Aihe: Pieniä kysymyksiä?
1 2 3
gh n
11.06.2005 21:08:43
Olisiko järkevää saada joku tälläinen Keskustelu pysyväksi, jossa voisi kysyä kaikkea pientä. Silloin ei tarvitsisi aloittaa jokaisesta aiheesta omaa keskustelua.. ?
[url=www.pearldrum.com]...[/url]Riippuu säästä[url=www.nightwish.com]...[/url]
Niskamies
11.06.2005 21:09:55
Olisiko järkevää saada joku tälläinen Keskustelu pysyväksi, jossa voisi kysyä kaikkea pientä. Silloin ei tarvitsisi aloittaa jokaisesta aiheesta omaa keskustelua.. ?

Tyylin faq bassopalstalla?

Tällaisia keskusteluja ei synny perustamalla, ne vaan tulevat.
Virallisesti semi-pro!
**Bexar**
11.06.2005 21:18:30

No nysse lähtee!
Joo.. on se rumpali.
Sergei Fallinen
11.06.2005 21:40:55
Tai vielä parempi: Koko m.netin voisi muutta yhdeksi pysyväksi keskusteluksi kaikille aiheille!

ög....höh.
viluri
12.06.2005 11:47:03

Ensimmäinen pieni kysymys siis:

Mistä johtuu, että virvelimatto pärisee niin perkeleesti, kun lyö virveliin? Sama homma, kun liu'uttaa sormella maton yli. Ihan kuin ne teräsnauhat (oi kuinka loistava nimi! :D) olisi jotenkin löysällä. Maton olen pari kertaa vaihtanut, mutta sama ongelma jatkuu. Painaessani maton jommasta kummasta päästä, pärinä loppuu. Mikä neuvoksi?
Mitä en osaa soittaa, niin sitä ei tarvitsekaan osata.
Niskamies
12.06.2005 11:48:03

Mistä johtuu, että virvelimatto pärisee niin perkeleesti, kun lyö virveliin? Sama homma, kun liu'uttaa sormella maton yli. Ihan kuin ne teräsnauhat (oi kuinka loistava nimi! :D) olisi jotenkin löysällä. Maton olen pari kertaa vaihtanut, mutta sama ongelma jatkuu. Painaessani maton jommasta kummasta päästä, pärinä loppuu. Mikä neuvoksi?

Kiristä mattoa?
Virallisesti semi-pro!
bATE bASARI
12.06.2005 11:49:54

Virvelissä on semmonen säätöruuvi millä saa mattoa kiristettyä.
viluri
12.06.2005 11:53:41

Olisi ollukin noin helppo homma. Kun ei auta nimittäin mitään. Matto on tiukalla, mutta ne pinnit (muutamat) ei suostu pysymään sillä kireydellä, vaan helisevät pienestäkin kosketuksesta.
Mitä en osaa soittaa, niin sitä ei tarvitsekaan osata.
markkuliini
12.06.2005 12:13:08 (muokattu 12.06.2005 12:14:03)

Olisi ollukin noin helppo homma. Kun ei auta nimittäin mitään. Matto on tiukalla, mutta ne pinnit (muutamat) ei suostu pysymään sillä kireydellä, vaan helisevät pienestäkin kosketuksesta.

1) Joko ne "pinnit" (muutamat) ovat löystyneet. Varsin yleistä halvoissa matoissa. Jos ne ovat selvästi löysemmällä, nii leikkaa ne pihdeillä pois.

2) Tarkista onko matto löysempi jommalta kummalta sivulta (leveyssuunnassa). Näin käy helposti jos mattoa ei ole laitettu tarkasti paikoilleen tai sen kiinnitysnarut tms. on löystyneet epätasaisesti.

3)Matto voi olla mennyt myös "vinoon" siten että sen toinen pää on tullut jo rummun reunaviisteen päälle.

4)Maton rakenne tai liian matala/olematon mattosyvennys eivät salli maton maata tarpeeksi lähellä alakalvoa. Esim.Pdp:n virveleissä ei kuulemma ole ollenkaan mattosyvennystä. Ja matto särisee sen takia liikaa.

Yhteenveto: Maton tulisi olla keskellä rumpua ja tasaisesti kireällä mahdollisimman lähellä kalvoa.
www.vasamayhtye.com
pasij66
12.06.2005 12:29:14 (muokattu 12.06.2005 12:30:34)

Auttaisko jos käännät maton toisinpäin, itellä autto vähän.
Tai katkase ne ylilöysät nauhat pois sieltä helisemästä =)
Hyvä Urmas hipin surmas
gh n
12.06.2005 13:40:18
Toinen kysymys. Mitä tekisitte tässä tilanteessa kun nyt löytyy kaksi Peltiä + Haikka. Haikka on älyttömän huonon kuulonen (Pearlin vieläpä). Ostaisitteko ennemmin uuden Crashin vai Haikan pellit? Rumpuja ei ole tosin ainakaan vielä tarkoitus käyttää missään keikoilla että ihan omassa soitossa..
[url=www.pearldrum.com]...[/url]Riippuu säästä[url=www.nightwish.com]...[/url]
Niskamies
12.06.2005 13:42:27
Toinen kysymys. Mitä tekisitte tässä tilanteessa kun nyt löytyy kaksi Peltiä + Haikka. Haikka on älyttömän huonon kuulonen (Pearlin vieläpä). Ostaisitteko ennemmin uuden Crashin vai Haikan pellit? Rumpuja ei ole tosin ainakaan vielä tarkoitus käyttää missään keikoilla että ihan omassa soitossa..

