Aihe: Miten tuoda uusia ääniä rumpumoduliin tietokoneelta?
1
FunkyDrummer
11.09.2005 22:43:48
Kysyin kyseistä asiaa Thomannilta ja he vastasivat että tämä onnistuu vain Ddrumin modulissa, jota Euroopasta ei saa.
Toisena vaihtoehtona he ehdottivat rumpukone/samplerin esim. Akai MPC1000 hankkimista. Mutta onko olemassa minkään sortin kotikonstia jolla saisi esim. Rolandin TD-6 moduliin tai vaikkapa Alesiksen dm5:een omia ääniä? Niistähän ainakin löytyy MIDI IN -liitäntä. Vai täytyykö minun vain hankkia jokin sampleri?
Kertokaapa, jos teillä on mitään tietoa asiasta..itse olen näissä asioissa aivan untuvikko.
LumPus
11.09.2005 23:27:01
Kysyin kyseistä asiaa Thomannilta ja he vastasivat että tämä onnistuu vain Ddrumin modulissa, jota Euroopasta ei saa.
Toisena vaihtoehtona he ehdottivat rumpukone/samplerin esim. Akai MPC1000 hankkimista. Mutta onko olemassa minkään sortin kotikonstia jolla saisi esim. Rolandin TD-6 moduliin tai vaikkapa Alesiksen dm5:een omia ääniä? Niistähän ainakin löytyy MIDI IN -liitäntä. Vai täytyykö minun vain hankkia jokin sampleri?
Kertokaapa, jos teillä on mitään tietoa asiasta..itse olen näissä asioissa aivan untuvikko.

jep, tämäpä ei noilla mainitsemillasi moduleilla onnistu.
Midi nimenomaan toimii pähkinänkuoressa niin, että Midi kanavassa toimitetaan tiedot (iskun pituus, kovuus, kanava jne) ja saundi tulee modulista johon soitetaan. eli voit soittaa esim. rolandejasi ja ajaa saundit ulos jammun halpiskiipparista jos näin haluat. mutta uusia saundeja et tosiaan saa sinne ladattua.
Ddrum on tosiaan yksi mahdollisuus, mutta suomessa ei saa maahantuojalta kuin ddrum 4 aivoa ja sen päivitystä, nyt en muista mihin ko. firman aivoon sai ladattua omia sämplejä.

eli aikas vaikea on tuota ratkaista. ei toimi ainakaan kovin edullisilla vehkeillä, eikun samplereita kattelemaan.
anzelmosm
12.09.2005 10:32:38

No aivon midiportin ja tietokoneen kans pelailemallahan saat tietokoneelta pistettyä vaikka pierun basariksi.. Mut ei niitä saundeja sinne moduliin pysty lataileen että se vaatii sen tietokoneen aina kaveriksi.
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
FunkyDrummer
12.09.2005 18:11:46
Kiitos vastauksista!

No aivon midiportin ja tietokoneen kans pelailemallahan saat tietokoneelta pistettyä vaikka pierun basariksi.. Mut ei niitä saundeja sinne moduliin pysty lataileen että se vaatii sen tietokoneen aina kaveriksi.

Tuohan kuulostikin hyvältä! Voin siis unohtaa sen samplerin hankkimisen, sillä tietokonehan minulla jo on. No miten tämä operaatio sitten käytännössä tapahtuu? Kelpaako mikä tahansa moduli, jossa on midi-liitännät? Entä tarvitsenko jonkin erikoisen
tietokoneohjelman? Joitain musiikkiohjelmia minulta jo löytyy
(fruity loops, cool edit...).
Rumpalisti
12.09.2005 19:06:59

Taisivat Thomannilla unohtaa tuon Yamahan DTXtremen aivon johon saa omia sampleja ladattua muistikortilta. Tosin tuo modulihan on suht tyyris. Samoissa hinnoissa Rolandin TD-12:n kanssa.
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
Katiska
12.09.2005 22:28:49
Rolandin SPD-S vehkeeseen saa tuotua omia ääniä. Tuo nyt ei tosin varsinaisesti ole rumpusettimoduuli.
Alesiksen DM Pro malliin taitaa saada myös omia saundeja.
anzelmosm
13.09.2005 11:51:26

Kiitos vastauksista!

Tuohan kuulostikin hyvältä! Voin siis unohtaa sen samplerin hankkimisen, sillä tietokonehan minulla jo on. No miten tämä operaatio sitten käytännössä tapahtuu? Kelpaako mikä tahansa moduli, jossa on midi-liitännät? Entä tarvitsenko jonkin erikoisen
tietokoneohjelman? Joitain musiikkiohjelmia minulta jo löytyy
(fruity loops, cool edit...).

