Aihe: Jalat väsyy..
1 2
HeavyManDrummer
22.08.2005 20:02:48 (muokattu 22.08.2005 20:05:57)
Joo elikkä kun tässä illalla vetelin tuplilla, niin jalat vain ei jaksa pysyä mukana. Kysymys kuuluu että mitä te neuvoisitte minua tekemään?? Kertokaa käytännön vinkkejä. Ainakin otan punttisali ohjelmaan enemmän jalkalihas harjoittelua.
Oli poika hauki ja Äiti hauki, ne sitten uiskentelivat ja yhtäkkiä jokin vilahti ohi. Poika hauki kysyi äiti hauelta että mikä se oli? Äiti hauki tähän että SE OLI se Rapalan ämmä joka vei isäsikin :D
Dnjmaster
22.08.2005 20:05:52
Niin ja sit vaan yksinkertasesti poljet niitä tuplia. Nopeuden ei tarvii olla edes hirveen kova ku poljet vaan kauan. Eli alotat vaikka jollain tietyllä nopeudella ja jos jalat ei väsy niin lisäät hiukan nopeutta kunnes jaloissa alkaa tuntua ja sit vaan poljet muutamia minuutteja. Mut kannattaa verytellä jalkoja enne soittoa. Auttaa kummasti.
kalamies#40 >-)))>
HeavyManDrummer
22.08.2005 20:07:20
Joo itsekin tota olen miettiny ja joku on sanonutkin siitä, mutta ei ole vain tullut tehtyä. Joo olisko vaikka joku 30min päivässä hyvä aika?
Oli poika hauki ja Äiti hauki, ne sitten uiskentelivat ja yhtäkkiä jokin vilahti ohi. Poika hauki kysyi äiti hauelta että mikä se oli? Äiti hauki tähän että SE OLI se Rapalan ämmä joka vei isäsikin :D
drum-monkey
22.08.2005 20:07:50
hölkkä/pyöräily (ylämäkeen!) auttaa tosiaan. Ja tietty treeni, sehän on selvä. Ja venyttely ja jalkojen rentouttaminen.
Munletti on mulletti
Dnjmaster
22.08.2005 20:12:42
Joo itsekin tota olen miettiny ja joku on sanonutkin siitä, mutta ei ole vain tullut tehtyä. Joo olisko vaikka joku 30min päivässä hyvä aika?

Uskon että se on aika yksilöllistä kauanko pitää treenata. Joidenki kauemmin ja joidenki vähemmän aikaa, mut tuo 30 min. kyllä kuulostaa siltä et pitäis kyllä tuloksia ruveta näkymään (suht nopeasti) jos jaksat nii paljo päivässä polkea. Mut muista myös lepuuttaa jalkoja, ettet ihan joka päivä polje. Vähä sama juttu ku punttiksella käydessä pitää pitää muutama lepopäivä viikossa =)
kalamies#40 >-)))>
HeavyManDrummer
22.08.2005 20:20:12
Juu tottakai. On nimittäin kokemusta ku kävi yhtenä viikkona noin 4kertaa niin tuli siinä kipeeksi paikat ku unohti vielä venytellä :D
Youni
22.08.2005 20:40:52
Tuo verryttely on tullut yhä enemmän minulla kuvioihin ihan ilman nopeita tupuhupulupujakin. Kun ikää karttuu alkavat paikat rapistua, lämmittelyn jälkeen soitto on rennompaa ja mukavampaa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Limbus
22.08.2005 21:07:01

Lämmittele ennen soittoa. Pohkeet, reidet, koko kroppa. Hypi, pompi, juokse, loikkaa, ravaa jne. Semmone 5-10 min ennen soittoa. Sitten annat pari minuuttia jalkojen palautua ja sitten vaan polkemaan. Aloita hitaasti ja nosta tempoa pikkuhiljaa.
Soita myös 16 osa trioleita tempoon 100-120, miten nyt menee. Ne auttaa myös, eli ei siis pelkkiä suoria 16 osia!
Ensin musiikki,sitten loput.
Jakes
22.08.2005 21:28:50
Polet kaikkialla. Esim. kun istut paskalla(runkkaat) jalat vaan heilumaan. Lopulta huomaat että aina kun istut jossakin jalat tykyttää maahan ja saat paheksuvia katseita, mutta hei, ainakin nopeus kasvaa=)
HeavyManDrummer
22.08.2005 21:42:29
Joo tota oon harrastanu, siis esim koulussa jalat vispaa niin että kuuluu :D
Buusteri
22.08.2005 21:52:36

Painotetaanpa taas vaihteeksi sitä tekniikkareeniä. Jalkojen nopeudet on aika pitkälle tekniikasta ja sen puutteesta kiinni. Kaivappa esiin kaikki ne käsirudimenttireenit ja tee ne jaloilla. Johan alkaa tekniikka paraneen että roiskuu.

Esim: Jos ykkösrolli ei mee tempoon 500bpm tjn niin eipä taida punttireeni auttaa.
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
juoni
22.08.2005 23:06:36
Esim: Jos ykkösrolli ei mee tempoon 500bpm tjn niin eipä taida punttireeni auttaa.

