Aihe: Räkkien ihmeellinen maailma 1 2 | |
---|---|
![]() 02.10.2005 22:27:50 | |
Varoitus: Tämän keskustelun tarkoitus on puhua räkeistä, kun en pari kolmea sivua taaksepäin kelattuani löytänyt yhtään asiasta puhuvaa ketjua. Hakukin on vielä tällä hetkellä alhaalla joten eiköhän se ole vain uuden ketjun aika. Jos mielipiteesi on "räkit on perseestä ja kuuluu pousereille" sinulla ei ole mitään asiaa tänne. Nyt tarvitaan neuvoja eikä turhaa vikinää. Kiitoksia. Eli, bändimme sai varsin hyvän bändikämpän ja minun ja laulajan rummut sitten yhdistellään tuonne ja nyt on aika miettiä setin laajennukseen liittyviä probleemeja. Tällä hetkellä settinä on perusmoposetti Tama Stagestar jossa kiinni Pearl Eliminator tuplapedaalit. Taman 18" basaari luultavasti korvataan laulajan 21" Millenium basarilla jossa on testien jälkeen todettu olevan paljon läskimpi soundi. Olen yhden bassorummun mies joten en mitään hirveätä räkkisysteemiä tule tarvitsemaan, mutta esimerkiksi tomien irroittaminen bassorummusta paremman asettelun ja akustiikan parantamisen takia on ehkä se tärkein asia tässä. Ja myös sen kolmannen tomin kiinnittämisen takia jonkinlainen räkkisysteemi tarvitaan. Ja kyllä, tosiaan tarvitsen niin "monta" tomia. Symbaaleja ei löydy vielä kuin ride, kaksi crashia ja tietenkin hi-hat, mutta niitä tuskin miljardia tulee koskaan hankittuakaan. Korkeintaan 2-3 noiden lisäksi. Joten siis minkälaisia eroja räkeillä on? Kannattaako ostaa 150-200 euron hintaluokassa pyörivää räkkiä vai pitääkö heti puskea 400 euron hintaluokkaan? Kannattaako räkkiä hankkia ollenkaan ja vain korvata se erilaisilla ständeillä kuten tässä setissä: http://www.dahmon.org/timo/drum/photos/2005-07-23/100-0004_IMG.jpg Sinäänsä tuollainen näyttää mielenkiintoiselta ja toimivalta, mutta tuleeko tuo kalliimmaksi ja toimiiko loppupeleissä? Heiluvatko tomit pelkän standin varassa? Tätä rackia olen pitänyt silmällä: http://www.thomann.de/thoiw3_dixon_ … 800_drumrack_komplett_prodinfo.html Hintansa puolesta sopiva ja noin teorissa näyttää jykevältä. Tosin myös aika lelumaiselta. Eli myönnän, että olen aivan pallo hukassa tämän asian kanssa. Apua arvostetaan. Osaako joku suositella tiettyä räkkiä tai muuta vinksaapeleiden kiinnityssysteemiä kokemuksesta? Bändin tyylisuunta on joku folkgothmelodeath-juttu, mutta oma soittotyyli ja tavoitteet ovat puhtaan death metallin puolella. Ihan vain jos tämä tieto jotenkin vaikuttaa räkin valintaan. Tosiaan tarkoituksena ei ole rakentaa mitään Flo Mounier tason rumpuhirviötä vaan tiukka ja toimiva setti. Finding beauty in the dissonance | |
![]() 02.10.2005 22:36:49 | |
http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_dr80_drum_rack_prodinfo.html Tuossa on hintaansa nähden hyväräkki. Tukeva ja muutenkin toimiva vekotin. Tuo dixoni on varmasti myös hyvä, mutta muista ettet osta milleniumia! | |
![]() 02.10.2005 22:42:30 | |
Mä lähtisin kanssa suosittelemaan noita Pearlin "aitauksia", joissa on siis räkkiä myös sivuilla. Pelkkä eturäkki on aika rajoitteellinen ja jos esim isotomi/-t on ruikkuvia, ei niitä saa siihen kiinni. | |
![]() 02.10.2005 22:45:10 | |
Pelkkä eturäkki on aika rajoitteellinen ja jos esim isotomi/-t on ruikkuvia, ei niitä saa siihen kiinni. Jep, juuri näin. Toisaalta kyllä kunnon telineet kestää hyvin vaikka niissä ois molemmat tomit kiinni. Ei heilu eikä huoju. | |
