Aihe: Ekaa settiä hommailemaan
1 2 3
Ze Kink
11.09.2005 01:11:40
Elikkä, olen nyt kohta vuoden hakannut koulussa rumpuja sekä kotona padia, ja oma setti himottaa nyt jo liikaakin. Nyt kuitenkin alkaa näyttää vähän valoisammalta, joten josko sen setin sitten vihdoin hommaisi. Ensi viikolla käväisen vielä opistolla anomassa sivusoitinta täksi vuodeksi (eli siis rumpuja).

Hintaluokasta en ole vielä ihan varma, sillä vanhemmat suostuivat sponssaamaan "jonkin verran", enkä vielä tiedä kuinka paljoa (alle 1000e budjetilla melko varmasti kuitenkin). Hyvä hinta/laatu -suhde olisi siis jees. Settejä olen katsonut esim. Tamalta (Superstar) ja Sonorilta ja Yamahalta (Stage custom). Pelleiksi ehkä Staggia? Varmaan olisi myös jees jos olisi 10" 12" 14" tomit, olen kuullut että ovat helpommat virittää, ja mitä olen koulun seteillä soittanut, niin kyllä 10" 12" 14" varustettu Premier oli kivemman kuuloinen kuin 12" 13" 16". Periaatteessa kyllä pärjäisin varmaan kahdellakin tomilla ihan hyvin. Setti olisi myös vissiin järkevää ostaa käytettynä, tai ainakin joka tapauksessa halvempaa. Puumateriaaleista en oikein tiedä, koulun setit ovat vaahteraa ja koivua. Nämä ovat kuitenkin ilmeisesti vähän kalliimpia, vai? Koivun saundista diggaan vähän enemmän, se tuntuu saundaavan vähän tummemmalta ja pehmeämmältä.

Monet ovat sanoneet, että kannattaa panostaa settiin mahdollisimman paljon, ja sitten ostaa huonommat pellit jotka uusii myöhemmin. Kuulostaa kyllä minunkin korvaani loogiselta, mutta onko näin?

Onko muuten järkeä ostaa ekaksi sähkörummut? Vanhemmat ainakin sanoivat, että olisivat jees, kun ei tartteisi kuunnella sitä jatkuvaa paukuttelua. Toisaalta, nehän ovat myös kalliimmat. Kahta eri Yamahan dtxmitälie settiä olen testannut, ja eivät oikein vakuuttaneet (tuntuma ei vastannut oikeita rumpuja). Eikö olisi kuitenkin järkevämpää siis ostaa ensin akustiset rummut? Onhan meillä kuitenkin autotallikin..

Kommentteja, mielipiteitä, ehdotuksia ynnä muuta kiitos :)
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Groovi
11.09.2005 01:27:31
Elikkä, olen nyt kohta vuoden hakannut koulussa rumpuja sekä kotona padia, ja oma setti himottaa nyt jo liikaakin. Nyt kuitenkin alkaa näyttää vähän valoisammalta, joten josko sen setin sitten vihdoin hommaisi. Ensi viikolla käväisen vielä opistolla anomassa sivusoitinta täksi vuodeksi (eli siis rumpuja).

Hintaluokasta en ole vielä ihan varma, sillä vanhemmat suostuivat sponssaamaan "jonkin verran", enkä vielä tiedä kuinka paljoa (alle 1000e budjetilla melko varmasti kuitenkin). Hyvä hinta/laatu -suhde olisi siis jees. Settejä olen katsonut esim. Tamalta (Superstar) ja Sonorilta ja Yamahalta (Stage custom). Pelleiksi ehkä Staggia? Varmaan olisi myös jees jos olisi 10" 12" 14" tomit, olen kuullut että ovat helpommat virittää, ja mitä olen koulun seteillä soittanut, niin kyllä 10" 12" 14" varustettu Premier oli kivemman kuuloinen kuin 12" 13" 16". Periaatteessa kyllä pärjäisin varmaan kahdellakin tomilla ihan hyvin. Setti olisi myös vissiin järkevää ostaa käytettynä, tai ainakin joka tapauksessa halvempaa. Puumateriaaleista en oikein tiedä, koulun setit ovat vaahteraa ja koivua. Nämä ovat kuitenkin ilmeisesti vähän kalliimpia, vai? Koivun saundista diggaan vähän enemmän, se tuntuu saundaavan vähän tummemmalta ja pehmeämmältä.

Monet ovat sanoneet, että kannattaa panostaa settiin mahdollisimman paljon, ja sitten ostaa huonommat pellit jotka uusii myöhemmin. Kuulostaa kyllä minunkin korvaani loogiselta, mutta onko näin?

