HeavyMachinery 31.08.2005 20:39:27 | |
---|
Tuli tuossa sellainen toisaalta houkuttava ajatus sähkö- ja akustistenrumpujen kompinaatiosta. Onko sellaisista kellään kokemuksi niin reeni- kuin keikka käytössä. Oma idea liikkuisi normi basari ja oikeat pellit muut sähkösettiä osastolla. No nii sohaisinko muuharahaispesää ? Minä tiedän - siis pelkään ! |
miscage 31.08.2005 20:42:03 | |
---|
No nii sohaisinko muuharahaispesää ? Kittu haatana, uskottavuutesi alkaa olla "Antti Tuisku-tasoa" Perkl soitat tuplbasareilla ja pinstripellä ja TÄYSII! Tuu väittely fakkiin nii mää PIEKSEN SUT JARsra´traetaesw!!! Lombarsedo12!! Jatkakaa:) Gays are silent. |
Shitmanek 31.08.2005 20:43:22 | |
---|
Naapuri käytti ainakin yhdellä levyllään settiä jossa oli 14" virveli, 12" ja 14" tomit, pari sähkörumpua ja trigattu bassari. Pellit olivat normaalit. Soittelin niillä vähäsen, mutten sen erityisemmin vielä silloin mitään osannut, joten omista kokemuksista en voi kovinkaan paljon puhua. Taisi niistä kuitenkin jotain lisämaustetta komppiin irrota. Tosin uusimmalla levyllä niitä ei taida kuulua, sillä hän kertoi että noiden sähkölaitteiden kanssa kaikki meni sellaiseksi säätämiseksi etteivät jaksaneet sitä :) |
Progressor 31.08.2005 20:45:01 (muokattu 31.08.2005 20:46:31) | |
---|
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
hollmi-5 31.08.2005 20:47:54 | |
---|
Onhan noita ollut juuri noinkin, kuin ajattelit. Säkörummut puolustavat paikkaansa eniten silloin, kun niistä otetaan sellaisia soundeja, joita akustisista ei saa. Mika Hollström |
HeavyMachinery 31.08.2005 20:50:11 | |
---|
Onhan noita ollut juuri noinkin, kuin ajattelit. Säkörummut puolustavat paikkaansa eniten silloin, kun niistä otetaan sellaisia soundeja, joita akustisista ei saa. Sellainen pika nauhoittelu setti ois kyllä aika jees. Ois helppo saada "perus hyvät" soundit kun ois kannu osaston vuoto nolla, vetelis vaan pellit siihen overeillä.... Toinen mikä ois jos efekti virvelin paikan korvais pädillä ja moduulilla sais kaikki gongi alut ja muut kliseet sillä tehtyä... Minä tiedän - siis pelkään ! |
hollmi-5 31.08.2005 20:55:04 (muokattu 31.08.2005 20:58:01) | |
---|
Toinen mikä ois jos efekti virvelin paikan korvais pädillä ja moduulilla sais kaikki gongi alut ja muut kliseet sillä tehtyä... Aika usein siinä paikalla on sellainen multipadi, jossa on monta lyöntipaikkaa. Minulla oli joskus joku Roland, jossa oli kahdeksan neliönmuotoista ja jokaiseen sai laitettua minkä vain soundin. Sen sai symbaalitelineen nokkaan ja sijoittelu oli helppoa. Esim. SPD 20. Mika Hollström |
opa2 31.08.2005 21:46:59 | |
---|
Perhana, kun menit ehottaa, nyt nimittäin aloin miettiä sellasta, että setissä ois akustinen basari ja virppa sekä pellit, mutta tomit ois korvattu pädeillä. Sitten vois olla vielä semmonen efektipädi jos semmosta tarviis. Oisko muuten sijoittelu ja saundien säätö aika helppoa... Pitää tollasta kokeilla, jos joskus ylimääräistä rahaa sattuu siunaantumaan liikaa. Mutta kerro heti kokemuksistasi, jos tuommoisen setin rakentelet. Ihan toteuttamisen arvoinen idea. +++ "Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg |
aarnikotka 31.08.2005 22:11:41 (muokattu 31.08.2005 22:15:17) | |
---|
Katoppa tuolta mun omakuvasta. Olen tuon kuvanoton jälkeen vielä vähän enemmän sovitellut noita "limittäin" tosin keikalla olen toistaiseksi käyttänyt vaan akustisia. tuo soundien saaminan kohdalleen uudessa tilassa ja ehkä toisilla äänentoistolaitteilla on oma hommansa. Laiska kun olen. EDIT: Limittämisellä tarkoitin sitä, että kaikki tomit on siirretty ylös eteen, jolloin meneevät aika hyvin rinnakkain, niin, että voi vaihtaa instrumenttia "lennosta" tai soittaa "ristiin". Varo päätäsi! |
