Aihe: Hinnoista..
1 2 3 4 5
sammakko54
05.09.2005 10:36:27
Miksi kaikki rumpuvehkeet pitää olla niin kalliita. Eihän tässä raski mitään ostaa. Helppo se on kitaristeilla kun uudet kielet vaihtaa 10 € Niin uudet kalvot sitten siinä 100€

Ja kapulat 10€ plektra 1€

Kyllähän ne kitarakamatki on kalliita mutta silti..
päyväpäy
HeavyMachinery
05.09.2005 10:40:43

Miksi kaikki rumpuvehkeet pitää olla niin kalliita. Eihän tässä raski mitään ostaa. Helppo se on kitaristeilla kun uudet kielet vaihtaa 10 € Niin uudet kalvot sitten siinä 100€

Ja kapulat 10€ plektra 1€

Kyllähän ne kitarakamatki on kalliita mutta silti..

Kitaristi vaihtaa kielet kerran kuussa 12x100=120 rumpali kalvot kerran vuodessa.

kitaristi hävittää plektran per reenit on noin 100 reenit vuodessa eli eli 100x1= 100€ rumpali noin 10 kapulaparia vuodessa on 100€

Elämä on.....

Ei näistä asioista saa puhua tulee paha mieli....
Minä tiedän - siis pelkään !
Mikko/DE
05.09.2005 12:57:30

Kitaristi vaihtaa kielet kerran kuussa 12x100=120 rumpali kalvot kerran vuodessa.

kitaristi hävittää plektran per reenit on noin 100 reenit vuodessa eli eli 100x1= 100€ rumpali noin 10 kapulaparia vuodessa on 100€

Elämä on.....

Ei näistä asioista saa puhua tulee paha mieli....

Höpö höpö, Kitaristi vaihtaa kielet ennen keikkaa ja rumpali yläkalvot viiden keikan välein(alakalvot ehkä parinkymmenen((ja basarin lyöntikalvo kans))).

Noin 50 keikkaa vuodessa vetävä kamanraiskaajabändi kuluttaa vuodessa ~500€/vuosi/kitara ja 500€/vuosi/rummut

tietty kapuloita pitää ostaa kans pari/keikka eli ~300€ lisää rumpalille.
Plektrat mitään maksa...

Kitaristin pitää lisäksi ostaa uudet kitarakamat vähintään kerran vuodessa, päivityksessä häviää n.500 - 1000€.

Rumpali ostaa uudet pellit kerran vuodessa 500€.

Eli rumpujen soitto on noin 0-300€ kalliimpaa vuodessa kuin kitaran soitti.

Eli kitaristi tuhlaa vuodessa ~1000-1500€ ja rumpali ~1500-1800€

Joka toinen vuosi pitää ostaa uusi setti ja vanhoista ei luovuta tunnearvon vuoksi +1500~2500€, kitaristit ostelevat ja myyvät tavaraa ihan surutta ja näppärä diileri hankkii uusia kitaroita kaupoista syntyneellä voitolla...

noh ehkä se ei oikeasti ole ihan noin halpaa, mutta ei jaksa laskea tosissaan :)
Perro Stupido
05.09.2005 13:00:03 (muokattu 05.09.2005 13:01:44)
Ja kapuloita kannattaa ostaa kerralla useampi pari niin voi saada alennustakin. Itse ostan 3-5 paria kerralla ja näin ollen saan yhden kapulaparin n. kahdeksalla eurolla. Käytän Vic Firthin 5A -mallia.

Hinta riippuu tietenkin liikkeestä ja myyjistä..

e: typo
e: lisää typoa
Tabu. Asia, josta ei puhuta.
miän vain
05.09.2005 13:24:35

Rumpaleita on vähemmän kuin kitaristeja -> pienemmät markkinat -> korkeammat hinnat.

Rumpuihin, kalvoihin ja kapuloihin menee huomattavasti enemmän materiaalia kuin kitaroihin, kieleen ja plektroihin. Tuotekehityskin on kalliimpaa.