Onko muuten järkeä ostaa ekaksi sähkörummut? Vanhemmat ainakin sanoivat, että olisivat jees, kun ei tartteisi kuunnella sitä jatkuvaa paukuttelua. Toisaalta, nehän ovat myös kalliimmat. Kahta eri Yamahan dtxmitälie settiä olen testannut, ja eivät oikein vakuuttaneet (tuntuma ei vastannut oikeita rumpuja). Eikö olisi kuitenkin järkevämpää siis ostaa ensin akustiset rummut? Onhan meillä kuitenkin autotallikin..

Kommentteja, mielipiteitä, ehdotuksia ynnä muuta kiitos :)

Ensimmäinen setti voi olla ihan hyvin käytettykkin. Tuolla tonnin panostuksella saa oikeastaan jo ihan hyvän setin, tuurista ja kärsivällisyydestä riippuen myös peltienkin kanssa.

Peltien suhteen rahamäärä voi olla ongelma. Ehkä yksi vaihtoehto on ostaa jotkut todella halvat pa**at ja hankkia sitten yksi kerrallaan laatutavaraa. Jokatapauksessa kannattaa muistaa että todella huonot kamat rassaavat ajanmyötä myös vähän motivaatiota. Ensiseteistä nyt kuitenkin itse taivun tuonne akustisten rumpujen puolelle, koska niiden rebound on aito, ja onhan toki soundikin sitä. Sähkörummut kuulostavat aluksi varmasti hienolta, mutta ajanmyötä kehittyy korva ja tuntuma siihen oikeasti hyvään ja aidosta rummusta lähtevään soundiin kuitenkin.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Koplinki
11.09.2005 11:51:11 (muokattu 11.09.2005 11:51:58)
Mun mielestä sellanen on aika hyvä juttu, että ostaa ekaks setiks hyvät, mutta käytetyt rummut (jolloin ne saa todennäkösesti halvemmalla, ku uutena), eikä halvat, uudet rummut.
Kun katsoo ihmiskunnan historiaa, on vaikea olla tulematta siihen johtopäätökseen, että ihmisen täytyy olla täysin mielenvikainen... Niinhän se todellisuudessa onkin.
Outkast
11.09.2005 12:39:24 (muokattu 11.09.2005 12:46:05)
Itse suosittelisin kanssa käytettyjä rumpuja. En tunne ko. setin myyjää mutta luulvatavasti torin nopeasti selanneena näihin kallistuisin aika suurella varmuudella: http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … n=&price_max=&x=15&y=14

Tuossa on suoraa vaahteranrungot, kelluvat tomit, lakkapäällyste ja kunnon toimiva hardware (sanoittepa mitä sanoitte IMO). Jos se nyt ketään lämmittää niin mm. Teräsbetonin rumpalilla on täsmälleen samanlaiset rummut. Jätän sen enempää kommentoimatta ko. yhtyeen surkeutta mutta totean että livenä ovat aina kuullostaneet perkeleen hyviltä. Uskaltaisin jopa sanoa että tuolla setillä kehtaisi mennä soittamaan isommillekkin stageille jos niinkseen sattuu.

Symbaalisatsiksi voisin suositella esim: http://www.thomann.de/thoiw3_sabian … performance_beckenset_prodinfo.html
Eihän noilla nyt juhlita, mutta kyllä noilla himassa ja treeneissä uskaltaa soitella (keikalle sitten ne A customit ja Handhammeredit lainaan).

Tai sitten jos rahaa siunaantuu yhtään enempää:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176441.html
Nuo alkavat olla jo ihan kunnon symbaalit.

Haluan korostaa että nämä ovat minun mieltymykseni ja eivätkä totuuksia. Korva on paras tuomari :)
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
Niskamies
11.09.2005 13:32:25
Itse suosittelisin kanssa käytettyjä rumpuja. En tunne ko. setin myyjää mutta luulvatavasti torin nopeasti selanneena näihin kallistuisin aika suurella varmuudella: http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … n=&price_max=&x=15&y=14

Noi PDP:t ovat varmasti oikein passelit rummut aloittelijoille. Voisin ruveta paasaamaan niiden heikkouksista, mutta en ala, koska ei aloittelija niihin kuitenkaan kiinnitä huomiota eikä niistä välitä. Ton setin hintakin on erittäin jees, itse ainakin hommaisin ton setin.