Oon itekin vähän pihalla vielä tuosta aiheesta mutta pitäis toimia kun vaan modulista löytyy midiröörit josta piuha tietokoneen midiporttiin (peliohjainportti) ja sitte jotain battery softaa joka toimii itsenäisesti tai ainakin cubase ohjelman alla.. tjsp. joku viisaampi varmasti osais esittää asian hienommin.
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
FunkyDrummer
15.09.2005 19:08:05
Tuota Alesiksen DM5 Prota ei taida suomesta tai edes Thomannilta löytyä...

Oon itekin vähän pihalla vielä tuosta aiheesta mutta pitäis toimia kun vaan modulista löytyy midiröörit josta piuha tietokoneen midiporttiin (peliohjainportti) ja sitte jotain battery softaa joka toimii itsenäisesti tai ainakin cubase ohjelman alla.. tjsp. joku viisaampi varmasti osais esittää asian hienommin.

Osaisiko kukaan selittää tätä yksityiskohtaisemmin?
Stereophile
16.09.2005 04:57:05

Osaisiko kukaan selittää tätä yksityiskohtaisemmin?

Moduulin Midi Out -> Tietokoneen Midi Input

Tietokoneessa pitää olla jonkinlainen softasampleri (esin battery, vsampler tms.) jonne sitten asetellaan ne soundit. Loppujen lopuksi melko yksinkertaista, mutta käytännössä voi joutua aika paljon säätämään kaikenlaista pientä. Ja ei kun kokeilemaan...
En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
musti_dog
16.09.2005 08:39:22

Ddrum on tosiaan yksi mahdollisuus, mutta suomessa ei saa maahantuojalta kuin ddrum 4 aivoa

Mikä firma on Ddrum maahantuoja?? Olen itse havittelemassa Ddrum triggereitä ja aivoa, mutta vastauksena olen saanut, ettei Suomesta saa kyseisiä tuotteita!! Niin ja mistä ootte tilanneet kyseiseiä vermeitä, jos nyt yleensäkki ootte tilanneet?
Ja mullahan on sitä selekäruotoa!!!!
LumPus
16.09.2005 08:53:20
Mikä firma on Ddrum maahantuoja?? Olen itse havittelemassa Ddrum triggereitä ja aivoa, mutta vastauksena olen saanut, ettei Suomesta saa kyseisiä tuotteita!! Niin ja mistä ootte tilanneet kyseiseiä vermeitä, jos nyt yleensäkki ootte tilanneet?

soundata on maahantuoja, jälleenmyyjien pitäs saada sieltä tilattua myös..
musti_dog
16.09.2005 11:18:53 (muokattu 16.09.2005 11:21:40)

soundata

Jees... tattista. Soitin tossa just sinne, ni oli loppunu basaritriggerit. Ddrumin toimitukset on kuulemma juntturassa firman sisäisten muutosten takia. Vaikeeta näyttää olevan saanti, ku Thomanniki oli myyny kaiken loppuun. Mutta sen verran vielä, et mitä eroa on D-1600 ja DD-702 triggereillä??

Meni kyllä vähän offtopiciksi... sori vaan!
Ja mullahan on sitä selekäruotoa!!!!
KoRn88.
16.09.2005 12:15:54
Jees... tattista. Soitin tossa just sinne, ni oli loppunu basaritriggerit. Ddrumin toimitukset on kuulemma juntturassa firman sisäisten muutosten takia. Vaikeeta näyttää olevan saanti, ku Thomanniki oli myyny kaiken loppuun. Mutta sen verran vielä, et mitä eroa on D-1600 ja DD-702 triggereillä??

Meni kyllä vähän offtopiciksi... sori vaan!

Joskus lähetin nuista ddrumin triggereistä thomanille mailia ja sieltä sanottiin että Ddrumin omistaa nykyään joku Amerikkalainen firma ja niitä ei ihan lähi-aikoina tule Eurooppaan (tai ainakaan thomanille) lisää. Siitä nyt on jo pari kuukautta aikaa kun tuon mailin lähetin, että en tiedä nykytilannetta.
metallia Kemistä: UNIC
xerxes
16.09.2005 13:47:49
Clavia on myynyt rumpupuolen ja nyt voi ostaa myös oikeita akustisia ddrum-rumpuja. http://www.ddrum.com/home.htm
Relax.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)