Mutta että uusi peltisetti vuoden välein?
Toi tuijottaa: .òó.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
ruuhkis
05.09.2005 13:30:56
Soitteleeko mikko/de mikittämättömällä moposetillä stadionilla kapuloina halot jos noin ahkeraan saa kalvoa vaihtaa..? Kyllä se on ikävää mutta totta kitaristilla tuntuu olevan halvempaa tuo soitin touhu, kun miettii noin ihan aloitus pohjaltakin.
Aatu
05.09.2005 16:18:11
Mutta että uusi peltisetti vuoden välein?

joo ja vielä 500 eurolla...
yleensä vaikenen näistä asioista
Kosminen
05.09.2005 18:23:20

Hah, joku ehti ensin...
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
dictatorsh*t
05.09.2005 19:31:03

Joo no ne on sitten ne Staggilaiset.
Mikko/DE
05.09.2005 20:47:09

Soitteleeko mikko/de mikittämättömällä moposetillä stadionilla kapuloina halot jos noin ahkeraan saa kalvoa vaihtaa..? Kyllä se on ikävää mutta totta kitaristilla tuntuu olevan halvempaa tuo soitin touhu, kun miettii noin ihan aloitus pohjaltakin.
Niitä on vaan kiva vaihtaa :)
Aatu
05.09.2005 20:58:58
Hah, joku ehti ensin...

joo näitä olellisia asioita otetaan esille.. x)
yleensä vaikenen näistä asioista
Shitmanek
05.09.2005 21:30:36
Rumpali ostaa uudet pellit kerran vuodessa 500€.

Ajattelin kyllä soittaa pelleilläni (ainakin joillain) useammankin vuoden.
mr_b
05.09.2005 21:54:51

Eli kitaristi tuhlaa vuodessa ~1000-1500€ ja rumpali ~1500-1800€

Boikotoisin tässä (kuten myös levyostoissa) sanaa 'tuhlaa'. Oikeita termejä ovat esim. 'sijoittaa', 'laittaa rahaa pankkiin' tai 'tuottaa itselleen riemumieltä'.
I'll be lonesome when I'm gone.
Glenfiddich
05.09.2005 22:44:51
Ai..vaihtaako kitaristit kielet KERRAN KUUSSA??? Mun pikkuveli vaihtaa öö..enpä oo sen nähny kyllä vaihtavankaa..HoHoo! Mut se onki paras!:)
"If you want to get involved with more technical side of drumming, YOU must learn the rudiments" -Paice-
Niskamies
06.09.2005 08:39:55
Niitä on vaan kiva vaihtaa :)

Käytät ilmeisesti remoja?

Jokatapauksessa, ei sitä rahaa loppuenlopuksi mene "pakollisiin" ostoksiin kovinkana hirveästi. Mitä mä nyt olen bändin rumpalin kanssa jutellut, niin samat Evanssit pysyy virvelissä helposti 2 vuotta, tomeissa ja basarissa pidempäänkin. Itseasiassa käyttövirvelissäkin on noin 2 vuotta vanha kalvo, ja se näyttää juuri korkatulta. ja kuulostaa hyvältä.

Ja ei niitä symbaaleja ole pakko vaihtaa. Oikealla tekniikalla ne pysyvät ehjinä aivan niinkauan kuin niitä soitetaan. Kapuloihin menee jonkinverran rahaa, mutta ainakin mulla Vic Firthin pysyvät käytössä todella pitkään, eivät ne oikeastaan hajoa ollenkaan.

Tietysti sitten on ne halu-ostokset. Pakko saada vähän lisää tätä ja tätä ja vintage-Zildjian ja Kumun virppa. Niihin menee tietysti raha, mutta eipä kukaan niitä pakota ostamaan:-)
Virallisesti semi-pro!
fifehole
06.09.2005 08:58:41

No kapuloihin menee 100€/3kk, eli kanttilyönnit kallis, DNA perseestä...
Head for an eye
Niskamies
06.09.2005 09:01:57
No kapuloihin menee 100€/3kk, eli kanttilyönnit kallis, DNA perseestä...

Sähän rikot paljon noita. Mitä kapuloita käytät?

