Stereophile 02.09.2005 17:58:32 | |
---|
Onko ihmisillä todella noin tylsää, että pitää väkipakolla alkaa nostelemaan 2-3 vuotta vanhoja täysin turhia topicceja? Muutenkin täällä näyttää tyypeillä loppuvan asiallinen keskustelu. Väittelytopic oli hyvä idea, ja hetken jopa näytti että se auttaa. Jos ette parempaa juttua keksi, menkää vaikka soittamaan rumpuja, hyödyllisempää meille kaikille. Kiitos ja anteeksi, lukkoon tämäkin turha topic.. En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
Magetsu 02.09.2005 18:16:54 | |
---|
Jep! Ite olen kans huomannu että alkaa mennä vähän liian henk.kohtaseksi muutamat keskustelut ja eipä noita kaikkia topikkeja tule edes enää luettuakaan, ku jo aavistaa mitä ne pitää sisällään... Vuosi sitten täällä oli vielä tosi hyvä meininki, mutta lieneekö keskustelujen taso laskenut sitten uusien (ja yhä nuorempien) rekisteröityjien myötä? Späng ' Läng |
Progressor 02.09.2005 18:18:14 | |
---|
Vanhojen ketjujen nostaminen taisi johtua lähinnä yhden nimimerkin suuresta panoksesta, joten on ehkä liioiteltua syyllistää "kaikkia" jäseniä. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että viime aikojen keskustelussa on ollut vähän turhan paljon kaikkea epäolennaista. Malttia, ihmiset, malttia! Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
savopie 02.09.2005 18:20:22 | |
---|
joka ketju tosiaan tyrkkää nykyään menemään väittelyksi. pidetään keskultelun taso korkeammalla, kaikki hyötyy siitä. Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee?? |
miscage 02.09.2005 18:21:51 | |
---|
Tottahan tuo on. Itsekin juuri huomasin tuon topiccien nosteluvimman iskeneen eräisiin meistä... Joo...Täällä on vähän liikaa "mun krässi voittaa sun krässin, senkin Larssi"-meininkiä. Palsta on kyllä loistava tietolähde itselleni, paljon tietoa ja hyviä vinkkejä täältä olen saanut. Itse en ole paljoa lähtenyt "keskustelemaan", lähinnä lukijana olen pysynyt, ja vähän kysellyt. "Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart." |
dictatorsh*t 02.09.2005 18:35:18 | |
---|
Ihme perseilyä toi vanhojen aiheiden nostelu. Ei muuta. Hell-o to all of your swinging parts! |
J. Cool 02.09.2005 19:05:46 | |
---|
alas on menty. nykysin tulee seurattua ehkä yhtä kymmenestä. nahistelua ja jauhamista. tainnu käyttäjien keski-ikä hieman tipahtaa. Hyvi ruuvaa! |
e r s k i 02.09.2005 19:09:50 | |
---|
Keskustelun taso on osittain varmaan laskenut myös siksi, että ihmiset ei uskalla enää tänne kirjoittaa, koska muutamat alkaa helposti aukomaan päätään yms. Uuden topikin aloittajalle lyödään lista edellisten keskustelujen linkkejä, ja komennetaan käyttämään hakua. Siinä saattaa uudet m.nettiläiset olla sitten herkillä, että mitähäh... |
Dr.Rubber 02.09.2005 19:12:20 | |
---|
No näin. Olenpa huomannut itsekin, että rumpupalstaa tulee nykyjään m.netistä luettua vähiten niistä palstoista, mitä yleensä luen. Ehkä osittain angstisten nuorten, mutta uskallanpa myös väittää, että kommenteissaan kypsymättömien ja itsensä jalustalle nostavien "vanhojen" jäärien ansiosta keskustelusta on vittuilua puolin ja toisin. Itsenikin se sitten on välillä provosoinut, vaikkei minua kohtaan varsinaisesti kukaan hyökännyt olekaan. Jaa, mutta että ehdotus? Noh, vähän lisää rakentavuutta ja muiden huomioimista. Kyllä tämä tästä. Missään nimessä en toivo, että käyttäjät täältä vähenevät. Olkoon tämä nyt sitten peiliin katsomisen paikka, itse kullekin. Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan.
