lugi löystyy valtavasti).
Oliko joku maininnut jossain keskustelussa synteettisen vaseliinin? Jäi mieleen, kuinkas tuo toimisi?
Sitruunaako
13.06.2005 12:45:08 (muokattu 13.06.2005 12:45:26)
Pistä niihin kumi-/ muoviprikat väliin, ni ei pitäisi ihan niin nopeasti lähteä löystymään.
ddrum54
13.06.2005 14:41:15
Kierteisiin moottoripyörän ketjurasvaa ( spray ). Sitkostuu ilman kanssa ja ainakin mulla on poistanut em. ongelmat.
2`n 4
Youni
13.06.2005 15:40:10
Kierteisiin moottoripyörän ketjurasvaa ( spray ). Sitkostuu ilman kanssa ja ainakin mulla on poistanut em. ongelmat.

Toimiikohan ketjuvaha?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
rm_wispila
13.06.2005 16:08:37
Oletko tutkinut lyöntiäsi tomeihin tarkemmin?

Osuuko lyönti kalvon keskelle, onko kalvo huomattavan löysällä vai antaako vanne periksi. Tai sitten se yksi ongelmaviritin on kierteiltään jo sökö.

Mulla ei ole koskaan tullut vastaan tuollaista vireongelmaa, edes Swingstarin kuttaperkka-setissä.

Pieni jakkaran nosto tai tomin kulman säätö voisi siis myös auttaa.

En ole itse huomannut, mutta onko kalvoissa mahdollisesti samaa ilmiötä kuin uusissa kitarankielissä, eli ne täytyy "sisäänajaa" ennen kuin vire rupeaa säilymään.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
miän vain
13.06.2005 18:18:48

Toimiikohan ketjuvaha?

Se on periaatteessa samaa ainetta.
Millainen viidakon kuningas oikein olet?
Faro - bändi
Semisuper - rumpusivu
ddrum54
14.06.2005 00:02:30
Osuuko lyönti kalvon keskelle, onko kalvo huomattavan löysällä vai antaako vanne periksi. Tai sitten se yksi ongelmaviritin on kierteiltään jo sökö.

Mulla tuli esiin uuden virvelin kanssa tämä löystymisongelma. Siinä oli käytetty jotain ompelukoneöljyä, joka oli aivan liian ohutta kamaa. Kanttilyönnin puoleiset lugit löystyivät todella nopeasti. Jäykempi voiteluaine paransi asian.

En ole itse huomannut, mutta onko kalvoissa mahdollisesti samaa ilmiötä kuin uusissa kitarankielissä, eli ne täytyy "sisäänajaa" ennen kuin vire rupeaa säilymään.

Suosittelen uudelle kalvolle sisäänajoa: tosi pinkeälle noin vuorokaudeksi ja sitten vasta viritys. Pysyy paljon helpommin vireessä kunnon alkuvenytyksellä.
2`n 4
Progressor
15.06.2005 09:38:37

Minulla on kotona polkupyörään tarkoitettua ketjuöljyä. Onkohan se samaa ainetta?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
ddrum54
15.06.2005 10:11:17
Minulla on kotona polkupyörään tarkoitettua ketjuöljyä. Onkohan se samaa ainetta?

Jos se on ilman vaikutuksesta sitkostuvaa, niin kyllä. Dippaa ruuvi siihen ja katso valuuko. ( Tietysti vähän valuu, mutta onko ihan litkua.)
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)