Symbaaleiksi hommaisin jotain käytettyjä. Käytettynä erittäin kukkaroystävälliseen hintaan irtoaa vaikka mitä. Mm. Zildjian, Sabianin, ja Paisteen huippusarjoja ja keskisarjoja, ja erittäin halvalla irtoaa esim käytettyä Staggia.
Virallisesti semi-pro!
TomGoofy
11.09.2005 13:56:28
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165545.html

Tollasella varmaan pääsisi alkuu ja pitemmällekkin. Tollasta oon itekkin katellu.
mustakaapu_3
11.09.2005 13:56:48

Ei kai nyt sentään. Kyllä ainakin minä olen sitä mieltä, että setin tärkeimmät osat on kyllä symbaalit ja virveli. Eli toisin sanoen ne kannattaa hankkia heti alkuun mahdollisimman hyvät! Sen jälkeen sitten seuraava prioriteetti on bassari ja sitten vasta tomit, joille löytyy kuitenkin käyttöä lähinnä vain filleissä...
Ze Kink
11.09.2005 15:44:51
Noi PDP:t ovat varmasti oikein passelit rummut aloittelijoille. Voisin ruveta paasaamaan niiden heikkouksista, mutta en ala, koska ei aloittelija niihin kuitenkaan kiinnitä huomiota eikä niistä välitä. Ton setin hintakin on erittäin jees, itse ainakin hommaisin ton setin.

Joo, luin vain noita haukkuja niin en uskaltanut pistää tuohon listaan. Pitänee varmaan käydä Musamaailmassa testailemassa noita pdp:n settejä joku päivä. On muuten melko kallis tuo torin setti, kun noita saa 800e:llä uutena Thomannilta. Vai onko tuo eri setti?

Symbaaleiksi hommaisin jotain käytettyjä. Käytettynä erittäin kukkaroystävälliseen hintaan irtoaa vaikka mitä. Mm. Zildjian, Sabianin, ja Paisteen huippusarjoja ja keskisarjoja, ja erittäin halvalla irtoaa esim käytettyä Staggia.

Hmm. En kyllä tiedä pelleistä oikeastaan mitään, joten saa ihan vapaasti suositella. Musiikkityylit joita eniten olen paukutellut on jotain heviä ja rytmimusiikkia, jos siitä on apua. Ainakin alkuun riittäisi ihan crash (tai kaksi), ride ja haitsu.

Entä muuten, onko järkevää hommata tuplapedaaleita heti alkuun, vai onko järkevää opetella ensin soittamaan kunnolla sinkulla?
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
moderndrummer88
11.09.2005 15:50:07
Entä muuten, onko järkevää hommata tuplapedaaleita heti alkuun, vai onko järkevää opetella ensin soittamaan kunnolla sinkulla?

voithan sinä ostaa kunnon tuplat heti alkuun mutta otat pois sen toisen puolen siitä ja sitten vasta kun osaat soittaa sinkulla hyvin niin rupeat tuplia reenaamaan. jää tällä tavoin yksi turha välivaihe välistä eli se että vaihat sen kunnon sinkun kunnon tupliin
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Outkast
11.09.2005 18:16:38
Joo, luin vain noita haukkuja niin en uskaltanut pistää tuohon listaan. Pitänee varmaan käydä Musamaailmassa testailemassa noita pdp:n settejä joku päivä. On muuten melko kallis tuo torin setti, kun noita saa 800e:llä uutena Thomannilta. Vai onko tuo eri setti?

Siis mitä ihmettä, vain haukkuja ? Onko tämä nykypäivä mennyt tähän että kaiken pitää maksaa niin sairaasti että voi olla ihan oikeasti hyvää laatua. No laatu sinänsä on määrittelykysymys mutta hyvänenaika. Minkälaisessa aloittelijarumpali setissä rungot ovat VAAHTERAA (Se kaikkein arvostetuin rumpumateriaali, en nyt meinaa että välttämättä paras), tomiripustukset ovat kelluvat sekä jokainen setti on valmistettu samalla metodilla kun DW:n setit paitsi, että meksikossa. Tuo myytävä setti on lakkapintainen joten ne ovat kalliimpia kuin wrap pintaiset setit. Näin on kaikilla rumpuvalmistajilla. Esim. Starclassic Performer EFX:t ovat wrap pintaisia koska sinne wrapin alle voidaan laittaa "huonomman näköistä" puuta joka silti on soinniltaan aivan sama kuin Starclassic Performereitten lakkaversiot.

Muutama aiheeseen liittyvä kuva:
http://tunkkiluostari.com/albums/20 … llavarock_karmak/IMG_0876.sized.jpg
http://tunkkiluostari.com/gallery/2 … 5-08-13_pellavarock_tunkki/DSC02693

Kysyn vain että miten paskoilla alottlijoiden rummuilla soitetaan kiertueita esim. Wackenissa ?
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
Ze Kink
11.09.2005 18:23:37 (muokattu 11.09.2005 18:27:26)
Siis mitä ihmettä, vain haukkuja ?

Siis tarkoitan että luin tuota ketjua jossa niitä haukuttiin, en että olen ainoastaan haukkuja lukenut :)

E: Tuntuu että tuo Pdp:n setti voisi kyllä olla mulle aika passeli. Mitenkä nuo Sonorit ja Tamat sitten? Entäs Tamburo, tsekkailin jotain niidenkin settejä Thomannilla, olivat kyllä melko kalliita, paitsi saarnista tehdyt (en ole kyllä koskaan aiemmin nähnyt saarnista tehtyjä rumpuja?).

Ja vaikka olen Thomannilta noita kattellut, niin aika varmasti ostan kyllä Suomesta. Että älkää nyt sitten väärää käsitystä saako, pitäähän sitä nyt ensin testata.
Muovinen
12.09.2005 09:54:00

On muuten melko kallis tuo torin setti, kun noita saa 800e:llä uutena Thomannilta. Vai onko tuo eri setti?

On eri setti. Thomannin setti on FX (saa sieltä niitä muitakin, mutta ei 800 eurolla), joka on koivua kun taas noi torin PDP:t on vaahteraa. Ei siis paha hinta ollenkaan.

Virvelin ehkä haluat tuosta setistä vielä myöhemmin vaihtaa mutta muuten ei mitään hätää.
-Muovinen Viitonen
anzelmosm
12.09.2005 10:30:11

Kysyn vain että miten paskoilla alottlijoiden rummuilla soitetaan kiertueita esim. Wackenissa ?

Offtopic: Teräspetunia veti wackenissa Mapexin orioneilla.. ;) Samat ku omakuvassa.. Hahaha.. Sori oli ihan pakko. Tai no ei ois ollu..
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
pasikaikkonen
12.09.2005 14:05:45

Minkälaisessa aloittelijarumpali setissä rungot ovat VAAHTERAA. Se kaikkein arvostetuin rumpumateriaali, en nyt meinaa että välttämättä paras

Tzäp !

totta, laadultaan yhtä hyviä rumpuja tehdään koivusta ja jotkut pitävät myös mahonkirunkoisista pöntöistä.
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Ze Kink
13.09.2005 18:12:56 (muokattu 13.09.2005 19:08:54)
Nostetaanpas...
Kävin tänään viemässä musiikkiopistolle anomuksen sivusoittimen opetuksesta (eli siis rummut). Saas nähä mitä vastaavat.

E: Ilmeisesti tuossa Pdp:n setissä virveli on aika körsö? Ainakin näin luin tuosta toisesta ketjusta hetki sitten. Ja onko noissa vaahtera- ja koivusetissä muuta eroa kuin tuo puu ja tuo että toinen on pinnoitettu?
Alpha
13.09.2005 19:20:15
Ekaa setti hommaamassa...jee...

Miun eka setti oli Ludwigin tuotosta ja oli muistaakseni 20"/14"/10"/12/16"...pölyttyivät vintillä, kun porukat hommas Newsoundin setin(22"/14"/12"/13"/16").

Tästä hiukan eteenpäin sain Rockstarini...2*24"/14"/12"/13"/14"/15"/16"...

Ja nyt olen tässä...Roksut 20" basarilla, 10" ja 12" räkkitomeilla sekä 14" ja 16 lattiatomeilla...
Nolte
13.09.2005 19:42:59
Ja nyt olen tässä...Roksut 20" basarilla, 10" ja 12" räkkitomeilla sekä 14" ja 16 lattiatomeilla...

Roksut? Vaiko Starkut? ;-)
Hyvät rummut, huono soittaja!
Alpha
13.09.2005 21:36:40
Roksut? Vaiko Starkut? ;-)

Argh. Starkut tiätty. Mistä tuon Rockstarin tuohon repäisin...
Ruutikallo
16.09.2005 19:57:34
Jos satut löytämään premier artist sarjan setin jostain käytettynä, niin on takuulla hyvä valinta. Aivan ammattitason setti mutta hinta roimasti halvempi. Ja valittavana joko koivu tai vaahtera.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
Ze Kink
16.09.2005 20:41:56
Jos satut löytämään premier artist sarjan setin jostain käytettynä, niin on takuulla hyvä valinta. Aivan ammattitason setti mutta hinta roimasti halvempi. Ja valittavana joko koivu tai vaahtera.

Joo, olen koulussa soitellut tuolla Artist Birch -setillä, ja hiton hyvä oli (samat kalvot ku viime vuonna, nyt ne on aivan puhkikuluneet ja soi ihan huonosti). Noita en kyllä ole koskaan nähnyt myynnissä, harmi.

Mites nuo Superstarat? Kattelin että Levytukussa oli kait 825€ setti & telineet.

Pelleistä minulla ei ole vielä mitään hajua. Mitäs kannattaisi lähteä kattomaan esim. Staggilta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)