Aihe: ongelma
1
ville999
14.10.2005 13:12:08
olen huomannut itseni kohdalla että mitä enemmän soittaa rumpuja (esim 5x viikossa) sitä huonommin soitto luistaa.

jos taas pitää viikon-parin taukoja silloin tällöin, niin soittaminen luistaa paljon paremmin, Fillit osuu kohdilleen ja on muutenkin mukavampi soittaa..

eli ongelma on siinä että tekisi mieli treenata lähes päivittäin
mutta soitto luistaa paremmin jos pitää pieniä taukoja.
Mikä avuksi.
Burn the fucking Bush
drummer88
14.10.2005 13:51:29
Älä nyt viikkojen taukoa pidä. Parempi ennenmin päivä tai pari, jos siis taukoa pitää pitää.

IMO
The Art Of Shredding
Legatus
14.10.2005 14:41:56
Minustakin tuntui joskus tuolta mutta tulin siihen tulokseen että se vaan kuulostaa siltä että se ei suju... Mun kohdalla ainakin. Jos minä pidän taukoa pitkään nii soitto huononee ja sitt se vaan kuulostaa hyvälle..
miscage
14.10.2005 14:46:40
Minustakin tuntui joskus tuolta mutta tulin siihen tulokseen että se vaan kuulostaa siltä että se ei suju... Mun kohdalla ainakin. Jos minä pidän taukoa pitkään nii soitto huononee ja sitt se vaan kuulostaa hyvälle..

Näin. Rumpujen kimppuun kun pääsee "pitkästä" aikaa, se tuntuu ja kuulostaa hyvälle, vaikkei välttämättä soita hyvin.
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
Legatus
14.10.2005 14:48:06
Näin. Rumpujen kimppuun kun pääsee "pitkästä" aikaa, se tuntuu ja kuulostaa hyvälle, vaikkei välttämättä soita hyvin.

Tuota tarkotin tuolla. Saattoi olla vähän epäselvä.
rm_wispila
14.10.2005 15:08:48
Soitteletko ihan itseksesi vai kimpassa?

Yksinsoitto vaatii aina tiettyä tiukkaa asennetta tehdä niitä ihan perus-perus-juttuja toistoilla. Niin tylsältä kuin soittotunnit tuntuvatkin, ne usein potkivat persuksille, kun ei "kehtaa" mennä harjoittelematta tunnille.
Ilman "kevyttä painostusta" ei sitten välttämättä siis jaksa itseään piiskata.

Lienee nykyajan tuomia ongelmia, mutta ei koko ajan tarvitsekaan olla kivaa - kyllä joskus tarvitsee itsekunkin vaan niska kyyryssä puurtaa, se on ihan normaalia.

Oli harjoitteiden vaikeusaste mikä tahansa, aina ajoittain tulee näitä tuntemuksia ettei kulje - ja sitten viikon päästä kulkeekin kuin itsestään juttu joka ei millään auennut. Tämä ei kuitenkaan missään tapauksessa saa johtaa harjoitusintervallin harventumiseen kerta viikossa tahtiin.

Ratkaisu voi olla se, että treenaa 5 x viikossa, mutta pyrkii monipuolistamaan harjoitteita. Pelkkä kompin jyystäminen voi tuntua turhauttavalta. Vuoropäivin rudimenttipainotteisia ja independence/komppipainotteisia treenejä voisi esim. toimia. Kirjoja ja saitteja löytyy pilvin pimein.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
ddrum54
14.10.2005 22:23:00
Ratkaisu voi olla se, että treenaa 5 x viikossa, mutta pyrkii monipuolistamaan harjoitteita. Pelkkä kompin jyystäminen voi tuntua turhauttavalta. Vuoropäivin rudimenttipainotteisia ja independence/komppipainotteisia treenejä voisi esim. toimia. Kirjoja ja saitteja löytyy pilvin pimein.

Hyvä idea. Joku harjoitus, mitä ei saa millään menemään läpi, kannattaa laittaa sivuun hetkeksi. Se tauko auttaa päätä työstämään asiaa. Parin päivän päästä se saattaa mennä jo hyvin.
2`n 4
kampela
15.10.2005 02:10:14

Se perustuu siihen kuuluisaan lepoon mun mielestä. Reenaa paljon jotain ja lepää muutamia päiviä, ei kyllä itellä mitään paria viikkoa. Rupee tulosta syntymään. Kai se vorkkii vähän kaikessa että lepo kruunaa kaiken, eli kehitystä on varmasti tullut salakavalasti.
Peruna kerrallaan..
Jupi57
15.10.2005 04:49:35
olen huomannut itseni kohdalla että mitä enemmän soittaa rumpuja (esim 5x viikossa) sitä huonommin soitto luistaa.

