JeeVes 09.08.2005 19:24:09 | |
---|
Mulla ois 13" tomi aivan käyttämättömänä varastossa ja ajattelin siitä väsätä virvelin. Ainut ongelma etten ole koskaan perehtynyt sen tekemiseen, joten olisi kiva saada jotain vinkkejä. Olen joskus nähnyt sellaisia hieman paskoja väkerryksiä maton asennuksesta, että kaikkeen tämän tyyliseen ois hyvä saada vinkkejä. Kalamies #15 >-)))>
ESTR #3 |
rbt 09.08.2005 19:32:20 | |
---|
Sahaa tomista 6 tuumaa syvä. Tee viiste ja mattosyvennys. Ruuvaa koneisto kiinni ja osta virvelikalvot. Kuulostaa helpolta ja sitä se on. Olen sellaisen tehnyt ja keikoilla miksaajat tykkäs. Studiolla äänittäjät rakastivat. Jätä alapuoleksi se sahattu reuna. Virvelin ohut alakalvo antaa hiukan anteeksi mahdollisia mokia. Toki kumun peku tekee sulle halvalla tarkat viisteet ja syvennyksen. |
drum-monkey 09.08.2005 19:49:46 | |
---|
Ihan vaan ajatuksena: Miltä kuulostaisi pitää samaa rumpua (esim 13"x7"/8") virvelinä ja tomina? Eli mattokoneisto olisi kiinni koko ajan, kalvot vain vaihdettais (ehkä ei!) ja mattoa kiinni kun toimisi virvelinä. Munletti on mulletti |
vapauskauppias 09.08.2005 20:01:51 | |
---|
Ihan vaan ajatuksena: Miltä kuulostaisi pitää samaa rumpua (esim 13"x7"/8") virvelinä ja tomina? Eli mattokoneisto olisi kiinni koko ajan, kalvot vain vaihdettais (ehkä ei!) ja mattoa kiinni kun toimisi virvelinä. Alakalvonahan pitäisi tuolloin olla todella ohut kalvo ja yleensäkin virvelit ovat paljon korkeampi soundisia verrattuna saman kokoiseen tomiin. Teoriassa hyvä idea, mutta käytännössä vaikea toteuttaa siten, että se rumpu soi hyvin tomina ja virvelinä. |
drum-monkey 09.08.2005 20:10:14 | |
---|
Alakalvonahan pitäisi tuolloin olla todella ohut kalvo ja yleensäkin virvelit ovat paljon korkeampi soundisia verrattuna saman kokoiseen tomiin. Teoriassa hyvä idea, mutta käytännössä vaikea toteuttaa siten, että se rumpu soi hyvin tomina ja virvelinä. Aivan, tarkoitinkin, että rumpu ei olisi jokotai, vaan kalvot vaihtamalla, ja maton _irrottamalla_ ja kiinnittämällä voisi vaihtaa käyttötarkoitusta. Ei siis lennosta, vaan parin minuutin toimituksena. Ja tosijazz-vireessä voisi toimia tomi matollakin.. Munletti on mulletti |
hollmi-5 09.08.2005 21:52:20 | |
---|
Toki kumun peku tekee sulle halvalla tarkat viisteet ja syvennyksen. Minä teen ne itse. Ja tulee hyvä. Ilmaiseksi. Mika Hollström |
Groovi 09.08.2005 23:46:59 | |
---|
Minä teen ne itse. Ja tulee hyvä. Ilmaiseksi. Hyvää ja halpaa yleensä saa kyllä molempia. ...Muttei samassa paketissa. Mites sitten ilmainen ja hyvä? =) Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
hollmi-5 09.08.2005 23:49:53 | |
---|
No katsos itselleen kun tekee... Mika Hollström |
Groovi 10.08.2005 00:27:48 | |
---|
No katsos itselleen kun tekee... Millä? Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
hollmi-5 10.08.2005 01:06:33 | |
---|
Töissä (olen teknisen työn ope) on laitteet, joilla pärjää. Nämä viisteiden teot ja snarebedit ovat helppoja hommia. Siksi ihmettelenkin useiden rumpumerkkien kelvottomia kantteja ja olemattomia snarebedeja. Mika Hollström |
vapauskauppias 10.08.2005 01:14:25 (muokattu 10.08.2005 01:14:44) | |
---|
