Aihe: Nicko Mcbrain - vanha ja väsynyt??
1 2 3
Glenfiddich
30.10.2004 20:32:47
Ei! Nyt ei mee hyvin. Antavat tuolla Maidenin sivuilla aikas kovaakin kritiikkiä Nickolle. On kuulemma nyt bändin heikoin lenkki, ei pysy rytmissä, ei jaksa enää soittaa nopeasti,eräs keikka oli lähellä peruuntua huonon selän takia jne..jne..lukekaa: Ironmaiden.com forum

Itse pidän Nickon tyylistä, hän oli juurikin SE herra joka sai itsenikin soittamaan, ei mitään älytöntä settiä heitä mutta hoitaa hommansa puhtaasti, toimivia hienoja fillejä, sekä loistava jalkatyöskentely!

2003 kesällä Hartwall areenalla olin todistamassa hänen hienoa rumputyöskentelyään ja pakkohan se on mennä ensi kesänä uudestaan! Ai niin, omasta mielestä ei todellakaan ole itsestäänselvyys että Burr oli kovempi..kommenttia kiitos.
emmää tiä..työkaverit mut soitti...
Nolte
30.10.2004 20:52:18
Tiedä Mcbrainin nykykunnosta, mutta henk.koht. tykkäsin edellisen rumpalin (Burr?) soitosta enemmän. En osaa arvioida sitä kovin analyyttisesti, mutta jotenkin se vaan svengasi paremmin. No, ainakin The Number Of The Beast-levyllä. Muita en olekaan läheskään yhtä paljon kuunnellut, varsinkaan Beastiä edeltäneitä. Aika kulmikas tuo Mcbrain.
kutsi, kukutsi....
Aegis
30.10.2004 21:00:52
Nickolla on kyllä yllättävän pahoja juttuja soitossaan, esim. joku Where Eagles Dare on aika paha pätkä. Ei todellakaan voi väittää huonoksi soittajaksi, peittoaa useimmat yrittäjät kyllä mennen tullen ja on tyyliltään melkoisen persoonallinen.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Groovi
30.10.2004 21:07:49
Nickolla on kyllä yllättävän pahoja juttuja soitossaan, esim. joku Where Eagles Dare on aika paha pätkä. Ei todellakaan voi väittää huonoksi soittajaksi, peittoaa useimmat yrittäjät kyllä mennen tullen ja on tyyliltään melkoisen persoonallinen.

monesti se persoonallisuus soitossa just tekee rumpalin. ei se mitään ihmettä vaadi aina. kyllähän se kova naama on soittaan, sillä omalla tyylillään. ja kivempi semmosta on kuunnella kun jotain massa-rumpalia.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
beethro
30.10.2004 23:49:22
Kyllä Nicko on mielestäni loistava rumpali. Tosin kyllä tuntuu että ikä alkais herralla painaa päälle. Mun mielestä se soitti parhaiten levyillä, jotka ilmestyi välillä 83-88. Joka tapauksessa yks mun rumpusankareita. Ainakin raskaan musiikin saralla.
hollmi-5
31.10.2004 09:15:04
Ei ikä rumpalia huonoksi tee. Moni rumpali vain paranee vanhetessaan. Tyyliä ja näkemystä, varmuutta ja itseluottamusta ikä tuo tullessaan. Nuorena on innokas ja showaa mielellään. Sekin on hyvä asia. Rumpujen soitto kun ei ole voimalaji, niin vanhempikin voi pärjätä.
Mika Hollström
ddrum54
31.10.2004 11:29:04
Ei ikä rumpalia huonoksi tee. Moni rumpali vain paranee vanhetessaan. Tyyliä ja näkemystä, varmuutta ja itseluottamusta ikä tuo tullessaan. Nuorena on innokas ja showaa mielellään. Sekin on hyvä asia. Rumpujen soitto kun ei ole voimalaji, niin vanhempikin voi pärjätä.

Sori. Täysin poissa aiheesta, mutta toi oli niin kauniisti sanottu, että on pakko kiittää ja kumartaa. Antaa meikäläisellekin voimia jatkaa.

