Aihe: Tommy Lee rumpalina
1 2 3
Flash
21.01.2005 08:22:44

Eka kirjoitus tälle osastolle. :) En löytänyt aikaisempaa juttua tästä häiskästä, joten kysynpäs nyt mitä mieltä te rumpalit olette Tommy Leestä? Näin maallikkona ainakin äijän soittoa on ilo kuunnella ja katsoa, mutta onko Lee "oikeasti" hyvä?

Kesän Mötikkä keikalle liput varattuna oikeastaan vaan sen takia, että näkee ja kuulee Leen soittoa livenä. Viime syksyn Rushin keikka taisi olla ensimmäinen, kun tuli oikeastaan koko setti vain vahdattua rumpalin soittoa. :) Oli se hienoa. Veikkaanpa, että Mötleyn keikalla voi käydä samalla tavalla.
There Is A Light That Never Goes Out
fifehole
21.01.2005 08:52:49

No sanoa että T-bone on minulle kaikkein merkittävin rumpali koska juuri hänen takia rupesin rumpuja aikoinaan soittamaan. Pidän edelleen äijän soitosta kovasti ja odotan innolla kesän keikkaa. Viimeksi on ukin soittoa nähnyt ja kuullut livenä vuonna 86.

Tuossa aiemmin oli puhetta showmeiningistä ja tätä herraa pidän siinä parhaimpana. Hienon näköistä kun kapulat pyörii ja ukko heiluu pitkillä laihoilla käsillä kuin tuulimylly. Pyörivistä rumpulavoista puhumattakaan.

Tekniikkaa ja taitoa löytyy vaikka muille jakaa, mutta silti malttaa soittaa yksinkertaisesti mikä on hyvä.

Erittäin hyvä tyylitaju.

Kiinnitin 80-luvulla huomiota Tommyn tapaan chokata symbaali fillin päätteeksi (esim. Looks that kill), kävi kyllä kätevästi ja kuullosti hyvältä.
Head for an eye
beethro
21.01.2005 09:32:55
Mua harmittaa kun en oikeen hirveesti oo tota Tommyn kuuluisaa show-meininkiä päässy näkemään.
Tekniikasta ym en oikein osaa sanoa, kun oon niin vähän herran soittoa nähnyt, mutta mun mielestä siinä mielessä oikein hyvä rumpali, että soittaa vähän mutta maukkaita juttuja ja komppi kulkee oikein hyvin.
Mötley cruen kulta-aikoina Leellä ois ollu mun mielestä parantamisen varaa lähinnä vaan rumpusoundeissa, sillä ne oli ikävä kyllä hänelläkin sitä kuuluisaa kasaria.
Jaakko
fifehole
21.01.2005 10:35:39

Mua harmittaa kun en oikeen hirveesti oo tota Tommyn kuuluisaa show-meininkiä päässy näkemään.
Tekniikasta ym en oikein osaa sanoa, kun oon niin vähän herran soittoa nähnyt, mutta mun mielestä siinä mielessä oikein hyvä rumpali, että soittaa vähän mutta maukkaita juttuja ja komppi kulkee oikein hyvin.
Mötley cruen kulta-aikoina Leellä ois ollu mun mielestä parantamisen varaa lähinnä vaan rumpusoundeissa, sillä ne oli ikävä kyllä hänelläkin sitä kuuluisaa kasaria.

Aivan samaa mieltä kanssasi tuosta soitosta. Soundeista pakko sanoa senverran että siihen aikaan rummut olivat tuumakooltaan helvetin isoja ja näyttäviä eikä rumpusoundeihin kiinnitetty samanlaista huomiota kuin tänäpäivänä. Ainakin mun mielestä tuommoinen iso rumpu on vaikea virittää hyvän kuuloseksi tai ei 80-luvun kuuloseksi, mutta minä en olekkaan mikään pro.

