Aihe: DW:n May, rummun sisäinen mikityssystiemi
1
Jaakob
06.08.2005 13:10:19
Terve poijat!

Tässä netissä selailin, ja tuli vastaan DW:n sivuilta tämmöinen MAY-mikityssysteemi, jossa mikit tulevat rummun sisälle.

http://www.dwdrums.com/may/index.htm

Lähinnä mielenkiinnosta ihmettelen, onkohan tämmöinen systeemi toimiva? Ainakin DW:n sivuilla mainosmiehet kovasti ylistää vuodon vähäisyyttä ja tiukkaa saundia. Luulisi ainakin, että rummun soundi vaikka tomin sisällä on hieman outo. Vai onkohan.
Ilomantsista kotoisin.
Outkast
06.08.2005 13:42:44
No en tiedä, mutta tässä on rumpumikityksen tulevaisuus:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4637203.stm
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
Niskamies
06.08.2005 13:43:48
as each drum must be miked separately

Absoluuttinen totuus(tm)
Virallisesti semi-pro!
rbt
06.08.2005 14:15:10
Terve poijat!

Tässä netissä selailin, ja tuli vastaan DW:n sivuilta tämmöinen MAY-mikityssysteemi, jossa mikit tulevat rummun sisälle.

Lähinnä mielenkiinnosta ihmettelen, onkohan tämmöinen systeemi toimiva? Ainakin DW:n sivuilla mainosmiehet kovasti ylistää vuodon vähäisyyttä ja tiukkaa saundia. Luulisi ainakin, että rummun soundi vaikka tomin sisällä on hieman outo. Vai onkohan.

Erittäin toimiva ratkaisu!
miän vain
06.08.2005 14:34:07

Absoluuttinen totuus(tm)

Eikö elämä olekin helppoa?
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Jaakob
06.08.2005 14:43:56
Miltähän Millenniumit tai Traxit kuulostaisi tuommoisilla mikeillä? Enää ei tarvita hyviä rumpuja enää mihinkään. Absoluuttinen totuus on tämäkin.
Ilomantsista kotoisin.
Jaakob
06.08.2005 14:45:28
Minä en tajua, miksi jokainen rumpu pitäisi mikittää erikseen, jos käytetään tuota rungon värähtelyistä äänen ottavaa mikkiä. Eikö yksi tuommoinen riittäisi settiä kohden?
Ilomantsista kotoisin.
Jaakob
06.08.2005 15:01:24
Ehkä pitäisi mennä kohta nukkumaan.
Ilomantsista kotoisin.
PeeKoo
06.08.2005 16:31:14
Twist Twist Erkinharjullahan on ollut oma versio tuosta rummun sisäisestä mikityksestä käytössä jo aikoja sitten. Mikki on asennettu rummun sisälle ristikkäin menevien jousien varaan. Täytyypi sanoa että tuloksena on yksi tiukimpia ja tarkimpia livesoundeja mitä olen kuunaan kuullut.
Outkast
06.08.2005 23:45:01
Twist Twist Erkinharjullahan on ollut oma versio tuosta rummun sisäisestä mikityksestä käytössä jo aikoja sitten. Mikki on asennettu rummun sisälle ristikkäin menevien jousien varaan. Täytyypi sanoa että tuloksena on yksi tiukimpia ja tarkimpia livesoundeja mitä olen kuunaan kuullut.

Oliko se 28" basari setti jossa oli ne octot ?
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
welho
07.08.2005 03:07:37

Terve poijat!

Hyvin toimii mikit pönttöjen sisällä!! Oon duunannut muutamaan settiin ja joskus vedellyt noilla dw:nkin virityksillä.

Mikäs muuten mahtaa olla luonnollinen tapa mikittää rumpu? Ei tuo sisältä mikitys oo mun mielestä yhtään sen luonnottomampi kuin sentin päästä lyöntikalvosta!
näyttää muuten jenkkispedeillä olevan villitys että laitetaan tomeihin beyerdynamicin opukset alakalvoihin eikä sitten muuta?? viritys sekin.

