ltg 12.04.2005 19:19:16 | |
---|
No niin, oletteko teloneet itseänne soittaessanne, ja onko mitään huvittavaa kohellusta sattunut keikalla tai muuten vaan soitellessa? Kuinka olette paikkailleet mokianne? Itse olen muutaman kerran lopettanut fillin reiteen, kun olisi kova kantarelli pitänyt virppaan lyödä. Käteni olen useamman kerran saanut napsittua virvelin kanttiin tai haikan reunaan niin, että veri lentää. Kerran oli setti melkoisen tr00n näköinen, kun joka kalvo ja pelti oli jamittelusession jälkeen veriroiskeita täynnä. Kumma kyllä, en soiton aikana huomannut fiilikseltäni mitään. Johtunee osittain myös siitä, että soitan suurimman osan ajasta silmät ummessa. Kipein juttu sattui palleille. Olin hätäisesti nostanut penkin normaalia korkeammalle. Löin sitten virveliä ja palleja yhtä aikaa ja useamman kerran peräkkäin niin, että kapulan tyvi hakkasi kulkusille. Suomalaisella sisulla ja armottomalla fiiliksellä selvisin kappaleen loppuun asti, vaikka tähtiä näin koko ajan. Ilmeeni oli kuulemma melko tuskaisen näköinen, ja irrotti kitaristista hyvät naurut. Usein, leveälahkeisilla farkuilla soittaessani, eksyy pedaalin nuija lahkeen sisään, ja pahimmillaan onnistuu johonkin langanpätkään jäämään jumiin. Sekin on mukava kesken biisin sieltä noukkia ja yrittää pitää biisi kasassa. No, nuo eivät onneksi keikkatilanteita olleet, lähinnä jamittelua. Avautukaa. Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei. |
tthei 12.04.2005 19:25:07 | |
---|
Usein, leveälahkeisilla farkuilla soittaessani, eksyy pedaalin nuija lahkeen sisään, ja pahimmillaan onnistuu johonkin langanpätkään jäämään jumiin. Sekin on mukava kesken biisin sieltä noukkia ja yrittää pitää biisi kasassa. Ei onneks keikoilla oo noin käyny mut kyl on treeneis välil käyny tollee. Pari kertaa on sormi napsahtanu virpan kanttiin ja verta alkanu valuu, mut eipä kai pahempia. Pari kertaa oon mäkin reiteen pamauttanu kun oon himassa treenaillu. Pari kertaa päähänikin oon osunu kun oikein oon innostunu. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk |
ltg 12.04.2005 19:27:04 | |
---|
Ai niin joo, päähän napsuu välillä myös. Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei. |
tolppa-apina 12.04.2005 19:29:08 (muokattu 12.04.2005 20:59:17) | |
---|
Loistavaa ltg! Viimein keskustelu jossa ei tarvitse nyrkkeilyhanskoja :)... Onhan noita: saa aina huutaa basistille, kun tulee lyötyä lattiatomin reunaan rystysillä, toki basso-osku katoo ihmeissään, enkä kyllä myönnä mitä tapahtu, antaa pojan pyydellä anteeks olematonta. Pahin sattu silmälle: Musiikinopettajani on sellainen jazz-guru, joka saa pikku tolppa-apinankin aina innostumaan niin, ettei kerkeä joka lyöntiä tarkkailemaan. Sitten biisin oli määrä loppua niin minä poika olin huitasevinani täysiä jotain zildjianin kakkacrashia, SE OLIKIN SILMÄ! Ai saatana kun sattu, ja nolotti, kun luokan tytöt oli juuri nähneet iljettävän pojan soittavan hienosti jazzia. Pylly... Sattuuhan näitä. Kiitti vielä, sait mut oikeen muisteleen vanhoja. :) EDIT:siis kapula lipesi sen verran että osui MUN silmään.. ei esim. open tai jotain.. :) Ainoa
Lääke
Krapulan
Oireisiin |
anzelmosm 12.04.2005 19:59:17 | |
---|
No ei kait sitä isonpia.. Virpan vanteeseen tullu joskus aikoinaan hakattua hirvät arvet etusormen keskimmäisessä nivelessä.. ja samaa kohtaa on tullu joskus haikan kulmaan telottua. Mutta paras oli ku kurottelin setin eestä haikka-adapteria kiinni ja siitä ku kiskouduin takasi nii jäi perhanan killuttimet (korvis) peltitelineen ruuvista kiinni ja melkee repesi koko korva irti.. Mutta se kyllä pisti naurattamaan hyvinkin pitkälti. http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta
[14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä
|| Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna |
Kosminen 12.04.2005 20:30:36 | |
---|
