drum_man 23.08.2005 18:10:45 | |
---|
joo, eli alotan tänä syksynä käymään rumputunneilla.. Onkohan niistä hyötyä rumpalille, joka on soittanut jo jonkin aikaa niinkuin minä, mutta ei ole ikinä käynyt minkäänlaisilla rumputunneilla vaan on itseoppinut? Kokemuksia?! |
Shitmanek 23.08.2005 18:22:13 | |
---|
En itsekään ole rumputunneilla käynyt, monesti on kyllä käynyt mielessä mutta olen niin saamaton etten koskaan sellaisille ole vielä päätynyt. Luulisin kuitenkin että hyötyä on, sillä uskoisin että jos on soittanut jonkun aikaa ja analysoinut soittoaan, on helpompi paneutua ongelmakohtiin kun tietää itsekin niistä jotain. |
Limbus 23.08.2005 18:22:43 | |
---|
Kai niistä aina jotain hyötyä on. Itse soitin n. kaksi vuotta ennenkuin menin kunnon rumpuopetukseen. Kaikkea uutta siellä koko ajan oppii. Itselläni ainakin on tekniikka ja tarkkuus tullut huomattavasti paremmaksi. Minäkin kun itseni metallirumpaliksi luen ja opettaja on puhdas jazz/funk etc. mies, niin itse olen ainakin oppinut aivan käsittämättömästi kaikkia uusia jazz sun muita juttuja. Jos ei muuten, niin ainahan sen opettajan kanssa on mukava turinoida... :) Ensin musiikki,sitten loput. |
Kosminen 23.08.2005 19:42:32 (muokattu 23.08.2005 19:43:39) | |
---|
Ainaki mulle ois törkeesti hyötyä. Soittokaverit on narauttanu mut muutamasta jutusta, jotka on jääny mulla aina huomiotta ku oon omin päin soitellu. EDIT: Niin. Kyllä niistä on hyötyä. Paljo sellaisia pikku juttuja, mitä voi hioa kaikenlaiseen, tatsiin ym. liittyen, jotka kumminki vaikuttaa paljo siihen, miltä kuulostaa. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
hollmi-5 23.08.2005 20:13:32 | |
---|
Kokeile, niin huomaat, mitä hyötyä siitä on. Haittaa tuskin syntyy. Jos oppilas on vastaanottavainen ja treenaa niitä opetettuja juttuja, niin hyötyä on paljonkin. Joskus jotkut vain tulevat tunnille ja välillä kun ei tapahdu mitään, niin kehitystä ei juurikaan tapahdu. Mika Hollström |
hahuusko 23.08.2005 20:39:04 | |
---|
Itse aloin soitella vuonna 1992 ja rumputunneille menin ensimmäisen kerran kesällä 2003. Ainakin minulle tunneista oli paljon hyötyä, kun soitto"tekniikkani" oli ihan mitä sattuu. Nyt tekniikkani on ainakin sinne päin ja on paljon mukavampaa soitella, kun ranteet eivät enää kipeydy ja voimaa sekä nopeuttakin on tullut selvästi lisää. Kaikenlaisia muitakin kivoja pikkujuttuja, joita ei itse olisi ikinä ehkä tullut ajatelleeksikaan, siellä tosiaan on myös oppinut. |
WyW 23.08.2005 22:34:24 | |
---|
Ens viikolla tulee paluu todellisuuteen, kun Diablon rummut on purkissa. Rudimentit kauniiseen käteen ja padia hakkaamaan. Tuli sellainenkin nyt hommattua. En mä muuten, mut ku aletaan tekemään pitkäsoittoa, niin ei oikee tohdi enää sählätä tommosta kuraa narulle :> http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Glenfiddich 24.08.2005 15:01:50 | |
---|
Itsellenikin ollut paljon hyötyä. Eräs tuttavani minua opetti/opettaa kenties vielä joskus. Aukesi aivan uusia juttuja mitä ei koskaan tullut ajateltua. Samalla putoaa lujaa maan pinnalle kun huomaa että itse ei ehkä ollutkaan se kovin soittaja.. terveisiä vaan Tuomolle! (the-rms.com) "If you want to get involved with more technical side of drumming, YOU must learn the rudiments" -Paice- |