Kiitos!
2`n 4
miän vain
31.10.2004 12:10:50

Tiedä tuosta väsymyksestä, kun ei itse pääse näkemään. Tulee kuitenkin hyvin esille oikean tekniikan tärkeys. Jos on ikänsä soittanut 'väärin', se alkaa vanhemmiten näkyä. Toisaalta: kukapa minä olen Nickon tekniikasta valittamaan. Saattaahan se soittaa vaikka kuinka tyylipuhtaasti, ja ongelmat johtuvat jostain muusta. Tuli vain päällimmäisenä mieleen tuollainen mahdollisuus, etenkin kun muistelen niitä vanhempia settikuvia. Siinä joutuu kiertymään ja kurottamaan, että yltää. Ja kukapa jaksaa olla huippukunnossa koko ikäänsä.

Kyllähän Nicko on ns. kovempi, soittaa nopeammin ja monimutkaisemmin. Silti Burr miellyttää minua enemmän. Sen soitossa ei ehkä ole niitä kaikkein pahimpia kiemuroita, mutta sielua sitäkin enemmän. Ja sitä paljonpuhuttua groovea. Harva metallibändi muuten enää svengaa nykyään. Ei kovin helppo juttu, nimittäin.

Maiden ei kyllä ole niinkään se minun juttuni. Killers on niiden ainoa ei-keskinkertaisen-tylsä levy, ja uudemmat enimmäkseen aika sietämätöntä ratsastamista. Se entinen laulajakin toimi minusta paremmin. Makuasioista sopii kiistellä, koska totuuksista ei voi.
"Pulla ei maistu erilaiselta, vaikka sille antaa nimen"
Monochromatic on bändini.
rummunteko-ohjeita sivun alareunassa.
Viceroy
31.10.2004 12:52:02

Harva metallibändi muuten enää svengaa nykyään.

Tuo on harvinaisen totta...saapas näkee, kuinka pitkään Lombardo, Bostaph, Mikkey Dee ja Vinnie Paul jaksavat soitella. Ehkä triggerien varaan lasketaan sitten enemmän.

Makuasioista tekisi mieli kiistellä, mutta jätetäänpä väliin ;)

Miän vain, oletko kuullut X-Factoria? Tutustupa ajan kanssa, saatat tykätäkin.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
AP
31.10.2004 13:10:09 (muokattu 31.10.2004 17:26:13)
Tiedä Mcbrainin nykykunnosta, mutta henk.koht. tykkäsin edellisen rumpalin (Burr?) soitosta enemmän. En osaa arvioida sitä kovin analyyttisesti, mutta jotenkin se vaan svengasi paremmin. No, ainakin The Number Of The Beast-levyllä. Muita en olekaan läheskään yhtä paljon kuunnellut, varsinkaan Beastiä edeltäneitä. Aika kulmikas tuo Mcbrain.

Ja kuitenkin Burrin kaudesta on niin paljon aikaa, että ainakin minulle Nicko on juurikin se ainoa oikea Iron Maidenin rumpali...

EDITTiä perkele. Niin, itsekin ajattelin mennä ens kesänä Maidenia katsastamaan ihan silkasta uteliaisudesta McBrainin soittoa kohtaan.
K100 #7
Groovi
31.10.2004 16:56:24 (muokattu 31.10.2004 16:58:24)
sekin on erikoista että aika usein arvostellaan jonkun vanhemman ja nimekkään konkarin "tekniikkaa" ym. mutta unohdetaan se, että mitä jos kyseinen herra olisikin todellinen normi/massarumpali ilman tapaansa esiintyä ja soittaa?

ilman teknisiä virheitään, ilman settinsä asettelua ja omia omituisia tapojaan soitella biisejään?

Olisiko kukaan edes huomannut koko miestä. Juuri nuo massasta poikkeavat tavat soitossa ja erilaisuus on sitä mielenkiintoa herättävää, eikä se kun joku soittaa niinkuin itse soittaisit samassa biisissä.

monellako meistä palstalaisista muuten riittää kokemus ja meriitit arvostelemaan esimerkiksi otsikossa mainittua herraa?
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
moderndrummer88
31.10.2004 18:01:50
voi olla että onkin jo "vanha" jo päälle 50 mutta ei minun mielestä ole soittoa ajan hammas nakertanut. no kesällähän tuonkin pääsee tsekkaamaan! McBrain on kyllä yksi suurimmista "idoleistani" ja paljon on soittooni vaikuttanu ja ensimmänen biisinikin minkä mitenkuten osasin soittaa oli juuri the one and only-the trooper...