Usein, leveälahkeisilla farkuilla soittaessani, eksyy pedaalin nuija lahkeen sisään, ja pahimmillaan onnistuu johonkin langanpätkään jäämään jumiin. Sekin on mukava kesken biisin sieltä noukkia ja yrittää pitää biisi kasassa. Hoho, mullekin sattu tuota lahkeeseenmenoa joskus muinoin, mutta ei oo enää sattunu, vaikka käytän samanlaisia farkkuja edelleen. Pedaalinvaihto siis taisi auttaa. Onhan sitä aina sattunut kaikkea. Joskus saattaa lyödä kapulalla itteä naamaan. Ja se kun vaikka sattuu sormesta jäämään nahka kapulan ja virvelin kantin väliin, niin eihän sitä huomaa vasta kun veriroiskeista. Kai soittaminen on niin innostavaa että adrenaliini kohoaa ja kipua ei tunne vasta ku jälkeenpäin. Kalamies#16 >-)))> |
tolppa-apina 12.04.2005 21:03:52 | |
---|
No ei kait sitä isonpia.. Virpan vanteeseen tullu joskus aikoinaan hakattua hirvät arvet etusormen keskimmäisessä nivelessä.. ja samaa kohtaa on tullu joskus haikan kulmaan telottua. Mutta paras oli ku kurottelin setin eestä haikka-adapteria kiinni ja siitä ku kiskouduin takasi nii jäi perhanan killuttimet (korvis) peltitelineen ruuvista kiinni ja melkee repesi koko korva irti.. Mutta se kyllä pisti naurattamaan hyvinkin pitkälti. ai saatana! Ainoa
Lääke
Krapulan
Oireisiin |
Stratton 12.04.2005 21:08:28 | |
---|
Kömmähdyksiä. Kesken erään biisin viimeisen brigen jälkeisein fillin aikana kapula lentää kaaressa noin 5 metriä. Varakapulaa ei lähellä saatavilla niin hakkasin sitten kädellä virppaan vikan kertsin. Näin tälläkertaa. Nykysin varakapulat käden etäisyydellä. Mitä enempi tomeja sul on sen parempi rumpali oot. Koita nyt tajuta jo. Ei voi osata soittaa jos on vaan kaks tomia ja yks basari. |
TAMAS 12.04.2005 21:13:57 | |
---|
no mulla ei kovin erikoista. paitsi kerran innostuin vähän liikaa ja sain kapulan nupista silmääni. niinpähän kun se on |
kattila 12.04.2005 21:45:30 | |
---|
Olen kesken biisin tippunut lavalta. Onneksi ei ollut korkea lava. Olen lyönyt kapulalla niin kovaa polveen, että siinä oli seuraavan viikon punainen kapulan jälki. Reväyttänyt vatsalihakset hurjan loppufiilistelyn aikana. Kaikkea pikkutelomista. Dust to dust |
ltg 12.04.2005 21:52:05 | |
---|
Kerran eräs bändiimme kuulumaton hemmo heitti minua kesken biisin pienellä kapulanpalalla, ei kuitenkaan osunut. Minulta katkesi juuri sopivasti oma kapula, ja sen kummemmin ajattelematta heitin sillä takaisin. Silmäkulmaanhan se osui, ja veri lensi. Olikin melko terävä kapulanpätkä. Pyysin anteeksi. Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei. |
Shitmanek 12.04.2005 21:55:54 | |
---|
no mulla ei kovin erikoista. paitsi kerran innostuin vähän liikaa ja sain kapulan nupista silmääni. Näitä käy välillä ja joskus hakkaan myös itseäni päähän. Tosin onneksi aina vaan vähenemässä määrin. |
miscage 12.04.2005 22:58:25 (muokattu 12.04.2005 22:59:12) | |
---|
Välillä "tulee päihin", siinä samassa saattaa silmälasit lentää. Kerran kun laitettiin oikein menobiisi käyntiin, olin juuri tempaisemassa alkufilliä, niin nappasin kapulalla itseltäni koss+kuusi-yhdistelmän pois korvista. Se vähän kajahti ikävästi tärykalvoilla... Osta! |
hollmi-5 12.04.2005 23:25:48 (muokattu 12.04.2005 23:26:08) | |
---|
Kerran unohtui rummut kämpille. Keikkamestalle tuli vain symbaalit ja HW. Toisella kertaa hääjuoma maistui niin, että Yle Suomen nykyinen kanavajohtaja soitteli viimeiset biisit, kun itse en kyennyt (keikkapalkkio nesteenä...) Rumpujakkarasta katkesi jalkakin yhdellä keikalla. Ukko nurin ja biisi kesken. Samaisella jakkaralla oli tapana yleensä vain pudota alimpaan asentoon, joka sekin oli kiusallista. Bassarin pedaalista on joskus nuija lähtenyt irti. Ei oikein BD erotu ilman nuijaa. Mika Hollström |
mr_b 13.04.2005 00:24:14 (muokattu 13.04.2005 00:29:07) | |
---|