Mutta onneksi kehitys menee eteenpäin eikä mennä niihin 70-luvun soundeihin(Black Sabbath ym. suuret)
Head for an eye
bluesman86
21.01.2005 11:58:24 (muokattu 21.01.2005 11:59:10)
Aivan samaa mieltä kanssasi tuosta soitosta. Soundeista pakko sanoa senverran että siihen aikaan rummut olivat tuumakooltaan helvetin isoja ja näyttäviä eikä rumpusoundeihin kiinnitetty samanlaista huomiota kuin tänäpäivänä. Ainakin mun mielestä tuommoinen iso rumpu on vaikea virittää hyvän kuuloseksi tai ei 80-luvun kuuloseksi, mutta minä en olekkaan mikään pro.

Mutta onneksi kehitys menee eteenpäin eikä mennä niihin 70-luvun soundeihin(Black Sabbath ym. suuret)

mikä voiskaan olla siistimmän kuulosta kun oikeen kunnolla lätisevät ja paukkuvat kasari saundit ja se virvelisoundi on jotain niin saatanan hienoo. niin ja ite tykkään tommyn soitosta PALJON.
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
Flash
21.01.2005 12:41:32

Kiinnitin 80-luvulla huomiota Tommyn tapaan chokata symbaali fillin päätteeksi (esim. Looks that kill), kävi kyllä kätevästi ja kuullosti hyvältä.

Juu, se onkin hienon näköistä meininkiä. Ja tuokin tuntuu olevan taito, mitä kaikilla rumpaleilla ei näytä olevan...
hollmi-5
21.01.2005 16:36:44
Mutta onneksi kehitys menee eteenpäin eikä mennä niihin 70-luvun soundeihin(Black Sabbath ym. suuret

Luulenpa, että enemmänkin ne soundit johtuivat tuotannollisista ja äänityksellisistä syistä. Kyllä siellä hyviäkin soundeja on kuultavissa. Bonham-soundi, Peter Gabrielin levyt, Steely Dan, Motown-tuotanto, Sinatran levyt...
Mika Hollström
beethro
21.01.2005 16:52:01
Kyllä mä tykkään monistakin 70-luvun soundeista. Kasari soundit vaan ei sytytä ollenkaan, vaikka 80-luvulla tehtiinkin paljon hyvää rokkia.
Jaakko
fifehole
21.01.2005 18:01:23

Luulenpa, että enemmänkin ne soundit johtuivat tuotannollisista ja äänityksellisistä syistä. Kyllä siellä hyviäkin soundeja on kuultavissa. Bonham-soundi, Peter Gabrielin levyt, Steely Dan, Motown-tuotanto, Sinatran levyt...

Nimenomaan tätä tarkoitin, sillä kyllä rummut varmasti soi hienommin livenä kuin taltioinneissa 70-luvulla. Sen ajan mikeillä ei kuitenkaan päästy lähellekkään tämän päivän hz:jä. Nauhureita tosin käytetään tänäpäivänäkin paljon rumpuja nauhottaessa hyvän soundinsa takia.
Head for an eye
Putte
21.01.2005 20:26:30
Kova tyyppi..Feelgood kiertueen aikana sillä oli niitä kivoja temppuja, että se lens rumpujen kansssa siellä katossa, ja tippu sieltä alas köyden varassa yms..Tykkään paljon rumpalina, yksi suosikeistani ehdottomasti..
Hanoi Rocks on myyny 300 miljoonaa albumia Kuubassa"-Andy McCoy
jazzmies
21.01.2005 23:00:41
Soundeista pakko sanoa senverran että siihen aikaan rummut olivat tuumakooltaan helvetin isoja ja näyttäviä eikä rumpusoundeihin kiinnitetty samanlaista huomiota kuin tänäpäivänä.

Höpönlöpöä. Rumpalit ovat aina kiinnittäneet huomiota soundeihinsa. Äänittäjätkin osasivat asiansa ja miksaajat saivat (useimmiten) rummut kuulostamaan vielä 1980-luvun puoleen väliin asti akustisilta rummuilta. Kehityksen eteenpäin mennessä on soundeista tullut "virtuaalitodellista lumesoundia" triggauksineen, kompressoreineen ja täydellisine rumputiloineen. Itse en jaksa kuunnella täydellistä ja steriiliä paskasoundia minuuttiakaan, saati kvantisoitua rumpuraitaa. Vaikuttaa siltä etteivät levyn tuottajat ja miksaajat enää edes tiedä miltä musiikki kuulostaa akustisena. Sieläpä tehköön uusia, innovatiivisia ja täydellisiä soundeja kaikessa rauhassa.

Vieläkin jos haluaa soittaa rockia bottnerikkaalla soundilla ovat rummut suurikokoiset. Chick Webb käytti 28" bassaria, Bonzo 26" ja TL 26" ja soundi kuulostaa jokaisella noista bassorummulta eikä isotomilta. Kwanin Ristokin soittaa 24" ja sekin kuulostaa vielä bassorummulta suuressa bändissä. Ja lopuksi, mitä vikaa on Bill Wardin Slingerland-setin soundissa esim. Paris theatherin videotaltionnissa. Boom ja crash!
fifehole
21.01.2005 23:17:26

Höpönlöpöä. Rumpalit ovat aina kiinnittäneet huomiota soundeihinsa. Äänittäjätkin osasivat asiansa ja miksaajat saivat (useimmiten) rummut kuulostamaan vielä 1980-luvun puoleen väliin asti akustisilta rummuilta. Kehityksen eteenpäin mennessä on soundeista tullut "virtuaalitodellista lumesoundia" triggauksineen, kompressoreineen ja täydellisine rumputiloineen. Itse en jaksa kuunnella täydellistä ja steriiliä paskasoundia minuuttiakaan, saati kvantisoitua rumpuraitaa. Vaikuttaa siltä etteivät levyn tuottajat ja miksaajat enää edes tiedä miltä musiikki kuulostaa akustisena. Sieläpä tehköön uusia, innovatiivisia ja täydellisiä soundeja kaikessa rauhassa.

Vieläkin jos haluaa soittaa rockia bottnerikkaalla soundilla ovat rummut suurikokoiset. Chick Webb käytti 28" bassaria, Bonzo 26" ja TL 26" ja soundi kuulostaa jokaisella noista bassorummulta eikä isotomilta. Kwanin Ristokin soittaa 24" ja sekin kuulostaa vielä bassorummulta suuressa bändissä. Ja lopuksi, mitä vikaa on Bill Wardin Slingerland-setin soundissa esim. Paris theatherin videotaltionnissa. Boom ja crash!

Se onkin se tuotettu "massakorva" soundi mikä rulaa. Itse olin aivan extaasissa(ei siis essoissa) jokunen vuosi takaperin stokiksessa chili pepperssien keikalla kun Chad polki bassaria, jumalauta mikä soundi ja lisäksi tuntu kuin päänahka ois liikkunu eestakasin ja sydäkin sekos tahdeissaan. Vähän off topic mut anyway...maailma muuttuu ja soundit siinä mukana..eikö?
Head for an eye
Simbe
22.01.2005 15:46:20
Kyllä se meininkirummutuksen kärkinimiin kuuluu. Iso soundi ja hyvä fiilis. Uskomattomia temppuja, kapula voi lähteä virveliniskusta yläilmoihin ja laskeutuu hyppysiin taas pari tahtia myöhemmin ja komppi kulkee koko ajan. Kesällähän se nähdään sitten kuinka kova se oikeasti on.

Mulla on pieni videonpätkä, kun Tommy soittaa jossain gaalassa Sum 41:n vieraana ja jostain kiipeää lavalle vielä Rob Halfordkin. Kyllä ne kaksi legendaa ottavat homman haltuun hiukan 'erilaisti'...
Se basariviritys on mielenkiintoinen, liekö tuplapedaaliin viritetty kaksi erikokoista rumpua soimaan samanaikaisesti?

