Aihe: pidemmän päälle väsyminen
1 2 3
the_anaster
26.09.2005 22:33:53
Mä oon täs ruvennu reenailee vähän reippaamminen päivittäin ja tänää rupes vähän mietityttää, että onko normaalia, jos kuuden tunnin paukuttelun jälkeen alkaa oleen etenkin jaloista veto poissa vai että onko tekniikka liian pielessä? Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Nolte
26.09.2005 22:38:24 (muokattu 26.09.2005 23:12:33)
Joo, kyllä varmasti jotain on pahasti vialla. Kehottaisin menemään lääkäriin...

edit. Hitto, luulin että vitsailit. Vaikka, kyllähän sitä nuorena jaksaa ihmeesti.
Hyvät rummut, huono soittaja!
hollmi-5
26.09.2005 22:47:15
Kyllä kuusi tuntia on jo aika paljon. Tietenkin intensiteetti vaikuttaa. Juo nestettä, niin ei kramppaa lihakset.
Mika Hollström
Outkast
26.09.2005 22:50:03 (muokattu 26.09.2005 22:50:19)
Mä oon täs ruvennu reenailee vähän reippaamminen päivittäin ja tänää rupes vähän mietityttää, että onko normaalia, jos kuuden tunnin paukuttelun jälkeen alkaa oleen etenkin jaloista veto poissa vai että onko tekniikka liian pielessä? Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Joo 6 tuntia on ehkä vähän liikaa... Ainakin itse treenasin joskus sellaisen jakson että 6 tuntia viikossa päivittäin, viikon verran ja se oli aika tuskaa fyysisesti ja vaatihan se paljon henkisestikkin.
"Ensi ajattelin jotta huano provo. Sitte hoksasin jotta eihän nää tuppikullit lue toisten kirijootuksia. Ne on nii täpinäs omien vermeittensä kans." - Jami
the_anaster
26.09.2005 22:56:23
Juu pari päivää on vaan tässä kokeilumielessä soitellu tohon tahtiin. Onhan se aika rankkaa, mutta kyllähän sitä sitten kehittyykin, jos jaksaa ajatukset pitää oikeissa asioissa.
hgr
26.09.2005 22:56:52
Itselläni tekee tiukkaa jo tunnin keikkasetin vetäminen loppuun asti. Paska mikä paska.
lethus1
27.09.2005 09:48:27
Ilmeisesti aloittaja ei käy töissä :D
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Jami
27.09.2005 11:07:07

Rumpalointi on fyysistä hommaa. Voi hyvin verrata urheilusuorituksiin. Jos on esim. juossut pari vuotta kolmena päivänä viikossa 5km niin maraton viitenä peräkkäisenä päivänä ei varmasti kehitä eikä vie eteenpäin. Eli tyvestä puuhun.

Soittamisen opettelu on pitkäjänteistä ja jatkuvaa harjoittelua. Monia vuosia. Kovempaan harjoitteluun pitää treenata aika kauan määrää hiljakseen nostaen.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Mikko/DE
27.09.2005 11:31:01 (muokattu 27.09.2005 11:49:36)

Kyllä siinä väsyy jos syke on korkeella monta tuntia putkeen.
Studiossa oon vetänyt jotain 8- 12 tunnin rupeamia pisimmillään, ja kyllä kannattaa muistaa juoda ja syödä usein mutta vähän kerrallaan.
Mazah
27.09.2005 12:29:14

Kyllä siinä väsyy jos syke on korkeella monta tuntia putkeen.
Studiossa oon vetänyt jotain 8- 12 tunnin rupeamia pisimmillään, ja kyllä kannattaa muistaa juoda ja syödä usein mutta vähän kerrallaan.

Samoin, ensimmäisenä äänityspäivänä vedettiin n. 8 tuntia, välissä lähinnä kuuntelutaukoja ja yksi pidempi tauko. Aloitettiin kymmenen maissa aamulla, olin seitsemän pintaan illalla kotona, meniin siitä tunnin päästä nukkumaan... Seuraavana päivänä oli pakko lopettaa aikasemmin.
www.farmakonband.com
The Beast
27.09.2005 12:32:58

Jäbä vähän yrittää pätee :D
Pystyy oleen tekniikasta huolissaan, kun kuudentunnin treenin jälkeen rupee oleen vähän jaloista veto pois...
Muusikoiden.net?!? V*ttu että mä oon taas väärässä mestassa...
rm_wispila
27.09.2005 13:14:36
Kyllä se yläpää taitaa ensimmäisenä pettää.
Vaikka jalat liikuisikin, onko hommassa mieli 100% mukana?

