Hössö 20.10.2005 18:01:36 | |
---|
Terve vaan kaikki! Mikähän neuvoksi, kun ole tässä puolivuotta yrittänyt säätää Swinkkujeni virppaa(tiedän että ovat paskoja): sopivaan saundiin. Lyöntikalvo tosi kireällä toimii vielä, mutta heti kun löysään sitä, alkaa virppa humisemaan, eli jää soimaan iskun jälkeen. Ilman huminaa saundi olisi melko mainio minun makuuni. Käytän myös demppirenkaita, mutta ne eivät tunnu riittävän sammuttamaan huminaa. Lyöntikalvona toimii Remo Coated Ambassador. Lyöntikalvon olen virittänyt melkoisen kireälle. Jos tulee jotain mieleen, niin laittakaa ihmeessä vinkkiä! |
Deino 20.10.2005 18:08:10 | |
---|
Sama ongelma. Kalvo pitää virittää aivan helvetin kireälle, että tulee kunnollinen soundi. Perkele! |
kampela 20.10.2005 18:17:41 | |
---|
Terve vaan kaikki! Mikähän neuvoksi, kun ole tässä puolivuotta yrittänyt säätää Swinkkujeni virppaa(tiedän että ovat paskoja): sopivaan saundiin. Lyöntikalvo tosi kireällä toimii vielä, mutta heti kun löysään sitä, alkaa virppa humisemaan, eli jää soimaan iskun jälkeen. Ilman huminaa saundi olisi melko mainio minun makuuni. Käytän myös demppirenkaita, mutta ne eivät tunnu riittävän sammuttamaan huminaa. Lyöntikalvona toimii Remo Coated Ambassador. Lyöntikalvon olen virittänyt melkoisen kireälle. Jos tulee jotain mieleen, niin laittakaa ihmeessä vinkkiä! Koklaa löysätä pikkusen alakalvoa. Laita lyöntikalvoks remon CS. En oo mitenkään varma tosta ekasta lauseestani mut vois ajatella että pikkusen löysentämällä vähenis soinnin pituus. tääkin on vähän kuulopuhetta-> Laita yks virvelin lyöntikalvon ruuveista vähän erivireeseen kun muut. Peruna kerrallaan.. |
Niskamies 20.10.2005 18:23:08 | |
---|
Kokeile sitä että laitat pienen teipinpalasen kalvoon. Hyvällä tuurilla se tappaa juuri ton epähalutun soinnin mutta saundi pysyy silti hyvänä. There's a fine line between stupid and clever. |
Hössö 20.10.2005 18:31:43 | |
---|
Joo tuota teippipatenttia olenkin jo kokeillut, mutta se ei tuottanut tulosta, kiitos kuitenkin(: |
Frequency 20.10.2005 18:38:28 | |
---|
Mulla on swingstareissani semmonen sisänen demppaus-tsydeemi. Sillä saan itte pidettyä sen pärinän poissa, vaikkakin tykkään virittää snareni kireälle. Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä. |
Hössö 20.10.2005 18:50:28 | |
---|
Mulla on swingstareissani semmonen sisänen demppaus-tsydeemi. Sillä saan itte pidettyä sen pärinän poissa, vaikkakin tykkään virittää snareni kireälle. :D Paha vaan ku mulla ei oo tuossa virpassa sisäistä dempperiä): |
hgr 20.10.2005 19:03:37 | |
---|
Pari pientä teipinpalaa vei mulla juuri sopivasti sointia pois virvelistä. |
hollmi-5 20.10.2005 19:47:21 (muokattu 20.10.2005 19:47:36) | |
---|
Koklaa löysätä pikkusen alakalvoa. Laita lyöntikalvoks remon CS. En oo mitenkään varma tosta ekasta lauseestani mut vois ajatella että pikkusen löysentämällä vähenis soinnin pituus. tääkin on vähän kuulopuhetta-> Laita yks virvelin lyöntikalvon ruuveista vähän erivireeseen kun muut. Juu kato. Ei kato. Alakalvo kireälle ja matto melko löysälle. Sellainen blösö pärähdys tulee yleisimmin juuri liian kireän maton ja löysän alakalvon kombinaatiosta. Mika Hollström |
miän vain 20.10.2005 20:20:19 | |
---|
Joo tosiaan, alakalvoa kireämmälle, matto löysähköksi ja yläkalvo mediumiksi. Siitä hakemaan. Hyvä aloituskohta alakalvon kireydelle; virveli ylösalaisin, matto päälle. Paina sormella napakasti maton vierestä, keskellä kalvoa. Varo kynttä. Katso, kuinka pitkältä matkalta matto on irti kalvosta, kun painat. Sentti-puoltoista molemmin puolin sormea on sopiva lähtökohta, kovin paljon löysemmällä ei kannata pitää, alkaa herkkyys hävitä. |