- ÄM
17.02.2005 23:37:39 |
drum-monkey 02.09.2005 19:53:10 (muokattu 02.09.2005 19:55:56) | |
---|
Keskustelun taso on osittain varmaan laskenut myös siksi, että ihmiset ei uskalla enää tänne kirjoittaa, koska muutamat alkaa helposti aukomaan päätään yms. Uuden topikin aloittajalle lyödään lista edellisten keskustelujen linkkejä, ja komennetaan käyttämään hakua. Siinä saattaa uudet m.nettiläiset olla sitten herkillä, että mitähäh... Näin se on. Kyllähän on aivotonta 3v vanhoja keskusteluja kaivaa tuolta, mutta mitäs väliä sillä sitten on? Ei se minua häiritse. Jos täällä oikeasti olisi sama fiilis, kuin tuntemieni rumpalien välillä, että toisia kunnioitetaan edes sen verran, ettei kommentointi ole että "Älä osta pearleja, osta rummut", "tunge se tama hanuriis". Mä olen tyytyväinen mun rumpuihin, ja ihan sama, mitä joku niistä ajattelee. Silti kyrpii, kun sanomisen puutteessa ruvetaan toisten kamoja haukkumaan. What?! =Keskustelu keskittyy täällä oman nurkan puolustamiseen omien merkkien ylistämisellä, toisten lyttäämisellä tai ainakin väheksymisellä. Eikös musiikissa ole kyse musiikin teosta? Ulrich ei saa arvostusta. Ei soittotaitojen puolestaan kuuluisikaan, mutta hyvin se hoitaa sen Metallica-homman, se vaan kuuluu siihen. Täällä ajatellaan, että soittotaito menee musiikin ja jonkun mielenkiintoisen, uuden tai koskettavan luomisen edelle. Eli soittaminen on vain oman egon pönkittämistä, taitojen esittelyä ja muihin vertailua. Näinkö? palstan tärkeysjärjestys tuntuu menevän suurinpiirtein kamat>väittely>nopeus>hitaus>.............>soittaminen ja se _Luominen_. En tajua, miten ihmiset jumittavat siihen yhteen ajatusmalliin, tyyliin, että opettajani sanoo: "Ihmisellä on kaksi jalkaa, toinen menee hi-hatille". Miksi vitussa se toinen jalka ei voi soittaa vaikka hedelmäkoria? Tuossa jazz-mies-topikissa päästiin tämän asian tuntumaan, mutta ei kuitenkaan puhuttu. Frank Zappa sanoi että musiikki on parasta. No on se nyt helvetissä parempaa kuin ainainen virtuaalikinaaminen. Tulipas vuodatettua... Lähdenkin tästä keikalle soittamaan. Munletti on mulletti |
HeavyMachinery 02.09.2005 20:03:28 | |
---|
Tuosta vanhoista topiceista tuli mieleen että minua ainakin välillä pännii se että jos joku kysyy jotain jo keskusteltua asiaa niin tulee hillitön vittuilu että: käyttäisit hakua jne jne ei sekään ole erityisen mieltä ylentävää. Minä tiedän - siis pelkään ! |
rbt 02.09.2005 20:24:58 | |
---|
Vai että keskustelun taso laskenut??? Eiköhän nuo 3 vuotta vanhat topikit todista jo itsessään, että samalla tasolla mennään edelleen...päätä huimaa... |
Nolte 02.09.2005 20:32:53 | |
---|
Se on tuo keskustelun taso väkisinkin vähintäinkin ailahteleva. Meitä on niin moneen junaan, ettei kaikille riitä edes vaunuja. Moni varmaankin haluaa vain ikäänkuin kuulua johonkin yhteisöön tms., vaikkei sinänsä ole paljoakaan annettavaa tietopuolella. Kyllähän sitä silti voi osallistua keskusteluihin. Niinhän minäkin teen. :) Minä ainakaan soittamisesta mitään tiedä, kunhan tapailen rumpuja silloin tällöin. Kamapuolen tietämys on paremmalla (ei hyvällä) tasolla, tämän loistavan foorumin ansiosta. Olen silmät kierossa lueskellut ja imenyt tietoa täältä kohta vuoden päivät. Huomattavasti paremmin motivoituneesti, kuin koulussa ikinä. Kiinnostaa vaan niin perhanasti, ei voi mittään... Jaa, mitäköhän yritän sanoa? Ehkä sitä, että siivotaan vähän tapojamme. Eiköhän myö kaikki tänne mahuta. En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
rbt 02.09.2005 20:40:38 | |
---|
Eiköhän myö kaikki tänne mahuta. Ei myö mahuta...jazzmieskin lensi ulos kovassa puristuksessa... |
Nolte 02.09.2005 20:45:01 | |
---|