Tiettävästi Tömmy harjoitteli kapulanpyöritystä siskonsa marssipatukalla... (öö, siis joku semmonen paraateissa pyöriteltävä puikko)

Vaimonhakkausinto himmentää kyllä aika paljon ton jätkän arvostuksesta, hakkasi vain rumpuja. Kyllä esim. Twist Twist meni jo idolilistalla ohi tossa männäkesänä... :)
Rock'n roll'n blues'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
sirdickyj
22.01.2005 16:14:38
Niin kova rumpali ettei mitään tolkkua, ainoita joiden mukana koko bändinsä elää tai kuolee (muita; Bonham, Chad Smith, Ian Paice...sis mm.). Korostaisin siis, että koskee ulkoisen habituksen lisäksi myös mitä suurimmassa määrin herran supersvengaavaa perusbiittiä. Lähes ainoa syy, miksi mullakin on liput kasäkuun Mötikkä-keikalle.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
jazzmies
22.01.2005 17:07:55
Itse olin aivan extaasissa(ei siis essoissa) jokunen vuosi takaperin stokiksessa chili pepperssien keikalla kun Chad polki bassaria, jumalauta mikä soundi ja lisäksi tuntu kuin päänahka ois liikkunu eestakasin ja sydäkin sekos tahdeissaan. Vähän off topic mut anyway...maailma muuttuu ja soundit siinä mukana..eikö?

Vaikka kirjoituksessa on vähän trollisävyjä, niin otetaan kantaa:P Ehjä joillekin saattaa musiikkinautinnon tärkein olemus olla fyysinen pahoinvointi jymäkästä bassorummusta etc, mutta minulle musiikki merkitsee luonnollista elämän soivaa jatketta, inhimillistä soundia.

Maailma on muuttunut ihmisen takia, koska ihminen on yhtä tyhmä ja ahne kuin aina; soundi on muuttunut ihmisen tyhmyyden ja ahneuden takia, mutta rumpu on yhtä hyväsoundinen kuin aina. Bum! Seiskytluvun lopulla tuli kaksikerroskalvot ja soundi kuoli, Porcaro ja kumppanit palauttivat rummun sustainiin; kasarifuusio toi pehmeänpyöreät turvasoundit, Bill Stewart muistutti että rummussa voi olla eri sävyjäkin; Mike Portnoy on saanut settinsä kuulostamaan tietokonepeliltä, ? saa taas kohta rummut soimaan sen _omalla_ soundilla onneksi. "Uusia soundeja" tulee ja menee, mutta rumpu säilyy.
akk61
22.01.2005 17:18:14

Käykääs kattoon www.tommylee.tv videon pätkää ja muuta
huttua äijän omilla sivuilla... tosin hieman hatuttaa kun tomppa on laittanu rahankeruuta jos meinaa katella tarkempaa esim. videon pätkiä...
Jos herran meininkiä haluaa kattella enempi niin hommatkaa
mötiköiden dvd/viideoita...uskomaton äijä, varsinkin se keinuva...pyörivä härdelli... vanhakin on nuortunut sitä
pyöritellessä ruudussa...
sirdickyj
22.01.2005 17:40:10
Jos herran meininkiä haluaa kattella enempi niin hommatkaa
mötiköiden dvd/viideoita...uskomaton äijä, varsinkin se keinuva...pyörivä härdelli... vanhakin on nuortunut sitä
pyöritellessä ruudussa...

Niin, mitään live-DVD:tä, jossa Tommy Lee soittaa, ei käsittääkseni ole. Vain sellainen, jossa pannuissa on Samantha Maloney. Ja se on ihan eri juttu se.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Alpha
22.01.2005 18:46:44
Juu, se onkin hienon näköistä meininkiä. Ja tuokin tuntuu olevan taito, mitä kaikilla rumpaleilla ei näytä olevan...

Onko tämä chokkaaminen sitä, kun toisella(tai miksei samallakin) kädellä tukahdutetaan symbaalin saundi, kun se syttyy? Itse tuota kanssa harrastan ja on kyllä rumpalinkin vinkkelistä cool...
Flash
22.01.2005 21:22:37

Vanhoja ja uusia livepätkiä voi käydä katselemassa osoitteessa: http://www.miwebhelp.com/crue05.htm

Pätkät vaihtuvat muutaman päivän välein. Muutamia aika hyviä tuolla on ollut.
fifehole
23.01.2005 14:27:20

Niin, mitään live-DVD:tä, jossa Tommy Lee soittaa, ei käsittääkseni ole. Vain sellainen, jossa pannuissa on Samantha Maloney. Ja se on ihan eri juttu se.

greatest video hits DVD:ssä on muutama live video.
Head for an eye
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)