SDMF 18.10.2005 17:46:39 | |
---|
Ja soittokuntaan haen .. ELikkäs kellään kokemuksia ? Mitä kannattaa soittokokeissa soittaa ? ja mihen panostaa ? Kiitän etukäteen :) R.I.P Dimebag darrell |
laatikko 18.10.2005 18:40:09 (muokattu 18.10.2005 18:45:48) | |
---|
Mullakin sama homma edessä ja soittokuntaan tarkoitus päästä. Olen kokeneemmilta kuullut juttua ja täältä lukenut kaikenlaista soittokunnan pääsykokeista, ja päätynyt siihen, että kun seuraavat hommat on hanskassa pärjää niin musiikissa kuin elämässäkin: - Rudimentit - Primavista - Eri tyylien komppaus: 1/16-osa rock, 1/8-osa rock, shufflerock, swing/jazz, valssi, sekä latin - Äskeisiin vielä kahdeksan tahdin rumpusoolot tyylinmukaan - Valmiiksi valmisteltu biisi(lähinnä kai pikkurumpuetydi) - Lopuksi vielä reipasta mieltä, ei se niin vakavaa ole jos ei pääsekkään sisään :) EDIT: latin vois sisältää vaikka mamboa, chachahchata, bossanovaa ja sambaa |
t.heiska 18.10.2005 18:57:30 (muokattu 18.10.2005 18:59:35) | |
---|
Mullakaan ei ole omakohtasta kokemusta itse soittokokeesta, mutta tarkotuksena oli joskus hakea soittokuntaan. Sain kutsun siihen testiin, jonka sitten päätin lopulta jättää väliin epäuskoisena omiin kykyihin :) Silloin mun mielestä olisi pitänyt soittaa nuoteista joku pätkä sekä joku itse reenailtu juttu virveliin. Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin sisään periaatteessa pääsee vaikkei mikään guru olekaan, mutta jos haluaa päästä soittelemaan marssijuttuihin virveliä, niin rudimentit pitää olla hyvin hallussa. Jotain lautasia pääsee hakkaan yhteen vähän heikommallakin tekniikalla. Mutta se mikä oli nyt ideana, niin ainakin silloin harjoittelin tällaista kirjaa kuin Charley Wilcoxonin All-american Drummer. Siinä on tollasia marssisooloja, joissa oppii hyödyntään rudimentteja. Mun mielestä sitä oli ihan hauskakin harjotella, tavallaan noi marssi jutut kuulostaa ihan makeilta. Mutta eiköhän joku oikeasti soittokunnassa ollut osaa neuvoa paremmin. |
kampela 18.10.2005 19:36:37 | |
---|
Mee sivariin, ni on se tuttu reenikämppä mukavasti lähellä. :) Peruna kerrallaan.. |
Mörre 18.10.2005 19:48:53 | |
---|
Mee sivariin, ni on se tuttu reenikämppä mukavasti lähellä. :) Sivarit on h***ja... "Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä |
drum-monkey 18.10.2005 19:54:16 | |
---|
Sivarit on h***ja... Se joka haukkuu, on ite! Munletti on mulletti |
kampela 18.10.2005 19:54:26 | |
---|
Sivarit on h***ja... Varro vaan, me tehään sustakin semmonen ;) Peruna kerrallaan.. |
hollmi-5 18.10.2005 20:10:16 | |
---|
Hei jätkät! Tämä on rumpaleiden keskustelupalsta. Sivarit vastaan varusmiehet keskustelu pitänee käydä muilla foorumeilla. t: ylikersantti Hollström Mika Hollström |
drum-monkey 18.10.2005 20:15:47 | |
---|
Hei jätkät! Tämä on rumpaleiden keskustelupalsta. Sivarit vastaan varusmiehet keskustelu pitänee käydä muilla foorumeilla. t: ylikersantti Hollström Ihan totta. Itsekin oon kolmen vaiheilla sivari-6kk intti-soittokunta. Ei sillä että uskoisin pääseväni soittajaksi, mutta kiinnostaa tämä keskustelu ja haluaisin tietoa niiltä, jotka on sen soittokunnan käyneet, eikä mikään kinastelu puupäiden kanssa. Munletti on mulletti |
Jaska 18.10.2005 20:43:21 | |
---|
Torstaina kutsunnat ja papereihin pistin myös 1. vaihtoehdoks Lahden soittokunta. Mutta eikös ne pääskokeet oo kuitenkin vasta joskus huhtikuussa. Ite oon kyllä tosin menossa vasta 2008 tammikuussa, jos lahteen pääsen. |