Uudet haikat, ehdottamasti. Ne ovat paljon tärkeämmät kuin crash.
Virallisesti semi-pro!
Youni
12.06.2005 16:11:21
Uudet haikat, ehdottamasti. Ne ovat paljon tärkeämmät kuin crash.

Varsinkin, jos ne ovat Pearlin. Rumpuvalmistajien messinkiroskaan ei ole luottamista.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
eleeton
12.06.2005 19:57:53

Pieni pala sopivaa teippiä maton päälle ni ei rätise ku lyödessä. Toimii.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
gh n
12.06.2005 22:03:38
Mulla on varmaan 3 Miljoonaa pientä kysymystä, mutta onko hyvä ostaa peltejä käytettynä? Onko ne yleensä ihan hyvässä kunnossa? Esim. jos täältä torilta ostaa niin on vähän vaikea päästä itse kokeilemaan..
...RiiPuU SäÄStÄ...
Niskamies
12.06.2005 22:17:34
Mulla on varmaan 3 Miljoonaa pientä kysymystä, mutta onko hyvä ostaa peltejä käytettynä? Onko ne yleensä ihan hyvässä kunnossa? Esim. jos täältä torilta ostaa niin on vähän vaikea päästä itse kokeilemaan..

Pyydä kuvat. Sivusta, ylhäältä, ja sitten vielä reikä. Siinä näkee että onko pellissa halkeamia, keyholea, ja että onko profiili kunnossa.
Virallisesti semi-pro!
vapauskauppias
12.06.2005 22:47:41

Riippuu tosiaan tapauksesta.

Huuto.netissä on muuten aivan järjettömän hyväkuntoisia peltejä myynnissä juuri nyt: Paisteen 2oo2 20" china ja Dimensions 22" Power Ride. Kenellä lie myynnissä... ;)
-imp-
13.06.2005 09:15:02
Itse olen ihmetellyt tota käytettyjen peltien hinnoittelua. Ymmärrän, et jostain Ridestä ja isoista kiinalaisista voi pyytää (ja ehkä saadakin) n.2/3 ostohinnasta, mutta vuosia soitetuista crasheista ja pienistä efektipelleistä en ainakaan itse uskaltaisi maksaa juurikaan mitään.
Eihän se tietty tyhmä ole, joka pyytää, vaan se joka maksaa, mut tähänkin porukkaan mahtuu varmasti kusettajia. Siinäpä sitten mukava fiilis jollain vesselillä, joka on vasta vähän aikaa sitten löytänyt rumpujensoiton ihanuuden, ostaa täältä torilta kalliilla maailman parhaan krässin, joka hajoaa ekoissa treeneissä.
Eli.
Vanhemmat, viisaammat, kokeneemmat, isommat ja rumemmat: Vaikka joidenkin mielestä kaikki kirjoittamanne on vain pätemistä ja pullistelua, jatkakaa sitä! Kaiken maailman nippelitietoa joka hemmetin asiasta, joka on nuoren/aloittelevan (ja ehkä vähän vanhemmankin) rumpalin tietää.
Mä ainakin olen kiitollinen saamistani tiedoista ja neuvoista, ketään erikseen jalustalle nostamatta, kitoosh!

JATKAKAA!!!
ketkä vitun muut?
HeavyMachinery
13.06.2005 09:56:03

Jos kyse on puuvirvelistä niin matonvuoteet on perseellään tai niitä ei ole tyypillistä halpa virveleille. Paremissä metallivirveleissä on matonpaineen säätö ala kalvoa vasten. Tarkista että se matto on tosiaan oikein päin, silläkin on iso merkitys.
Minä tiedän - siis pelkään !
moderndrummer88
13.06.2005 10:22:28 (muokattu 13.06.2005 10:23:25)
Itse olen ihmetellyt tota käytettyjen peltien hinnoittelua. Ymmärrän, et jostain Ridestä ja isoista kiinalaisista voi pyytää (ja ehkä saadakin) n.2/3 ostohinnasta, mutta vuosia soitetuista crasheista ja pienistä efektipelleistä en ainakaan itse uskaltaisi maksaa juurikaan mitään.
Eihän se tietty tyhmä ole, joka pyytää, vaan se joka maksaa, mut tähänkin porukkaan mahtuu varmasti kusettajia. Siinäpä sitten mukava fiilis jollain vesselillä, joka on vasta vähän aikaa sitten löytänyt rumpujensoiton ihanuuden, ostaa täältä torilta kalliilla maailman parhaan krässin, joka hajoaa ekoissa treeneissä.

en komppaa tuota! miksi pienemmistä pelleistä ei voi pyytää samassa suhteessa hintaa kuin isoissa pelleissä? ja joku kunnon pelti kun on myytävänä niin jos sitä on pidetty hyvin niin eipä ole väliä onko se kaksi vai kaksikymmentä vuotta vanha... minusta joissain laatupelleissä ei ole se ikä mikä määrää hinnan kuten halvemmissa vaan kunto ja hyvissä pelleissä se ei juurikaan heikkene... mielipiteitä lisää?
VITSIPALSTA TAKAISIN JA HETI SAATTTTTANA!!!!!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)