Aihe: tampuriinia..
1
rockstar
15.08.2005 13:43:28
Onko tällasista kokemuksia? Tulis lähinnä käyttöön kiinitettynä haitsun "tikkuun".. Eli ostaako vai eikö ostaako? :D
rockstar
15.08.2005 13:43:50
ToMi88
15.08.2005 13:45:26

No jos sinulla on tommoselle käyttöä, niin osta pois.
vapauskauppias
15.08.2005 13:47:55 (muokattu 15.08.2005 13:48:44)
Jos haikkatelineen rodiin pistät, osta sellainen kevyempi malli, joka on pyöreä ja kiinnittyy siitä keskeltä siihen rodiin (muistaakseni esim. Bonzolla oli tämän tyylin tamburiini). Tuollainen perustamburiini painaa sen verran, että tuntuma muuttuu haikassa vielä enemmän.
rm_wispila
15.08.2005 14:04:19
Hyvin toimii, tietyntyyppisessä soitossa oiva mauste.
Voi myös soittaa kapulalla. Kehittää myös vasenta jalkaa, kun ne iskut sitten kuuluukin muun soiton alta.

Vaatii pikkuisen tuhdimman mallisen haitsutellingin, ittellä ainakin vanha iänkaikkinen Taman teline kuoleentuneine jousineen on siinä rajoilla että jaksaa nostella.. no, kaipa sitä voivi vaikka jousen vaihtaa.

Pienemmän volyymin keikoilla voi olla jopa liian äänekäs, mutta tiukuja voi himmentää tilapäisesti vaikka maalarinteipillä.
Vempain toimii myös kädessä soitettavana.
Siinä vaan sitten heti alkuun huomaa, kuinka pirun vaikeeta on tasainen komppi "näilllä lastentarhaosaston kilkuttimilla"; vaatii reilusti reeniä, kuten muutkin shakerit ja "helpot" yms.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
HeavyManDrummer
15.08.2005 17:35:00
Juu, Tampuriini on ihan kiva lisämauste, itse tuli hommattua sellainen tässä muutama viikko sitten.
Oli poika hauki ja Äiti hauki, ne sitten uiskentelivat ja yhtäkkiä jokin vilahti ohi. Poika hauki kysyi äiti hauelta että mikä se oli? Äiti hauki tähän että SE OLI se Rapalan ämmä joka vei isäsikin :D
ÄM
15.08.2005 23:34:19

Mulla on sekä tommonen raskaampi, että se pyöreä kevyempi. Raskaampi on tikkuun ruuvattuna ihan bylberöstä, siksi ostin sen kevyemmänkin (Rhythm Tech Hat Trick, Soitin Laine myy).

Raskaampi tosiaan vie haitsun poljennasta tuntumaa. Lisäksi sen kontrolli tuntuu lepsulta, kun se, ollessaan toisesta reunasta kiinni, heiluu haitsua polkiessa. Sen sijaan erilliseen telineeseen ruuvattuna se toimii hyvin lyönti tamburiinina.

Pyöreää pienempää saa sekä yksi, että kaksi rivisenä:
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=4489&mgid=4&sgid=53
Itse otin kaksi rivisen, saadakseni enemmän ääntä. Kapistus on jäkäkkä, eikä heilu vaan liikkuu tarkasti polkimella käskettäessä. Kaksi rivisen haitta on ehkä se, että sitä ei voi lyödä kapulalla senkään vertaa, mitä yksi rivistä, jossa on helistimet vain rautatangon toisella puolella. Värkki toimii myös loistavasti niin, että laskee sen haitsu-peltien päälle, niin että tikku jää tamburiinin toisen puoliympyrän sisään, eikä se näin ollen pääse putoamaan. Silloin haitsua normaalisti soittaessa tulee iskuihin mukaan sopivasti tamburiini-soundia. Mun mielestä tapit, joissa helistimet on, ovat kenties hieman liian pitkiä. Eli helistimillä on turhan pitkä liikkumavara, jolloin soundin kontrolli ei ole niin tarkka. Sen "ongelman" selvitin sillä, että laitoin jokaiseen tappiin pari milliä paksun kumi holkin, lyhentämään liikkumavaraa. Haitsun ollessa kiinni, pystyy kantapäätä pedaaliin hakaten saamaan tamburiinista myös hiljaisen äänen, oli se sitten tikussa tai pellin päällä, eikä tarvitse kovaa polkea edes.

Jos ekaa tamburiinia oot hankkimassa, ja olet nimen omaan polkutamburiinin perään, en sijassasi ottaisi kompromissia, vaan hommaisin Hat Trickin. Tai sitten molemmat; ei ne hirveitä maksa.
rockstar
16.08.2005 07:52:12
Jees, kiitoksia kommenteista. Eiköhän se oo toi kevyempi versio just sitä mikä olikin hakusessa. :)
lkx
16.08.2005 23:10:38 (muokattu 16.08.2005 23:12:00)

Mulla on tuommonen LP:n tuhdimpi tamburiini ripustettuna peltiständiin joka on klämpätty haitsutellinkiin. Ehkä näistä kuvista näkyy jotenkuten miten.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Lkx&image_id=12602664
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Lkx&image_id=3524556
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Lkx&image_id=1274473

Jalalla poljettaessa tuo ei kuulu samalla tavoin, kuin haitsun tikkuun ripustettava. Ehkä jotain pientä maustetta tuo kuitenkin poljentoon. Maustekäytössä se on muutenkin.
There is no spoon...
miän vain
16.08.2005 23:24:09

Mulla on ihan tavallinen lyöntiversio klampilla haitsuständissä. kivasti se helisee tahdissa, kun lujasti polkee. Hat trick ois kiva, mutta ei oikein toimi drop clutchin kanssa.
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)