toisaalta en kyllä yhtään ihmettele vaikka selkä onkin vähän kipeä kun on viimeiset 30 vuotta soittanut sillä setillä samaisella megasetillä(asiaan perehtyneet varmaan tajuavat...) Mutta setin koko kun on mitä on niin fillit kuulostavat todella hienoilta McBrainilla.
että tämmöstä tällä kertaa...
ddrum54
31.10.2004 22:32:02 (muokattu 31.10.2004 22:33:20)
Lipunmyynti alkaa huomenna. Eiku jonottamaan. Siis tää ens kesän keikka. Saa sitten ihan ite nähdä sedän soitantaa.
2`n 4
beethro
01.11.2004 02:48:37
Joo ei vanhemeninen välttämättä tarkoita "väsähtämistä" tms , mutta mun mielestä Nicko soitti kyllä 80-luvulla siisteimmät jutut. Jotenki ne rumpusounditkin oli sillon mun mielestä paremmat, mikä on aika harvinaista ku 80-luvusta puhutaan :)
Baroquean
01.11.2004 09:13:08
Jotenki ne rumpusounditkin oli sillon mun mielestä paremmat, mikä on aika harvinaista ku 80-luvusta puhutaan :)

On itsekin tullut kyllä huomattua tämä sama juttu. :) Ei oikein noi Dance Of Death:llä olevat rumpusoundit "jyrää" samalla tavalla kuin esim. Somewhere In Time:lla ja Seventh Son Of A Seventh Son:lla. No joo, harvassa on kyllä varmaan ne bändit jotka on pitänyt soundeja samankaltaisina niinkin kauan kun Maiden. Ja onhan niillä se perussoundi kuitenkin säilynyt suunnilleen samana.

Live After Death-livelevyllä on muuten aika jämerät rumpusoundit. Varsinkin virvelisoundi.
The Eagle Has Landed
Liver-Box
01.11.2004 11:13:58

Sillä o siisti nenä.
Jakso.
Korzen
01.11.2004 14:37:35

Erittäin totta. Esim. Elvin Jones on lähempänä kasikymppistä ja edelleen on äijä iskussa.
bluesman86
01.11.2004 15:31:12
Erittäin totta. Esim. Elvin Jones on lähempänä kasikymppistä ja edelleen on äijä iskussa.

päivitystä sulle hiukan Elvin kuoli puoli vuotta sitten harmi erittäin loistava rumpali oli.
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
miän vain
01.11.2004 17:05:56

sekin on erikoista että aika usein arvostellaan jonkun vanhemman ja nimekkään konkarin "tekniikkaa" ym. mutta unohdetaan se, että mitä jos kyseinen herra olisikin todellinen normi/massarumpali ilman tapaansa esiintyä ja soittaa?

ilman teknisiä virheitään, ilman settinsä asettelua ja omia omituisia tapojaan soitella biisejään?

Totta. Toisaalta: samankuuloisen jutun voi soittaa oikealla ja väärällä tekniikalla. Ei se siitä ole kiinni, vaan enemmänkin ajattelutavoista ja mieltymyksistä, tavasta käsittää ja käsitellä musiikkia.

eikä se kun joku soittaa niinkuin itse soittaisit samassa biisissä.

Hmm. Ei ihan äkkiä taida tulla vastaan.

monellako meistä palstalaisista muuten riittää kokemus ja meriitit arvostelemaan esimerkiksi otsikossa mainittua herraa?

Ei mulla ainakaan. Mutta toisaalta: ala-asteella oli se meininki, että tee ite paremmin jos kerran valitat. Valmentajanko pitäisi osata tehdä asiat paremmin kuin urheilijan, ennen kuin on lupa sanoa? Mertaranta keskushyökkääjäksi? Pitäisikö minun nytkyttää tuplaa yhtä nopeasti kuin Lars, että voisin sanoa että tyypillä on (livepätkien perusteella) pahoja vaikeuksia timen kanssa?

Älä ota liian vakavasti. Tarkoitus on herättää keskustelua, ei muuta.
"Pulla ei maistu erilaiselta, vaikka sille antaa nimen"
Monochromatic on bändini.
rummunteko-ohjeita sivun alareunassa.
hgr
01.11.2004 17:27:48
Mutta toisaalta: ala-asteella oli se meininki, että tee ite paremmin jos kerran valitat. Valmentajanko pitäisi osata tehdä asiat paremmin kuin urheilijan, ennen kuin on lupa sanoa? Mertaranta keskushyökkääjäksi? Pitäisikö minun nytkyttää tuplaa yhtä nopeasti kuin Lars, että voisin sanoa että tyypillä on (livepätkien perusteella) pahoja vaikeuksia timen kanssa?

Täysin samaa mieltä.

(Nicko Mcbrainista en kyllä tiedä mitään)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)