Ei myö mahuta...jazzmieskin lensi ulos kovassa puristuksessa... Heh! Niinpä taisi käydä. Mut jos nyt sitten mahuttais... En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
Outkast 02.09.2005 20:50:50 | |
---|
Hei, Keskustelun taso voisi nousta jos kaikki ajattelisivat muusikoiden.net yhteisönä jossa kaikki ns. vetävät yhteen köyteen. En tarkoita nyt yliveljellistä, lässynlässyn maailma pelastuu meininkiä vaan jos on ongelma neuvotaan, kyseenalaistetaan mutta ei torjuta. Nuoremmilla on velvollisuus ottaa oppia vanhoilta ja vanhoilla velvollisuus oppia nuorilta. Sille en voi mitään jos liikkeellä on puritaania ahdasmielisyyttä. Vedoten filosofiaan ja skeptiseen maailmankatsomukseeni mielestäni ei ole absoluuttisia totuuksia ja tämän voi varmasti todeta jokainen joka omaa avaimet järkevään ajatteluun. Kannattaa vertailla mutta kannattaa muistaa että "Mikään ei ole niin absoluuttinen epätosi kuin absoluuttinen tosi". Muiden musiikkityylien mollaaminen, niiden aliarvioiminen on naurettavaa sillä varmasti jokaisesta näistä tyyleistä löytyy jotain jonka takia ihmiset kuuntelevat ko. musiikkia. "Ei noi grindrumpalit osaa vetää muutaku blästii 2444 tempolla ja sit ne vetää filliä vähäsen ja skidit hurraa". Onko koskaan milessäsi käynyt että moisten tulosten saavuttamiseksi on tarvittu paljon työtä ja kurialaisuutta ? Onko jazzissa ja hevissä mitään yhdistävää tekijää ? Toki on, tror jag. Paljonkin yhteistä, mutta asian selittämiseen menisi koko yö ?...Nomutta sitä vartenhan täällä ollaan että keskustellaan ja pohditaan asioita. Oikeastaan voisi tiivistää hyvän ohjenuoran yhteen helppoon lauseeseen: "Vältä provosointia äläkä jauha paskaa". "Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen |
Groovi 02.09.2005 20:51:30 | |
---|
Yksi parantamisen paikka olisi se, että jätetään kommentoimatta jos ei ole mitään sanottavaa. Liikaa näkee näitä "lopettakaa jo" "älkää taas aloittako"-tyylisiä juttuja keskellä väittelyä, enkä koskaan ole ymmärtänyt niiden tarkoitusperää. Jokainen itse valitsee mihin keskusteluun haluaa osallistua, ja mihin ei. Jos joku asia tai kommentti ottaa päähän, niin jättää asian ja koko kirjoitusketjun täysin huomiotta. Se "väittely" ja tietynlainen toisen mielipiteen kyseenalaistaminen on osa tätä palstaa ja kulttuuria. Ja hyvä niin, ainakin kun ollaan mukana hyvässä hengessä. Joten, jos et löydä mitään asiaankuuluvaa sanottavaa aiheeseen, klikkaa itsesi seuraavaan topicciin. Eikö tää vois olla ihan hyvä tapa? Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
AP 02.09.2005 20:54:14 | |
---|
Tuosta vanhoista topiceista tuli mieleen että minua ainakin välillä pännii se että jos joku kysyy jotain jo keskusteltua asiaa niin tulee hillitön vittuilu että: käyttäisit hakua jne jne ei sekään ole erityisen mieltä ylentävää. Mutta tässä on totta toinen puoli: koskahan se haku saadaan käyttöön myös arkipäiviksi. Kieltämättä joskus vähän harmittaa, kun olisi aikaa lukea jostain asiasta, mutta haku on pois toiminnasta. *** Itse asiaan: ei tämä keskustelu nyt minusta mitenkään kehno ole ainakaan noiden nostettujen aiheiden ansiosta. Mikä jottei vanhojakin topiceja voisi nostaa, jos jolla kulla on sellaiseen sopivaa tietoa tai jatkokysymys. K100 #7
Ärlä #011 |
Epämuusikko 02.09.2005 21:16:50 | |
---|
Kun kaikki miettii mitä sanoo niin hyvä tulee. Ei oo ollu viime aikoina kaunista katseltavaa tämä palsta. Rotia ja järkeä. Lupaan itse ainakin yrittää... Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009 |
Dr.Rubber 02.09.2005 21:30:45 | |
---|
Ei myö mahuta...jazzmieskin lensi ulos kovassa puristuksessa... ...vai lähtikö sittenkin, kun päätti, ettei voi jättää yhtään kommenttia omaan arvoonsa. Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan.
- ÄM
17.02.2005 23:37:39 |