![]() 02.10.2005 22:52:31 | |
Jos sulle ei enempää roinaa tule, niin välttämättä räkkiä et tarvitse. 1kpl tuplatomiständi + 1kpl tomirauta crashtelineeseen clampilla. Se on siinä. Halvalla. 2`n 4 | |
![]() 02.10.2005 22:52:41 | |
Tuossa on hintaansa nähden hyväräkki. Tukeva ja muutenkin toimiva vekotin. Tuo dixoni on varmasti myös hyvä, mutta muista ettet osta milleniumia! Ah, tuota olen katsellut myös mutten perhana löytänyt linkkiä kun piti ketjua pistää pystyyn. Olen tuossa vain ihmetellyt, että kuvassa rackin jalat tuntuvat kuin "loppuvan kesken" eli onko kyse tosiaan vain kuvan puutteellisuudesta vai millä konstilla tuon räkin on tarkoitus pysyä paikoillaan? Tuo saattaisi hyvinkin olla mahdollinen kohde. Pearlista tuppaan tykkäävän muutenkin ja tosiaan erittäin hyvä pointti, että sivuillekkin asti kannattaa räkin yltää. Finding beauty in the dissonance | |
![]() 02.10.2005 22:58:09 | |
Jos mä ostaisin räkin vielä (myin just pois) niin se olis todennäkösesti tämä: http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ … sn=7e801de9ae30146ff49968378db80aac Vähän kalliimpi, mut takuulla hyvä&kestävä! Ja jos tilaat T-kaupasta, minkä tahansa räkin, muista tilata siihen tarpeeks lisäclampeja ja puomeja sun muuta hässäkkää. Risoo sit tilata niitä jälkeenpäin ja maksaa aina postikulut. Ei ihan joka kaupasta meinaan hyllystä noita löydy. Tai no, Pearlille saattaakin löytyä. Yhteinen kohtalomme on verinen, mutta veri on vieraan... | |
![]() 02.10.2005 23:42:36 | |
..rackin jalat tuntuvat kuin "loppuvan kesken" eli onko kyse tosiaan vain kuvan puutteellisuudesta vai millä konstilla tuon räkin on tarkoitus pysyä paikoillaan? Kyllä se on ihan livenä just tuollainen, kuin linkissä ja pysyy mukavasti pystyssä noilla neljällä jalalla. Ja asiaan: itse oon kovasti kallistunut perinteisiin telineratkaisuihin, koska räkkiä käyttämällä ei romuja vaan oikein saa sinne minne haluaa. Yks päivä yritin taas aloittaa räkin käytön, mutta hermohan siinä meni ja seuraavana päivänä räkki sai lähteä. Mulla on just tuo Pearlin DR-80 ja taidanpa laittaa sen tässä joku päivä torille.. I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) | |
![]() 03.10.2005 00:03:16 | |
Itsekin mietin aikoinaan räkin ostamista mutta tajusin, että sen hydyllisyys/tarpeellisuus tulee ajankohtaiseksi siinä vaiheessa kun tomeja, symbaaleita ym. härpäkkeitä on pitkälle toista kymmentä. Itsellä ei ollut lähellekään, eikä näytä olevan teikäläiselläkään. Jos olet kuitenkin sitä mieltä, että sellaisen häkin haluat ehdottomasti hankkia, niin anna palaa. Hienon näköinenhän sellanen ainakin on. "Soitetaanko vaihteeksi heviä?" | |
![]() 03.10.2005 00:23:16 | |
Mr. Morrown tapaan suosittelisin Pearlin DR-503a, on tukeva kuin mikä, ja koko on justiinsa passeli. DR-80 on vähän huteramman oloinen, mutta puolet halvempi toisaalta, joten jos rahaa ei kamalati ylimääräistä löydy, niin kyllä silläkin kamat ylhäällä pysyy. Munletti on mulletti | |
![]() 03.10.2005 06:37:05 (muokattu 03.10.2005 06:39:32) | |
Halvimmalla pääsee, kun tekee itse. Rautakaupasta alumiiniputkea ja rumpukaupasta klämppejä. Saa sellasen ku haluaa ja jos pitää olla näyttävä niin kiilostuslaikalla vaan alumiini peilikirkkaaksi. Omat räkkiputket tuli maksamaan n.40€ ja putkeahan tuli reilu 6metriä. Saatavilla oli myös tuota pearlin mallista neliöputkea, mutta se on pari euroa kalliimpaa metriltä. Ostamma sähkörumputtimet! | |
