Aihe: Midistä rumpusampleiksi ja samplet eri raidoille?
1
The Beast
06.09.2005 05:49:59

Aloitin uuden topicin kun en etsimällä löytänyt vastausta ongelmaani.
Drumkit from Hellin Superior-versiossa voi nauhoitella rummut ja exportata joka rummun erilliseen wav-tiedostoon, niin että ne voi pistää mihin vaan halvimpaankin miksaus ohjelmaan ja voi jälkikäteen miksatessa pistää vaikka virveliä kovemmalle(käytän n-trackiä)..Mutta kun ei oo varaa Superioriin ja menin hommaamaan DFH2:sen, luulin että se sisältäisi saman plug-inin. DFH2:ssa softana ainoastaan soundi editori, ei minkäänlaista nauhoitus toimintoo. Onko olemassa mitään mahdollisuutta saada nauhoitettua rumpuja eriraidoille DFH2 kanssa?

Yksi tuuma oli, niinkuin otsikko sanoo, nauhoittaa rummut jollakin ohjelmalla (ehdotuksia?) midinä sisään ja jotenkin suodattaa Drumkit From Hell 2 läpi midit sampleiksi.Ja lopuksi esim. n-trackiin Samplet/istrumentit omille raidoilleen..en osaa kyllä tätä alkuunkaan toteuttaa..

Onko kellään ohjeita, kokemuksia, ajatuksia, niksejä tai hyviä ohjelma ym. ehdotuksia aiheesta? Kaikki apu tarpeen!
Muusikoiden.net?!? V*ttu että mä oon taas väärässä mestassa...
anzelmosm
06.09.2005 12:49:24 (muokattu 06.09.2005 12:54:28)

Ite oon tehnyt ihan simppelisti vaan ku rummut on nauhotettu studiossa omille raidoilleen niin jälkeenpäin kotona jollain ohjelmalla missä direct x pluginit pelittää niin Drum A Gog ( www.drumagog.com ) ohjelmalla vaan "trigata" raita kerrallaan. SamErittäin simppeli homma, ku minäki osaan. Sampleina pystyy käyttämään waveja ja jotain muitakin filuksia. Ja kaikkihan on kyllä muutettavissa waveiksi. Jopa joskus jotain törkeää midivirppaa muutettu waviksi ja käytetty.. En nyt tie oliko tästä mitään apua mutta tulipahan kerrottua.

Jos hommassa on rumpumoduli mukana niin siitähän midipiuhat ja esim. Battery muistaakseni on sellanen ohjelma jolla pystyy laittaa saundit vaikkapa dfh:sta kohdalleen. Mutta tuota kokeilua en oo ite saanut toimimaan joten siitä vois joku viisaampi kertoa tarkemmin.
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
Stereophile
06.09.2005 12:58:35 (muokattu 06.09.2005 12:59:35)

Mutta kun ei oo varaa Superioriin ja menin hommaamaan DFH2:sen, luulin että se sisältäisi saman plug-inin. DFH2:ssa softana ainoastaan soundi editori, ei minkäänlaista nauhoitus toimintoo. Onko olemassa mitään mahdollisuutta saada nauhoitettua rumpuja eriraidoille DFH2 kanssa?

Eikö muka DFH2:n Drummer-pluginissa ole bounce-toimintoa? Se systeemihän toimii niin, että ohjelmoit (tai soitat) midinä ne rummut sinne, ja sitten se softa "nauhoittaa" ne raidoiksi sen bounce napin takaa. Jos ei ole, niin mulla löytyy piraattina DFH Superiorin Drummer-plugari...

E: perhanan typot...
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
The Beast
06.09.2005 15:40:23

Juu, ei ole bouncee ei.. Toi plugari kuulostais helpoimmalta vaihtoehdolta, pitää ettii jostain käsiini (sata euroo multa sille firmalle on jo ihan tarpeeksi :)). Mutta voisihan sitä drumagogiakin kokeilla, jos ei edellämainittua löydy. Kiitti vastauksita! Jos jollakin on vielä joitain ehdotuksia, keep it comin'...
Muusikoiden.net?!? V*ttu että mä oon taas väärässä mestassa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)