Aihe: Kapulatekniikkaa autossa.
1 2
ÄM
29.09.2005 14:51:23

Onko kellään muulla tapana? Itse usein naputtelen kapuloita rattiin liikennevaloissa seistessä, radion toimiessa metronomina. Ja ajonkin aikana tulee vasemmalle kädelle hyvin treeniä. Automaattivaihteisuus helpottaa, ettei mee sähläämiseks. Huomasin kuinka selkärangassa noi ajamiseen liittyvät motoriikat on, kun naputtelin vasemmalla jalalla ja kädellä paradidleä musan tahtiin ja samaan aikaan pystyi oikeat raajat toimimaan täysin itsenäisesti hoitaen auton lopulta parkkiruutuun asti, kaasutteluineen ja jarrutteluineen sekä vaihdevivun siirtoineen.

Ja älkää nyt saakutti ruvetko sitten moralisoimaan.
Bacchus
29.09.2005 14:59:51
Onko kellään muulla tapana? Itse usein naputtelen kapuloita rattiin liikennevaloissa seistessä, radion toimiessa metronomina. Ja ajonkin aikana tulee vasemmalle kädelle hyvin treeniä. Automaattivaihteisuus helpottaa, ettei mee sähläämiseks. Huomasi...

Haha, automobile-independeä.;)

Kuulostaa hauskalta, olisi vaan automaattivaihteinen kaara niin onnistuisi helpommin. Pitkillä automatkoilla onnistuu kyllä manuaalillakin.
Jag är en hund
RuNBali
29.09.2005 15:04:07
Joo.
Samaa oon puuhannu, etenkin vasemmankäden tekniikkaa oon yrittäny parantaa pitkillä matkoilla. Bouncekin on muuten aika hyvä, ainakin mun ratissa ;-)
rm_wispila
29.09.2005 15:09:16
Päivittäin tulee tuotas harrastettua, tosin räpylöin, kapuloilla vain kun on ajelemassa treeneihin ja sattuu kättäpitempää oleen mukana.
Vasurin jalkaa on myös hyvä treenata Mersun padiin...

Tehokas treeni on myös "rytmimuna"; vaikuttaa lasten lelulta, mutta työmatkallakin saa kädet maitohapoille sitä vatkatessaan radion tahdissa. Independence kehittyy, kun pyrkii vetään biisit aina loppuun riippumatta liikennevaloista, pysäköinneistä yms. Automaattivaihteet kyllä tässä ihan ehdoton. Lisäksi saa naapuriautoilijoiden päät sekaisin heti aamusta, kun jammailee shakerin kanssa liikennevaloissa.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
miän vain
29.09.2005 15:16:43

Ilman kapuloita tulee räpläiltyä. Kivasti kehittynyt tuo vasen jalka, kun pitää sitä kaatuakin painaa. Ihan ei mene bonhamtrioli, mutta melkein jo.
Live fats, die yo gnu!
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
HeavyManDrummer
29.09.2005 15:33:35 (muokattu 29.09.2005 15:33:54)
Ei oo autoo... Eikä kyllä ikääkään vielä ;D
On se vaan ihanaa...
Tracer
29.09.2005 15:36:28
Kapuloita ei tule käytettyä, mutta tuplabasaritekniikkaa tulee hiottua. Vaatii vaan cruisen ja automaattilaatikon.
Toisaalta, kun haluan itse vaihtaa vaihteita, ajan fillarilla.
kaitsu81
29.09.2005 17:27:38

Samaa vikaa...
Oli paikka mikätahansa niin tulee naputeltua/koputeltua tahtia.
Mahtaa olla rytmiäveressä...
that´s all i have to say about that
Garri Hunes
29.09.2005 17:31:10
se on muuten tosi nautittavaa kun innokkaat rumpalin alut naputtaa penkkejä ja lattiaa ja kaikkee mahdollista julkisissa kulkuvälineissä,esim. busseissa.

kuulostaa varmaan tosi kivalle sen naputtelijan OMASSA päässä.

..tana...
ÄM
29.09.2005 17:31:17

Kapuloita ei tule käytettyä, mutta tuplabasaritekniikkaa tulee hiottua. Vaatii vaan cruisen ja automaattilaatikon.

Ai perhana toi cruise ois kyllä hyvä, silloin pystyis vetämään käsi(/jalka)-järjestyksiä läpi kaikilla mahdollisilla raajapareilla.

Pitäisköhän virittää TD-6 autoon ja pari padia ratin molemmin puolin. Se menee jo vaaralliseks.

Tänään löin aika rajusti näpeille, kun käänsin rattia. Ei sitä jotenkin vaan tajunnu, että siihenhän se oikea käsi menee suoraan kapulan alle.
vapauskauppias
29.09.2005 17:46:27

OT: Ei kunnon polkupyörässä vaihteita ole.

Kysymykseen: Ei ole ikää ajaa autolla.
Ar1
29.09.2005 18:11:28
mul´lakin oli tapana naputella sormilla eri komppeja pulpetin ääressä ja opettaja luuli että olen hermostunut ja olen tupakkariippuvainen, heheh.. tajusin jossain vaiheessa kuinka ääliöltä se näyttää/kuulostaa joten yritän vältää sitä parhaani mukaan tai sitten käytän äänekkäitten kynsien sijasta sormen päitä joista ääntä ei pahemmin kuulu..nykyään #ituttaa ketkä tekevät sitä mahdollisimman äänekkäästi vaikkeivät rumpaleita olisivatkaan,,prkl
What you mean i hurt your feelings, i didnt know you had any feelings. "Dave Mustaine"
Dr. Funkenstein
29.09.2005 18:38:19
En moralisoi lain, mutta kuvitelkaapa poliisin ilme kun hän saa vastaukseen kysymykseen "Miksi ajoit kolarin?"

Hoho.
Rumba-Ali
29.09.2005 20:36:49

En moralisoi lain, mutta kuvitelkaapa poliisin ilme kun hän saa vastaukseen kysymykseen "Miksi ajoit kolarin?"

Hoho.

hohoho...."No kun tuo s*****nan ämmä tuli eteen kesken fillin!"
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
Checkmate
29.09.2005 20:45:13 (muokattu 29.09.2005 20:51:12)
Itse keskityn autoillessani lähinnä stemmalaulannan harjoitteluun CD:n tai radion mukana, mutta joskus tulee naputeltua pelkääjän paikan penkille matkalla rumputunnille/johki soittamaan, jos sattuu kapulat olemaan hollilla.

Suosittelen ratissa ollessa mielummin tuota laulamista sen sijaan, että harjoittelisitte jotain Syncopationia neljällä raajalla.

edit: pari sanaa
Tracer
29.09.2005 20:49:42
OT: Ei kunnon polkupyörässä vaihteita ole.

Tervetuloa meidän lenkeille singlespeedillä ;-D
jussiohman
29.09.2005 20:54:13
Aina. Mutkassa odotellessa soitan reisiin vilkkuvalon tahdissa. Se napsuu noin ~160bpm temmossa. Kehityn hiljalleen. Viime vuonna sain jotain trioleita ja 8-osa paradiddlejä siihen. Nyt menee 16-osia kaikenlaisia rudimenttejä, mm. Kuoppamäen Fire - alkusoolon käsillä soitettavat jutut. Myös komppeja tulee soitettua siihen puolitemmolla. Corollan lattiaa vasten tulee ihan kiva bassosaundi. Virveli on reisi ja hihat ratti. Mielenkiintoinen keskustelu, muuten.
jäikö joku sinne, leikit, leikit, leikit, leikit, leikit....
Valtava goatse. Et uskalla kattoa
Speedy
29.09.2005 21:11:12

Osasivatkohan herrat Ford kumppaneineen ajatella meitä rumpaleita keksiessään automaattilaatikot...

Ittellä ei kyllä ole tullut mieleenkään alkaa naputtelemaan kapuloilla rattiin.. Tosin se on kyllä puuta että ei pahemmin kehtaiskaan..=I Ja jotenkin kummiskin minäkin turvaudun tuohon lalamiseen ja pidän sitä turvallisempana vaihtoehtona, jos jotakin pitää treenata ajaessakin..

Ja kunnia sille joka niinkin hienon jutun kun automaattivaihteet on keksinyt, niin nautin edelleen sen tarjoamista vapauksista, rentouttaessani toisen puolen ruumiistani totaali veltoksi toisen hoitaessa hommat..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
ÄM
29.09.2005 22:04:27

Rateissa on tosiaan eroja. Puurattihan ei toimi ollenkaan, vastaa varmaan symbaaliständin puomiin hakkaamista ja ennen kaikea ei tee hyvää kauniille ratille. Myös jotkut muoviratit on turhan kovia. Mulla on voordissa nahkaratti, joka toimii onneksi helvetin hyvin.

On se muuten mukava nähdä, että edes jonkin verran löytyy muitakin saman tavan omaavia. Aluksi pelotti, että luulevat vielä hulluksi.
ddrum54
29.09.2005 22:10:44
Aikoinaan ajelin yhden hemmon perässä ja tää äijä hosu ja huitoi aivan älyttömästi. Valoissa pääsin viereen ja Okko Kamuhan se siinä johti orkesteria. Klassinen soi kybällä.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)