![]() 03.10.2005 10:07:31 | |
Jos tollasta yksi sivuista halajat niin http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ … _frontbridge_drumrack_prodinfo.html Siinä pitäis olla käypä ja halvempi ku tuo dixoni, ja on vielä kaupan päälle neliön muotosta tuo putki... tai eikai sekään haittaa jos et kauheen isoja tomeja kiinni ole psitämässäkään.. ja saahan siihen ostettua noita lisä sivujaki myöhemmin tietty... Se on aika paljo omasata mieltymyksistä kyse että tykkääkö vai ei... Clear my nuts and give me a milkshake! | |
![]() 03.10.2005 10:28:56 | |
Räkeistä kun on puhetta, niin onko kenelläkään kokemusta eri valmistajien klämpeistä. Kesällä ostin tuollaisen Dixonin räkin, jossa on siis 38mm putkea, joka on käsittääkseni jonkin sortin standardi? http://www.thomann.de/thoiw3_dixon_ … 950_drumrack_komplett_prodinfo.html Nyt olisi tarkoitus ostaa lisää klämppejä tuohon. Saako Suomesta mistään Dixonin klämppejä? Ainakin saksalaisissa kaupoissa Dixonit ovat edullisin vaihtoehto. Taman klämppien hinnat ovat ainakin Thomannilla reilusti korkeammat, joten niitä en ole vakavasti harkinnut http://www.thomann.de/thoiw3_dixon_rackklammer_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw3_tama_j24_rackklammer_prodinfo.html Yamahakin näkyy olevan myös kallis, ja onko putken paksuuskaan sama? http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_oc910u_prodinfo.html Gibraltar taidetaan tuntea laatumerkkinä räkeissä, mutta Thomann ei myy kuin gibsun halvempaa sarjaa, joka vaikuttaa samanlaiselta kuin Dixonkin, mutta kalliimmalta http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183893.html Mitä merkkiä/mallia suosittelisitte, ja mistä kannattaisi ostaa? Olen ajatellut Rockshopista tilaavani noita Dixoneita, onko tämä hyvä ratkaisu? Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. | |
![]() 03.10.2005 11:41:36 | |
Mä sijoitan enskuussa aika varmasti Pöörlin Iconiin neljä sivuseen Joey Jordison -henkiseen räkkihässäkkään.. ____Dave Lombardo___
Kovin | |
![]() 03.10.2005 12:41:07 | |
Tuossa on hintaansa nähden hyväräkki. Tukeva ja muutenkin toimiva vekotin. Tuo dixoni on varmasti myös hyvä, mutta muista ettet osta milleniumia! Mulla on käytössä tuollainen, eikä ole valittamista. Kaikki mahtuu hyvin paikalleen ja kasaaminen on helppoa ja vaivatonta. Räkki on ihan tukevan oloinen, ei se heilu eikä huoju. Huonona puolena sanottakoon että pikkukeikkojen nakkaaminen vaikeutuu kun ei ole normaaleja ständejä. Aina pitäisi olla koko kioski mukana, tai vähintään paljon tilaa räkille autossa. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 03.10.2005 13:57:23 | |
21" Millenium basarilla jossa on testien jälkeen todettu olevan paljon läskimpi soundi. Öö varmaan 22" kummiskin Olen yhden bassorummun mies joten en mitään hirveätä räkkisysteemiä tule tarvitsemaan, mutta esimerkiksi tomien irroittaminen bassorummusta paremman asettelun ja akustiikan parantamisen takia on ehkä se tärkein asia tässä. Ja myös sen kolmannen tomin kiinnittämisen takia jonkinlainen räkkisysteemi tarvitaan. Ja kyllä, tosiaan tarvitsen niin "monta" tomia. Symbaaleja ei löydy vielä kuin ride, kaksi crashia ja tietenkin hi-hat, mutta niitä tuskin miljardia tulee koskaan hankittuakaan. Korkeintaan 2-3 noiden lisäksi. Settisi kuulostaa siltä että en räkkiä suosittelisi. 