Mikko/DE 20.10.2005 20:25:13 | |
---|
Paina sormella napakasti Kuinka napakasti saa painaa? |
ddrum54 20.10.2005 21:22:15 (muokattu 20.10.2005 22:09:31) | |
---|
Jos siinä virpassa on ihan kammo klangi, niin Evans Genera Dry, tai Genera HD Dry jeesaa siihen. Teräsvirveliin sinänsä kuuluu tietty määrä sointia. Kannattaisi myös nauhoittaa rumpusoundeja, mikki muutaman metrin päähän sijoitettuna ja myös bändin kanssa. Se häiritsevä soundi mikä omaan korvaan siinä lähituntumassa tulee, saattaa olla ihan jees kauempana ja musan sisällä. E: nusasin yhen pilkun tonne. 2`n 4 |
Jaska 20.10.2005 22:07:45 | |
---|
Kuinka napakasti saa painaa? eikös napakka oo eksakti määre |
AP 20.10.2005 22:33:39 | |
---|
Onkoos tuo niitä parempia (so. vähemmän huonoja) japanilaisia vaiko taiwanilainen swinkku? Japsissahan on se sisäinen demppari, jonka oikea käyttö voisi hyvin auttaa tähän -- edellyttäen, että koko hienoutta (hoho) ei ole vuosien saatossa revitty irti. K100 #7
Ärlä #011 |
hollmi-5 20.10.2005 22:46:50 | |
---|
Ne on ne Japanin Swinkut ihan karmeita vehkeitä virveleinä. Taiwanilaiset eivät ole yhtään huonompia (jos mahdollista). Mika Hollström |
miän vain 20.10.2005 23:03:54 | |
---|
eikös napakka oo eksakti määre On se munsta. Lujasti, muttei röytämällä. Että älä yritä nousta sen sormen varaan seisomaan. |
rm_wispila 21.10.2005 10:28:04 | |
---|
Ne on ne Japanin Swinkut ihan karmeita vehkeitä virveleinä. Taiwanilaiset eivät ole yhtään huonompia (jos mahdollista). Minusta taas aivan kelpo perusvirppa, jollainen on edelleenkin itselläkin yli 20v palvelleena rivissä... On toiminut luotettavasti ja soundikin ollut tyydyttävä. Perusvirppa perusominaisuuksilla, sitä keskinkertaisuutta siis. Herkkyyspuolella ja ääniskaalassa (viritettävyys) tietysti häviää kalliimmille, mutta enpä sitä silti missään tapauksessa kuraosastolle luokittelisi kierorunkoisten ja hajoavalugisten pellirimpuloiden sekaan. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Jupi57 22.10.2005 10:41:36 | |
---|
Minusta taas aivan kelpo perusvirppa, jollainen on edelleenkin itselläkin yli 20v palvelleena rivissä... Juu... Laita alakalvoksi sileä/finaaliin hakattu esim. Ambassadori (siis "entinen" lyöntikalvo) ja käytä korkeintaan medium viritystä. Eikä yläkalvoakaan kannata kirrata. Saat tukahdutetun alumiini-virvelisoundin (ei demppauksia). Taiwanin poikien/tyttöjen tekemissä väsyy nostokoneisto (niitit) nopsaan/muuten ihan kelpo perus lätty. |
LostBoy 22.10.2005 11:13:39 | |
---|
Mulla sama ongelma. Mitään muuta ratkasuu en keksi ku uus virveli :D Se olin minä. |
drum_man 23.10.2005 17:08:30 | |
---|
Mulla on toi exportin alkuperäinen virppa... mulla oli siinä lyöntipuolella semmonen teipinpala ja sen alla vähän vessapaperia tehostamassa demppausta. Nyt otin sen viritelmän pois kun mun mielestä se vaimensi ääntä liikaakin, mutta ei kyllä virveli ainakaan soinu tomien mukana, eikä särissy ja pärissy! Nyt kun otin sen pois ja yritin virittää virveliä näitten ohjeiden mukaan, niin värinä oli taas hirmuinen maton pitää olla ihan saatanan tiukasti kiinni kalvossa ettei se rätisi. Sitten ääni on paska, ihan kuin tomissa... Miten saisin tämän rätinän pois vaikka matto olisi vähän löysemmällä? Se rätisee nyt jo siitä kun lyö vähän kovemmin siihen virppaan... Apuva!! |