Aegis 27.08.2005 19:28:30 | |
---|
Ajattelin tälläisen topikin kyhätä, kun olen käynyt miettimään uuden virvelin hommaamista. Luultavasti vasta ensi vuonna tulee tälläinen tapahtumaan, koska rahaa aion pistää kiinni yksinkertaisesti sanottuna niin paljon kuin tarvitsee. Haussa olisi pönttö josta löytyisi erottuvuutta nopeaan soittoon, mutta silti tanakka jysäystä raskaisiin rytinöihin. Kaksi vaihtoehtoa on jo tullut mieleen. Toinen olisi pronssi- tai kellopronssivirveli, jonka soundiin olen ihastunut Shadow's Fallin (pronssi) ja Exoduksen (kellopronssi) levyillä. Todella tanakka soundi, jossa on kunnolla munaa. Toisaalta tähän mennessä kuullut Kumut ovat viehättäneet vastustamattomalla, puisella rapeudellaan. Olisi erotuvuutta ja puista rasahdusta. Voidaanko kumpaakaan virvelityyppiä nyt sitten nostaa selkeästi toisen yläpuolelle, vai pitäisikö ostaa vaan molemmat? Vai jotain ihan muuta? Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Niskamies 27.08.2005 19:37:30 | |
---|
Miten olisi 14"x6,5" koivuvirveli? Ainakin oma koivuvirveli on todella napakka, munakas, ja rapea. Starclassic Performer virveli ei kukkaroaakaan hirmuisesti kevennä, toi 14"x6,5":n hinta on jotain 400 euron luokkaa. Virallisesti semi-pro! |
Aegis 27.08.2005 19:42:42 | |
---|
Eikös Kumu ole suht koivuinen merkki? :) Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Joustinpatja 27.08.2005 19:48:51 | |
---|
No tottakai jos on rahaa millä mällätä, niin Kumua heti tulemaan vaan, vaikka miten halpa ja hyvä virppa ois tarjolla! (Ei tuu hymiötä loppuun) |
Niskamies 27.08.2005 19:52:50 | |
---|
Eikös Kumu ole suht koivuinen merkki? :) Onhan se aika koivuinen:-) Varmasti hyviä pelejä. Niissä vaan on prässätyt vanteet, en osaa sanoa ovatko valuvanteet vai prässätyt paremmat sun saundimieltymykseen. Mutta jos poikkeat Levytukussa, käy testaamassa Performer virppoja. Siellä on yks 6,5" syvä yksilö. Virallisesti semi-pro! |
Groovi 27.08.2005 20:26:01 | |
---|
Ajattelin tälläisen topikin kyhätä, kun olen käynyt miettimään uuden virvelin hommaamista. Luultavasti vasta ensi vuonna tulee tälläinen tapahtumaan, koska rahaa aion pistää kiinni yksinkertaisesti sanottuna niin paljon kuin tarvitsee. Haussa olisi pönttö josta löytyisi erottuvuutta nopeaan soittoon, mutta silti tanakka jysäystä raskaisiin rytinöihin. Kaksi vaihtoehtoa on jo tullut mieleen. Toinen olisi pronssi- tai kellopronssivirveli, jonka soundiin olen ihastunut Shadow's Fallin (pronssi) ja Exoduksen (kellopronssi) levyillä. Todella tanakka soundi, jossa on kunnolla munaa. Toisaalta tähän mennessä kuullut Kumut ovat viehättäneet vastustamattomalla, puisella rapeudellaan. Olisi erotuvuutta ja puista rasahdusta. Voidaanko kumpaakaan virvelityyppiä nyt sitten nostaa selkeästi toisen yläpuolelle, vai pitäisikö ostaa vaan molemmat? Vai jotain ihan muuta? No hakemiasi yläluokan virveleitä löytyy esimerkiksi Dunnetilta, Noble&cooleyltä, jne. jne. Noissa nyt ongelma on se, että ovat senverran harvinaisia että testaamiset jäävät kyllä vähiin. Valmistajat kun ovat kaukana täältä pohjolasta. Kumu on varmasti hyvä vaihtoehto, koska kuulet paikanpäällä eri variaatioita ja itse "mestari" osaa varmasti ehdottaa sinulle sopivaa kriteeriesi perusteella. Kumulla on hienoja ne puiset vanteet, mutta musiikin ollessa raskasta voi valuvanne antaa sellaiseen poljentaan hieman paremmin munaa, kanttilyönnissä. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Aegis 28.08.2005 14:28:50 | |
---|
Voi helkutten kun en muista tuota valu/prässi eroa. Kanttilyöntejä harrastan kyllä erittäin harvoin, joten soundin pitäisi potkia ihan normaaleilla lyönneillä. Tai silloin kun heittelen noihin kantteihin niin meininki on jotain hifimpää kuin pelkkää ryskyttelyä. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Youni 28.08.2005 14:40:28 | |
---|
Valuvanteilla saa mielestäni munakkaamman saundin rimshoteista. Ja kanttikilkuttelussakin ne sopivat paremmin korvaani. Valuvanteissa on jotenkin ohuempi saundi. Niitäkin on toki erilaatuisia. Ja valuvanteet ovat yleensä tasaiset ja jämäkämmät - mukavampi virittää. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
HeavyMachinery 28.08.2005 15:11:51 | |
---|
Miten olisi 14"x6,5" koivuvirveli? Ainakin oma koivuvirveli on todella napakka, munakas, ja rapea. Starclassic Performer virveli ei kukkaroaakaan hirmuisesti kevennä, toi 14"x6,5":n hinta on jotain 400 euron luokkaa. No toisaalta kumun saa 500 ja saa just sellaisen kun haluaa. Kannattaa kokeilla 13x5-6,5 kumun virppaa sen saa viritetyä kivan ylös mutta sitä bodyä pysyy silti soundissa mukana kivasti. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Buusteri 28.08.2005 15:19:15 | |