Parempi harjoitella pätkissä ja pitää reiluja taukoja, jos vaan aikataulut sallii. Ellei sitten harjoittele maratonjuoksukisan housebändin rumpaliksi, jossa se keikka voisi kuusikin tuntia kkestää...

Studiossakin kaali turtuu yllättävän nopeasti - kuunteluvola vaan nousee ja nousee, sovittaminen alkaa olla turhaa...
Hatunnosto kaikille äänitysvelhoille, kun pysyy piuhat yhdessä takaraivossa.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Checkmate
27.09.2005 13:21:04
Kannattaa kokeilla treenata vähän hiljempaa, niin ei oo niin fyysistä hommaa. Itsellä ainakin menee tuo >6 tuntia ilman väsähtämistä, kun soitan pääasiassa niin hissuttelen. Välillä sutijuttuja, välillä ehkä lujempaa takoen, ettei totuus unohtuisi tyystin.
Tracer
27.09.2005 13:42:51
Vaikutusta voi vielä tehostaa valitsemalla muita yhtä kevyitä harrastuksia, mieluummin vaikka samalle päivälle. Esimerkki: ollaan muutamaan otteeseen järjestetty safarityyppistä maastopyöräilyä = 4-5 tuntia fillarilla pöpelikössä, sitten samalla ryhmällä saunaan ja sen jälkeen (loppu)bändi paikalle ja bileet pystyyn.
Viime kerralla rupesi sitten Let There Be Rockin basarin tuplaiskuissa oikea pohje kramppaamaan julmetusti.
Mutta ei se mitn, biisi jatkui, vaikkakin vähän tuskaisesti.

Muulloinkin olen huomannut, ettei kunnon lenkkiä ja bänditreeniä välttämättä kannata bookata samalle päivälle.
The Beast
27.09.2005 14:14:55

Onks Let there be rockissa tupla iskuja? Yleensä Ac/Dc:ssä ei muuta rumpali tee kun lyö virppaa ja basaria vuoronperään... ja sahaa haitsua tietysti, fillitkin on tosi niukassa :D
Muusikoiden.net?!? V*ttu että mä oon taas väärässä mestassa...
Tracer
27.09.2005 14:41:35 (muokattu 27.09.2005 14:43:12)
Meidän versiossa on.
Edit: en soita AC/DC:ssä. Vielä.
Jami
27.09.2005 14:46:19

Ei 6 tuntia treeniä päivittäin ole paljon. Jos meinaa huipulle päästä instrumenttinsa kanssa.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
drum-monkey
27.09.2005 19:06:37
Ei 6 tuntia treeniä päivittäin ole paljon. Jos meinaa huipulle päästä instrumenttinsa kanssa.
Tony Williams harjoitteli 8h/päivässä.
Kyllä se treeniä vaatii. 6h on mun mielestä mukavan verran, tuntee saaneensa jotain aikaan. Kyllä kolmekin tuntia päivässä on ihan hyvä määrä, kun tietää rumpaleita joilla rutiini on ½h/viikko.
Munletti on mulletti
Outkast
27.09.2005 19:37:30 (muokattu 27.09.2005 19:48:15)

Oletan että puhut kokemuksesta ?

Mielestäni treenitahdin lisääminen kannattaa aloittaa vähitellen, kantapään kautta opin. Nostaa vaikka tunnilla viikossa. Ja todellakin enennen noin pitkiä sessioita ja niiden jälkeen tulee venytellä huolella, erinäiset jännetulehdukset ja tulehduksista varmasti kuuluisin jännetuppitulehdus tulee odottamatta ja sitten ei soiteta pahimmassa tapauksessa puoleen vuoteen. Kannattaa myös muistaa että ja jotta 6h treenistä olisi oikeasti hyötyä homma pitäisi vetää alusta loppuun 100% intensiteetillä. Eikä se aika niinkään välttämättä merkitse vaan kuinka paljon erilaisia ja monimuotoisia harjoituksia tekee.

Kumarrus niille jotka pystyvät treenaamaan 6h tuntia päivässä, kyseinen määrä treeniä osoittaa todellista omistautumista instrumentilleen ja päättäväisyyttä.
"Ensi ajattelin jotta huano provo. Sitte hoksasin jotta eihän nää tuppikullit lue toisten kirijootuksia. Ne on nii täpinäs omien vermeittensä kans." - Jami
moderndrummer88
27.09.2005 21:04:47
ja kannattaa sitten muistaa niitä välipäiviäkin pitää, että lihakset saa levätä. ja kun noin paljon reenailette niin hyvät yöunet ovat tärkeät koska se asioiden ymmärtäminen, sisäistäminen ja läpikäytyjen asioiden oppiminen tapahtuu nukkuessa.
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)