Niskamies 18.10.2005 20:54:20 | |
---|
Mulle jäi oman saamattomuuden takia kutsunnat väliin tältä syksyltä, ja armeija lykkääntyy vuodella. Kyrsii. There's a fine line between stupid and clever. |
hgr 18.10.2005 22:58:20 (muokattu 18.10.2005 22:58:45) | |
---|
Kävin soittokokeissa ja vituiksi meni. Sinne piti lähteä suoraan leiriltä enkä ollut päässyt soittamaan rumpuja n. kuukauteen. Ei myöskään ollut aavistustakaan mitä siellä pitää osata. Eipä jämäkkä half-time shuffle vakuuttanut siellä ja nyt olenkin sitten sivari. Kannattaa osata sambakomppia. |
Markuz 18.10.2005 23:06:17 | |
---|
Muista soittaa kompit oikeissa taimeissa. Esimerkiksi sambaa ei kannata soittaa niin nopeasti, kuin pystyy. Dawe Wehkeilyt voi jättää pois. Perusjutut, kun soittaa hyvin niin uskoakseni riittää. Primavistaa eli lähinnä rudimenttibiisejä kannattaa reenata. Tärkeää on hyvä tietää myös oma tasonsa. Itse olen surkea rumpalisti, joten en Lahteen pyrkinyt ensisijaisesti. Pääsin lopulta Kontiorantaan soittelemaan. Ensi tammikuussa alkaa. Pilke silmäkulmassa;) Siitä se lähtee sitten. Heikko hermoisilla saattaa mennä hermot heti alussa, kun aikataulu alkaa pettää hirmusesti. Kannattaa hankkia suosituksia. |
hgr 18.10.2005 23:48:14 | |
---|
Oli aika spontaani se koetilanne. Itse olisin toivonut saada suunnilleen tietää pääsyvaatimukset etukäteen ja olisihan sitä mieluusti saanut vähän valmistautumisaikaakin. Nythän sitä tietäisi jotain mutta tuskin pyrin uudestaan. |
Analuuk 18.10.2005 23:50:30 (muokattu 19.10.2005 00:01:00) | |
---|
Intinaikainen esimieheni kertoi jonkun sankarin tuoneen soittokokeeseen nuotin, jossa oli vain 16 tahtia taukoa. Lapun alaosassa luki "tauot improvisoidaan". Kaveri oli hakannut vähän aikaa kuin viimeistä päivää, kiittänyt ja mennyt ulkopuolelle odottamaan tuloksiaan. Vihtori Matti. Perustaidoilla minä pääsin kotikaupunkini pikkusoittokuntaan. Kaikki viikonloput vapaana ja joka ilta iltavapaat. Lisäksi mun kämppä oli vain 1km:n päässä kassulta. Kelpasi mulle. Jos on soittanut klassista puolta (padat, marimba), Lahteen on hyvät mahdollisuudet päästä. Settirumpaleita sinne otetaan muutama vuoteen, joten paikoista on kova kisa. |
Eukka 19.10.2005 00:11:34 (muokattu 19.10.2005 00:12:23) | |
---|
niin onko täällä kukaan soittokunnan testeissä päästäny ääntä muusta lyömäsoittimesta kun rumpusetistä? ja mitä veditte? itselläni olis soittokoe ens keväänä. Jep jep. |
ruuhkis 19.10.2005 02:22:02 | |
---|
Mulle jäi oman saamattomuuden takia kutsunnat väliin tältä syksyltä, ja armeija lykkääntyy vuodella. Kyrsii. Mites ne voi väliin jäädä... eikös serihvit hae kotoa? tai ainakin meille tuotiin porukkaa poliisin avulla :D |
Jami 19.10.2005 02:28:50 | |
---|
Hei jätkät! Tämä on rumpaleiden keskustelupalsta. Sivarit vastaan varusmiehet keskustelu pitänee käydä muilla foorumeilla. t: ylikersantti Hollström Hiljaa rivissä. Sivarit pitää haukkua homoiksi tasaisesti läpi koko mnetin palstojen. t:yliluutnantti Kettunen Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
ddrum54 19.10.2005 07:52:50 | |
---|
Mites ne voi väliin jäädä... eikös serihvit hae kotoa? tai ainakin meille tuotiin porukkaa poliisin avulla :D Se meinaskin mennä siviilikarkurina. ;) 2`n 4 |
J.Newkid 19.10.2005 08:14:59 (muokattu 19.10.2005 08:15:40) | |
---|
Sivarit on h***ja... Totta, mutta ei ne soittokunnan säkitkään miltään kovin heteroilta vaikuttanu. ____Dave Lombardo___
Kovin |