---|
No toisaalta kumun saa 500 ja saa just sellaisen kun haluaa. Kannattaa kokeilla 13x5-6,5 kumun virppaa sen saa viritetyä kivan ylös mutta sitä bodyä pysyy silti soundissa mukana kivasti. Täältäkin ääni Kumun leiriin. Itse olin samassa tilanteessa viime vuonna ja Kumuhan se lopulta se paras vaihtoehto oli. Itseä viehätti juuri tuo custom-ominaisuus; sain rummusta juuri sellaisen kuin halusin. Ja onhan se kyllä hieno :) Soundin jumalaisuudesta puhumattakaan.. PS: Kumuihin kuuluu muuten ilmainen huolto 2 vuoden päästä ostopäivästä. Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
J. Cool 28.08.2005 22:45:57 | |
---|
Täältäkin ääni Kumun leiriin. Itse olin samassa tilanteessa viime vuonna ja Kumuhan se lopulta se paras vaihtoehto oli. Itseä viehätti juuri tuo custom-ominaisuus; sain rummusta juuri sellaisen kuin halusin. Ja onhan se kyllä hieno :) Soundin jumalaisuudesta puhumattakaan.. PS: Kumuihin kuuluu muuten ilmainen huolto 2 vuoden päästä ostopäivästä. samplea kehiin! Hyvi ruuvaa! |
Outkast 29.08.2005 07:07:05 | |
---|
Pakko tukea tuota kumua sen verran että sanon vaatimattomasti: Voe jumalauta kun ne tekee hyviä rumpuja ! Ensimmäisen kerran testasin vuonna 2002 Kumu virveliä eräällä studiolla ja totesin että huh. Rahaa vaan tähän päivään saakka ei ole ollut kyseistä peliä hankkia :/ "Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen |
ruuhkis 29.08.2005 11:00:22 | |
---|
Niin ja saahan kumuun puuvanteet... |
Frequency 29.08.2005 12:31:52 | |
---|
Kumuun kyllä itse kallistuisin. Ei ihan jokapojalla semmosta ole, tosin kuin niskamiehen mainitsema Starclassicci. Ja Suomalaista pitää aina tukea ;) Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä. |
Niskamies 29.08.2005 13:52:12 | |
---|
Kumuun kyllä itse kallistuisin. Ei ihan jokapojalla semmosta ole, tosin kuin niskamiehen mainitsema Starclassicci. Ja Suomalaista pitää aina tukea ;) Kyllä Kumu on varmasti todella hyvä, mutta itse ottaisin valuvanteet virveliin, jolla on tollaiset saundivaatimukset. Virallisesti semi-pro! |
HeavyMachinery 29.08.2005 14:17:42 | |
---|
Kyllä Kumu on varmasti todella hyvä, mutta itse ottaisin valuvanteet virveliin, jolla on tollaiset saundivaatimukset. Miksi jos ei edes vedä rimshotteja ? mitä niistä hyötyy itse tykkään ainakin peltivanteista. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Mikael 29.08.2005 14:29:38 | |
---|
Tolla 400€:lla saa jo vaik käytetyn Supraphonicin kun vähän jaksaa katella. Oli miten oli, mutta näin on. |
J. Cool 29.08.2005 14:57:05 | |
---|
Tolla 400€:lla saa jo vaik käytetyn Supraphonicin kun vähän jaksaa katella. riippuu vermeestä. supraphoniceissakin eri mallien hinnat vaihtelee 300-1000e. eli 400e käytetystä supraphonicista voi olla paha kusetus. kannattaa olla tarkkana. mut jos on rahaa laittaa parasta niin kumut on kyl kovia. dw:t myös - tosin vähän erilaiseen musaan. Hyvi ruuvaa! |
Aegis 29.08.2005 15:15:11 | |
---|
dw:t myös - tosin vähän erilaiseen musaan. Niin vielä semmoinen huomautus että vaikka jokainen varmaan tietää mitä musiikkia tulevalla virvelillä soitetaan, niin älkää antako sen välttämättä häiritä. Pääasia on kuitenkin että soundi on helvetin hyvä ja napakka. Soundireferenssit ovat tuolla kyllä, mutta jos joku tietää millaisella virpalla pääsee vieläkin tehokkaampaan lopputulokseen niin antaa palaa. Mielellään saisi olla sellainen monipuolinen vehje, missä on sekä herkkyyttä että voimaa. Ei sitä kuitenkaan koskaan tiedä mitä tulee soitettua tulevaisuudessa. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
J. Cool 29.08.2005 15:19:02 | |
---|
Niin vielä semmoinen huomautus että vaikka jokainen varmaan tietää mitä musiikkia tulevalla virvelillä soitetaan, niin älkää antako sen välttämättä häiritä. Pääasia on kuitenkin että soundi on helvetin hyvä ja napakka. Soundireferenssit ovat tuolla kyllä, mutta jos joku tietää millaisella virpalla pääsee vieläkin tehokkaampaan lopputulokseen niin antaa palaa. Mielellään saisi olla sellainen monipuolinen vehje, missä on sekä herkkyyttä että voimaa. Ei sitä kuitenkaan koskaan tiedä mitä tulee soitettua tulevaisuudessa. go for kumu jos rahat riittää. dw on kyllä tuo hyvä ja napakka mut kyl sitä ite ainaki kaipaa sellasta tiettyä kumumaista pehmeyttä jo :) Hyvi ruuvaa! |