Aihe: Onkos täällä DDRUMin käyttäjiä?!
1
crimson
26.09.2005 19:39:53
Eli onkos täällä tyyppejä, jotka omistaisivat DDRUMin vermeitä? Itse sain hankittua tuon nelosversion SE mallin juuri ja kiinnostaisi tietää oletteko laajentaneet settiänne jollain tavalla?
..inputteja kun on tuo rajallinen(10) määrä..

ilmeisesti jonkinlaista trigger-to-midi -konvertteria, jolla sitten ajaisi äänet midin kautta moduulista pihalle, tarvisi varmaankin käyttää?

Ja erityisesti kiinnostaa oletteko saaneet muita kuin ddrumin omia peltejä toimimaan tuon moduulin kanssa?
LumPus
26.09.2005 19:50:05
Eli onkos täällä tyyppejä, jotka omistaisivat DDRUMin vermeitä? Itse sain hankittua tuon nelosversion SE mallin juuri ja kiinnostaisi tietää oletteko laajentaneet settiänne jollain tavalla?

ilmeisesti jonkinlaista trigger-to-midi -konvertteria, jolla sitten ajaisi äänet midin kautta moduulista pihalle, tarvisi varmaankin käyttää?

Ja erityisesti kiinnostaa oletteko saaneet muita kuin ddrumin omia peltejä toimimaan tuon moduulin kanssa?

eipä oo tosta kokemusta, kehuvat tosin. itte vaan oon rolandin kannalla, mutta näiden suolahan on makuasiat. tylsää se olis jos kaikki samaa käyttäs.
olikos tossa se että voit itte tuoda sämplejä? ja miten se käytännössä toimii? mites layerit, eli toimiiko dynamiikka? toi on toimiessaan todella hyvä ominaisuus nimittäin.

Rolandilla on ainakin Trigger to midi konvertteri , TMC-6 http://www.rolandus.com/products/de … &subcatid=29&prodid=TMC%2D6

eli tolla saa kuus sisääntuloa midin kautta lisää, luulis toimivan DDrumissakin. kolmensadan luokkaa on hinta.
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
crimson
26.09.2005 21:50:16
eipä oo tosta kokemusta, kehuvat tosin. itte vaan oon rolandin kannalla, mutta näiden suolahan on makuasiat. tylsää se olis jos kaikki samaa käyttäs.
olikos tossa se että voit itte tuoda sämplejä? ja miten se käytännössä toimii? mites layerit, eli toimiiko dynamiikka? toi on toimiessaan todella hyvä ominaisuus nimittäin.

Rolandilla on ainakin Trigger to midi konvertteri , TMC-6 http://www.rolandus.com/products/de … &subcatid=29&prodid=TMC%2D6

eli tolla saa kuus sisääntuloa midin kautta lisää, luulis toimivan DDrumissakin. kolmensadan luokkaa on hinta.

Jep, itsekkin aikaisemmin paukuttelin tuolla rolandin TD-6 aivoilla ja pädeillä.. Mutta sitten halusin hiljaisemmat ja suht hyvät vermeet niin tuo DDRUM tuntui kohtuu sopivalta, mukavaan hintaankin kun sain..
Nuo Rolandin huiput kun tuppaavat maksamaan aikalailla..

Sämplejä voi tosiaan itse tuoda, sample dumpilla hoituu..sekvensserin kautta tai moduulin mukana tulleella softalla..Midipiuhat vain kiinni ja säätämään..Pitäisi oleman suht yksinkertaista, tosin en ole vielö ehtinyt kokeilemaan..

Dynamiikaa kyllä piisaa mielestäni riittävästi, 1000 tason dynamiikka pitäisi olla ja multisampleja kaikki ja jollain ddrumin omalla algoritmilla koodattuina ilmeisesti..

Tuosta rolandin triggeri-midi -hässäkästä jotain olenkin lueskellut mutta kovin vähän on ainakaan suomenkielisillä foorumeilla juttua..käytännön kokemuksista olisi kiva kuulla!?

Mietityttää kun ddrumilla on omanlaisensa esim. tuo peltien triggaus kuin muilla, piuhat ovat monoja mutta silti ne tunnistavat eri lyöntialueet ja paineen..Mitenkähän nuo midikonvertterit oikein toimivat silloin?!
Tai jos isken moduuliin kiinni vaikka jonkun rolandin CY-sarjan pelleistä, niin toimivatko ne vai yhden soundin voimin?!