Illuusiota ystäväiseni. Olet saavuttanut tietyn tason, jota et halua nostaa. Jos taso riittää sinulle ja bändille niin okei.

Saattaa olla vihaisen kitaristin/basistin juttu?
zak69
15.10.2005 11:16:11
Illuusiota ystäväiseni. Olet saavuttanut tietyn tason, jota et halua nostaa. Jos taso riittää sinulle ja bändille niin okei.

Tuo laittoi ajattelemaan. Itsellä juuri näin, pitkään aikaan ei ole "tarvinnut" treenata mitään uutta kun nykyinen osaaminen pumpuille riittää. Nyt kyllä itseä niskasta kiinni ja uusi aloitus uudelta pohjalta. Hiton hyvä herätysteksti, kiitos :)
Time&groove lives here....
sutikomppi
15.10.2005 13:57:27 (muokattu 15.10.2005 14:00:44)

jos taas pitää viikon-parin taukoja silloin tällöin, niin soittaminen luistaa paljon paremmin, Fillit osuu kohdilleen ja on muutenkin mukavampi soittaa..

eli ongelma on siinä että tekisi mieli treenata lähes päivittäin
mutta soitto luistaa paremmin jos pitää pieniä taukoja.
Mikä avuksi.

Vanhempi rumpsari neuvoo. Ennen keikkaa ei kannata pariin päivään treenata oikeastaan ollenkaan. Lihakset rentoutuvat ja palautuvat. Kädet ovat herkemmät ja tatsi on rentotuneempana parempi. Näin se on kaikilla.

Älä huoli kyllä se siitä lähtee...

Ja hei vielä. Kannattaa treenata myös vain kuuntelemalla musiikkia, aivan sohvalla vain. Tämäkin käy treenistä ja onkin treeniä. Rohkeasti sohvalle ja cd pyörimään. Jos olet oikein kova luu niin kuuntele vaikka Mozarttia tai vast.
Skymningen
15.10.2005 14:50:55
Mun kohdallani käy usein niin, että jonkuin illan tusaan vaan jonkun yhden pirun jazzikompin kanssa, eikä millään irtoa. Sitten parin päivän päästä sitä soittaa uudestaan ja komppi kulkee kuin ittestään.
Joskus kun alotin harjotteleen Downfall of Parisia, en millään käsittäny sitä viimesen osan ekan tahdin käsijärjestystä, eikä aksentit menny kohdalleen. Sitten taas piiitkän ajan jälkeen kun joskus huvikseni sitä soittelin, koko biisi meni ihan nätisti läpi.
Kannattaa siis munsta pitää niitä taukoja aina sillontällön jonkun vaikeemman asian kanssa. Se auttaa ainakin keskittymään taas uuteen yritykseen.
jussiohman
15.10.2005 15:07:38
Ihan samaa oli mullakin joskus. Pari, kolme kertaa viikossa on paras treenitahti ainakin minulle.
jäikö joku sinne, leikit, leikit, leikit, leikit, leikit....
Valtava goatse. Et uskalla kattoa
ddrum54
15.10.2005 15:16:44
Vanhempi rumpsari neuvoo. Ennen keikkaa ei kannata pariin päivään treenata oikeastaan ollenkaan. Lihakset rentoutuvat ja palautuvat. Kädet ovat herkemmät ja tatsi on rentotuneempana parempi. Näin se on kaikilla.

^^^^^^ Absoluuttinen totuus, painakaa poijjaat mieleen. ^^^^^^
2`n 4
ville999
17.10.2005 10:00:26
Se tässä meinaa kanssa huolestuttaa kun
(esim) armeija aikana tuli pidetty useita viikon mittaisia taukoja.
Sitten viikonloppuna ku kävi treenamassa ni sitä osas
sellassia kikkoja joista osas vaa uneksia.
kai mä oon jonkunlainen kummajainen tässä rumpaleiden yhteisössä.

Se on kyllä totta että oon saavuttanu jonkinlaisen tason josta ei ole tarvinnut mennä yli.
Ehkä pitäisi potkia itteää palleille ja mennä sorvin ääreen.

Koskaa en oo ollu yhdelläkään rumputunnilla eikä kukaan koskaan oo opettanu soittoa.
Itse olen opetellu alusta asti ja mielestäni onnistunut siinä suht hyvin..
Tulipa vaan mieleen että vois käydä muutamilla tunneilla
ni ehkä se avartais asioita ihan eri tavalla.

Mut suuri kiitos kaikille hyvistä vinkeistä..
Burn the fucking Bush
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)