2basarin kanssa räkki on ehdoton jos haluaa enemmä kuin 1 tai 2 etu tomia. Laita rahasi ennemmin hyvää tupla tomi ständiin ja pariin kunnon puomi ständiin, kuvailemasi kam määrä pysyy parhaiten niillä kasassa ja roudaaminen on helpompaa. http://www.dahmon.org/timo/drum/photos/2005-07-23/100-0004_IMG.jpg Sinäänsä tuollainen näyttää mielenkiintoiselta ja toimivalta, mutta tuleeko tuo kalliimmaksi ja toimiiko loppupeleissä? Heiluvatko tomit pelkän standin varassa? Samallaista set uppia käytän itsekin usein. Ei ne tomit heilu sen enempää kuin räkissäkään. Tätä rackia olen pitänyt silmällä: http://www.thomann.de/thoiw3_dixon_ … 800_drumrack_komplett_prodinfo.html Hintansa puolesta sopiva ja noin teorissa näyttää jykevältä. Tosin myös aika lelumaiselta. Eli myönnän, että olen aivan pallo hukassa tämän asian kanssa. Apua arvostetaan. Osaako joku suositella tiettyä räkkiä tai muuta vinksaapeleiden kiinnityssysteemiä kokemuksesta?. Mutta jos räkkiin päädyt osta se pearlin neliö putkinen. Mutta ieti tarkkaan räkkissä on paljon miinuksia silloin jos siihen ei tarvii saada 5 tomia ja 20 peltiä. Oma mielipiteeni menee kuta kuinkin näin : 1basari = ei räkkiä 2basaria =räkki kiitos :) Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 03.10.2005 15:18:38 | |
Mahtaisivatko nuo minun kamani (3 tomia + n.4 peltiä) pysyä tuollaisessa DR-80:ssä? Kun alkaa kovasti ärsyttää tuo tomien asettelemisen vaikeus ja houkuttelisi kovin saada bassarit vapaiksi. Rahaakin olisi suunnilleen sen verran että tuollaiseen voisi sijoittaa. | |
![]() 03.10.2005 16:13:26 (muokattu 04.10.2005 14:44:53) | |
Mahtaisivatko nuo minun kamani (3 tomia + n.4 peltiä) pysyä tuollaisessa DR-80:ssä? Kun alkaa kovasti ärsyttää tuo tomien asettelemisen vaikeus ja houkuttelisi kovin saada bassarit vapaiksi. Rahaakin olisi suunnilleen sen verran että tuollaiseen voisi sijoittaa. DR-80:stä ei kokemuksia, mutta puutteellisten säätömahdollisuuksien takia en sitä ostaisi, kun kerran vaakaputkien korkeutta ei voi säätää. Toinen syy miksi valitsinkin Dixonin, oli se, että mielestäni DR-80 on vaan helvetin ruma häkkyrä ;). Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. | |
![]() 04.10.2005 10:56:02 | |
Mahtaisivatko nuo minun kamani (3 tomia + n.4 peltiä) pysyä tuollaisessa DR-80:ssä? Kun alkaa kovasti ärsyttää tuo tomien asettelemisen vaikeus ja houkuttelisi kovin saada bassarit vapaiksi. Rahaakin olisi suunnilleen sen verran että tuollaiseen voisi sijoittaa. Uskoisin että kyllä pysyy. Aika paljon siitä olis varmaan sulle apua ainakin ton 3 etutompan kanssa. Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 04.10.2005 11:15:53 | |
Mulla on DR-100 vai mikähän se nyt sitten on. Kuitenkin saman tyylinen, kuin DR-80. Vanhempaa mallia, jonka korvasi sitten toi nykyinen kallimpi malli. Ei ole suurempia vaikeuksia ollut asettelun kanssa. Ja kun kamat on kerran saanut siihen hyvin ja merkattua, niin kasaaminen käy aina käden käänteessä ja kamat menee suoraan oikeille paikoille. Neliöputken kanssa ei ole vaaraa, että rupeaisi rojut valahtamaan, huonosti kiristettyjen clamppien takia. Lisäksi räkin reunaan aukeaa kaljapullo varsin mainiosti. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)