Töissä (olen teknisen työn ope) on laitteet, joilla pärjää. Nämä viisteiden teot ja snarebedit ovat helppoja hommia. Siksi ihmettelenkin useiden rumpumerkkien kelvottomia kantteja ja olemattomia snarebedeja. Minkä tyylisiä viisteitä olet tehnyt ja monetko viisteet olet tehnyt? |
hollmi-5 10.08.2005 01:30:13 | |
---|
Yleensä ulkoreunnaan tulee pyöristys ja sisäreunaan 45-asteen viiste. Toki muunkin laisia olen tehnyt. Hyvinkin moneen rumpuun. Tämä ei ole kyllä mitään tähtitiedettä, vaan hyvinkin helppo homma. Katso vaikka oman rumpusi viistettä. Tosin käsityötaioa ja tarkkuutta pitää olla hommassa mukana. Mika Hollström |
Simbe 10.08.2005 05:13:08 | |
---|
Yleensä ulkoreunnaan tulee pyöristys ja sisäreunaan 45-asteen viiste. Toki muunkin laisia olen tehnyt. Hyvinkin moneen rumpuun. Tämä ei ole kyllä mitään tähtitiedettä, vaan hyvinkin helppo homma. Katso vaikka oman rumpusi viistettä. Tosin käsityötaioa ja tarkkuutta pitää olla hommassa mukana. Mitenpä tasoitat rummun reunan ennen viisteen ajoa? Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow" |
vapauskauppias 10.08.2005 10:12:02 | |
---|
Mitenpä tasoitat rummun reunan ennen viisteen ajoa? Helppo homma. Puristaa rungon tiukasti ruuvipenkkiin kiinni ja ottaa sahan käteen. Tulee varmasti hyvä. Sen jälkeen puukko käteen ja vuolemaan viisteet. Viimeistely hiekkapaperilla, jonka karkeus on 50, ja lopuksi käsitellään viisteet Mobil ykkösellä. |
kampela 10.08.2005 10:36:14 | |
---|
Yleensä ulkoreunnaan tulee pyöristys ja sisäreunaan 45-asteen viiste. Toki muunkin laisia olen tehnyt. Hyvinkin moneen rumpuun. Tämä ei ole kyllä mitään tähtitiedettä, vaan hyvinkin helppo homma. Katso vaikka oman rumpusi viistettä. Tosin käsityötaioa ja tarkkuutta pitää olla hommassa mukana. Voisin kuvitella hyvin tekeväni tota hommaa, viistän viistän ja lopuks ei oo enää koko rumpua. www.endofyou.net |
rbt 10.08.2005 10:37:01 (muokattu 10.08.2005 10:37:57) | |
---|
Voisin kuvitella hyvin tekeväni tota hommaa, viistän viistän ja lopuks ei oo enää koko rumpua. :) E: Jonseredin 60 kuutioisella kun roiskasee, niin se on suora. |
hollmi-5 10.08.2005 10:41:53 | |
---|
Mitenpä tasoitat rummun reunan ennen viisteen ajoa? rummun reuna on helppo tasoittaa puusorviin kiinnitetyllä hiomalaikalla, joka on halkaisialtaan suurempi, kuin rummun halkaisia. Mika Hollström |
Stereophile 10.08.2005 10:43:45 (muokattu 10.08.2005 10:43:55) | |
---|
rummun reuna on helppo tasoittaa puusorviin kiinnitetyllä hiomalaikalla, joka on halkaisialtaan suurempi, kuin rummun halkaisia. Entä kun aletaan puhumaan esim. lattiatomeista? Tai basarista? Olisko mitään hyvää kotikonstia, pitäis vähän viisteitä huoltaa. Alkaa olla koloja... En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
hollmi-5 10.08.2005 10:45:33 | |
---|
Isoissa rummuissa käytän lasilevylle kontaktiliimalla liimattua hiomapaperia. Rumpua pyörittelemällä sitten pikkuhiljaa reuna suoraksi. Mika Hollström |
Stereophile 10.08.2005 10:57:48 | |
---|
Isoissa rummuissa käytän lasilevylle kontaktiliimalla liimattua hiomapaperia. Rumpua pyörittelemällä sitten pikkuhiljaa reuna suoraksi. Millä sitten varsinaisen viisteen teet? Jos on pieniä (n.1mm) koloja, onnistuuko jos vain tasoittaa ne ja hioo sen jälkeen reunan suht koht pyöreäksi ihan käsipelillä? En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |