Aihe: Mitä muuttaisit rumpusetissä?
1
drum-monkey
22.08.2005 20:21:50
Eli: Onko rumpusetissä noin yleensä ottaen jokin yksityiskohta, minkä haluaisit muuttaa, tyyliin että "isommat tomit perussettiin" tms.?
Itseäni joskus on ottanut päähän haitsun rakenteessa pari juttua: Miksi tehdään lukkoja, joissa myös alapuolella on ruuvattava prikka? Miksei ne voi olla sellasiin loviin napsautettavia? Omissa lukoissa ei ongelmia, mutta keikoilla, jos ei ole omaa lukkoa, ne alaprikat vaan ruuvautuu irti ja yläpelti tipahtaa. Todella ärsyttävää.
Toinen: kovaa hi-hatia polkiessa lukko saattaa liukua sitä tankoa pitkin, liian auki. Jos olisi pieniä lovia siinä tangossa, mihin sen lukon puristaisi, pysyisi paikallaankin. Tämän voisi tietysti itse väsätä, mutta kuitenkin..
Munletti on mulletti
hollmi-5
22.08.2005 20:27:00 (muokattu 22.08.2005 20:27:19)
Onhan noita parempiakin systeemejä, mutta ne on patentein suojattuja. Esimerkiksi Sonorilla on sellainen systeemi, että hihatin tappi on kuusikulmainen ja yläpellin alakiinnikkeessä on kuuskoloreikä. Näin kiinnitys ei löysty yhtään, vaikka mitä tekisi. Tosin laadukkaissa telineissä ei ole mitään ongelmia muutenkaan, oli valmistaja kuka tahansa.
Mika Hollström
dictatorsh*t
22.08.2005 20:30:54
Esimerkiksi Sonorilla on sellainen systeemi, että hihatin tappi on kuusikulmainen ja yläpellin alakiinnikkeessä on kuuskoloreikä.

Tämä on kyllä oikeasti todella kätevä. Vaikka oma Sonorin haikkaständini on 80-luvulta, toimii se täydellisesti vieläkin.
Kylläkin painaa melkein saman verran kuin loppusetti.
Hell-o to all of your swinging parts!
Kulkunen
22.08.2005 20:31:48
Hinta.
The downward spiral never ends.
drum-monkey
22.08.2005 20:33:08
Hinta.

Tätäkin mietin:). En nimittäin usko että esim. telineiden tarvitsisi olla niin kalliita. Laadusta tinkimättäkään.
Munletti on mulletti
Kulkunen
22.08.2005 20:51:58
Tätäkin mietin:). En nimittäin usko että esim. telineiden tarvitsisi olla niin kalliita. Laadusta tinkimättäkään.

Pelleissä nimi maksaa myös. Wuhanin, Staggin ja Istanbulin (halvempien) peltien käydessä kaupaksi myös "oikeille soittajille" luulisi, että isot merkit heltyvät joskus. Tosin jos Ameriikan markkinoilla ei tapahdu muutosta, tuskin täälläkään.

Kaikesta tunnutaan repivät aikamoista hintaa, mutta johtuneekohan tuo siitä, että markkinat nyt eivät kuitenkaan _niin_ suuret ole ja siitä, että sitä ostovoimaakin löytyy. Mene ja tiedä. Suomessa tietenkin verotetaankin ihan tarpeeksi.

Omasta setistäni muuttaisin basarin pienemmäksi. Haluaako joku vaihtaa Yamaha Recording Customin 24" basarin (väri Cherry Wood) pienempään samanlaiseen? Soundi on tykki, mutta muuten liian iso mulle.
The downward spiral never ends.
tito
22.08.2005 21:03:57

Virgin-bassorumpu pitäis olla vakio. On niin paljon paremman näköstä kun bassorummun päällä ei ole ylimääräistä metallimöykkyä, itse omistan valitettavasti bd:n tomikiinnikkeellä. Ylipäätäänkin muotoiluun vois kiinnittää enemmän huomiota. Harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta rumpujen metalliosat ja hardware on tosi kömpelön näköistä. Esim Pearlin Reference- sarjan lugit ja ripustus näyttää ihan järkyttävältä vaikka muuten speksit on varmaan viimeisen päälle kohdallaan. Omaa silmää miellyttää mm. Sonorin Delite- sarjan lugit ja Kumun vanhempi pieni lugimalli. Nojoo, tämähän on tällasta ulkomusiikillista hapatusta.
taas on tänään
hollmi-5
22.08.2005 21:08:00
Virgin-bassorumpu pitäis olla vakio. Ei toki Onneksi tässäkin asiassa on valinnanvaraa.
Mika Hollström
mustakaapu_3
22.08.2005 21:23:02
Mun mielestä kaikkia settejä ainakin tästä viime aikoina paljon puhutusta medium-luokasta ylöspäin tulisi saada tavallisten tomikokojen (10,12,14 ja 12,13,16) lisäksi standardina myös "12 "14 "16 kokoonpanolla. Setin muokkausmahdollisuudet kasvais ainakin mulla, kun vaikkapa 14*9 tomaria vois käyttää niin pikkutomina, kuin lattiatominakin!
miän vain
22.08.2005 21:24:01

Kädet ristissä soittaminen on turhaa asioiden vaikeuttamista - olkoonkin perinteistä. Pitäisi keksiä joku patentti, vaikka puolet halvempi ja epäruma kaapelihaikka. (Hei, sehän rimmaa.)

Metalliosien muotoiluun ja kokoon suhteessa runkoon saisi tosiaan kiinnittää huomiota. Hienojakin on tehty. Tuossa lattiatomissa on kivat: http://www.ginoclaeys.be/Gino%20Premier%201961%20(1).jpg

Hullut mutta tyylikkäät pinnoitteet saisivat tulla takaisin, satin flamet ja 3d moiret sun muut.

Pyöristetty reunaviiste on parahautta. Niitäkään ei paljon näy.
Toi tuijottaa: .òó.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
mustakaapu_3
22.08.2005 21:49:43
Kädet ristissä soittaminen on turhaa asioiden vaikeuttamista - olkoonkin perinteistä.

Tosin tuo ei vaikeuta asioita läheskään niin paljon, kuin kyseistä tyyliä ennen vallinnut tapa soittaa snarekäsi yläpuolella:)

Niin, ja kaapelihaikat tosiaan on rumia...
eljohnny
22.08.2005 22:10:22
Meikäläiselle tuppaa ainakin suurin osa ständeistä olla liian korkeita.

Virvelitelinekin on clampilla siinä alaosassa kiinne.
Myös noita milleniumeja oon joutunut lyhentämään toisesta päästä.

Ehkä vain pidän kaikkea liian alhaalla, paitsi haikkaa.

Ja kyllä, on oltava virgin basari, niin jos lehmänkelloa ei lasketa
Venyttely on kaiken A ja O.
mr_b
22.08.2005 22:20:00

Virveliteline on jotenkin hankala kapistus säätää, täytyy lymytä ihmeellisessä kyykkyasennossa kun teline retkuaa puolelta toiselle ja koskaan ei tunnu saavuttavan optimia. Ison virvelin kanssa se nostosysteemikin on hankalan oloinen, saa kiskoa ja repiä ja säätää. Pitäisiköhän olla pianojakkaratyyliset kierteet, jonka sitten saisi kiristettyä kiinni halutulle korkeudelle.

Haitsu on kanssa jotenkin kettumainen ison tamburiinin kanssa, pitäisi olla pienempi haitsuun kiinnettävä tamburiini, jossa olisi kuitenkin ihan lyöntireuna eikä vain pelkkiä jinglejä.
I had a Commorde, 64, had to score.
Stereophile
23.08.2005 17:04:33 (muokattu 23.08.2005 17:04:46)

Haluaako joku vaihtaa Yamaha Recording Customin 24" basarin (väri Cherry Wood) pienempään samanlaiseen? Soundi on tykki, mutta muuten liian iso mulle.

Mulla olis Mapexin Mars Pro 20", paljonko pitäisi olla väliä?

Mutta ei taida sulle kelvata muu kuin Recording Custom...
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
Kulkunen
23.08.2005 18:06:45
Mulla olis Mapexin Mars Pro 20", paljonko pitäisi olla väliä?

Mutta ei taida sulle kelvata muu kuin Recording Custom...

No en mielellään alkaisi tuota settiä sotkemaan muuhun sarjaan saatikka merkkiin. Olen tässä mielessäni pyöritellyt setin vaihdon mahdollisuutta, mutta se ei ihan vielä ole ajankohtaista...
Auta miestä ja tuo paketti nessuja. Itketään yhdessä.
Stereophile
23.08.2005 18:15:54

No en mielellään alkaisi tuota settiä sotkemaan muuhun sarjaan saatikka merkkiin.
Jostain syystä en yllättynyt...

Olen tässä mielessäni pyöritellyt setin vaihdon mahdollisuutta, mutta se ei ihan vielä ole ajankohtaista...
Samma här, täytynee kuitenkin pistää ensin teline/pelti/virveliosasto kuntoon. Ja seuraava setti tulee vähintään 22" basarilla. Mieluummin 24"...
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)