LumPus 31.08.2005 22:13:55 | |
---|
Onhan noita ollut juuri noinkin, kuin ajattelit. Säkörummut puolustavat paikkaansa eniten silloin, kun niistä otetaan sellaisia soundeja, joita akustisista ei saa. nimenomaan näin. esim, jos ei tartte kun yhteen piisiin perkkoja, toisessa jotain erikoisempaa efektirumpua, kolmannessa gongia ja neljännessä patarummut, niin on helppoa ottaa muutama pädi mukaan akustiseen settiin, ja ohjelmoida niihin sopivat saundit valmiiksi, napinpainalluksella seuraavan biisin setti aina valmiina. sähkörumpuja on siis mukava käyttää täydentämään settiä näin, useat tuttuni käyttävät juuri näin ja toimii. |
drum-monkey 31.08.2005 23:33:05 | |
---|
Kornin rumpalihan käyttää akustisen setin ohella neljää tai viittä padia, joista tulee sitten noita kummempia ääniä. Sitä vähän kummastelin, kun sillä oli cross-stick-äänikin padissa, eikä soittanut sitä virveliin. Kai siihen padiin paukuttaa nopeempaa, kuin kanttiin. Munletti on mulletti |
fox 01.09.2005 01:32:57 | |
---|
Kai siihen padiin paukuttaa nopeempaa, kuin kanttiin. Ehdottomasti..Niinku Hollmi sanoi, effuja ja muita voi ohjelmoida siihen synsteemiin.. Olen tääl monesti tuota omaa systeemiä esitellyt, jota oon jo kauan käyttäny, .. Eli vähän vasemmalle virvelin ja haikan vieressä mulla on Rolandin Octapadi, josta ulos Alesiksen DM5:een.. Octapadin yläpuolella 3 Bossin padia, ja jos tarvetta (esim. synDrum-soundeille) niin siihen saa näppärästi vielä 4 DIY pyöreetä padia. Soundipaletti mulla ohjelmoitu tosiaan just esim. synDrumeja, lattari-instrumentteja (padit pienempiä kun oikeet timbalekset) tai sitte kaikenlaisia rimshotteja, cross-stikkejä, handclappeja, tai täysin efektiääniä. |
HeavyMachinery 01.09.2005 17:09:09 | |
---|
Mikä ois sellainen aivo johon pystyy tallettamaan omia waveja ? No Ddrum mutta on liian tyyris. Minä tiedän - siis pelkään ! |
p.g. 01.09.2005 17:33:59 | |
---|
Mikä ois sellainen aivo johon pystyy tallettamaan omia waveja ? No Ddrum mutta on liian tyyris. rolandin spd-s,sinne saa ainakin omia waveja,itse oon käyttänyt mm.syntsa sointuja,orkesteri iskuja ym.efektiääniä. Lisäksi olen liittänyt spd-s:sään yksittäisen pädin ja jalkakytkimen. Soittonäytteessä on muutamia eri "efektejä" kuultavissa. |
HeavyMachinery 01.09.2005 17:37:01 | |
---|
rolandin spd-s,sinne saa ainakin omia waveja,itse oon käyttänyt mm.syntsa sointuja,orkesteri iskuja ym.efektiääniä. Lisäksi olen liittänyt spd-s:sään yksittäisen pädin ja jalkakytkimen. Soittonäytteessä on muutamia eri "efektejä" kuultavissa. Ei vastaa käyttö tarkoitusta. Eli idea on että aivot erikseen ja pädit erikseen jokainen irto mallia. Minä tiedän - siis pelkään ! |
p.g. 01.09.2005 17:42:56 | |
---|
Ei vastaa käyttö tarkoitusta Ok. : ) |
Magetsu 01.09.2005 18:20:26 | |
---|
Jimbon Akirahan on sekotellut iät ajat sähkösiä ja akustisia ja todella maukkaasti se niillä soittaa. Kyllähän siitä aukenee ihan uusi soundimaailma. Jonkinverran tarttee sitten vaan alkaa sovittelemaan niitä biiseihin, jos siis ihan "normimussiikkia" ollaan soittamassa, voi nimittäin helposti mennä överiksi, kun on niin paljon hauskoja efektejä mitä voisi laittaa jokapaikkaan. :) Späng ' Läng |
Outkast 01.09.2005 19:10:51 | |
---|
Tsiigaa esim. Kornin, Placebon, Toolin rumpaleitten settejä ja kuuntele levyjä. Rumpaleilla ns. "Hybrid" setit. Erinomaista rumputyöskentelyä. "Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen |