Dnjmaster 17.09.2005 13:52:11 | |
---|
Elikkäs mitäs ottaisitte mukaan jos joutuisitte kähtemään "kevyemmällä setillä" unplugged keikalle? Itellä lähtis ehkä virppa (tietenki), haitsu, basari, lattiatomi, crash ja ride. kalamies#40 >-)))> |
zak69 17.09.2005 13:56:27 | |
---|
Joo, ottasin tamburiinin ja kaljakorin :) Niistähän löytyisi vaikka mitä soundeja. Oikeesti. "More groovy time" |
Niskamies 17.09.2005 14:48:40 | |
---|
Basari, virveli, ja haikka on hyvä perussetti. Jos jaksaa lisää kantaa, niin ensin lähtisi messiin vielä ride, ja sitten lattiatomi. Meitsi on meshissä! |
Aimo 17.09.2005 15:17:59 | |
---|
Mulla on tuolla kuvassa aika hyvä.. Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin. |
TomGoofy 17.09.2005 15:20:25 | |
---|
Mulla on tuolla kuvassa aika hyvä.. Oikee asenne.. |
Dnjmaster 17.09.2005 16:22:26 | |
---|
Mulla on tuolla kuvassa aika hyvä.. Mulla oo noin paljo kamaa normaalissakaan setissä =) kalamies#40 >-)))> |
Wiitala 17.09.2005 17:00:59 | |
---|
Cajón. Muuta ei tarvitse. Todettu toimivaksi ratkaisuksi moneen kertaan. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
totomiettinen 17.09.2005 17:18:13 | |
---|
Elikkäs mitäs ottaisitte mukaan jos joutuisitte kähtemään "kevyemmällä setillä" unplugged keikalle? Itellä lähtis ehkä virppa (tietenki), haitsu, basari, lattiatomi, crash ja ride. Noillahan sujuu jo kaikki. Tuollainen setti on ollut usealla keikalla mukana. White men can't jump |
Roberto 17.09.2005 23:08:07 (muokattu 17.09.2005 23:08:49) | |
---|
Mulla on tuolla kuvassa aika hyvä.. Melkonen invavessa... edit: Cajonilla pärjäilis varmaan |
miän vain 18.09.2005 10:33:38 | |
---|
Rideksi joku iso crash, crashiksi splash. Haitsu jostain pienistä ohuista pelleistä, jos löytyy sopivia. Yksi tomi riittänee. |
ÄM 18.09.2005 10:42:03 | |
---|
Niin mitä sillä "unplugged"-meiningillä sitten tarkoitetaan. Jos tosiaan vedetään ilman vahvareita, niin silloin mulla on 16"-isotomista tehty basari, snare, haikka ja 15"-crash, joka toimii samalla ridena. Risukepit ja sudit mukaan. Mutta usein, kun on kyse "unpluggend"-meiningistä, on kyse jostain "olohuoneen nurkka"-vedosta, jossa minimoidaan volyymia; pikku laulukaapit, akustiset kitarat ja basso suoraan mikseriin. Tämmösissä meiningeissä mä otan ehdottomasti sähkörummut kehiin. Se onkin aika mielenkiintoinen homma, kun muut soittimet menee akustisempaan suuntaan, menee rummut päinvastoin. Mutta toimii. |
Outkast 18.09.2005 10:45:40 | |
---|
Basariksi matkalaukku. Matkalaukussa keikkapaikalle kulkee basaripedaali, kapulat ja penkki mukavasti. Ei tietenkään mitään tuplapedaalia, koska noh...Matkalaukku on lähinnä aika pitkälti vain koriste. Sellainen virveli joka soi helposti pienemmälläkin volyymilla esim jokin teräs/messinki/alumiini virveli. Sitten tietysti thin hatut ja thin ride. Riippuen tietysti musiikkityylistä (no ei yleensä heviä vedetä unpluggedina) niittiride on hyvä valinta. Sitten jos taitoa riittää niin perusbeat pohjaiset biisit muuttuvat taitavan rumpalin käsittelyssä nopeasti sutikompeiksi, ei tosin tarvi nytkään hissutella, niillä sudeilla voi piestä sitä rideä kunnolla ja lyödä reilusti aksenttia siihen virveliin. Tai sitten lähtee riisikapula linjalla. "Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen |
Peace 18.09.2005 13:06:32 | |
---|
unplugged keikalle lähtis omakuvassa oleva setti Joona Rautiainen |
welho 18.09.2005 16:16:34 | |
---|
Elikkäs mitäs ottaisitte mukaan jos joutuisitte kähtemään "kevyemmällä setillä" unplugged keikalle? Itellä lähtis ehkä virppa (tietenki), haitsu, basari, lattiatomi, crash ja ride. Viimeksi oli "akustisella" keikalla drum katin keittolevy ja siinä rolandin td8 aivo. Ei kovin akustista:) Muutoin onpi ollut tuollainen vanhempi Starin moposetti parilla hyvällä lautasella varustettuna. Siihen vielä, sudit, malletit ja ohuet kapulat Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
Kosminen 19.09.2005 09:43:04 | |
---|
Tuli männäviikolla soitettua ensimmäiset unplugged-keikat bändissäni. Ekalla keikalla oli perussetti kahella tomilla ja yhellä crashilla. Toisella oli virvelicase basarina, tomeista ainoastaan 13" ja 0 crashia. Siinä piti jo vähän sävellellä ja lennosta muuttaa sovituksia jos oli biiseissä osia jotka ei vain taitu unpluggedina. Se tuli kyllä vähän äkkiä.. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
mr_b 19.09.2005 10:00:34 | |
---|
Mulla on tuolla kuvassa aika hyvä.. MTV:n Unplugged -sarjan perusteella yllättävän moni amerikkainen rock/heavy-rumpali on samaa mieltä... Assume the position! |
Kosminen 19.09.2005 12:28:44 | |
---|
Tuli männäviikolla soitettua ensimmäiset unplugged-keikat bändissäni. Ekalla keikalla oli perussetti kahella tomilla ja yhellä crashilla. Toisella oli virvelicase basarina, tomeista ainoastaan 13" ja 0 crashia. Siinä piti jo vähän sävellellä ja lennosta muuttaa sovituksia jos oli biiseissä osia jotka ei vain taitu unpluggedina. Se tuli kyllä vähän äkkiä.. EDIT: Ja sinne virvelicasen sisälle sujautettiin mikrofoni. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
M.i.k.key 19.09.2005 12:51:47 (muokattu 19.09.2005 12:58:49) | |
---|
Mulla on tuolla kuvassa aika hyvä.. Aika vaikea varmaan lyödä ohi osumatta johonkin lautaseen. Mä lopetan nää hommat! |
AP 19.09.2005 12:57:37 | |
---|
Niin mitä sillä "unplugged"-meiningillä sitten tarkoitetaan. Jos tosiaan vedetään ilman vahvareita, niin silloin mulla on 16"-isotomista tehty basari, snare, haikka ja 15"-crash, joka toimii samalla ridena. Risukepit ja sudit mukaan.
Hmm. Munsta taas olisi parempi vaikka ottaisi mukaan jonkunverran dempatunkin isomman bassarin, niin saisi sinne akustisen helinän pohjalla matalan "thudin" tehtyä. Risukepit ja sudit ehdottomasti. K100 #7
Ärlä #011 |
Kosminen 19.09.2005 14:34:01 | |
---|
Joo riisikepit tottakai. Jos ei osaa sutia. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |