ville999 18.10.2005 09:24:35 | |
---|
Miten kannattaa vakuuttaa soittimet.? Burn the fucking Bush |
moderndrummer88 18.10.2005 09:27:08 (muokattu 18.10.2005 09:27:47) | |
---|
no jos on rummut millä et älyttömästi keikkaile, eivätkä monien tuhansien eurojen arvoisia ole niin eiköhän kotivakuutuksen piikkiin mene. Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Rumba-Ali 18.10.2005 09:28:35 | |
---|
Mulla ainakin kuuluu kotivakuutuksen piiriin. Sitten, jos on jotain erityisen arvokasta, niin kannattaa varmaan kysellä vakuutusyhtiöstä. Hollmikohan se jossain aiheessa kertoi, että oli antanut Sonoreistaan vakuutusyhtiölle listan sarjanumeroista jne. Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
jankki 18.10.2005 09:45:32 | |
---|
Mulla kotivakuutus korvaa 3000e:n edestä soittimia viidenkympin omavastuulla. Jos kalliimpia vekottimia omistat, niin kannattaa sopia sitten ihan erillinen vakuutus. Show me, don`t tell me. |
ville999 18.10.2005 10:15:01 | |
---|
mutta korvaako kotivakuutus jos esim. rummut pöllitään treenikämpältä eikä kotoa.? Burn the fucking Bush |
Niskamies 18.10.2005 10:15:25 | |
---|
if:ltä saa edullisen vakuutuksen soittimille. Jos kamaa on vähänkin enemmän, niin kotivaakutus ei korvaa kaikkea eikä kata keikkailua ja roudailua samalla tavalla kuin erillisvakuutus. IF on hyvä, se kattaa myös tapaturmat eikä pelkästään varastamista. There's a fine line between stupid and clever. |
rijnswand 18.10.2005 10:18:10 | |
---|
Asia kannattaa tarkistaa vakuutusyhtiöstä, koska kotivakuutus ei välttämättä kata keikalla hajonneita/varastettuja rumpuja. Itse lisäsin erillisen rumpuvakuutuksen kotivakuutuksen yhteyteen. Rumpuvakuutus ei ole edes mitenkään kohtuuttoman kallis. Mulla on Excel-taulukko rummuista, aina kun hankin jotain uutta lisään sen listaan ja lähetän päivitetyn listan emailina vakuutusyhtiöön. Yksi puhelu vakuutusyhtiöön (nimenomaan ennen mahdollista vahinkotapahtumaa) saattaa säästää suurelta murheelta... mikko |
hollmi-5 18.10.2005 10:30:12 | |
---|
Kotivakuutuksissa on eroja. Oma kotivakuutukseni korvaa myös muualla tapahtuneen vahingon. Rumpuja pitää käyttää kotona puolen vuoden välein. Kesällä vakuutusyhtiö Turva lähestyi minua ja olisi halunnut tarjota edullisempaa kotivakuutusta. Neuvottelut keskeytyivät, kun vetäisin esiin luettelon soittimistani. Mika Hollström |
Mikko/DE 18.10.2005 10:47:51 (muokattu 18.10.2005 10:48:21) | |
---|
Kotivakuutus (tai matkavakuutus) ei korvaa ammatikäyttöön tarkoitettuja soittimia ulkomailla. Mulla on ulkomailla soittimille ns. kojevakuutus, mikä on vähän kalliimpi. Suomessa kai pärjää kotivakuutuksella aika pitkälle. |
miän vain 18.10.2005 11:46:20 | |
---|
Kannattaa tosiaan tarkistaa - joillain yhtiöillä on hyvinkin löysät rajat, toiset taas eivät tunnu korvaavan oikein mitään - tyyliin "täysikuun aikaan pitää olla basistilla toisessa jalassa musta tennissukka, tai et saa mitään." Erillinen soitinvakuutus saattaa myös olla naurettavan halpa tai älyttömän kallis. |
Migo 18.10.2005 11:57:07 | |
---|
Itse tarkistin asian viimevuonna ja kotivakuutus korvaa muistaakseni 5000€ asti. Kyllähän tämmöset asiat kannattaa aina tarkistaa ennenkun käy mitään. Päivää vaan kaikille |
Tama (Royal Star) 18.10.2005 11:57:50 | |
---|
mun piti viedä vakuutusyhtiöön täydellinen lista kaikista kamoista, jotta tietävät sitten, mitä pitää korvata. sitä kun joskus osaisi soittaa.... |
Strumbali 18.10.2005 12:26:00 (muokattu 18.10.2005 13:00:45) | |
---|