Nauhamikeistä oon ite kuullut eriäviä mielipiteitä?? En oo päässyt testaamaan mutta ensitilassa pitäis päästä tutkailemaan. Joku kertoi että pellit saa mikitettyä kätevästi lämäsemällä tarramikin peltiin! Ei tuu vuotoja...

Joskus tuossa vanhan liiton jazzarit teki äänitettä ja pöntöt mikitettiin laittamalla pari laadukasta isokalvoista mikkiä suunnilleen rumpalin korvien kohtaan:) Sieltä löyty kuulemma luonnollinen soundi! Sellanen mitä rumpali kuulee soittaessa! Ei nyt niin kovin kaukaa haettu!
Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!!
Kosminen
07.08.2005 22:43:14 (muokattu 07.08.2005 22:43:36)

Ois kyllä hiton hauska jos tarvis rumpuja mikittäessä vaan tyrkätä plugi basarin kylkeen.

EDIT: Ja miksei vaikka joihinki muihinki rumpuihin.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
ddrum54
07.08.2005 23:32:09
Mikäs muuten mahtaa olla luonnollinen tapa mikittää rumpu? Ei tuo sisältä mikitys oo mun mielestä yhtään sen luonnottomampi kuin sentin päästä lyöntikalvosta!

Mulla oli kanssa aikoinaan mikit tomien sisällä. Aivan perhanan kätevää. Helppo miksata, kun ei tule vuotoja. Mikit säilyy paremmin kunnossa, kun ne on aina "kotelossa".
2`n 4
p.g.
07.08.2005 23:36:37

Ois kyllä hiton hauska jos tarvis rumpuja mikittäessä vaan tyrkätä plugi basarin kylkeen.

Ostin keväällä Dw:n basarin missä on sisään rakennettu mikki,pakkohan se on joka kerta kun soittaa tökätä plugi kiinni : ) Erittäin kätevä systeemi.
Jami
07.08.2005 23:45:45

Ostin keväällä Dw:n basarin missä on sisään rakennettu mikki,pakkohan se on joka kerta kun soittaa tökätä plugi kiinni : ) Erittäin kätevä systeemi.

Yllättävän hyvin se toimi. P.G.:n musanäytteestä asian voi todentaa. Näytteessä rumpuja on kompuroitu ja kaiutettu mutta eq:n en sattunut. Toki muut rummut oli lähimikitetty ja overit ottaa vähän basariakin mutta hyvin toimiva systeemi. Ja keikoillahan se on todella helppo ja hyvä miksata.

Muuten oon täs studiolla todennu että monesti se paras saundi on kun avaa vain overit. Jos rummut on vireessä ja niissä on luonnossa hyvä saundi niin luonnollisimmin sen oon saanu talteen pallokuvioisilla overeilla. Jytyä voi sitten maun mukaan lisätä lähimikeistä.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
ddrum54
07.08.2005 23:53:49
Muuten oon täs studiolla todennu että monesti se paras saundi on kun avaa vain overit. Jos rummut on vireessä ja niissä on luonnossa hyvä saundi niin luonnollisimmin sen oon saanu talteen pallokuvioisilla overeilla. Jytyä voi sitten maun mukaan lisätä lähimikeistä.

Kakkosnelosta täältä. Ja saa olla mielellään hyvin soivat rummut. Vaatii tosin soittajaltakin dynamiikan hallintaa.
2`n 4
HeavyMachinery
08.08.2005 11:51:56

Jos övereiden streokuva kusee niin kusee koko setin soundi vaikka ois tuhat mikkiä. Kyllä se koko homma lahtee siitä kuin hyvät överit ja kuin yvin ne on sioiteltu. Kyllä se paras ja luonnollisin soundi tulee siitä kun avaa överit ja basria hieman mukaan. jos se ei kuulosta jo hyvältä niin ...........
Minä tiedän - siis pelkään !
PeeKoo
13.08.2005 00:29:29
Oliko se 28" basari setti jossa oli ne octot ?

Ei muistaakseni ollut se setti, tai ei ainakaan niitä octoja ollut. Taisi olla sitä aikaa että oli tämä tosi riisuttu setti, yksi bassari ja tuplis.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)