Mä käytän Firthin 5a:ta ja 8D:tä. Kuriositeettinä sanottakoon että mulla kestää yksi kapulapari kevyesti ton 3kk, vaikka kanttilyöntejä harrastankin. On meillä varmasti soittomäärässäkin eroa, mutta silti.
Virallisesti semi-pro!
Velli
06.09.2005 09:15:15 (muokattu 06.09.2005 09:15:52)
Mitä mä nyt olen bändin rumpalin kanssa jutellut, niin samat Evanssit pysyy virvelissä helposti 2 vuotta, tomeissa ja basarissa pidempäänkin. Itseasiassa käyttövirvelissäkin on noin 2 vuotta vanha kalvo, ja se näyttää juuri korkatulta. ja kuulostaa hyvältä.

Mulla on ainakin puolen vuoden soiton jälkeen lähtenyt virvelistä karhennus kokonaan ja sutisoitto kuulostaa sen myötä aika paskalta. Itse asiassa se koko valkoinen pinnoite lähtee puolessa vuodessa sen verran että tekee mieli vaihtaa kalvo. Eli puolen vuoden välein menee ainakin itselläni virvelikalvo vaihtoon. Tomeihin riittää vaihto kerran vuodessa.

Onhan mulla sitten tosin se yksi Premier-virveli jostain 80-luvulta ja siinä on edelleen alkuperäiskalvot käytössä :D! Pitäisi ottaa siitä joskus kuva tänne...

Ja ei niitä symbaaleja ole pakko vaihtaa. Oikealla tekniikalla ne pysyvät ehjinä aivan niinkauan kuin niitä soitetaan.

Mulla ei ole koko n. 13v soittourani aikana hajonnut yksikään pelti, eli pakko sen on olla lyöntitekniikasta kiinni.

Kapuloihin menee jonkinverran rahaa, mutta ainakin mulla Vic Firthin pysyvät käytössä todella pitkään, eivät ne oikeastaan hajoa ollenkaan.

Kyllä mulla ainakin menee yksi kapulapari kuukaudessa vaikka yrittäisi miten varovasti tahansa soittaa. Haitsu syö kapulat poikki. Tietysti jos soittaa pelkästään jazzia, niin silloin ainoastaan nupit kuluvat, mutta harvemmin sitä tulee pelkkää jazzia soitettua kuukautta.
Niskamies
06.09.2005 09:19:35
Mulla on ainakin puolen vuoden soiton jälkeen lähtenyt virvelistä karhennus kokonaan ja sutisoitto kuulostaa sen myötä aika paskalta. Itse asiassa se koko valkoinen pinnoite lähtee puolessa vuodessa sen verran että tekee mieli vaihtaa kalvo. Eli puolen vuoden välein menee ainakin itselläni virvelikalvo vaihtoon. Tomeihin riittää vaihto kerran vuodessa.

Mitä kalvoja käytät? Toi mitä sanot tosta kulumisesta pitää todellakin paikkansa ainakin niissä Remoissa mitä omistin. Pitää ottaa kuva siitä 2v vanhasta Evans G1:stä. Näyttää puolituntia soitetulta Ambassadorilta.

Kyllä mulla ainakin menee yksi kapulapari kuukaudessa vaikka yrittäisi miten varovasti tahansa soittaa. Haitsu syö kapulat poikki. Tietysti jos soittaa pelkästään jazzia, niin silloin ainoastaan nupit kuluvat, mutta harvemmin sitä tulee pelkkää jazzia soitettua kuukautta.

Mä, ja varmasti moni muukin, ratkaisin ongelman laskemalla haikkaa. Mulla on etäisyys virvelin reunasta haikkaan noin kymmenisen senttiä. Ei mene kapulat rikki.
Virallisesti semi-pro!
fifehole
06.09.2005 10:41:40 (muokattu 06.09.2005 10:42:17)

Sähän rikot paljon noita. Mitä kapuloita käytät?

Mä käytän Firthin 5a:ta ja 8D:tä. Kuriositeettinä sanottakoon että mulla kestää yksi kapulapari kevyesti ton 3kk, vaikka kanttilyöntejä harrastankin. On meillä varmasti soittomäärässäkin eroa, mutta silti.

Regal tip 5A ja 5B olen käyttäny ja ne kestää vielä suht pitkään aikaisempiin merkkeihin verrattuna. Lyön kuulemma helvetin lujaa sanoo miksaajat???? Ostan yleensä 10kpl:n laatikon ja joskus kapulat ei kestä koko biisiäkään(siis 1 pari, ei laatikko)...pitäis varmaan opetella soittamaan :)
Head for an eye
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)