Mulla on sekä tommonen raskaampi, että se pyöreä kevyempi. Raskaampi on tikkuun ruuvattuna ihan bylberöstä, siksi ostin sen kevyemmänkin (Rhythm Tech Hat Trick, Soitin Laine myy).
Raskaampi tosiaan vie haitsun poljennasta tuntumaa. Lisäksi sen kontrolli tuntuu lepsulta, kun se, ollessaan toisesta reunasta kiinni, heiluu haitsua polkiessa. Sen sijaan erilliseen telineeseen ruuvattuna se toimii hyvin lyönti tamburiinina.
Pyöreää pienempää saa sekä yksi, että kaksi rivisenä:
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=4489&mgid=4&sgid=53Itse otin kaksi rivisen, saadakseni enemmän ääntä. Kapistus on jäkäkkä, eikä heilu vaan liikkuu tarkasti polkimella käskettäessä. Kaksi rivisen haitta on ehkä se, että sitä ei voi lyödä kapulalla senkään vertaa, mitä yksi rivistä, jossa on helistimet vain rautatangon toisella puolella. Värkki toimii myös loistavasti niin, että laskee sen haitsu-peltien päälle, niin että tikku jää tamburiinin toisen puoliympyrän sisään, eikä se näin ollen pääse putoamaan. Silloin haitsua normaalisti soittaessa tulee iskuihin mukaan sopivasti tamburiini-soundia. Mun mielestä tapit, joissa helistimet on, ovat kenties hieman liian pitkiä. Eli helistimillä on turhan pitkä liikkumavara, jolloin soundin kontrolli ei ole niin tarkka. Sen "ongelman" selvitin sillä, että laitoin jokaiseen tappiin pari milliä paksun kumi holkin, lyhentämään liikkumavaraa. Haitsun ollessa kiinni, pystyy kantapäätä pedaaliin hakaten saamaan tamburiinista myös hiljaisen äänen, oli se sitten tikussa tai pellin päällä, eikä tarvitse kovaa polkea edes.
Jos ekaa tamburiinia oot hankkimassa, ja olet nimen omaan polkutamburiinin perään, en sijassasi ottaisi kompromissia, vaan hommaisin Hat Trickin. Tai sitten molemmat; ei ne hirveitä maksa.