Entä kuinkahan paljon viivettä tuo midin kautta soitto tuottaa?
LumPus
27.09.2005 00:17:17 (muokattu 27.09.2005 00:17:42)
Jep, itsekkin aikaisemmin paukuttelin tuolla rolandin TD-6 aivoilla ja pädeillä.. Mutta sitten halusin hiljaisemmat ja suht hyvät vermeet niin tuo DDRUM tuntui kohtuu sopivalta, mukavaan hintaankin kun sain..
Nuo Rolandin huiput kun tuppaavat maksamaan aikalailla..

Sämplejä voi tosiaan itse tuoda, sample dumpilla hoituu..sekvensserin kautta tai moduulin mukana tulleella softalla..Midipiuhat vain kiinni ja säätämään..Pitäisi oleman suht yksinkertaista, tosin en ole vielä ehtinyt kokeilemaan..

jep, ilmottelehan kun koitat, olis mukava kuulla vaikka näytettä...

Dynamiikaa kyllä piisaa mielestäni riittävästi, 1000 tason dynamiikka pitäisi olla ja multisampleja kaikki ja jollain ddrumin omalla algoritmilla koodattuina ilmeisesti..

tuohan kuulostaa paremmalta mitä muistelin!(

Tuosta rolandin triggeri-midi -hässäkästä jotain olenkin lueskellut mutta kovin vähän on ainakaan suomenkielisillä foorumeilla juttua..käytännön kokemuksista olisi kiva kuulla!?

Mietityttää kun ddrumilla on omanlaisensa esim. tuo peltien triggaus kuin muilla, piuhat ovat monoja mutta silti ne tunnistavat eri lyöntialueet ja paineen..Mitenkähän nuo midikonvertterit oikein toimivat silloin?!
Tai jos isken moduuliin kiinni vaikka jonkun rolandin CY-sarjan pelleistä, niin toimivatko ne vai yhden soundin voimin?!

Entä kuinkahan paljon viivettä tuo midin kautta soitto tuottaa?

tosta en osaa sanoa. mistä ostit ton? kysy sieltä teknistä tukea. tai soundatassa voidaan myös auttaa, koska ovat DDrumin maahantuoja. ja jos mahdollista, testaa. jos saat vaikka joltain lainaan rollen pädin.

midikonvertterin kautta ei pitäs tulla mitään viivettä, eli sama nopeus käytännössä kun rollen normitriggerin ja aivon välissä. olematon. paitti jos kymmeniä metrejä meinaat kaapelia vetää... =)
fox
27.09.2005 16:11:36

midikonvertterin kautta ei pitäs tulla mitään viivettä, eli sama nopeus käytännössä kun rollen normitriggerin ja aivon välissä. olematon. paitti jos kymmeniä metrejä meinaat kaapelia vetää... =)

Noijjust. Ei ole viivettä korvin kuultavasti ainakaan, jos mikrosekuntiluokassa mennään niin se on saivartelua. Ddrumin aivoa ei oo, mutta triguja on, myös RedShotteja..
Aivona oon käyttäny Alesiksen DM-5:ttä.. 16 sisään plus MIDI. Midistä tulee mulla Rolandin Octapadi. Tosin eipä oo letkuakaan välissä kun max 1 metri.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
altered6
27.09.2005 16:40:47 (muokattu 27.09.2005 16:42:31)
Itse sain hankittua tuon nelosversion SE mallin juuri ja kiinnostaisi tietää oletteko laajentaneet settiänne jollain tavalla?

Mitä olet digannut soundeista yleensä ottaen ddrumissa? Ostitko padisetit samalla jne. paljonko tuli maksamaan yhteensä ja minkä hintanen oli ite moduuli jne.

Itellä on ostoslistalla tuo ddrum4. Kokeilin rolandin td-12 ja 20 mallia. minun mielestä tuo ddrum äkkiseltään oli paras akustisilta seteiltään.
Vapaa nainen? Kaipaat miesseuraa? Ota tervehenkiseen ja terveennäköiseen mieheen yhteyttä!
Bulk
28.09.2005 12:18:38
Tuo haitsu tsydeemi kiinnostaa, että onko se on off typpinen vai jäljitteleekö oikeaa haitsua. Ostin nimittäin tuon D4450 Multi-Hi-Hat Padin ja ei toimi rolandin td-8:n kanssa kuin monona, niinpä joko pitää myydä pois tai suunnitella tuota ddrumin aivoa.
altered6
28.09.2005 15:50:50
Tuo haitsu tsydeemi kiinnostaa, että onko se on off typpinen vai jäljitteleekö oikeaa haitsua. Ostin nimittäin tuon D4450 Multi-Hi-Hat Padin ja ei toimi rolandin td-8:n kanssa kuin monona, niinpä joko pitää myydä pois tai suunnitella tuota ddrumin aivoa.

Mitä netistä olen lukenut arvioita niin jäljittelee oikeaa haitsua, siis reakoi myös voimakkuutten miten polkee ja kuinka kiinni/auki on haikka. Mielenkiintoinen ja varmaan toimiva viritelmä tuo, ainakin mitä arvioita olen lukenut.
Vapaa nainen? Kaipaat miesseuraa? Ota tervehenkiseen ja terveennäköiseen mieheen yhteyttä!
crimson
28.09.2005 16:43:24
Mitä netistä olen lukenut arvioita niin jäljittelee oikeaa haitsua, siis reakoi myös voimakkuutten miten polkee ja kuinka kiinni/auki on haikka. Mielenkiintoinen ja varmaan toimiva viritelmä tuo, ainakin mitä arvioita olen lukenut.

Näin juuri..
haitsu kalibroidaan kun se lyödään tellinkiin kiinni ja
haitsun yläpeltiä imitoi tuollainen pieni kivi/betonimökäle, joka kiinnitetään siis tuon yläpellin tilalle..Hyvin on toiminut.

Nuo ddrumin padit taitavat noin yleisesti ottaen toimia suht huonosti muiden moduulien kanssa...
Itseäni taas tosiaan kiinnostaisi kuinka muiden valmistajien pädit toimivat tuon ddrumin moduulin kanssa...
crimson
28.09.2005 16:56:55 (muokattu 26.10.2005 16:43:48)
Mitä olet digannut soundeista yleensä ottaen ddrumissa? Ostitko padisetit samalla jne. paljonko tuli maksamaan yhteensä ja minkä hintanen oli ite moduuli jne.

Itellä on ostoslistalla tuo ddrum4. Kokeilin rolandin td-12 ja 20 mallia. minun mielestä tuo ddrum äkkiseltään oli paras akustisilta seteiltään.

No näin äkkiseltään voisin sanoa, että akustiset soundit ovat huomattavasti paljon paremmat kuin aikaisemmassa Rolandin TD-6:ssani..Noita parempia malleja ole koskaan päässy kuulemaan, joten niihin en osaa vertailla.. Yllätyin vähän kuitenkin, että tuossa on noita kaikenmaailman perkussiosoundeja noinkin paljon, mutta onneksi noita soundeja saa tosiaan netistä lisää ja voi omiakin sampleja käyttää jos sellaisia omistaa..

Ostin koko setin, eli pellit padit ja moduulin ja räkin.. Hinta oli sopiva.

Moduulihan taitaa maksaa soundatassa jotain 1300e:n luokka, ja näkyy niillä olevan käytetty settikin ilman peltejä myynnissä hintaan 2450e..
yhden kauppiaan saksasta löysin, joka myi koko settiä hintaan 2700e

Mukavalta vempeleeltä on ainakin näin alkuun tuntunut..aika vähän olen vielä ehtinyt soittamaan muiden kiireiden takia..mutta ehtiihän sitä..

Tuolta omasta kuvasta löytyy kuva setistä jos kiinnostaa..
Magetsu
01.10.2005 03:21:52
Kertokaapas viisaammat, millaiset on sitten nämä vanhemmat ddrumin pädit?
http://www1.musikmachen.net/basics/ … m_perc/gfx_drum/gfx_edrm/ddrum1.jpg

Taitanevat olla joltain 90-luvulta, mutta tekeekö noilla sitten mitään? Sattui tulemaan vastaan reilulla parilla sadalla pädit (kolme normaalia + virveli & basari), joten kannattaisiko tästä mielummin rakentaa setti itselle vai ostaa perus jammun tonnin setti. Ovatko muuten missä hinnoissa ddrumin moduulit? Entä kelpaako muiden merkkien moduulit yhteen noiden pädien kanssa? heh, oon ihan hukassa näiden sähkövempeleiden kanssa... :)
Ostamma sähkörumputtimet!
crimson
03.10.2005 18:42:39
Noh, eikös täältä tosiaan löydy ddrumin käyttäjiä?!
LumPus
03.10.2005 19:20:54

nope, Rolandin miehiä oon ma.
Timi
04.10.2005 09:56:56

Taitanevat olla joltain 90-luvulta, mutta tekeekö noilla sitten mitään? Sattui tulemaan vastaan reilulla parilla sadalla pädit (kolme normaalia + virveli & basari), joten kannattaisiko tästä mielummin rakentaa setti itselle vai ostaa perus jammun tonnin setti. Ovatko muuten missä hinnoissa ddrumin moduulit? Entä kelpaako muiden merkkien moduulit yhteen noiden pädien kanssa? heh, oon ihan hukassa näiden sähkövempeleiden kanssa... :)

