Mulla on tuo jälkimmäinen hoito ilman noita peltejä ja ständejä, kun käytettynä kävelivät vastaan mnetin torilla. Ostin moisen noine äänettömine kalvoineen pääasiassa tulevaa opiskelijasoluelämää varten, mutta toistaiseksi olen käyttänyt noita vain oikeilla nahoilla. Mm. testasin settiä parilla keikalla viime viikonloppuna ja yllätyin etenkin basarin saundista. Lyöntikalvona pinstripe aika löysällä ja etukalvona tuo Pearlin originaali. Oikein kivasti napsui, tosin botnea ei ollut kauheasti kuten noin matalasta rummusta sopii olettaakin. Matalat alakalvottomat tomit ja 13" virvelikin kuulostivat paremmalta kuin odotin, ja ainakin soittajan istuimelle nuo kuulostavat hivenen hiljaisemmilta kuin "oikeat rummut". Tomeista saa halutessaan timbales-henkisen lisän varsinaisen setin rinnalle virittämällä kalvot tiukalle. Kaikenkaikkiaan sokko-ostokseksi olen kovin tyytyväinen tuohon settiin. Noita äänettömiä kalvoja myydään erikseenkin, mutta kätevämpää ostaa kerrostaloon tuollainen halpa ja äänetön tilaihmesetti kuin ruuvailla alituiseen ykkössettiin keikkaa varten oikeat kalvot ja hiljaiseen harjoitteluun taas nuo äänettömät. Toki sähkörumpujakin on olemassa, mutta huonoimmatkin mahtaa maksaa aika lailla. |
Tack, aivan hyvältä kuulostaa. Sitä mietin, jääkö nuo äänekkäimpien peltien ja haitsun alle kun normaalikalvoilla soittaa. Tämä täytyy pistää harkintaan. Jos jollain on käytettyä, laittakaa tarjouksia. |