Samaisella jakkaralla oli tapana yleensä vain pudota alimpaan asentoon, joka sekin oli kiusallista. Tuo on muuten helvetin ärsyttävää ja aika koomisen näköistä. Suurinta osaa ylläolevista on tapahtunut + normaaleja pelti-kääntyy-ylösalaisin-telineessä-kesken-keikan -tilanteita ja tavaraa on tullut varpaille kesken biisin (2 lehmänkelloa + teline, auh). Suosikkejani on varmaan ollut kun treeneissä kaatuva symbaali leikkasi poikki sähköjohdon ja sulakkeet paloivat tai kun tuolin yksi jalka oli rumpukorokkeella matolla, mutta jäykkä matto olikin vähän korokkeen reunan ulkopuolella ja *hups* rumpali katoaa lattianrakoon encoren alussa. Näyttävää oli myös kun kapulan tapaisesti käyttämäni marakassi halkeaa kesken biisin, kauhea pölypöllähdys ja joka paikka täynnä pieniä rakeita... Edit: Muutenkin meininki on aina toisinaan ultraproota http://www.abandcalledstreetcar.net/gallery/16/pro4.jpg The man-machine, semi-human being. |
Stereophile 13.04.2005 06:03:37 (muokattu 13.04.2005 06:04:55) | |
---|
Kaikenlaista sattuu... Olin just ostanu nämä mapexit käytettynä ja bändikavereiden kans naureskeltiin kun virvelinkalvossa oli kuivanutta verta. No, aloin sitten soittelemaan mielissäni, ja eiköhän pelliniskua kuolettaessa tökkää reuna peukalon kynnen alle (n. 5mm repes...). Ja lisää verta kalvoissa... Välillä on tullu hakattua kapulalla tomarin sijasta suoraan kämmenselkään, ei tunnu kovin kivalta sekään. Ja päähän. Keikalla ei onneksi mitään IHAN älyttömiä ole sattunu, mitä nyt joskus virvelinkalvo menee keskeltä halki (vanteesta vanteeseen), eikä tietenkään ole varavirveliä. Siinä joutu soittamaan halenneella virpankalvolla n.1,5 biisiä ennenkuin joku kaivoi jostakin uuden. Huom, kalvon... Vaihda vielä biisien välissä virpan kalvo. Ei tainnu olla huippuvireessä loppukeikalla... Edit: Ai niin, hyvä topic. Plus. Ei paskin, mutta huonommasta päästä... |
Bobana 13.04.2005 08:49:54 | |
---|
Juu, Soittelin kaverin setillä joskus aikoinaan ja siinä oli virvelissä semmonen vitun demppirengas joka oli saksittu vanhasta kalvosta. Se oli kiinni parilla palalla maalarinteippiä. Noh, tuli sellanen ripeä filli joka alkoi virpasta ja kun piti siirtyä ekalle tomille, kapula oli mennyt sen renkaan alle ja tietenkin kapulaa ylös vetäessä se stanan rengas sinkoutui suoraan silmään. Siis se rengas oli valmiiksi poikki ja siis vitun terävä. Üüber huonoa tuuria josta seurasi lukemattomien lekurireissujen piinaava aikakausi. Milloin öögaa värjättiin haavojen ym. muiden irtopaskojen takia ja milloin muuten vaan sorkittiin. Ja kaiken hyvän päälle 24h armoton särky ja kirvely, sekä tunne että silmässä on futiksen kokoinen kerä piikkilankaa luomen alla... Vähänkään samantapaista tuskaa esiintyy vain hammaslääkärissä tehtävässä juurihoidossa ilman puudutusta. Meni noin puoli vuotta mutta onneksi näkö säilyi ja vaivatkin ovat jo taakse jäänyttä elämää. Siis, heivatkaa ne vitun irtorenkaat huidun kukkaseen ja käyttäkää teippiä ym. jos sitä nyt välttämättä muka tarvii dempata. |
Ussr 13.04.2005 09:26:50 | |
---|
Näitähän löytyy... Rystyset kolisee vähän väliä haikan kulmaan tai virvelin kanttiin joten lähes aina saa soittaa teippiä sormissa. Housunlahkeet taitaa olla vähän kaikilla ongelmana, siitäkin selviää kun käärii lahjetta hieman ylöspäin. Keikoilla ei taida olla mitään pahempaa sattunut, mitä nyt kerran basaripedaalin nuija lähti omille teilleen kesken biisin...oli sitten mukava etsiskellä sitä kiristysruuvia pimeällä lavalla biisin loputtua... |
kampela 13.04.2005 09:37:22 | |
---|
Suutuin kerran komppia soittaessani ja päätin lyödä symbaalia. Vetäsin suoraan kanttiin ja veri lens, tais luukin vähän pilkottaa. Hikkupiljaatyvähulee.. |
Terok 13.04.2005 09:48:41 | |
---|
China kaatui -> osui vahvistimen sähköjohtoon = katkennut piuha, kipinöitä ja palojälki + lommo chinaan sekä pistorasia missä vahvistin oli ei enää toimi treeniksellä... |