Heii!
Mullahan on kaksi tuollaista punaista lohkoa.Basarille ja snarelle.ostin ne aikoja sitten Saaralta.Ihmettelimme bändin kundien kanssa,miten on voitu tulla toimeen ilman niitä.Liimasin vain triggerin snaren kalvon reunaan ja roudariteipillä basarin kalvoon,hyvin jytki.Nyt on Alesis 4 korvaamassa edellisiä.Ei tulis mieleenkään lähtee keikalle ilman niitä.Kyl tol sarjalla vois keikan vetää,tietty pellit ois vaikka perinteiset.
Marazo
04.10.2005 11:28:07

DDrumia taitaa olla aika vaikea saada suomesta. Rolandia on joka kaupassa, Yamahaa hieman harvemmassa ja DDrumia lähinnä vain käytettynä jos silloinkaan.
pasikaikkonen
04.10.2005 16:59:19

Jep, itsekkin aikaisemmin paukuttelin tuolla rolandin TD-6 aivoilla ja pädeillä.. Mutta sitten halusin hiljaisemmat ja suht hyvät vermeet niin tuo DDRUM tuntui kohtuu sopivalta

Tzäp !

onko tässä sitten ne kerrostalosoitoon sopivat hiljaiset padit ?
ja toimiiko muun merkkisillä aivoilla ?
TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
crimson
04.10.2005 22:46:13
DDrumia taitaa olla aika vaikea saada suomesta. Rolandia on joka kaupassa, Yamahaa hieman harvemmassa ja DDrumia lähinnä vain käytettynä jos silloinkaan.

Aivan, tuo taitaa olla totta.. Soundata ilmeisesti kuitenkin myy DDRUMia mutta tuskin varastossaan kauheasti pitävät..

Jostain kuitenkin sellaisen käsityksen olen saanut, että ainakin tuota moduulia käytetään suht paljon esim. studioissa?! Ulkomailla ainakin mutta ilmeisesti myös ihan suomessakin..

Pädejä ei hirveästi vastaan ole tullut mutta sentään joskus niitäkin..
crimson
04.10.2005 22:55:41
Tzäp !

onko tässä sitten ne kerrostalosoitoon sopivat hiljaiset padit ?
ja toimiiko muun merkkisillä aivoilla ?

Jep, Mesh-kalvothan niissä.. Pellit ja haikka ovat peltiä jonka päällä on kumimatto vaimentamassa ääniä, kiva kolaus niistä kuitenkin lähtee :) Kerrostalossa itsekkin noilla reenailen, eikä ainakaan vielä ole kukaan tullut valittamaan..
Mutta kaiken kaikkiaan ovat ainakin hiljaisemmat kuin entiset kumilätyskäni..

Kokemusta ei ole, mutta uskoisin ainakin tomien, basarin ja virvelin toimivan jollain tavalla muissakin aivoissa.. Pellit ja haikka eivät ilmeisesti toimi, sillä niissä on ilmeisesti erilainen triggeröintitapa.. Pellit ovat monoliitäntäisiä(ainakin Rolandin stereoita) mutta ovat silti vaimennettavissa ja tunnistavat lyöntikohdan ja voimakkuuden.. Haikka on stereoliitäntäinen mutta muilta osin niin erilainen kuin muilla valmistajilla, että sitä on kaiketi mahdoton saada toimimaan..
Bulk
05.10.2005 09:11:05

Olen joskus aikoja sitten omistanut tuollaiset ddrumsit ja niisä ainakin oli tavalliset kalvot, joiden alla ohut superlonilätyskä. Kyllähän noista kopsetta lähtee enemmän kuin verkkokalvollisista padeista. Modulin soundit on... no mitä ne nyt sillä aikakaudella oli . Nuo padit sopii kyllä kaikkiin moduleihin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)