Aihe: Basari olis tarkotus trigata
1
Legatus
19.09.2005 16:37:17 (muokattu 19.09.2005 18:15:40)
Juup eli sanokaapa millanen moduuli kannattais ostaa tohon basarin triggaus hommaan? Alesiksen dm-5 ois kiikarissa mutta kannattaako tää valinta? Viisaat neuvokaa..

EDIT: Viisaamat neuvokaa...
fox
19.09.2005 16:53:58

Juup eli sanokaapa millanen moduuli kannattais ostaa tohon basarin triggaus hommaan? Alesiksen dm-5 ois kiikarissa mutta kannattaako tää valinta? Viisaat neuvokaa..

Viisaasta en tiedä, mutta mulla on ollu kauan tuo, ja pidän sitä käyttökelposena ja kohtuullisen hintasena.. Triguna mulla on dDrumin ne tukevammat trigut.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Limbus
19.09.2005 19:38:08

ne tukevammat trigut.

Tell me more!!
En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta.
Legatus
19.09.2005 20:47:28
ne tukevammat trigut.

Niin, voitko kertoa enemmän nuista?
fox
20.09.2005 00:25:23

Tell me more!!

Niin kas, dDrumilla on kahdenlaisia triguja, se "halvempi" Red Shot ja sitte se "proompi", halvempi tulee tuohon viritysruuvin ja vanteen väliin sillä viritysruuvilla, kun taas tuo kalliimpi kiinnittyy vanteeseen. Muita eroja, halvemmassa on pietson johdot sellasessa paikassa, että hirveästi huitomalla VOI saada ne lyötyä poikki, ja ulostulo on jakilla, toinen on kunnolla koteloitu ja ulostulo XLR..
Onhan noita kunnolla koteloituja toki muitakin, olen nähny..en vaan tähän hätään merkkiä muista, mutta T-kaupan sedällä oli ainakin moisia. No hätä, ei ollu Millenniumeja..:)

Itse triggauksestahan tääl on useamman kerran ollu juttua..ja pietsotriggereistä. Toivottavasti oli vastaus riittävän laaja..
Outkast
20.09.2005 19:41:35

EDIT: Viisaamat neuvokaa...

No dm-5 on ainakin mm. Kai Hahdon valinta, jos pelkät basarit pitää trigata nii luulis sieltä sen oikean soundin basareihin löytyvän. Itse mitä olen oppilaitoksessani tuota vehjettä käyttänyt olen saanut siitä ihan hyvät soundit pihalle...Silloin kun konesoundeja on tarvinnut. Mutta enpä itse tosiaan triggaisi muutakuin basarit...
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
Legatus
20.09.2005 19:58:51
Juup elikkä taidanpa tilata tuon dm-5 kun nuo kommentit saavat minut vakuuttuneeksi. Kiitos paljon hyvistä neuvoista. Harmi vaan ku thomannilla ei ole enää ddrumin triggereitä, mut kyll ne saa jostai muualtakii...
WyW
20.09.2005 20:45:39 (muokattu 20.09.2005 20:49:43)

Ja iha vinkkinä. Älä vaan osta Redshotteja. Niistä ei tu ku pahalle mielelle. Semmone kunnon trigu kirpasee, mut vaan kerran. Redshotti kirpasee joka kerta ku semmosta käyttelee :)

edit: jos oot nopee, niin http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=21179869
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Jami
21.09.2005 01:27:25

Muistakaa poikeroiset että triggaus on järkevää vain Kumun rumpujen tasoisille rummuille. Kandee maksaa basarista 1500 euroa ja trigata se, sekä laitatuttaa iskut miksaajalla oikeille paikoilleen. Näin voi samaistua Anssiin. jee.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
fox
21.09.2005 01:38:51

Muistakaa poikeroiset että triggaus on järkevää vain Kumun rumpujen tasoisille rummuille..

Emmää ny noinkaan sanois.. mun vanhat Premarit on usein trigattuna.. Alesiksen lootassa on hyviä samplattuja soundeja (siis oikeista rummuista samplatut) niin pystyy vaihteleen vaikka sellasta kasari-basaria ja dzääz-basaria..
Mutta kyä mä sun pointtis kässään... nii ja tuolla toisaalla oon kanssas siinä topikissa ihan samaa mieltä..
Mutta kun nää ei kaikki vaan ymmärrä et rumpali on bändiä varten eikä bändi rumpalia..
ddrum54
21.09.2005 07:28:30
Mutta kun nää ei kaikki vaan ymmärrä et rumpali on bändiä varten eikä bändi rumpalia..

Absoluuttinen totuus on tämä. Siperia opettaa...
2`n 4
rm_wispila
21.09.2005 08:50:42
Alesista voin suositella.
Kaikissa tuon pajan vehkeissä on inhimilliset ja loogiset nappulat/käyttöliittymä, joten säädöt löytyvät nopeasti ja helposti. Manuaaleja ei tarvitse heti ekalta istumalta lähteä selailemaan...

Säätöjä löytyy myös riittävästi, ja hinta on edukas kilpailijoihin verrattuna. Räkkikoko on myös etu, ettei tarvitse mihinkään tolpan nokkaan viritellä.

On toiminut hyvin kaikkien mahdollisten pietsoläpyköiden kanssa mitä olen keksinyt kokeilla... 12 sisäänmenolla saat myös mahdollisuuden basarin triggauksen lisäksi maustaa settisi 11 perkka- yms. efektipädillä, jos tarvetta joskus tulee.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Nolte
21.09.2005 10:10:05
Muistakaa poikeroiset että triggaus on järkevää vain Kumun rumpujen tasoisille rummuille. Kandee maksaa basarista 1500 euroa ja trigata se, sekä laitatuttaa iskut miksaajalla oikeille paikoilleen. Näin voi samaistua Anssiin. jee.

Pelle! Mitäs jos sovittaisiin että jos otat viinaa, et kirjoittele tälle palstalle mitään? Tämä yhdistelmä ei selvästikään toimi!
Hyvät rummut, huono soittaja!
kampela
21.09.2005 10:17:24

Pelle! Mitäs jos sovittaisiin että jos otat viinaa, et kirjoittele tälle palstalle mitään? Tämä yhdistelmä ei selvästikään toimi!

Joo-o selvästi on Jaloviinaa maisteltu..
Peruna kerrallaan..
fox
21.09.2005 10:26:08

On toiminut hyvin kaikkien mahdollisten pietsoläpyköiden kanssa mitä olen keksinyt kokeilla... 12 sisäänmenolla saat myös mahdollisuuden basarin triggauksen lisäksi maustaa settisi 11 perkka- yms. efektipädillä, jos tarvetta joskus tulee.

Tilanteesta ja kullosestakin menyysta riippuen mulla saattaa olla siin lisänä (siis normi setin lisäksi) Octapadi ja 4-6 pietsopädiä, lattarikilkutin-soundeja ja erilaisia efektejä.. Alesiksessa on jotain 250 sämplee..
fox
21.09.2005 10:29:51

Absoluuttinen totuus on tämä. Siperia opettaa...

Kats näinhän se on, ja jos on huitonu humpasta heviin, niin..
Hyvä vuosi tuo 54...rokki syntyi silloin.. 8)
mäks
21.09.2005 12:07:08
ite hommasin juuri alesiksen dm-5 ja trikkeriks rolandin RT-7K (yhtä pasaria trikkaan) ja on toiminu ainaki tähän mennessä aivan törkeen hyvin. Ääniä dm-5:sta löytyy ihan hyvä määrä.
ha?
fox
21.09.2005 12:59:22

Ääniä dm-5:sta löytyy ihan hyvä määrä.

Ja mun mielestä ihan hyviä sampleja ne on. Toki joskus aina haluais jotain efektiä tms. jota ei löydy. Mutta kyllä tuosta DM-5:stä ihan tarpeeks löytyy noin yleisesti ottaen.
ddrum54
21.09.2005 14:25:22
Kats näinhän se on, ja jos on huitonu humpasta heviin, niin..
Hyvä vuosi tuo 54...rokki syntyi silloin.. 8)

Jepjep. Näinhän se pääsi käymään...

Toi on muuten hyvä toi humpasta heviin. Kannattaa soitella kaikenlaista musaa, kaikki kehittää. On myös todella hupaisaa heittää pikkuisen humppaakin välillä. Soittohommissa SAA olla hauskaakin... joskus edes.

Sori off - topic.
2`n 4
fox
21.09.2005 14:38:33

Kannattaa soitella kaikenlaista musaa, kaikki kehittää. On myös todella hupaisaa heittää pikkuisen humppaakin välillä. Soittohommissa SAA olla hauskaakin... joskus edes.

Ei sen parempaa taimiharjotusta ku "tanssimusiikki".. :) Prlääh.

Sori off - topic.

Ja myös täältä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)