Yritin setviä tuota asiaa aika hiljattain ja kotivakuutukseni osalta selvisi, että se ei korvaa treenikämpällä olevia kamoja, koska sinne on useammalla henkilöllä pääsy. (ainakaan varkauden osalta) Minulla oli ennen matkatavaravakuutus, joka korvasi soittimet ja vehkeet. Viiskymppiä vuosi ja ilman omavastuuta. Ihan OK, jos tekee jonkin verran keikkaa ja käy mahdollisesti ulkomaillakin. En luokitellut soittimiani ammattikäyttöön ja sain korvauksiakin hajonneesta symbaalicasesta. Muistelisin, että Pohjolasta ei oikein löytynyt sopivaa vakuutusta korvausluokkaan 2- 3 tuhatta euroa. Pitänee tarkistella asia uudelleen. Tai tuota, 1-2 tuhatta pikemminkin. Oletuksena, että tulee vesivahinko tai pellit pöllitään. |
ville999 18.10.2005 13:09:01 | |
---|
Kävin just vakuutus yhtiössä kyselemässä. Suositteli koti vakuutusta ( 60€/vuosi ). Erityismainintana piti liittää rummut treenikämpällä. Vahingon sattuessa korvaus 3400€ asti. omavastuu 84€. Ei vaadittu mitään listaa rummuista tai muusta sälästä. Ilmoitin että en käytä rumpuja ammattikäyttöön. Eli näköjää kotivakuutus riittää harrastelijalle. Burn the fucking Bush |
jankki 18.10.2005 14:27:03 | |
---|
Juu, mulla korvaa kyllä treeniksellä tai keikalla (ja matkoilla) sattuvat mahd. vahingot. Ehtona on, että välillä soittimia säilytetään kotona. Mistähän ne senkin sitten tarkistaa, jos jotain sattuu, mene ja tiedä. Show me, don`t tell me. |
Strumbali 18.10.2005 14:58:29 | |
---|
Joo, soitin ja kertoivat ihan tuota samaa, kuin edellä. Elikkä 3400 euroon saakka korvaavat jne. Mutuahan tämä. |
rbt 18.10.2005 14:58:55 | |
---|
Kotivakkuutukseni korvaa 5000 euroon asti. Ja hyvin korvasi viimeksikin kun hajotin telineitä ja peltejä auton kanssa ulosajon kera. |
rm_wispila 18.10.2005 16:00:15 | |
---|
Kotivakkuutukseni korvaa 5000 euroon asti. Ja hyvin korvasi viimeksikin kun hajotin telineitä ja peltejä auton kanssa ulosajon kera. Hajosiko pahastikin; ts. tsekkasko joku yhtiön lyömäsoitinspesialisti ne viat vai uskoiko ihan vakuutuksenottajaa? Jäikö korvatut "romut" aihioiksi itselle? Entäs se vintagepelli, johon jäi se hiusmurtuma ja se hajoaa ensi keväänä, kysyitkö sille korvausta? Muuten tuo listan tekeminen romuista on ihan aiheellista, vaikkei sitä erityisesti vaaditakaan. Varkaan iskiessä kun ei välttämättä sitä kaikkea kamamäärää edes muista, ja pikkunippelitkin maksaa yksittäin hankittuna yllättävän paljon... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Tindrum 18.10.2005 16:07:06 | |
---|
if:ltä saa edullisen vakuutuksen soittimille. Jos kamaa on vähänkin enemmän, niin kotivaakutus ei korvaa kaikkea eikä kata keikkailua ja roudailua samalla tavalla kuin erillisvakuutus. IF on hyvä, se kattaa myös tapaturmat eikä pelkästään varastamista. Komppaan. Uudistin soitinvakuutukseni juuri maanantaina. If:ssä. Kattaa kaiken vahingon tai varkauden rumpujen täysarvon mukaan. Mukaanluettuna treenikämpän vesivahingot jne. Ja mikä parasta - maksan "Etuasiakkaana" vakuutuksesta huikeat neljä (4) euroa vuodessa. m© |
drumm 18.10.2005 16:43:57 | |
---|
Jos on hankkimassa vakuutusta soittimille (ammattikäyttöön), kannattaa ehdottomasti käydä läpi ja kilpailuttaa kaikki yhtiöt. Kannattaa myös lukea vakuutusehdot huolellisesti useaan kertaan ennen kuin teke ratkaisevia päätösiä. Kuten on jo todettu, vakuutusehdoissa tuntuu olevan hyvinkin suuria eroja eri yritysten kesken.Yleensä vakuutusta otettaessa kiinnitetään huomiota vakuutuksen hintaan, korvausrajaan ja omavastuun osuuteen, mutta muut vakuutusehdot (esim. ikävähennykset) saattavat jäädä huomaamatta. Itsekin opin tämän vasta hiljattain. Vakuutuskuluttajien käyttöön tarkoitettu vakuutusalan perussanasto: http://www.vakes.fi/svk/suomi/index … d=svk_fi_sanakirja&hid=10.04.04 |