Aihe: Yhden miehen bändin rummut? 1 | |
---|---|
![]() 13.10.2005 01:45:52 | |
Okei. Tää idea saattaa olla taas näitä yön pimeiden tuntien aivoituksia, mutta kiinnostais tietää, millasilla rummuilla nää yhden miehen orkesterit soittaa ja onko sellasii myynnissä ja millä nimellä? Näin kerran Malmin asemalla inkkarin, ketä soitti pan-huiluu, skittaa ja polki vissiin rumpuakin siinä samalla (taisi olla selässä).Sillä oli hyvä meininki, joskaan en itse kehtais.. Soittelen itse banjolla melodioita ja olis helkkarin hauskaa polkea samalla jaloilla rumputahtia (basari & virveli?). Onks kellään kokemusta tällasesta? Luulis olevan, sen verran paljon yrittäjää löytyy näiltä sivuilta. Pitääks vaan ostaa basari ja virveli ja pedaalit ja viritellä itse, vai onko tällaisia valmiita yhden miehen settejä olemassa? Kiitti jo vastauksesta etukäteen ja toivottavasti ei ollut tyhmä kysymys (oon niin väsynyt etten tajuis sitä just ny) Sami | |
![]() 13.10.2005 01:59:47 | |
Itsestä ei aivan tuohon ole mutta sellaista olen miettinyt että käyttäisi rumpukonetta ja ohjaisi sitä peedalein. Alesis SR-16 multa jo löytyykin... Komppi tulisi automaattisesti mutta sen saisi muutettua toiseksi kompiksi tai heitettyä fillin jalan painalluksella. Tietääkö kukaan mistä noita tuohon sopivia pedaaleita saisi ostettua ? | |
![]() 13.10.2005 09:38:08 | |
Jouko Mäkilohiluoman Yhden Joukon orkesterissa oli hyvin homma hoidettu. Jossakin Kummelipätkässäkin oli näytettä. Ota selvää, miten Jouko homman hoiti. Mika Hollström | |
![]() 13.10.2005 09:45:49 | |
Rumpuaivon kun valjastaa käyttöön, mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Tosin sähkösysteemien roudaaminen katukeikalle on kyllä vaikeampaa. Takavuosilta muistuu mieleen ns. "rytmikengät". Taisi olla Sundqvistin Mikalla käytössä, ekojen Simmonsien aikaan... Normikenkään saa helposti 2 pietsotriggeriä, yksi päkiän alle ja toisen kantalappuun. Näin jaloille siis saa kahdella kengällä 4 soundia. Jos kytkee kahteen triggeriin basarisoundin, voi heittää tuplisjuttuja porttarissa... Sitten jalkaan reisitaskuhousut (rytmihousut), joihin taskuihin kumiläpyskät tai pari triggereillä höystettynä; näillä voi heittää sitten vaikka tomifillejä. Takataskuihinkin voi heittää triggerit, jolloin biisin voi näyttävästi lopettaa läimäyttämällä itseään takamukseen, gongisoundilla. Systeemiä voi laajentaa oman mielikuvituksen mukaan, takintaskut ja lippiksenkin voi hyödyntää... Triggereitä käyttämällä voi muutenkin lähes minkä tahansa käyttöesineen modata rumpusetiksi. Voi takoa tiukkaa komppia sähköliedestä, kahvinkeittimestä, nahkasohvasta yms. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 13.10.2005 09:53:56 | |
Itsestä ei aivan tuohon ole mutta sellaista olen miettinyt että käyttäisi rumpukonetta ja ohjaisi sitä peedalein. Alesis SR-16 multa jo löytyykin... Komppi tulisi automaattisesti mutta sen saisi muutettua toiseksi kompiksi tai heitettyä fillin jalan painalluksella. Tietääkö kukaan mistä noita tuohon sopivia pedaaleita saisi ostettua ? Kaikkiin purkkeihin kaikulaitteesta nauhuriin sopii normaali jalkakytkinpedaali, löytyy kaikista musiikkikaupoista edukkaasti. Tai sitten sen voi rakentaa itse liittämällä katkaisijan monoplugipiuhan toiseen päähän karvojen väliin. SR-16:ta en tunne, start/stop - luultavasti löytynee, mahdollisesti myös joku program advance tai vastaava ehkä toiselle pedaalille? Tai sitten nämä voi olla käyttäjän välittavissa ... manuaalistakin varmaan löytyy ohjeita. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 13.10.2005 09:58:45 | |
Jouko Mäkilohiluoman Yhden Joukon orkesterissa oli hyvin homma hoidettu. Jossakin Kummelipätkässäkin oli näytettä. Ota selvää, miten Jouko homman hoiti. Oon nähnyt JYhden joukon orkesterin sattumalla monta monituista kertaa:) Loistava meininki Joukolla oli jaloille virveli ja basari+ toisen koiven kantapäälle pelti! Haitsu tuli silleen että oikean käden sormen päässä oli muutama risu joilla se naputteli jotain peltipurkkia samalla kun soitti kitaraa=) Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! | |
![]() 13.10.2005 10:00:16 | |
Jouko Mäkilohiluoman Yhden Joukon orkesterissa oli hyvin homma hoidettu. Jossakin Kummelipätkässäkin oli näytettä. Ota selvää, miten Jouko homman hoiti. Kummelin jakso 3/1992. Your fantasies are unlikely. But beautiful. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)