Näinpä-näin. Nopeus/tietyn rytmisen kuvion soittaminen on kiinni siitä kuinka hyvin lihas pystyy reagoimaan aivojen antamaan käskyyn. Todella yksinkertaisen asian (esim. vuoroiskurolli) saaminen edes auttavasti lihasmuistiin vaatii noin 12 000 toistoa.
Lahjattomat Treenaa
Bobana
23.08.2005 07:23:42
Eikun se on se pyöräily!!!!
Itse heitän viikossa peri kertaa 25 km lenkin sellasta tasasta vauhtia, kaikki ylämäet polkien. Kuormitus täytyy pitää mahdollisimman tasaisena jolloin juuri kestävyys paranee. Siis ei mitään kauheita sprinttejä vaan rennosti polkien niin että kuitenkin hengästyy kunnolla ja hiki lentää. Samalla siinä ottaa yleiskuntokin uusia lukemia.

Takuu varmasti tulokset alkaa näkyä jo kahden viikon eli vain muutaman treenikerran jälkeen. Ylivoimaisesti tehokkain keino üüber nopeuksiin tähtäävään poljentoon.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Animosity
23.08.2005 11:00:01

Ja jos on liian laiska näihin urheilusuorituksiin niin korjaa soittoasentoasi (penkin korkeus, selän suoruus yms.) Koita soittaa mahdollisimman rennosti ja löytää speduilta ihanteellinen jousen kireys, kiristä tai löysää kalvoa/kalvoja ja koita ettiä sellaisia rupaleiden video-clippejä joista saat tarkasteltua eri rumpaleiden soittoasentoja.
Enemy within...
wickedsp1d3r
23.08.2005 11:00:37
Lisään tähän ketjuun ettei uutta tarvi tehdä, vaikka vähän aihetta sivuaakin:

Itselläni temmon nopeutuessa jalat jäykistyvät ja rentous katoaa. Erityisesti vasen jalka väsyy ja jäykistyy helposti soitettaessa tuplilla. Onko neuvoja tällaisen propleeman ratkaisuun? Kiitos!
moderndrummer88
23.08.2005 11:10:31
Lisään tähän ketjuun ettei uutta tarvi tehdä, vaikka vähän aihetta sivuaakin:

Itselläni temmon nopeutuessa jalat jäykistyvät ja rentous katoaa. Erityisesti vasen jalka väsyy ja jäykistyy helposti soitettaessa tuplilla. Onko neuvoja tällaisen propleeman ratkaisuun? Kiitos!

sitä samaa mitä tuossa jo edellä on tullutkin
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
rm_wispila
23.08.2005 11:43:04
Lihakset menee maitohapoille kuten urheilijoillakin (yök), tässä mielessä rumpalointi on siis urheilulaji; yhdistelmä pika-, kestävyysjuoksua taiteellista vaikutusta unohtamatta.

Kaikki varmaan muistavat ekat soittokokemukset; biitissä rupeaa ranteen takaa kuumottamaan ja käsi meinaa ruveta hyytymään... Sittemmin treeni tuottaa tulosta ja jaksaa pitempään, nopeampaan ts. kunto käden lihaksissa noussut.

Treeniä, treeniä, treeniä...

Ja tässä piilee myös homman kluu; kaikkia raajoja tulisi koittaa kehittää samanaikaisesti, myös niitä "huonompia". Tähänhän ne kaikenmaailman soitto-oppaat pyrkivät junnun opastamaan, että kaikki raajat kehittyisivät ja toimisivat niinkuin tuleva taiteilija tahtoo... ei niinkään siihen, että kaikista tulisi jazz/fuusiomiehiä, mitä eniten "pelätään" ja laiskuuttaan ne nurkkaan paiskataan.
"Mä en tarvi tätä, mä soitan tappopoppia!"-kuuluu sitten se selitys omalle laiskuudelle.

Tilanteen "huomaa" sitten muutaman vuoden jälkeen, kun pitäisi tehdä jotain muuta kuin nostella haitsua vasemmalla jalalla - väsyy...

Oikeakätinenkin voi kokeilla kirjoittaa vasurilla; sivun kirjoituksen jälkeen kummasti käsi väsyy.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Magiz
23.08.2005 11:45:17
jos vasen jalka on paljon huonompi kuin oikea jalka, ni kannataa alkaa reenata sillä tavalla, että soittaa vain sinkkuiskuja, ja kaikki vasurilla. jättää ikäänkuin oikean jalan käytön kokonaan pois.

mä oon itse yrittäny treenata siten, että vasurilla vois heittää kaikki samat jutut ku oikeallakin jalalla.
Whatever happens, happens.
rijnswand
23.08.2005 15:06:02 (muokattu 23.08.2005 15:08:29)

En tiedä onko näistä apua...Itse en tuplia soita, mutta saattaa nämä auttaa tuohonkin pulmaan.

Eihän sulla ole nopeissa jutuissa "kengän kärki liian edessä"? Tarkoitan että jos sulla on kengän kärki pedaalin puolivälissä, niin liikerata on lyhyempi ja täten huomattavasti ergonimisempi.

Penkin korkeus kannattaa myös tarkastaa. Itsellä ainakin aikoinaan tasapaino parani kun laskin penkin niin että jalat on 90 asteen kulmassa ja sitä myöten soitto hepottui. Plus alaselän kivut hävisivät saman tien...
mikko
J. Cool
23.08.2005 15:22:55

joku tuplatykittelijä moderndrummerissa just sano et hälle toimi parhaiten sellane et pistää metronomin kans vaan 16-osia ja käsillä jotain peruskomppia tms. tätä sit johonkin tempoon mis menee hyvin, rennosti ja tasasesti - ja komppia 5-10min kerralla putkeen. näitä ku toistaa ni hiljalleen rupee skulaamaan. ja sitten vaan metronomiin pikkasen pykälää lisää ja all over again.
Hyvi ruuvaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)