beautiful creature 12.06.2005 19:39:19 | |
---|
Tossa kun kattelin settiäni niin tuli mieleen et millasia keinoja teillä on peltien putsaamisesta tai kiilloituksesta? Omat paisteet päässy jo vähän likasiks ja aattelin et oliskohan kohta aika vähän tehdä jotain.. Yks rumpalikaveri suositteli valkovaseliinia? (saa kai apteekista).. Onko kellään kokemusta tosta? Possu ja kärpänen |
drum-monkey 12.06.2005 19:54:48 | |
---|
Älä putsaa peltejä, paitsi jos sattuu kertymään paksu pöly pintaan! Ääni on paljon mielyttävämpi ainakin ilman korvien suojausta (yleisö). Jos on pakko putsata niin kai fairylla voi pestä? Näin olen lukenut rumpusetin huoltokirjasta. Ja kallista zildjianin puhdistusainetta saa musakaupasta. Munletti on mulletti |
moderndrummer88 12.06.2005 21:26:01 | |
---|
paisteen peltejä ei vissiin kannatakkaan alkaa pesemään millään tehokkaalla aineella kun niissä on se pinnoite VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!! |
beautiful creature 12.06.2005 21:50:09 (muokattu 12.06.2005 21:51:13) | |
---|
mun mielestä, mikäli olen oikein kattonu, niin thomannilla on sellane oranssi purkki mikä on kai joku cymbalcleaneri?? Maksaa sen 9,90€ en sit tiä onko tollasella mitään hyötyä? osaatteko kertoo? Niin siis se on ihan paisteen oma Possu ja kärpänen |
Safga 12.06.2005 21:58:55 | |
---|
Ise olen pessyt ihan fairill ja kuullemma toimivat tiskikoneenkin kautta ihan hyvin. rumpuopettajani ainakin sanos, että ennen keikkaa he heittää pellit keikkapaikan asitanpesukoneeseen ni toimii ihan yhtälailla. Mun mielestä ei kannata laittaa noihin kalliisiin puhdistus aineisiin rahaa. Pesee säännöllisesti vaikka fairilla niin toimii todella hyvin. Pearl & Stagg = The Best reason to play drums'n cymbals //
Pastilli? |
Legatus 12.06.2005 22:11:41 | |
---|
Minä teen muutaman kerran vuodessa täydellisen täydellisen huollon setilleni ja pellit putsaan tavallista kodin pesuainetta ja vettä vaan. Pölyt pyyhin joka toinen viikko... |
vapauskauppias 12.06.2005 22:19:33 | |
---|
Jos ne on pakko pestä (mielestäni ei ole), käytä mietoa saippuaa ja vettä. Pyyhi niistä säännöllisesti pölyt päältä pois. Mielestäni tuo pölyjen pyyhkiminen riittää aivan hyvin, mutta tietysti, jos joku on oksentanut niiden päälle tai jotain muuta tuollaista epänormaalia likaa on tullut niihin, kannattaa silloin symbaalit pestä vedellä ja miedolla saippualla käyttäen vaikka pehmeää pyyhettä. |
Youni 12.06.2005 22:43:10 | |
---|
rumpuopettajani ainakin sanos, että ennen keikkaa he heittää pellit keikkapaikan asitanpesukoneeseen ni toimii ihan yhtälailla. Itse voisin laittaakin tiskikoneeseen, mutta pesukoneessa käytettävä astianpesuainehan on voimakkaasti emäksistä ja siksi syövyttävää: http://www.lohja.fi/vpk/kuvat/syovyt.gif Ei varmaan rumpuopettajasi käytäkään näitä aineita. Itse pesen ihan saippualla ja vedellä symbaalit aina välillä. Pidän kirkkaasta soundista. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
ToMi88 13.06.2005 00:28:07 (muokattu 13.06.2005 00:29:03) | |
---|
Ostas kuule Pirkka hankausnestettä (ei oo ees kalliskaan:D)ja vetäise sillä varovasti! Perskele kun kiiltää. Kromiosat rummuista, sekä telineet on myös hyvä puhistaa sillä. Toimii oikeesti! edit: Tai sitten kynsilakanpoistoaineella. Sillä lähtee kaikki paskat pois. |
vapauskauppias 13.06.2005 01:19:29 | |
---|
Ostas kuule Pirkka hankausnestettä (ei oo ees kalliskaan:D)ja vetäise sillä varovasti! Perskele kun kiiltää. Kromiosat rummuista, sekä telineet on myös hyvä puhistaa sillä. Toimii oikeesti! edit: Tai sitten kynsilakanpoistoaineella. Sillä lähtee kaikki paskat pois. Ei, ei, ei, ei ja vielä kerran ei!!! Ei hankausaineita symbaaleihin! Hulluko olet?! |
rm_wispila 13.06.2005 09:54:43 | |
---|
Ei missään tapauksessa mitään hankausaineita; jos tolle tielle lähtee, niin miksei samantien pata-pata tai teräsharjalaikka rälläkkään ja menoks! Kyllä ne nestemäiset puhdistusaineet ja vanha astiaharja riittää. Soundi kirkastuu ja kapulatöhnät lähtee veks. Tosin toinen koulukuntahan on, että mattapintaiset, kukkapenkkiin haudatut on jees, sopinee toisille. Olenpa joskus nähnyt pellejä dempattavan roudarinteipilläkin, en kylläkään ymmärrä miksi... Noi lakatut pellit pysyvät pitempään namun näköisenä. Siksi ne eivät ole niin "katu-uskottavan" näköisiä (joidenkin mielestä). Niille kuitenkin riittää vähempikin pölyjen pyyhiskely...märkää rättiä. Onko kukaan poistanut lakatusta pellistä tota pinnoitetta? Miten se vaikutti soundiin? Lakkahan luultavasti tappaa pellistä yläpäätä, ts. vastaa vuosikymmenen töhnäkerrosta käsittelemättömässä pinnassa. Näinhän sen täytyy olla, vaikka valmistajat kuinka kehuisivat jotain symbaalilakkaa, joka ei muuta soundia. Kaikki pinnoite on täysin ylimääräistä tavaraa metallilla. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
moderndrummer88 13.06.2005 10:18:08 | |
---|
teinpä eilen päinvastaisen eleen tuohon putsaukseen verrattuna: laitoin pellit hautumaan pihan perälle puutarhakompostiin. sinne kähti avediksen ping ride johon haluaisin hieman selkeämmän kapulaäänen ja ehkä hieman tummemman yleissoundin ja paisteen dimensions joka lähti ottamaan tummuutta sointiin VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!! |
ddrum54 13.06.2005 10:41:22 | |
---|
teinpä eilen päinvastaisen eleen tuohon putsaukseen verrattuna: laitoin pellit hautumaan pihan perälle puutarhakompostiin. sinne kähti avediksen ping ride johon haluaisin hieman selkeämmän kapulaäänen ja ehkä hieman tummemman yleissoundin ja paisteen dimensions joka lähti ottamaan tummuutta sointiin Poistitko Paisteesta pintalakan? Jos et, niin tummaheimo ei pääse hommiin. 2`n 4 |
moderndrummer88 13.06.2005 10:47:06 | |
---|
Poistitko Paisteesta pintalakan? Jos et, niin tummaheimo ei pääse hommiin. en : / mitenkäs jos en pidäkkään lopputuloksesta ja haluan pestä poies muran niin minkälainen sen pellin soundi on sitten ilman sitä lakkaa? kirkkaampiko? mikäs pesuaine ois parhain tähän lakan poistoon? VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!! |
rm_wispila 13.06.2005 11:31:47 | |
---|
Lakan poisto onnistuu kovalla liottimella, joka sulattaa sen. Maalinpoistoaine tai vaikka jarruneste . Myös joku sentyyppinen "käsienpesuaine" kuten Younin linkissä oli; kädet puhdistuu ja lika nousee savuna käsistä . .. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
moderndrummer88 13.06.2005 11:37:32 | |
---|
Lakan poisto onnistuu kovalla liottimella, joka sulattaa sen. Maalinpoistoaine tai vaikka jarruneste . Myös joku sentyyppinen "käsienpesuaine" kuten Younin linkissä oli; kädet puhdistuu ja lika nousee savuna käsistä . .. tärpätti? VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!! |
rm_wispila 13.06.2005 11:39:47 | |
---|
taitaa tärpätti olla liian mietoa kamaa, yleensä se kun ei sulata mitään, haju on kyllä tehokas. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
moderndrummer88 13.06.2005 11:45:25 | |
---|
taitaa tärpätti olla liian mietoa kamaa, yleensä se kun ei sulata mitään, haju on kyllä tehokas. noh, jospa tuolta joku sopiva myrkky löytyisi VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!! |
ddrum54 13.06.2005 12:14:25 | |
---|
noh, jospa tuolta joku sopiva myrkky löytyisi Asetoni, tinneri tai maalinpoistoaine toimii. Viimeinen on tehokkain. 2`n 4 |
Jami 13.06.2005 12:32:18 (muokattu 13.06.2005 12:34:41) | |
---|
Mulla on nämä pellit ollu vasta kymmenkuntavuotta ettei niitä vielä ole tarvinnut pestä. Pellit näyttää aivan uusilta ja sointi on kirkas. Eri asia tietysti vanhoilla pelleillä ja sellaisilla joita joka keikalla pyöritellään pitkin lattioita ja joihin levitellään näpeistä pizzarasvaa johon lika hyvin ottaa kiinni. Sellaisia varmaankin pitää pestä. Fayryä suosittelisin. Edit: piti oikein omakuvasta tarkistaa miltä nuo mun Paisteeni näyttää. Irtopölyä vähän pinnassa. Kyllähän se aina tuppaa vähän pölisemään kun tömistellään. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |